19–20 жовтня дві команди КПІ ім. Ігоря Сікорського уперше взяли участь у двох конкурсах локального етапу Міжнародного космічного хакатону Space Apps Challenge, що проходить у різних країнах за підтримки Національного управління з аеронавтики і дослідження космічного простору США. Одна команда змагалася в Дніпрі, друга – в Києві.

"Space Apps проводиться щорічно і збирає тисячі інноваторів, дизайнерів, програмістів, аналітиків і шанувальників космосу, – зазначила куратор команд, старший викладач кафедри авіа- та ракетобудування ІАТ Ганна Сарибога. – Учасники хакатону протягом 48 годин вирішують практичні завдання з дослідження космічного простору і навколишнього середовища. Вони презентують свої найфантастичніші ідеї, вчаться відстоювати свою думку перед журі та працювати в команді. У 2018 р. хакатон Space Apps об'єднав понад 18 000 учасників з 75 країн".

Команда з ІАТ "K.I.S.S." у складі другокурсників Євгенія Димарчука, Ольги Астахової, Ігоря Новоселецького, Сергія Радченка, Георгія Тараша, першокурсників Віктора Скорнякова, Юрія Василишина, Еліни Дудки та п'ятикурсника Олексія Мельника випередила 28 регіональних команд і перемогла в локальному етапі конкурсу NASA Space Apps Challenge, що пройшов у Дніпрі на базі ДНУ ім. Олеся Гончара. Їх проєкт "Make it simple" був присвячений удосконаленню бортової системи літального апарата за рахунок мінімізації дротових мереж комунікації літака.

Команда K.I.S.S.

Ще одна команда київських політехніків – "Short circuit" у складі Владислава Голеця (4-й курс, ТЕФ), Дениса Висовеня (4-й курс, ТЕФ), Владислава Якименка (4-й курс, ФЕЛ), Марка Санду (1-й курс, ІАТ), Генріха Тітова (1-й курс, ІАТ), Антона Клименка (1-й курс, ІАТ), Софії Воєйкової (1-й курс, ІАТ), Богдана Пашистого (1-й курс, ІАТ), Ірини Потапенко (2-й курс, ІАТ) розробляла віртуальну систему керування дроном на Марсі "UAV'S saviour" та перемогла в категорії "Вибір аудиторії" (People's choice) в локальному етапі конкурсу, що пройшов на базі НАУ (м.Київ).

"Більшість команд провалюють хакатон через нездатність до спільних дій, відсутність лідера, неправильний розподіл ресурсів, а не через невдалу ідею, – розповіла Ганна Сарибога. – Хакатон – це хороший шанс відчути на кілька годин, що таке реальний технологічний бізнес і зрозуміти для себе, чи готовий ти до цього".

Команда Short circuit

Студенти-переможці не стримують емоцій: "Що ми отримали? – Дві доби командної роботи, дискусій з представниками космічної сфери, менторами та лідерами інноваційної індустрії України. Купу вражень. Спробували їжу космонавтів, смаколики, отримали пам'ятні призи та нагороди".

Директор ІАТ професор Іван Коробко відзначив: "Наші студенти продемонстрували, що можна домогтися відчутного результату за порівняно короткий проміжок часу командними зусиллями і за ефективної допомоги наставників-кураторів, які підказують молоді шлях до зірок".

Фахівці та організатори хакатону зазначають, що на таких заходах учасники вчаться, шукають проблематику і пропонують свій шлях її вирішення. Вони  не бояться інноваційних ідей, відстоюють перед фахівцями свою точку зору, своє бачення шляхів розв'язання актуальних проблем сучасності. Проєкти абсолютно реальні, хоча і потребують додаткових досліджень.

Команди-переможці регіональних етапів будуть боротися за місце у фіналі міжнародного етапу конкурсу через 4–6 тижнів. Ну а абсолютні переможці, яких визначать на початку 2020 року, отримають запрошення на запуск ракети на космодромі США.

Дата події