Після закінчення війни країна, на думку експертів, потребуватиме будівельників й архітекторів, інженерів й айтішників, працівників сфери транспорту й логістики та інших. Престиж інженерної професії – ступінь поваги до неї в суспільстві, – що останнім часом занепав, знову має зрости. Адже інженери – це в першу чергу творці нового, передового, націлені на прогрес у суспільстві. І приклад випускників КПІ ім. Ігоря Сікорського є підтвердженням цього.

🚔

Потужна бронемашина, що одного вересневого дня з'явилася на Політехнічній, привернула увагу перехожих. Ті зупинялися, дивувалися, ставали до розмови. Машина грізного вигляду, на великих колесах, сіро-зеленкуватого кольору, погрозливо шкірилася й одночасно викликала захоплення неприхованою міццю. Це випускник НН ММІ Артем Ющук демонстрував прототип нового бронеавтомобіля "Inguar3", створеного для Сил оборони в його власній компанії "Inguar Defence".

Початки. А починалося все зі студентського гуртка "Формула Студент КПІ", де під керівництвом професора Віталія Пасічника, тоді завідувача кафедри інтегрованих технологій машинобудування ММІ, хлопці конструювали та виготовляли боліди й навіть взяли участь в інженерних змаганнях  "Formula Student" поряд з командами відомих європейських вишів, які мали потужних спонсорів і матеріальну базу. Гуртківці вчилися працювати з машинами, шукати спонсорів і презентувати продукт. До речі, майже всі "конструктори-механіки-пілоти", хто 10 років тому створював у КПІ перші гоночні авто, працюють тепер на машинобудівних підприємствах, а восьмеро – в компанії "Inguar Defence".

Ще будучи студентами, Артем з друзями орендували гараж і почали надавати послуги з ремонту та тюнінгу машин, зокрема і для європейських перегонів. (Для нефахівців: тюнінг – це не лише зовнішнє оформлення, а й удосконалення машини та зміна її заводських особливостей і параметрів.) Робота копітка, відповідальна і недешева.

Велика війна. З перших її днів хлопці прагнули бути корисними. Спочатку ремонтували старі радянські трали, які були терміново потрібні ЗСУ для перевезення бронетехніки, готували до відправки на фронт канадські бронеавтомобілі "Senator" (перші партії цих машин були розроблені для поліції і не дуже підходили для фронтових умов).

Ремонтували й інші машини для військових, поступово розширюючись. "До нас потрапляли різні види бронеавтомобілів і навіть БТРи", – згадує Артем Ющук. Зі спілкування з військовими він добре розумів, яким повинен бути сучасний броньовик. І разом з друзями вирішив створити таку машину.

kpi images -  Артем Ющук

"Inguar3". Для розробки бронеавтомобіля зібрали молоду команду: найстаршому – 25 років, наймолодшому – 22. Розповідає Артем Ющук: "Військові використовують бронеавтомобілі на особливо небезпечних ділянках фронту. Туди, де є ворожі дрони, диверсанти або міни, екіпаж їде на броньовику. Від цих машин потрібна швидкість, прохідність та захист від вибухів.

Зазвичай українські броньовики виготовляють на базовому шасі. Виробники купують пікап (найчастіше – "Ford F550") і на нього нашаровують броню та додаткове обладнання. Це найбільш швидкий та дешевий спосіб створити бронеавтомобіль, але він має певні обмеження за вагою, а отже – і щодо броні. Для машини "Inguar3" створили власне шасі, здатне тримати захист рівня STANAG 3, тобто витримувати влучання 7,62-міліметрових бронебійних куль, уламків від 155-міліметрових снарядів та підрив на протитанковій міні. Такого рівня захисту на серійних броньовиках не досягала жодна українська компанія".

На сьогодні "Inguar3" – це мультифункціональний модульний броньовик з унікальною конфігурацією. Він може трансформуватися в десантний автомобіль, пікап чи носій важкого озброєння. Уже пройшов тест-драйв на полігоні в Києві та в зоні бойових дій, де машина виконувала функції евакуації й підвезення особового складу. Високу оцінку автомобілю дали військові 12-ї бригади спецпризначення "Азов". Машину допущено до експлуатації в Міноборони – компанія вже готова укладати контракти. Також бронеавтомобіль вже має сертифікат якості STANAG 3 від НАТО. Якщо все вдасться, то може здобути місце на світовому ринку.

У КПІ. Та повернемось на Політехнічну. Артем не лише продемонстрував свій витвір, а й виступив перед студентами з лекцією: "Як КПІ стане новим ядром сучасної технічної освіти в Україні і що потрібно робити студенту, аби стати потужним високооплачуваним спеціалістом". Він ще раз наголосив, що "Inguar Defence" планує збирати броньовики для захисників та відроджувати професію інженера, для цього компанія бере стажерів з рідного КПІ і має намір запустити інженерну школу: "Університет нині – можливість залучити до оборони країни сотні нових ідей. Освоювати, реінжинірити, розробляти. Звісно, крутіше було б робити машини для перегонів. Але щоб повернутись до цього завтра, маємо попрацювати для перемоги сьогодні. І довести всім, що нове ядро якісної технічної освіти тут, в самому серці Києва". Зауважимо, що захід просто неба об'єднав студентів різних факультетів та інститутів КПІ ім. Ігоря Сікорського, зокрема НН ММІ, НН ІАТ, ІХФ, ФЛ, НН ІМЗ, НН ІТС, ПБФ, РТФ, ФЕА, ФІОТ та ФММ.

"Формула Студент КПІ" – це не просто гурток, це легендарна спільнота, яка існує вже понад 10 років і виховала цілу плеяду талановитих інженерів, започаткувавши безліч успішних проєктів, включно з розробкою бронемашини та створенням платформи "Котигорошко", – зазначили в НН ММІ. – Сьогоднішні інженерні досягнення – це результат маленьких кроків, що робляться з великою пристрастю та наполегливістю. Бронеавтомобіль "Inguar", легендарний проєкт "Формула Студент КПІ", розвиток "ТехноХАБу КПІ" – усе це починалося з простих ідей, але завдяки праці та натхненню стало великим. Кожен із вас може стати частиною цих історій успіху. Тож не бійтеся робити перший крок та доєднуйтеся до команди FS KPI,  якщо мрієте втілювати свої інженерні розробки".

Дійсно, майбутнє виростає з теперішнього, але зароджується воно й починає розвиватись в минулому.

Надія Ліберт

INGUAR 3 — автівка з високим рівнем захисту: витримує влучання бронебійних куль, снарядів і підрив на протитанковій міні; створена за стандартами НАТО та адаптована до умов українського фронту; здатна захищати й рятувати життя наших воїнів. Це унікальна розробка колишніх вихованців Київського політеху.

Мало хто знає, що історія її авторів — інженерів та співзасновника компанії Inguar Defence Артема Ющука — розпочалася саме у стінах Київської політехніки, в гуртку «Формула Студент КПІ». Тут хлопці вчилися конструювати спортивні боліди, а нині вони працюють над унікальними автівками, що стоять на озброєнні ЗСУ.

Докладніше про історію випускника КПІ Артема Ющука та його бронеавтомобіль можна переглянути у відео

kpi images
Дата події