Проректор Вадим Кондратюк: Прибуток від сміття? Так!

Програму з організації в університеті роздільного збору сміття презентував на засіданні ректорату проректор з адміністративної роботи Вадим Кондратюк. Редакція  "КП" звернулася до нього за коментарями щодо її впровадження.

– Вадиме Анатолійовичу,  що спонукало адміністрацію університету до створення цієї програми?

– Як відомо, проблема утилізації сміття – це проблема світового, глобального масштабу. В Україні діють два закони, які зобов'язують і регламентують організацію сортування сміття на державних підприємствах і установах. Це – Закон України "Про відходи" і Закон України "Про житлово-комунальні послуги". Їх доповнюють постанови Кабінету Міністрів України в частині сортування сміття.

– У чому суть програми з організації роздільного збору сміття в університеті?

– Під час обговорення програми ми дійшли висновку, що на території університету потрібно встановлювати спеціальні контейнери і окремо збирати пластик, окремо – папір, окремо – скло. Контейнери встановлюватимемо в навчальних корпусах і по всьому студмістечку. Необхідно ще закупити дві одиниці обладнання: подрібнювач гілок і прес. Плануємо збирати всю вторинну сировину на території, відвозити її на спеціально відведений майданчик. Там це все пресуватимемо в спеціальні блоки вагою 80 кг, складуватимемо. Набравши певну кількість блоків, будемо здавати їх за ринковою ціною.

– Здавати сміття і отримувати прибуток?

– Саме так. Після реалізації спресованого сміття, за підрахунками, можемо отримати прибуток 250–300 тис. грн на рік. З урахуванням витрат на цей проєкт, що складатимуть близько 1 млн грн, термін окупності – три з половиною роки. Ми також маємо передбачити витрати на зарплату працівникам, які будуть проводити сортування, збирання, пресування. Придбання преса надасть нам можливість пресувати  в блоки тирсу, продавати її як вторинне паливо і додатково отримувати ще приблизно 70–100 тис. грн на рік. Частину цих коштів можна буде використати на забезпечення життєдіяльності підрозділів університету.

– Які терміни запуску проєкту?

– Після активного обговорення презентація проєкту отримала загальне схвалення. Кожен зміг висловити свої пропозиції і зауваження. Тож  працювати ще є над чим.

Проєкт роздільного збору сміття плануємо запустити у ІІ кварталі наступного року. Щоб укластись у цей термін, маємо провести підготовчі роботи, передусім детально прорахувати ресурси та засоби, необхідні для запуску проєкту, затвердити  на бюджетній комісії університету та закласти ці кошти в бюджет наступного року.

З огляду на те, що такої роботи з відходами в КПІ ще не було, розробимо відповідну логістичну схему поступових дій для втілення проєкту в життя. Це купівля обладнання, підготовка майданчиків, виготовлення рекламної продукції тощо. Зазначу також, що в корпусах і в парку в нас будуть спеціальні представники, які відповідатимуть за досортування і розділення сміття.

– Як втілити технічний бік проєкту – зрозуміло, а як привчити людей сортувати сміття?

– Насамперед зауважу: все відбуватиметься на добровільних засадах. Обов'язково проводитимемо роз'яснювальну роботу зі співробітниками, викладачами, здобувачами вищої освіти. Можливо, влаштуємо тренінги, запросимо лекторів, виготовимо плакати чи іншу друковану продукцію, що допоможе дотримуватися цих нескладних норм.