Права студентів визначені статтею 62 Закону України Про вищу освіту.

В університеті діє ряд нормативних документів, які спрямовані на захист прав студентів та прописують алгоритми дій у випадку виникнення конфліктів різного роду між студентами, між студентами та викладачами, між студентами та адміністрацією, а також висвітлюють принципи функціонування відповідних комісій на рівні університету та підрозділів:

Положення про вирішення конфліктних ситуацій в КПІ ім. Ігоря Сікорського

Положення про апеляції в КПІ ім. Ігоря Сікорського

Положення, що регламентують діяльність:

Крім того, з університеті діє Комісія з питань етики та академічної чесності КПІ ім. Ігоря Сікорського (голова комісії – Оксана Бруй, директор науково-технічної бібліотеки ім. Г.І. Денисенка, положення про комісію) та є уповноважена особа з питань запобігання та протидії корупції в університеті (Яна Цимбаленко – декан факультету соціології та права, положення про уповноважену особу).

Питаннями вивчення конфліктних ситуацій, аналізу їх причин та пошуком шляхів запобігання їх виникнення займається навчально-наукова лабораторія врегулювання конфліктів та медіації факультету соціології і права.

З чого починається вирішення проблеми?

З її висвітлення та доведення до відома адміністрації факультету/інституту чи університету.

Звернення мають бути оформлені згідно з вимогами Закону України Про звернення громадян

Звернення подаються в електронному чи рукописному вигляді до Загального відділу університету (к. 163-1, kanc[at]kpi.ua та mail[at]kpi.ua), де вони в обов'язковому порядку реєструються і передаються для розгляду особам, компетентним в питаннях, піднятих у зверненні.

Термін розгляду звернень також регламентується вимогами Закону України Про звернення громадян (максимум 30 днів). Відповідь на звернення надається в письмовому вигляді на адресу, вказану заявником у зверненні.

Чи розглядаються анонімні повідомлення щодо конфліктів, проблем з організацією освітнього процесу і т.п., які висвітлюються в соціальних мережах? Звісно на них є реакція - з'ясування обставин, наявності підгрунтя для таких скарг, і, у випадку, якщо висвітлена ситуація є достовірною, вжиття тих заходів, які є допустимими в даній ситуації. Але - це не офіційне звернення і, відповідно, офіційної відповіді ніхто не отримує.

Для виявлення конфліктів різного роду, факту утисків з боку викладачів чи адміністрацій, в університеті регулярно проводяться анонімні опитування, результати яких доводяться до адміністрації університету та підрозділів. Чи користуються студенти можливістю в такий спосіб донести свої проблеми? На жаль не дуже активно. В крайньому опитуванні, що завершилось 2 грудня 2021 року взяли участь лише 2643 студентів, що становить порядку 10%, хоча опитування здійснювалось через Електронний кампус і взяти участь в ньому могли всі студенти. Результати опитування.

На постійній основі здійснюється спілкування зі студентами Департаментом навчально-виховної роботи в рамках різноманітних заходів, що мають на меті роз'яснення нюансів освітнього процесу та соціальної взаємодії в рамках університету.

Будь які питання та проблеми можна озвучити, звернувшись з повідомленням в бот ДНВР @DNVR_team_bot або надіславши лист на пошту dnvr[at]kpi.ua.

Є питання, проблеми, відчуття тиску на вас - звертайтесь, говоріть, не замовчуйте, не давайте проблемам та несправедливості жодного шансу!