Третій рік поспіль КПІ ім. Ігоря Сікорського приймає студентів технічних університетів України в лабораторіях кафедри прикладної гідроаеромеханіки і механотроніки Механіко-машинобудівного інституту. Цього року Літня школа тривала з 13 по 19 червня. Вперше до програми школи було включено роботу з мобільними платформами, що мають електропривод з програмованим керуванням. Саме ця обставина і спричинила робочу суботу і напівробочу неділю.
Метою школи було формування у студентів власного мехатронного погляду фахівців, які не тільки визначатимуть напрями розвитку сучасної техніки автоматизації та виробництв, але й самі матимуть досвід створення хоча і маленьких, але власних мехатронних систем. Як і минулого року, відзнакою школи були доповіді "Industry 4.0" та "Біопрототипи новітньої техніки", люб'язно представлені завідувачем відділу дидактики Євгеном Сергійовичем Риженком. Платформа "Industry 4.0" ілюструє, як штучний інтелект роботів та механізмів набуває ознак корпоративних груп у задачах виробництва. Напрям "Біомехатроніка" копіює природні прототипи в мехатронних створіннях, які імітують метелика, дельфіна, мурах у мурашнику. Але для слухачів школи найцікавішим є процес, як механіка набуває ознак створінь за допомогою алгоритмів керування. Саме утворення єдиної механіко-інформаційної системи дозволяє механічній бабці полювати на здобич, а мурахам формувати спільну мету і утворювати "механічну кооперацію" для переміщення надважкого вантажу. Найцінніший висновок: навчайтесь – і складне стане зрозумілим, і ви знайдете свій професійний шлях фахівця у будь-якій справі.
На 16 вакантних місць цього року припало 24 заявки з 8 університетів. Зважаючи на "невтішний" досвід проведення минулої школи, коли поза увагою залишились саме студенти КПІ ім. Ігоря Сікорського, за кращими представниками кафедри-організатора було зарезервовано 4 місця. Конкурсний відбір за результатами виконання домашніх завдань виявив ще 12 слухачів, які представляли університети Вінниці, Львова, Харкова, Одеси та Київського національного університету технологій та дизайну. Координатори школи О.В. Узунов і О.П. Губарев доопрацювали план роботи школи на всі 6 днів майже з 30-хвилинною точністю. Розв'язок одного завдання поступово перетворювався на вихідні дані для наступного, пневматична схема набувала електрорелейного і сенсорного керування, траєкторія руху мобільної платформи отримувала елементи невизначеності. До звичайної роботи мехатроніки додавались умови – а що робити у випадку "А" чи "Б" і як це вкласти в алгоритм керування?
Цьогорічну школу можна відзначити надзвичайною сумлінністю слухачів на всіх етапах роботи. Саме такому ставленню школа завдячує повним виконанням програми і успішним розв'язком останнього – контрольного завдання. Порівняно з попередніми роками і команда викладачів, і група асистентів показали більш високий рівень фахової підготовки. Викладачі школи Альона Муращенко, Оксана Ганпанцурова і Костянтин Бєліков були вражені якістю і швидкістю виконання випускної роботи, і це дозволило на 2 години раніше вручити сертифікати всім слухачам. Під час занять школу відвідували індійські студенти, які проходять в КПІ ім. Ігоря Сікорського стажування за напрямом "Мехатроніка". Несподівано для організаторів школа виявилась "відкритою" – майже кожного дня заняття відвідували абітурієнти, що приїжджали до нашого університету.
В останній день співпраця студентів-асистентів і слухачів школи набула ознак командних змагань – ледь асистенти встигали надавати оцінку варіантам запропонованих рішень, як слухачі надавали ще більш цікаві і неупереджені розв'язки. Останнім етапом було розв'язання самостійно запропонованих задач.
Трошки сумно було залишати лабораторії, в яких ще так багато невирішених завдань, саме тому і виникла пропозиція наступного року зробити школу двотижневою: базовий рівень і рівень підвищеної складності. Мехатронна спільнота студентів отримала нових прихильників, а Всеукраїнська олімпіада – потужних учасників змагань.