КПІ ім. Ігоря Сікорського все активніше утверджується як центр соціологічної освіти та досліджень. Зокрема, представники студентської соціологічної спільноти університету успішно заявляють про себе на фахових конкурсах і олімпіадах. На Всеукраїнській студентській олімпіаді з соціології, яку вже вдруге приймав у своїх стінах КПІ ім. Ігоря Сікорського, студентка кафедри соціології Ганна Куровська зайняла перше місце, а її колега Олександр Бевзюк-Волошин – друге. Вони навчаються за магістерською програмою "Соціологія модернізації та науково-технічного розвитку".

Ганну з дитинства цікавила наука, а ФСП Київської політехніки привабив широким спектром дисциплін та можливістю розвиватися за будь-яким науковим напрямом. "Це стало суттєвою перевагою при пошуку орієнтирів як наукових, так і життєвих", – говорить Ганна. Нині вона постійний учасник університетських наукових конференцій, тричі брала участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді з соціології. Студентка вважає, що предметні олімпіади – це чудовий шанс випробувати себе, вивірити свої знання, оцінити сильні й слабкі сторони власних компетенцій і навчитися працювати над помилками, коли вони виникають. А ще – це гарна нагода познайомитися та поспілкуватися зі своїми колегами з інших вишів, обмінятись досвідом і враженнями.

Магістерська програма, за якою навчається Ганна, є унікальною для України та містить соціологічну компоненту потужного міждисциплінарного напряму "Наука, техніка та суспільство". До сфери наукових інтересів студентки входять соціологія освіти, соціологія науки, техніки та інновацій, суспільні трансформації на пострадянському просторі. Соціологічне розуміння процесів, що відбуваються в науковій і технічних галузях, та соціальні наслідки цих процесів є необхідним для усвідомлення явищ сучасного світу, а також може стати ключем до пошуку відповідей на виклики сьогодення.

Проте будь-яка освітня програма – це не лише набір навчальних матеріалів та дисциплін, це  насамперед люди. Адже саме хороший викладач може зацікавити та стимулювати до того, щоб зануритися в предмет, надихнути на творчий пошук. На думку Ганни, їй пощастило і з компетентними та захопленими своєю справою викладачами, і з одногрупниками, бо навчання неможливе без дискусій та спільної роботи. Ганна вдячна своєму одногрупникові Олександру Бевзюку-Волошину, який має цікавий досвід та інтерес до соціологічної науки і є прикладом різнобічних підходів до навчання.

Олександр Бевзюк-Волошин – особистість багатогранна. У свої двадцять дев'ять років вирішив змінити професію і зайнятися тим, про що завжди мріяв, – академічною діяльністю в гуманітарній сфері. До цього він отримав ступінь магістра банківської справи і працював у сфері управління персоналом. Бажання вивчати соціологію прийшло в 2017 р. раптово. Шукаючи інформацію про спротив персоналу при формуванні корпоративної культури, він натрапив на онлайн курс про соціологію повсякдення. "Спершу мені здалося, що там будуть рекомендації щодо певних маніпулятивних технік, які дозволяють видавати інтереси власників корпорації за власні інтереси найманих співробітників і таким чином консолідувати людей для підвищення фінансових результатів, – згадує він. – Проте, пройшовши курс, я зрозумів, що йдеться про значно більше, а саме про непомітні, на перший погляд, закономірності, які лежать в основі суспільних взаємовідносин. Кількість незнайомих імен та теорій викликала щось близьке до запаморочення, захотілося розібратися в цьому детальніше. У цій науці (соціології) зійшлося майже все – можливість використати попередній життєвий та професійний досвід, знайти відповіді на важливі питання, які давно турбували".

Олександр почав вивчати соціологію самостійно, проте швидко зрозумів, що без досвідчених наставників захлинеться у величезній кількості літератури. Тож вирішив розпочати навчання в магістратурі вишу. Вибираючи університет, орієнтувався на рекомендації знайомих та можливість поєднувати навчання з практичною діяльністю. "Я вирішив вступати до двох університетів – КНУ ім. Тараса Шевченка та КПІ ім. Ігоря Сікорського, – розповідає він. – До КНУ через його бренд та зважаючи на рекомендації колеги, яка там навчалася, а до КПІ через схвальні відгуки про завідувача кафедри соціології Павла Кутуєва". Іспити склав успішно в обох закладах. Остаточний вибір на користь Київської політехніки зробив після розмови з Павлом Кутуєвим.

Із вересня 2017 р. Олександр активно оволодіває соціологічними предметами в нашому університеті. Оскільки група невелика, спілкування з викладачами відбувається дуже інтенсивно. Студенти отримують багато матеріалів на лекціях та для самостійного опрацювання. "Часом обговорення прочитаного переростає на семінарах у справжні наукові дебати з моєю одногрупницею Ганною Куровською, за що я їй дуже вдячний", – посміхається молодий науковець. Серед навчальних дисциплін його особли- во цікавлять ті, що стосуються розвитку людської культури та змін, які відбувалися в ній у ХХ ст. Також з'явився інтерес до проблем конфліктних студій, з якими ознайомився в групі, що навчається за новоствореною програмою "Врегулювання конфліктів та медіація". Навчання Олександр  поєднує з роботою асистента, виконуючи дослідження для міжнародної організації YMCA під керівництвом доцента кафедри Максима Єніна; бере участь у наукових конференціях, студентських олімпіадах.

У майбутньому науковець планує досліджувати практики примирення після військових конфліктів та повсякденні практики у постконфліктних суспільствах.

А.А.Мельниченко, доц., к.філос.н.; П.В.Кутуєв, проф., д.соц.н.