Створений студентом КПІ телеграм-бот успішно моніторить бойові частоти ворожої російської авіації
Про студента КПІ ім. Ігоря Сікорського Артема Левківського і створений ним унікальний, надзвичайно корисний сервіс телеграм-бот "Український Єнот", який стежить за бойовими частотами ворожої російської авіації, в редакції довідалися з повідомлення на офіційній сторінці КПІ у фейсбуку. На початку нового навчального року наш кореспондент поспілкувався з Артемом у редакції "Київського політехніка".
– Артеме, зараз ви студент 3-го курсу факультету електроніки. Кілька слів про те, звідки ви родом, чому вибрали для навчання КПІ та коли прийшла ідея створити телеграм-бот?
– Народився я в місті Славутич. Після 9 класу вступив до Ірпінського коледжу, де навчався за спеціалізацією "Комп'ютерна інженерія", якою я дуже захопився. Тому і вступав до КПІ на факультет електроніки. Вже третій рік я студент, вчуся непогано, сесію складаю успішно. Ідея створити таку службу, яка слідкувала б за бойовими частотами ворожої авіації, з'явилася у мене після обстрілів рашистами нашої енергетичної інфраструктури у жовтні минулого року. Почав цікавитися, як агресор комунікує на бойових частотах, відслідковував спілкування його бортів з наземним диспетчером. Водночас поступово знайомився через телеграм-канал з однодумцями. Всі вони вже були розробниками програм або вчилися на розробників. Спілкувалися, і через певний час виявилось, що у нас вимальовуються схожі ідеї зі створення проєкту. Починаючи з середини травня цього року і ближче до липня почали конкретно займатися розробкою. Зараз у нас семеро членів команди, спілкування ведеться в режимі онлайн.
– Тепер, якщо можна, детальніше розкажіть про створений вами сервіс.
– Телеграм-бот "Український Єнот" (@ukrainian_raccoon_bot) вміє: моніторити бойові частоти російської стратегічної авіації та частоти чорноморського флоту; визначати найбільш ймовірну причину повітряної тривоги; знаходити найближче до вас укриття (наразі лише по Києву, але географію буде розширено); повідомляти про грім, щоб ви не плутали грозу із вибухами; моніторити радіаційний фон та втрати ворога; повідомляти про тривоги та надавати актуальну карту тривог. Назва у бота – це відсилання до херсонського єнота, якого орки викрали.
– Які були витрати на створення боту?
– Кошти пішли на сервер, послуги дизайнерів та юридичні формальності – десь близько 15 тис. грн. Зараз ми реєструємо громадську організацію, буде створено офіційне онлайн-видання і на наше лого подано заявку на торгову марку. На початку нашої роботи над проєктом питання про монетизацію не стояло, це було волонтерською ініціативою. Зараз, з огляду на вкладені в проєкт ресурси, ми про це думаємо. Стосовно залучення інвестицій та співпрацю з державними структурами позиція у нас така. Поки проєкт був на стадії ідеї і закритого тестування, ми вже отримували повідомлення про зацікавленість як від приватних осіб, так і від однієї державної структури. Але поки що ми не готові віддавати комусь проєкт. До того, як почати співпрацю з державними структурами, хочемо довести життєздатність нашого алгоритму. Зараз ми майже щодня робимо невеликі і великі оновлення, які покращують роботу нейронки. Ця робота дуже кропітка і важлива та дозволить уникнути хибних спрацювань на різні шуми на частотах.
На прохання нашого кореспондента розробку телеграм-бота "Український Єнот" (@ukrainian_raccoon_bot) прокоментував заступник декана ФЕЛ з наукової та профорієнтаційної роботи, доцент кафедри акустичних та мультимедійних електронних систем к.т.н. Павло Попович:"Ця розробка є інноваційною, оскільки може замінити дороговартісні радіолокаційні станції. Система має високу надійність та працює за розподіленим принципом, отримуючи інформацію з віддалених серверів Software Defined Radio (SDR), які можуть бути розташовані навіть за межами нашої держави. Таким чином, виведення з ладу 1-2 серверів в різних локаціях не вплине на працездатність системи. Розроблений бот – це фактично агрегатор різних сервісів, який дає можливість відмовитися від великої кількості підписок на різні телеграм-канали, що містять цікаву для користувача інформацію".