Легенда вітчизняного літакобудування, наймасовіший у світі за всю історію авіації одномоторний біплан, літак Ан-2 тепер експонується просто неба в університетському музеї! Восени минулого року наша газета повідомляла, що співробітники музею домовилися з відомим меценатом Анатолієм Шумським, який займається колекціонуванням військової техніки, про передачу літака Ан-2 на відповідальне збереження до нашого університету як музейний експонат. Нагадаємо: літак зберігався в Запоріжжі, і після проведення аукціону його було викуплено та спеціальною технікою доставлено до Києва. Реставрацією літака, якої він, звичайно, потребував (не був в експлуатації понад 20 років і стояв під відкритим небом), займалися працівники ДП "Антонов".
літак доставили  в КПІ

Про те, що було далі, розповів проректор з адміністративної роботи університету Вадим Кондратюк: "Для прийому Ан-2 у сквері Піонерів авіації за корпусом №6 ми зробили спеціальний майданчик – основу для встановлення літака. І в ніч проти 5 червня (з п'ятниці на суботу) 2021 року, після виконання фахівцями ДП "Антонов" реставраційних робіт, літак доставили в КПІ на місце його постійної дислокації. Для транспортування було використано спеціальний тягач. Ще раніше крила були від'єднані від літака і доставлені окремо. За допомогою тягача транспортували фюзеляж літака на шасі від заводу "Антонов" проспектом Перемоги до КПІ. Цьому передувало погодження з транспортними організаціями та відповідними комісіями. Патрульна поліція м. Києва забезпечила нам супровід літака, який рухаючись зі швидкістю 12 км/год, через півтори години був на місці".

Отже, у сквері Піонерів авіації, прилеглому до Державного політехнічного музею при КПІ ім. Ігоря Сікорського, з'явився новий експонат. І тепер студенти і співробітники університету, містяни і гості КПІ зможуть зблизька оглянути легендарний літак Ан-2.

легендарний літак Ан-2

Довідково: Ан-2 – легкий багатоцільовий літак, наймасовіший у світі одномоторний біплан за всю історію авіації. Початок виробництва Ан-2 – 1948 рік. Перший виробник – Завод № 473 у Києві (тепер – Серійний завод "Антонов"). Спочатку літаки називали "всюдиліт", народні назви – "Аннушка" та "кукурудзник" (з огляду на використання його в сільському господарстві). Всього таких літаків вироблено понад 18 тисяч. Ан-2 вироблявся в СРСР, Польщі, а в Китаї виробляється і дотепер. Розробник Ан-2, легендарний авіабудівник Олег Антонов, якось сказав: "Ан-2 – мій найбільший успіх. Він не має аналогів у світовій авіаційній техніці. Цей літак побудовано з розрахунком на наші своєрідні умови, яких більше ніде не існує…"

У сквері Піонерів Авіації поряд із політехнічним музеєм КПІ з’явився новий експонат — літак-ветеран АН-2.

АН-2 – винахід Олега Антонова. Літак потрапив до Книги рекордів Ґіннеса як наймасовіша модель за всю історію літакобудування. Його випускали майже 70 років, був у експлуатації у США, Канаді, Європі.

Перший політ Ан-2 відбувся 31 серпня 1947 року.

легендарний літак Ан-2

Дата події