2018 рік було оголошено роком Культурної спадщини в Європі. Він розпочався під гаслом "Наша спадщина: де минуле зустрічається з майбутнім". Основною його метою є залучення більшої кількості людей до відкриття та пізнання культурних здобутків Європи.
Мабуть, кожен студент-технар ставив перед собою питання: "Навіщо мені потрібно вчити гуманітарні предмети? Чи знадобляться мені знання з філософії й історії в подальшому?" Майбутні інженери вивчають багато точних наук, але саме долучення до світової культурної спадщини дозволяє створювати щось нове, руйнувати рамки стандартності, мислити креативно. Недарма багато винаходів спочатку з'являлися на сторінках художніх книжок і сприймалися первинно лише як літературна фантазія.
Формування духовних цінностей поряд із науковим світоглядом є дуже важливим для освіченої інтелігентної людини. Студенти ММІ, як і студенти інших факультетів, вивчають предмети, які дозволяють розширити горизонти знань з української та світової культури. Саме розвиток креативності, інноваційної творчої діяльності є основним завданням дисциплін соціально-гуманітарної тематики. Майбутні інженери-механіки зацікавлені у вивченні не лише технічних наук: багато хто зі студентів-технарів із задоволенням бере участь у конкурсах та олімпіадах з предметів, що мають гуманітарне спрямування.
Один з перших всеукраїнських конкурсів студентських робіт за гендерною тематикою був проведений ще у 2002–2003 роках у Київському політехнічному інституті: 140 наукових робіт розкривали гендерні аспекти педагогіки, медицини, армії, менеджменту. А у 2010 році було започатковано щорічний конкурс для студентів КПІ в рамках угоди з Каунаським технологічним університетом (Литва). Пізніше до підтримки конкурсу почали долучатися вітчизняні жіночі організації та Київський інститут гендерних досліджень, а також науковці, які працюють за гендерною тематикою. Нагороджуючи переможців перших конкурсів, Тамара Михайлівна Мельник, розробниця Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", вручала їм свої видання з аналізом гендерної політики. Її публікації надихали студентів на написання магістерських робіт за гендерною тематикою. Сама ж Тамара Михайлівна завжди відзначала особливу атмосферу гендерних днів у КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Минулого року в конкурсі, окрім комп'ютерних презентацій, було представлено скульптури Венери, навіяні вивченням культури кам'яної доби, що їх із каменю виготовили студенти мехмашу.
З цього року на Днях науки ФСП організатори конкурсу вирішили відмовитися від обмежень у вимогах до творчих робіт. Організаторка конкурсу, керівник щорічної гендерної секції Юлія Стребкова говорить: "На нашому конкурсі тепер можна робити все – писати вірші, робити пантоміми, виливати за восковими моделями. Цього року була презентована навіть фігурка з тіста". Переможцем стала скульптура із каменю-ракушняку під девізом "Лежачий камінь". Її створив студент 3-го курсу, майбутній технолог Богдан Карпенко.
"Матеріалом для своєї Венери я обрав камінь ракушняк, що лежав біля будинку бабусі. Такий матеріал легко обробляти. Хоча в давні часи для виготовлення скульптур ракушняк, мабуть, не застосовували, оскільки він швидко руйнується. Інструментами, якими я працював, були молоток та зубило", – говорить Богдан.
Директор Українського центру гендерної освіти Сергій Іванович Сидоренко, вручаючи приз, побажав переможцю продовжувати творити та робити свій внесок до культурної спадщини Європи.
У наступному році очікуємо ще більше цікавих ідей та талановитих робіт. Організатори радять майбутнім учасникам мислити нестандартно й перетворити свої фантазії на дійсність.