Без сумніву, літак Ан-2 – легенда вітчизняного літакобудування. Це наймасовіший у світі за всю історію авіації одномоторний біплан. Це й легкий багатоцільовий  літак – один із двох, які серійно випускаються найдовше у світі – понад 70 років (другий – американський Beechcraft Bonanza).  Незабаром  Ан-2 має з'явитися і на території кампусу  КПІ  – він стане одним із розташованих просто неба експонатів університетського музею.

Про те, який шлях долає літак, перш ніж стати в ряд з іншими експонатами Державного політехнічного музею при КПІ ім. Ігоря Сікорського, кореспонденту "Київського політехніка" розповідає проректор університету з адміністративної роботи Вадим Кондратюк.

– Уже не один рік співробітники  нашого музею інтенсивно займаються пошуками можливих музейних експонатів, які можна було б розмістити на території університету. Тематика, за якою добираються  експонати, безпосередньо пов'язана з науковою діяльністю університету з часів його заснування. Під час таких пошуків (на конференціях, зустрічах з колегами) співробітники музею налагодили зв'язки з відомим меценатом Анатолієм Шумським, який займається колекціонуванням військової техніки, а також транспортних засобів – як військових, так і цивільних. Анатолій Шумський висловив готовність передати один із своїх експонатів –  літак Ан-2 – на відповідальне збереження до нашого університету як музейний експонат.

Спочатку відбувся аукціон, на якому цей літак було викуплено. Потім із Запоріжжя, де він зберігався, спеціальною технікою його було доставлено до Києва. Нині літак –  на Серійному заводі "Антонов", де його будуть реставрувати. Зазначу, що літак не був в експлуатації понад 20 років. Звичайно, час і погодні умови вплинули на його зовнішній вигляд – потрібно реставрувати крила, фюзеляж, шасі і, врешті-решт,  пофарбувати. Для оцінки обсягу робіт літак обстежили, склали відповідні дефектні акти,  кошториси та закупили матеріали. Виконання реставраційних робіт фахівці заводу "Антонов" планують завершити орієнтовно за місяць. Літак знову набуде належного вигляду, і це дасть можливість презентувати його для усієї спільноти нашого університету, для всіх відвідувачів. Цей музейний експонат буде передано на зберігання  абсолютно безкоштовно. Готуємо спеціальний майданчик у сквері, який ми називаємо "Піонерам авіації". Ан-2 буде розміщений біля енергокрила першого корпусу як продовження ансамблю з  літака Як-40 і гелікоптера Мі-2. Фундамент для встановлення літака вже підготовлено, тепер на майданчику проводяться роботи з благоустрою.  Про прибуття Ан-2 до нашого музею обов'язково повідомимо!

Довідково: Ан-2легкий багатоцільовий літак, до появи Ан-3 був найбільшим одномоторним біпланом у світі. Початок виробництва Ан-2 – 1948 рік. Перший виробник – Завод № 473 у Києві (тепер – Серійний завод "Антонов"). Спочатку літаки називали "всюдиліт", народна назва – "Аннушка", "кукурудзник" (з огляду на використання його в сільському господарстві). Всього таких літаків вироблено більше 18 тисяч. Ан-2 вироблявся в СРСР, Польщі, а в Китаї виробляється і дотепер.