Онлайн курси, студентські програми обміну та стажування, участь у міжнародних науково-освітніх заходах відкрили широкі можливості для навчання здобувачам вищої освіти. Одна з популярних програм обміну для студентів вишів – Global UGRAD, що здійснюється за підтримки Державного департаменту США та надає можливість здібним студентам й активним молодим людям один семестр навчатися в американських університетах, поглиблювати свої фахові знання, знайомитися з культурою й традиціями США. Конкурс на участь у програмі відкритий і базується на академічній та особистій успішності кандидатів.

Студент кафедри авіа- та ракетобудування ІАТ Олексій Падун пройшов відбір та здійснив поїздку до одного з відомих американських вишів – Кентського державного університету в штаті Огайо. Сповнений вражень, на початку року він повернувся до Києва та розповів про свій вояж.

– Олексію, як ви стали учасником програми Global UGRAD?

– До програми я потрапив з другої спроби. Дізнався про неї на першому курсі університету, подавав документи, але мені відмовили. Відмова мотивувала на самовдосконалення. На другий рік вдалося стати одним із 10 фіналістів, які отримали повний грант на навчання в американському виші.

– Що потрібно для того, щоб перемогти?

– Конкурс складається з двох етапів: перший – подання онлайн анкети, другий – співбесіда. Останнім випробуванням є іспит на знання англійської.

 – Де саме ви навчалися в США? Які предмети вивчали?

– Фіналістів розподіляють по університетах-партнерах програми залежно від спеціальностей. Мені пощастило потрапити в Кентський державний університет – це великий університет з багатою історією та традиціями, які беруть початок з 1910 р.

 Я навчався за спеціальністю "Аерокосмічна інженерія" в коледжі аеронавтики. В американській системі здобувачі вищої освіти обирають навчальні дисципліни. Після зустрічі з науковим куратором я вибрав аерокосмічну техніку, матеріали і процеси, сигнали і схеми, конструювання літаків, американську політику. (Одна з вимог програми – обрати дисципліну, пов'язану з Америкою, я обрав american politics.)

– Що найбільше сподобалося під час навчання?

– Усі дисципліни були цікаві. Найбільше мені сподобалася aircraft design, де я міг закріпити та застосувати свої знання на практиці. Особливість цієї дисципліни в реальних практичних розробках. Я був частиною команди, яка реалізовувала проєкт від Дослідного центру NASA – розробляла літальний апарат на сонячних батареях для дослідження атмосфери Венери. Хочу додати, що університет має свій власний аеропорт.

 – Які особливості навчання?

– Перш за все, це академічна доброчесність: усе виконується самостійно, цінується твоя робота і знання, друге – time-management – усе має бути закінчено і здано у визначений термін. Потрібно бути самоорганізованим, раціонально планувати свій час. Хочу відзначити надзвичайну зацікавленість та вмотивованість студентів. Переважна більшість з них бере участь у наукових гуртках та професійних об'єднаннях. Зацікавленість у навчанні проявляється у високій взаємовимогливості викладачів і студентів. Відвідуваність студентами занять – стовідсоткова.

– Що вам дала програма Global UGRAD?

– Програма надзвичайно розширила мій світогляд, дала змогу ознайомитися з новітніми технологіями та космічною програмою світового рівня й оцінити зсередини наукові досягнення іншої країни. Набув досвіду та навичок роботи в інтернаціональному середовищі. Подорожував країною.

– А де саме побули? Що бачили?

– Спочатку відвідав регіональний музей Maps air museum, де побачив зразки світової авіаційної техніки. Був волонтером на авіашоу в Огайо, дізнався, що факультет авіоніки Університету Огайо використовує DC-3 як випробувальну базу для своїх наукових розробок; відвідав Клівлендське національне авіашоу. На канікулах побував у Космічному центрі ім. Кеннеді (Флорида) – найбільшому космодромі світу з вражаючим Музеєм космонавтики. На власні очі бачив діючі пускові майданчики 39А та 39В, з яких стартували на Місяць апарати Apollo, Shuttle. При космодромі працює Музей історії космічних програм. Мене вразили найбільша у світі ракета Saturn V, Shuttle Atlantis та капсули програми Apollo. У космічному центрі зустрівся з астронавтом Уїнстоном Скоттом, учасником місії STS-87 з першим українським астронавтом Леонідом Каденюком. На Міжнародному конгресі з астронавтики у Вашингтоні ознайомився з найсучаснішими досягненнями космічної техніки, слухав виступ адміністратора NASA Джима Бріденстайна про програму висадки на Місяць у 2024 р. та інші доповіді. 

Природничі та історичні музеї Нью-Йорка та Вашингтона також залишили купу емоцій. Цікавими були подорожі країною: динамічний Нью-Йорк, офіційний Вашингтон, Маямі – місто, яке ніколи не спить, та інші.

Після завершення програми відбувся Інтернаціональний конгрес за участю студентів з більш ніж 100 країн світу, де я разом з іншими українськими студентами представляв нашу країну та КПІ ім. Ігоря Сікорського.

– Що б хотіли сказати охочим навчатися за кордоном?

– Не здаватися. Бажане не завжди досягається з першого разу. Треба постійно працювати над собою, розвиватися за всіма напрямами, пробувати, намагатися, бути сміливим і вірити в свої сили, ніколи не зупинятися. Сумлінно вчитися: знання надзвичайно цінуються в усьому світі, тому хапайтеся за кожну можливість їх здобути. І пам'ятайте – можливо все, на неможливе треба трохи більше часу.

За інф. ІАТ підготувала Н. Вдовенко