22–27 вересня 2017 р. в Таллінні проходив 29-й конкурс молодих учених Європейського Союзу (EUCYS-2017) – найпрестижніше змагання переможців національних конкурсів.
За результатами презентації авторитетне міжнародне журі відзначило другим призом EUCYS-2017 випускницю технічного ліцею КПІ ім. Ігоря Сікорського, а нині студентку І курсу ММІ КПІ ім. Ігоря Сікорського Яну Жабуру. Вона брала участь у цьому конкурсі як одна із переможниць Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
Про свою участь у цьому міжнародному турнірі молодих науковців Яна Жабура розповіла "Київському політехніку".
– Цього року команда України в черговий раз взяла участь у міжнародному конкурсі European Union Contest of Young Scientists. Кожна країна-учасниця мала представити на конкурсі один, два або три проекти. Вони мали бути обрані серед переможців національного конкурсу наукових проектів.
У конкурсі 146 учасників з різних країн світу представили 89 наукових проектів. Кожний написав друковану роботу та мав свій стенд з плакатами. Багато робіт, як практичних, так і теоретичних, були представлені у вигляді прототипів, моделей і навіть ігор, що ілюстрували концепцію роботи.
Мій проект – модифікація дельта-робота – маніпулятора, що має певні переваги перед іншими моделями, проте нині використовується в дуже обмеженій кількості галузей, оскільки його робоча частина може тільки переміщувати прикріплений до нього об'єкт уздовж трьох осей. А запропонована мною модифікація дозволяє без значного ускладнення конструкції досягти також повороту робочої частини навколо трьох осей, що значно розширює можливості його використання. Сильною стороною своєї роботи я вважаю її практичність: на базі цієї моделі можна створювати роботів для використання в багатьох галузях.
Більшу частину відведеного часу зал зі стендами функціонував як відкрита виставка, на якій потрібно було пояснити суть самого проекту зацікавленим відвідувачам і членам журі. Відзначу, що спілкування з членами журі не сприймалося мною лише як процес оцінювання роботи, оскільки вони виявляли щиру зацікавленість кожною роботою і ділилися власними досвідом і думками стосовно проекту.
Було досить мало часу на те, щоб учасники могли відійти від своїх стендів і поцікавитися роботами суперників. Тому, на жаль, я не мала можливості повною мірою розглянути всі проекти. Проте ті, з якими ознайомилася, були різноманітними і дуже цікавими: від дослідження впливу мутацій певних генів на розвиток раку до математичних алгоритмів аналізу спорідненості мов; від вивчення того, який колір одягу позитивно впливає на навчання в школі, до роботів-дослідників підземних ходів та вивчення вимерлих видів тварин. Та яким би не був проект, усі без винятку учасники були глибоко зацікавлені в предметі свого дослідження, що створювало дуже мотивуючу атмосферу.
І ось, нарешті, – підбиття підсумків. Моя робота була високо оцінена на конкурсі, тож проект посів друге місце. Крім того, мені надано можливість разом з переможцем із Польщі представляти цей конкурс на семінарі у Швеції (Stockholm International Youth Science Seminar), що проходитиме під час Нобелівського тижня та включатиме в себе як презентацію своєї роботи перед шведськими школярами та іншими учасниками, так і відвідування лекцій та церемонії вручення Нобелівської премії.