Широкий вибір сучасних спеціальностей, високий навчально-науковий рівень та системна профорієнтаційна робота приваблюють до КПІ ім. Ігоря Сікорського випускників шкіл з усіх регіонів України. Торік 46,7 тис. заяв подали абітурієнти до Київської політехніки, це друге місце серед усіх ЗВО країни. Першокурсниками стають найбільш вмотивовані з них, з найвищими балами ЗНО, перемогами в олімпіадах і конкурсах стартапів. Сьогоднішня розповідь – про "титулованих" випускників Політехнічного ліцею НТУУ "КПІ", які прийшли в університет з вагомими успіхами і здобутками, першокурсників ІПСА, одногрупників – Єлизавету Столярчук, Володимира Карана та Станіслава Скоробогатова (гр. КА-06). 

Єлизавета СтолярчукУ 2018-2020 рр. як вихованка МАН Єлизавета Столярчук представляла свої проєкти "Переробка полімерних та органічних відходів за допомогою сонячної енергії та рідкого азоту", "Вітровий двигун на основі сегнерового колеса", "Розробка системи гравітаційного вантажно-пасажирського транспорту" (науковий керівник – Олег Козленко, завідувач лабораторії ФМФ) у фіналі конкурсу стартапів Фестивалю інноваційних проєктів "Sikorsky Challenge". Також вона одна з небагатьох, хто отримав максимальний бал ЗНО з математики.

На сьогодні Ліза має такі здобутки: п'ять патентів, шість наукових публікацій, золота медаль на Малазійській виставці технологій (MTE-2021), бронзова медаль на Міжнародній виставці винахідників INTARG 2020, перемога в  національному відборі Genius Olympiad 2020 (США), перемога в національному відборі конкурсу I-Fest у Тунісі (2020), бронзова медаль виставки-конкурсу в галузі технічних наук та енергетики OKSEF 2019 (Туреччина), участь у Варшавському науковому конгресі жінок (2019, Польща), спеціальна відзнака та диплом за кращу презентацію під час The 2-nd Belt and Road Teenager Maker Camp and Teacher Workshop (2018, Пекін, Китай), почесні відзнаки міжнародних олімпіад з лінгвістики (2017-2019), перемога за рейтингом у II етапі та участь у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (2020), Премія Київського міського голови за особливі досягнення молоді в розбудові столиці України – міста-героя Києва (2020), золоті медалі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (2018-2020 рр.), срібна нагорода ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології, бронзова нагорода ІХ Всеукраїнської науково-технічної виставки-конкурсу молодіжних інноваційних проєктів "Майбутнє України 2018" та "Politeco-2019", срібна нагорода "Intel Eco-Ukraine-2019", відзнака Асоціації науковців та інженерів університету YALE  (США) та ін.

В. КаранВолодимир Каран – автор проєкту "Інфравізійний камуфляж" (науковий керівник – Анатолій Мініцький, доцент кафедри високотемпературних матеріалів та порошкової металургії ІМЗ ім. Є.О.Патона). Він  розробив  простий у виробництві, дешевий матеріал, невидимий для тепловізорів, практичний та зручний у використанні. За розробку отримав золоту медаль на Малазійській виставці технологій (MTE-2021), срібну медаль на Міжнародній виставці винахідників INTARG 2020, а також премію "Judges Award" у командному заліку на FIRST Robotics Competition (2019, Стамбул), став переможцем за рейтингом ІІ етапу та  учасником ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (2020), срібним призером на національному етапі Міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів Intel ISEF, 2020 р.

С. СкоробогатовСтаніслав Скоробогатов запропонував механізм використання альтернативних джерел енергії для зменшення споживання палива у проєкті "Застосування елемента Пельтьє для рекуперації електричної енергії в гібридному автомобілі" (наукові керівники: Олег Козленко, ФМФ, Ігор Мікульонок, ІХФ) та отримав срібну медаль на Міжнародній виставці інновацій у Женеві – The International Exhibition of Inventions of Geneva (2021) й  золоту нагороду на 14-й Міжнародній виставці винаходів "IWIS 2020" (Польща, 2020).

На сьогодні він має такі здобутки: два патенти, три наукові публікації, виступи на науково-практичних конференціях у КПІ ім. Ігоря Сікорського, перемога в  національному відборі Genius Olympiad 2020 (США), призові місця на II етапі (2018-2020 рр.) та участь у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (2020), бронзова нагорода ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології, золотий призер Х Всеукраїнської науково-технічної виставки-конкурсу молодіжних інноваційних проєктів "Майбутнє України", переможець у складі команди "Innovation Hachathon", який проходив у рамках Міжнародного форуму "Innovation Market 2019", фіналіст  конкурсу "Politeco Україна 2018-2019" – національного етапу Міжнародного конкурсу науково-технічної творчості учнів Intel ISEF-2019.

Владислав Бендюг, куратор гр. КА-06, зазначив: "Оскільки навчання вже третій семестр відбувається в дистанційному режимі, студенти першого курсу каф. ММСА поки що мають лише досвід віддаленого навчання. Це вимагає від них більшої відповідальності та високого рівня організації. Не кожен здатний пристосуватися до студентського ритму навчання знаходячись вдома і не маючи живого контакту з викладачами. Особливо з урахуванням великого розриву між кількістю інформації, яку мають засвоювати учні старших класів школи та студенти першого курсу університету.

Попри специфічні умови та досить високу складність навчання на кафедрі ММСА, випускники Політехнічного ліцею успішно долають ці випробування. У минулому семестрі в них не виникло проблем з календарними контролями, вони пройшли ректорський контроль залишкових шкільних знань та успішно склали свою першу сесію в лавах студентів КПІ. Згідно з першим календарним контролем у другому семестрі, який пройшов нещодавно, вони атестовані з усіх дисциплін та долають нинішні складнощі студентського життя".

Ліза Столярчук розповіла про свої студентські будні: "Я саме серед тих студентів, які поки не відчули  справжнього університетського життя. Бачилися з одногрупниками всього один тиждень. Хоча в дистанційці багато мінусів –  обмежене спілкування з одногрупниками та викладачами, трапляються проблеми з комунікацією, але не треба витрачати час на дорогу, завжди можна передивитися запис заняття та підлаштовувати розклад під себе. Мій улюблений предмет – дискретна математика. Його викладає доц. О.В.Стусь: усе дуже чітко, з детальним розбором. І тоді складна дискретка стає легкою.

Разом з моїм науковим керівником О.В.Козленком продовжуємо працювати над проєктами. У планах – участь у міжнародних науково-технічних виставках та конкурсах. Нещодавно пройшла Малазійська виставка MTE-2021, а вже за місяць має відбутися конкурс INSPO-2021 (Туреччина), готуюся до нього".

"Загалом, навчання в ІПСА є доволі складним, а в режимі онлайн деякі предмети даються особливо складно через технічні недоліки, – додає Володимир Каран. – Та є й свої плюси: вставати зранку на пари не завжди є необхідним і повторювати матеріал легше, адже є записи лекцій, які можна переглянути в будь-який момент. Але постійне перебування вдома дуже тисне й іноді погіршує результативність навчання. Мої улюблені предмети – алгоритми й структури даних та дискретна математика.

Разом зі своїм керівником продовжую займатися науковою роботою, у цьому навчальному році вже виборов золоту медаль на міжнародному конкурсі".

Станіслав Скоробогатов теж долучився до розмови: "Підтримка викладачів та якісне викладання дає можливість отримати фахову підготовку навіть в умовах дистанційного навчання. Знання з лінійної алгебри, дискретної математики, математичного аналізу, фізики та інших профільних дисциплін допомагають мислити нестандартно, планую використовувати їх у подальших наукових розробках. Також планую не зупинятися на досягнутому і розвивати обраний науковий напрям та вдосконалювати наше майбутнє разом з моїми науковими керівниками".

На фото – сітілайти, присвячені  Є.Столярчук та В.Карану – авторам досліджень, що мають особливу актуальність для суспільно-економічного життя України й отримали високу фахову оцінку вітчизняних науковців (проєкт КМДА, встановлені на вулицях Києва). "Суспільство має знати про неабиякий інтелектуальний потенціал майбутнього нашої держави та розуміти, що всіляка підтримка інтелектуально обдарованих дітей – це найкраща інвестиція в інноваційне завтра України" – йдеться в заяві Департаменту освіти і науки м. Києва.