Я пишаюся тим, що вже понад 58 років працюю в кращому технічному університеті України. Звичайно, стежу за всіма публікаціями, присвяченими його історії та сьогоденню. Тому з великою цікавістю прочитав книгу "Київська політехніка: початок історії" Володимира Янкового та Дмитра Стефановича, видання якої присвячено 120-річчю Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського".
Історія заснування Київського політехнічного інституту завжди викликала неабияку цікавість, надто у людей, які в ньому навчалися й працювали. Особисто я в загальних рисах знав, де, коли і як була втілена в життя ідея створення інституту, який з роками став знаменитим КПІ. Однак такого детального і винятково цікавого опису процесу становлення в Києві вищого технічного навчального закладу, першого у своєму роді в тодішній Росії, я в прочитаній мною раніше літературі не зустрічав.
Чому саме наприкінці ХІХ століття було прийнято рішення щодо створення інституту, чим керувалися держава, міська влада і, врешті-решт, люди, які вкладали свої кошти у створення навчального закладу, – в книзі все описано так, наче автори з перших рук отримували відомості про події 120-річної давнини. І тому кожний її розділ читається легко, з відчуттям того, що чи не кожна поважаюча себе людина, а особливо якщо вона живе в Києві, має знати історію одного із найкращих вишів України.
Книга наповнена цікавими фактами. Автори намагаються висвітлювати події, які відбувалися, максимально об'єктивно, без політичних, ідеологічних чи інших уподобань. Написана в науково-популярному стилі, книга може бути корисною і для людей, які вивчають історію Києва чи історію становлення української вищої школи. Ну і, звичайно, дуже цікавими для читачів стануть додатки, якими доповнили свій текст автори. Це репринти документів, які визначали правила діяльності і життя Київського політехнічного інституту в перші роки його існування, – "Положение о Киевском политехническом институте им. Императора Александра ІІ", його Статут і Правила для його студентів.