Засідання пройшло в онлайн-режимі. Головував на ньому ректор КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровський.

Проректори за напрямами діяльності та керівники головних служб університету прозвітували про роботу впродовж попереднього тижня та про плани роботи на наступний. За низкою напрямів було надано доручення. З-поміж питань, які обговорили учасники, особливо слід виокремити  такі:

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративні заходи:

Вирішуються питання щодо подальшої організації роботи підрозділів університету в умовах карантину в частині упорядкування невикористаних відпусток співробітників університету, перенесення конкурсів НПП, переведення діяльності окремих підрозділів на спеціальний режим, відтермінування певних платежів та інше.

На виконання рішення Уряду України готується проєкт наказу про простої в роботі працюючих. Виділено наступні категорії працюючих: 1) ті, хто працює на робочих місцях за гнучким графіком; 2) дистанційно;  3) ті, хто переходить в режим тимчасового простою з виплатою відповідних компенсацій. 

Робоча група напрацьовує три напрями заходів з  організації медобслуговання студентів. Узгоджується форма договору з медичними організаціями, які мають надавати такі послуги. 

Освітній процес:

Підготовлено наказ по НМК за спеціальностями та перелік узгоджених з науковими школами освітніх PhD-програм. Формуються каталоги вибіркових дисциплін.

Здійснюється вибірковий моніторинг процесу дистанційного навчання та готується розпорядчий документ щодо відповідальності керівників факультетів і кафедр з цього питання. Оплата праці формуватиметься за результатами моніторингу виконання вимог дистанційного навчання.

Платформа дистанційного навчання «Сікорський»: триває завантаження викладачами нових курсів, вдосконалюється Положення про неї та напрацьовуються заходи з вдосконалення сайту.

Платформа «Coursera»: забезпечується сприяння залученню до роботи з нею викладачів, здійснюється розподіл ліцензій між підрозділами. Через КБ ІС відпрацьовується використання додаткових сервісів, зокрема, спільно з кафедрою АУТС - Cisco Webex  Training.

Здійснюється підготовча робота з організації дистанційного проведення екзаменаційної сесії. З цією метою вивчається досвід олімпіад, які проводилися в КПІ в онлайн - режимі.

Акредитація:

Затверджено рішення НАЗЯВО щодо проведення дистанційної акредитації ще 3-х освітніх програм. Отже загалом у квітні буде проведено акредитацію 7-ми освітніх програм університету. По 4-х програмах експертні комісії вже розпочали роботу.  

Комісія з колективного договору:

Опубліковано пакет документів: звіти ректора і голів профкомів, акт і протокол засідання комісії, Стратегія розвитку і проект Колдоговору. Пропозиції і зауваження до останнього документу приймаються комісією до 16 квітня 2020. 

Коментар і доручення М. З. Згуровського

1. Найближчим викликом для нас є екзаменаційна сесія, яку ймовірно маємо провести в дистанційному режимі. Нам потрібно  вирішити питання прийому заліків, іспитів, інших видів робіт. Це  дозволить не зірвати цей навчальний рік і зафіксувати його завершення.

2. Слід провести ревізію наших  наукових шкіл. Сформульовані раніше критерії їхньої оцінки виявилися дещо складними. Тепер маємо зробити ревізію тих реальних наукових розробок і наукових груп, які займаються дослідженнями, запитаними промисловістю, роботодавцями, міжнародними партнерами, мають ті чи інші виграні гранти.

3. Дуже важливо не втрачати контакт з первинними підрозділами факультетів, інститутів, кафедр, тримати з ними постійний зв'язок. За кожним напрямом щотижня кожний проректор і керівник департаменту має проводити роботу з деканами, директорами інститутів, завідувачами кафедр.

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

Здійснювалася взаємодія з новопризначеними головами науково-методичних комісій МОН України.

Здійснювався розгляд звернень та забезпечувалося реагування щодо недоліків при проведенні занять в дистанційному форматі. Паралельно здійснювався вибірковий моніторинг виконання підрозділами і НПП вимог до роботи у дистанційному режимі.

Відпрацьовувалися форми складання заліків у дистанційному режимі.

До МОН спрямовано розширений звіт щодо роботи КПІ в режимі карантину відповідно до надісланих до університету запитань. Вже очевидно, що великою перевагою КПІ стала наявність власного «Електронного Кампусу».

Проведено погоджувальну нарада з департаментами, присвячену питанням розробки нових освітніх програм. Вони мають відповідати вимогам НАЗЯВО і стандартам. Напрацьовано рекомендації щодо розробки освітніх програм з обов'язковим їх погодженням зі стейкхолдерами.

Тривав супровід доступу студентів та аспірантів до курсів «Coursera» (перерозподілялися і надавалися ліцензії підрозділам за їхніми заявками). 

Підготовлено першу версію Положення про дистанційне навчання в КПІ, де зафіксовано  засади функціонування Платформи дистанційного навчання «Сікорський». Розробляється інструкція для викладачів щодо розміщення курсів на цій платформі.

Продовжувалась підготовка рекомендацій та інструкцій для підрозділів університету щодо виконання пропозицій МОН, стосовно завершення 2019/20 навчального року. Їхнє обговорення та затвердження відбудеться на засіданні Методради університету, де також буде затверджено електронну відомість.

Підрозділи поінформовані про використання сервісу CiscoWebexTraining та можливості  через КБ ІС безкоштовно завантажувати програмне забезпечення,  доступне на Microsoft Imagine Academy, Microsoft  Azure  DevTools  for Teachers, Office 365.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Слід продовжити удосконалення «Електронного Кампусу». Маємо  звернути особливу увагу на розвиток розгорнутої платформи дистанційного навчання «Сікорський» з можливістю відкритого розташування викладачами нового освітнього контенту, за умови дотримання університетського освітньо-наукового стандарту.

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська         

Стипендіальне забезпечення:

Здійснювалося формування єдиного загальноуніверситетського списку на соціальну стипендію на квітень-місяць для передачі його до Управління праці та соціального захисту населення.

Навчально-виховна робота:

На минулому тижні завершилася атестація і проведено її аналіз. В атестації взяли участь понад 15 тис. студентів. 75 осіб не атестовано з усіх дисциплін. 2127 –  з трьох і більше дисциплін. 

Проведено онлайн-засідання Ради з навчально-виховної роботи, до якої входять заступники деканів з соціальних питань та навчально-виховної роботи. Їм надано роз'яснення щодо особливостей роботи в умовах дистанційного навчання та складання сесії; координації дій кафедр і адміністрації, підтримки  у режимі 24/7 зв'язку зі студентами, які залишилися в гуртожитках.

Спільно з директором КБ ІС, ДООП, проводиться робота щодо відпрацювання форми відомостей в системі «Електронний Кампус». З понеділка  планується запуск даного модуля для роботи з ним деканатів та викладачів.

Відтермінування платежів за навчання:

Розроблено та погоджено процедуру, яка дозволяє студентам дистанційно оформити документи, що дасть можливість відтермінувати платежі за навчання за контрактом. Студентів поінформовано через доступні інформаційні канали.

Співпраця з роботодавцями:

Проведено онлайн-зустрічі з представниками компаній Lifecell та Ernst & Young. Найважливішими їхніми результатами є:

Lifecell:

  • проведення під час карантину фахових вебінарів для студентів;
  • проведення на базі КПІ конференції «Інженер  майбутнього» із залученням експертів провідних компаній України ( заплановано на  жовтень 2020 р.);

Ernst & Young:

  • узгоджено проведення вебінару з кібербезпеки;
  • узгоджено проведення онлайн кейс-челенджу для студентів, 28-29.04;

Окрім того, на минулому тижні відбулися 3 вебінари від компаній «ХУАВЕЙ УКРАЇНА» та Procter&Gamble. Складається графік проведення вебінарів від компаній Ubisoft, lifecell, Генезіс, Смарт бізнес на квітень.  

Розроблено путівник по КПІ для работодавців (в ньому представлена інформація про спеціальності, освітні програми) та розповсюджено його в мережі Інтернет.

Спільно з Медіалабораторією триває активна підготовка до проведення Дня відкритих дверей у новому форматі. Його заплановано провести в онлайн-режимі 11 квітня 2020 року.  

Діяльність Робочої групи з медичного забезпечення студентів:

Комісія працює за трьома напрямами:

  1. Лікарі Київської міської студентської поліклініки до підписання декларації зі студентами  здійснюють їх консультування у телефонному режимі (інформацію доведено до студентів). За необхідністю здійснюється прийом по вул. Янгеля. Нині КМСП погоджує зміст меморандуму з КПІ. Спільно з КМСП відпрацьовано алгоритм швидкого підписання декларації зі студентами в умовах карантину. (наразі очікуємо офіційного дозволу КМСП від КМДА на надання первинної медичної допомоги).
  2. Підготовлено презентацію-пропозицію щодо медичного забезпечення студентів для приватних компаній. Попередньо зголосилися взяти участь на тендерній основі 6 компаній («Юніверсум клінік», «Амеда» та інші).
  3. З деканом ФБМІ обговорено можливості створення на базі кафедр ФБМІ та санаторію-профілакторію КПІ навчально-наукового оздоровчого комплексу «Здоров'я КПІ».

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Необхідно паралельно відпрацьовувати декілька шляхів вирішення питання медичного обслуговування студентів. Головний для нас шлях – орієнтація на співпрацю з міською студентською поліклінікою. Але слід налагоджувати і власну систему на базі ФБМІ та санаторію-профілакторію. Прошу також постійно розширювати розпочату Вами співпрацю з роботодавцями. Проведені онлайн-зустрічі з представниками провідних компаній України і світу максимально вітаються.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

1. 3 квітня 2020 року відбулося онлайн-засідання Атестаційної комісії МОН.

 Питання наукової атестації ЗВО розблоковано. Затверджено списки експертів (включно з іноземними, які володіють українською мовою) за галузями знань. Від КПІ до неї увійшло 12 експертів за 4-ма галузями. На наступному тижні МОН має видати відповідний наказ і розпочати процедуру атестації. Завершення всіх процедур очікується у вересні поточного року.

2. Питання проведення на базі КПІ Міжнародної студентської олімпіади з програмування ICPC 2022.

Керівництво ICPC надіслало офіційну пропозицію до Мінцифри щодо проведення в Україні у 2022 такої олімпіади. Ми налагодили  пряму комунікацію між керівництвом ICPC та заступниками міністрів МОН (Єгор Стадний) та Мінцифри (Олександр Борняков). Зібрано і передано за призначенням інформацію щодо можливостей готелів Києва до розміщення команд і делегацій, а також відомості про ЦКМ КПІ та спорткомплексу як можливих місць проведення церемоній відкриття і закриття та проведення змагань.

3. Спільно із ДООП та керівниками факультетів/інститутів завершили  першу ітерацію щодо узгодження наукових шкіл КПІ з освітніми програмами докторів філософії.

М.З. Згуровський

Коли оновлений перелік наукових груп з їхніми реальними розробками буде готовий? Він нам конче потрібний як для формування нового переліку PhD-програм, так і для успішної участі наших науковців у міжнародних проектах і програмах, перш за все в рамках «Горизонт-Європа».

В. А. Пасічник

Ми вже розпочали працювати з ДМС над матрицею відповідності напрямів програми «Горизонт-Європа» з науковими напрямами наших наукових шкіл і наукових колективів. Протягом двох тижнів роботу  буде завершено.

Доручення М. З. Згуровського

Прошу з'ясувати в МОН, як проходитиме  атестація наукових кадрів за нових умов. Особливо це стосується захисту дисертацій. Науковцям, які захистили дисертації, чи підготували їх до захисту в цьому році потрібно надати інформацію про можливий порядок їх дій за цих умов.

Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М. Ю. Ільченко

1. Комісія з атестації наукових кадрів Вченої Ради університету організовала розгляд оприлюдненого 25 березня ц.р. проекту наказу МОН «Про затвердження форм документів про вищу освіту у т. ч. про наукові ступені, та додатки до них, зразка академічної довідки». Напрацьовано 10 пропозицій. Їхнє обговорення буде продовжено на наступному тижні. Мета – подання їх до МОН.

2. Спільно з Комісією з економіки та фінансів Вченої ради університету розглянуто та погоджено проект Положення про фонд розвитку університету.

3. Підготовлено і спрямовано до Комітету з питань науки, освіти та інновацій Верховної ради України (згідно з їх запитом) пропозиції до законопроекту  «Про електронні комунікації».

4. Науковці СЦД провели форсайтне дослідження  впливу COVID-19  на економіку і суспільство, насамперед України. Це ще один чудовий приклад оперативного реагування науки КПІ на вирішення затребуваних державою проблем.

Проректор з міжнародного співробітництва С. І. Сидоренко

Роботу  ДМС була спрямовано на концентрацію зусиль за трьома основними напрямами:

  • «Віртуальна дипломатія»;
  • Міжнародна проектно-грантова діяльність;
  • Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері.

1. «Віртуальна дипломатія»:

Підготовлено і направлено ключовим партнерам КПІ листи  про новий формат співпраці та її пріоритети.  Таку роботу проведено з Польщею, Туреччиною, Китаєм, Кореєю, Іспанією, Францією, Ізраїлем, Єгиптом, Саудівською Аравією, Йорданією. Наступного тижня такі листи  будуть направлені до партнерів з країн Балтії, Швеції, США.

2. Активізація міжнародної проектно-грантової діяльності:

Проводилася підготовка проектних заявок до конкурсів європейських та американських міжнародних програм. Серед них 8 значних проектних заявок до програми Horizon 2020, програми НАТО «Наука заради миру і безпеки» та інших.

3. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері:

Розпочато роботу з конструювання «матриці можливостей» нової Програми ЄС «Горизонт Європа» (на 2021-2027 роки) – як лаконічного, структурованого за науково-технічними, науково-організаційними та інноваційними напрямами нової Програми інструментарію. Він потрібен для того, щоб допомоги науковим школам КПІ побачити ті напрями, кластери, місії, галузі Програми, за якими можна брати участь і виборювати фінансування в конкурсах, що будуть оголошуватись Програмою.

На основі аналізу сайтів Програми ЄС «Горизонт Європа» співробітники ДМС підготували перший матеріал для публікації в рубриці «Проектному менеджеру – на замітку» в газеті «Київський політехнік».

Деякі інші важливі заходи:

Підтримується тісний контакт з трьома працівниками, які ще не повернулися з закордонних відряджень та стажувань у США, Великої Британії, Канади.

ДМС, Департамент науки за участі ФЕА, ВПІ та спільно з Центром ресурсоефективного та чистого виробництва ЮНІДО і Варшавською політехнікою підготовили до програми USAID (Агенція США з міжнародного розвитку) проєктну заявку «Energy Security Project» (ESP), присвячену розвитку конкурентного енергетичного ринку в Україні.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Аналіз програми «Горизонт Європа» і проведений Вами перший моніторинг цієї програми – є дуже важливим. Прошу спільно з Віталієм Анатолійовичем Пасічником провести порівняльний аналіз напрямів програми «Горизонт Європа» та напрямів наших наукових досліджень з метою підготовки заявок вчених КПІ в конкурсі «Горизонт Європа».

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

1. Господарська робота:

  • проведено зустріч із фахівцями щодо виконання робіт з  гідроізоляції в навчальних корпусах №№1, 13, 14, 15, 16, 17, а також будівлі Відділу авіації та космонавтики ДПМ;
  • проведено зустріч у трьохсторонньому форматі з керівниками ВЕК, службою головного енергетика та фахівцями з озеленення та  ландшафтного дизайну щодо облаштування скверу за будівлею Відділу авіації та космонавтики ДПМ;
  • проведено зустріч з головним архітектором Університету щодо проекту з благоустрою навколо будівлі майбутнього техно-хабу;

2. Соціальний напрям:

  • закуплено нову партію засобів особистого захисту для співробітників та здобувачів вищої освіти;
  • забезпечено безперебійне харчування курсантів ІСЗЗІ;
  • у дистанційному режимі проведено засідання тендерного комітету.

3. Напрям безпеки:

  • триває з спільне поліцією та Національною гвардією патрулювання по території Університету.

Директор департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Фінансування квітня по загальному фонду надійшло в межах затверджених лімітів.

Підготовлено проект наказу «Про оголошення простою». Крім цього,  планується підготувати положення «Про порядок оголошення простою на період карантину». До кожної людини слід підходити індивідуально. У кого є відпустки – нехай люди йдуть у відпустки. Окреме питання стосується осіб, які досягли 60 річного віку.

Підготовлено та узгоджено проект наказу та Положення про Фонд  розвитку університету.

Планується підготувати Положення про порядок проведення дистанційної освіти та звітність про цю роботу. Таке положення необхідно прописати не тільки для НПП, але й навчально-допоміжного і господарського персоналу.

До кінця року МОНом  планується зменшення фінансування університету на 10%. Швидше за все це буде зроблено по статті «комунальні послуги».

Підписано розпорядження щодо відтермінування платежів здобувачами освіти у зв'язку з карантином.

Усі види виплат через  Казначейств проводилася  своєчасно.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Прошу Вадима Анатолійовича Кондратюка мінімізувати витрату ресурсів там, де ми можемо це зробити. Для цього слід, передусім, провести аналіз використання усіх об'єктів університету.

Щодо Фонду розвитку університету. На час кризи він має виконувати функції Стабілізаційного фонду. В ньому потрібно накопичувати кошти для подальшого їх використання для забезпечення повноцінного функціонування університету.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

З 01 квітня 2020 студентам надано сервіс дистанційного поселення/виселення з гуртожитків під час карантину. На електрону пошту вже надійшло 419 заяв.

Задля унеможливлення розповсюдження вірусного захворювання серед мешканців гуртожитків, заблоковано перепустки тих студентів, які  на короткий термін виїхали в інші населені пункти. При поверненні в гуртожиток таким студентам буде надається ізолятор на 14 діб.

Пропускний режим забезпечується силами адміністрації гуртожитків, мешканців та за допомогою департаменту безпеки.

Нині в студмістечку на ГРВ хворіють двоє студентів. Вони перебувають в ізоляції та під наглядом лікарів.

Помічник ректора з історико-архітектурних питань, завідувач кафедри загальної фізики В. Й. Котовський

Скульптор Олександр Кузьмін підтвердив готовність до встановлення барельєфу космонавту Каденюку Л.К. в 1 корпусі.  Орієнтовна дата –  8 квітня 2020 о 10:00.

Щодо пам'ятника Лелеченку О.Г.:

Встановлення постаменту 8 квітня 2020 скасовується через те, що  каменярі не встигають виконати полірувальні роботи. Збіг обставин, у тому числі, пов'язаних з карантином. Відкриття планується на 14 - 15 квітня 2020 року. Бронзова частина практично готова.  Залишаються невирішеними фінансові питання. З огляду на те, що фінансування цього пам'ятника, як і всіх інших наших пам'ятників і меморіальних дошок здійснюють спонсори, терміни завершення робіт певним чином залежать і від надходження коштів, перш за все від НАЕК «Енергоатом» України. Поки що отримано менше половини коштів, визначених кошторисом.  

Директор Науково-технічної бібліотеки КПІ О. М. Бруй

Підтримка освітнього та науково процесу університету

 Сприяння публікаційної активності:

Сприяння розвитку видавничих проектів наукових періодичних видань:

  • надано 16 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань використання платформ OJS, OCS, здійснено реєстрацію та оновлення метаданих DOI в реєстрі CrossRef, порядок  подачі документів на засідання Вченої Ради Університету на час карантину;

ElAKPI – відкрито електронний архів КПІ ім. Ігоря Сікорського. Усього в ElAKPI станом на 3.04.2020 р. розміщено 28366 документів:За останній тиждень в ElAKPI розміщено 137 документів, із них шляхом самоархівування – 12. Надано 7 консультацій щодо розміщення матеріалів у ElAKPI.

Бібліотека як база для проведення заходів

Проведено заходи в онлайн-режимі:

  • • 30.03.2020. Філософський клуб «Гармата»(тема «Стоїцизм»)
  • • 30.03.2020. Вебінар-платформи Єднання «Онлайн практики для створення, управління та розвитку вашої команди»
  • • 01.04.2020. Онлайн-сесія з вивчення німецької мови «Deutsch zu sprechen und Brettspiel Tabuzu spielen!»
  • • 02.04.2020. Вебінар «Альтернативна та додаткова комунікація у цифрову епоху для соціальної інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення» (Huawei Ukraine спільно з соціальним підприємством «ДивоГра» та Національної спілкою журналістів України)
  • • 02.04.2020. Онлайн-трансляція Вечірньої школи подорожей «Йорданія»
  • • 03.04.2020. Шаховий онлайн турнір клубу Табія

Створено та поширено бібліотечний гайд №2 «Якісне онлайн навчання: Шкідливі vs Корисні поради».

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученко

З НАЗЯВО погоджено проведення дистанційної акредитації 7-ми освітніх програм (ІПСА - 1, ВПІ-2, ФЛ- 3, ФММ - 1). Перша дистанційна акредитація ФММ та ВПІ пройде з 9 по 11 квітня 2020 р. Дві наступні – з 13 по 15 квітня (ВПІ та ІПСА). Три програми на ФЛ – з 22 по 24 квітня 2020 р.

Підписано наказ про призупинення на період карантину конкурсів на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників.  Інформаційним листом підрозділи буде повідомлено про умови та процедуру продовження контрактів на цей період.

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Пропонується проводити дистанційне погодження наказів та інших документів в електронному виді з електронним підписанням оригіналів документів.

Голова об'єднаного профкому КПІ М. О. Безуглий

Співпрацювали з ЦК профспілки щодо змін до Трудового кодексу.

Мова про питання простою в роботі. Ситуація є неоднозначною. Її слід вирішувати на університетському рівні. Нам бажано мати письмову електронну заяву від працівника. Утім  не забороняється й надання усної згоди. Керівник має володіти ситуацією, адже якщо працівник не надасть відповідного повідомлення, він вважатиметься відсутнім без поважних причин, тобто таким, що здійснив прогул.

Секретар засідання, керівник секретаріату ректора Б.І. Дуда

Дата події