6 листопада в КПІ відбулися чергові, сорок четверті наукові читання з циклу «Видатні конструктори України». Присвячені вони були 120-річчю від дня народження Дмитра Миколайовича Лоренцо (04.11.1892 – 21.07.1968) – випускника КПІ 1921 року, відомого інженера - вагонобудівника, засновника і, впродовж 24 років, головного конструктора КБ Уралвагонзаводу.
Діяльність Дмитра Лоренцо визначила основні шляхи розвитку радянського вагонобудування на кілька десятиліть вперед. Він був автором ідеї уніфікації виробництва вагонів, реалізація якої відкрила нову сторінку в історії цієї галузі промисловості. З його ім’ям пов’язано впровадження в практику вітчизняного вагонобудування технологій електрозварювання, використання періодичних профілів прокату, алюмінієвих сплавів і литих деталей, уніфікації номенклатури вантажних вагонів. Під його керівництвом було розроблено проекти понад 20 типів вантажних вагонів і напіввагонів різноманітного призначення, в тому числі і для транспортування заправних комплексів бойових і космічних ракет. З 1937 року очолюване Дмитром Лоренцо Уральське конструкторське бюро вагонобудування Уралвагонзаводу було головною конструкторською організацією СРСР з розробки вантажних вагонів.
Хоч як дивно, але ім’я Дмитра Лоренцо за його життя було відомим лише достатньо вузькому колу фахівців. Лише на початку нового тисячоліття, після відзначення його стодесятиліття прийшло усвідомлення значущості його звершень. Тож ці наукові слухання стали даниною поваги цій непересічній особистості з боку його Alma Mater.
Загальний огляд життя і творчості видатного вагонобудівника у доповіді «Д.М.Лоренцо – людина, що випередила час» зробив ведучий наукових читань, проректор з наукової роботи НТУУ «КПІ» академік НАН Україні Михайло Ільченко. Наступні виступи учасників слухань були присвячені різним аспектам його діяльності й долі. Про КПІ, яким він був у 1913 – 1921 роках, коли в ньому навчався Дмитро Лоренцо, розповів завідувач відділу історії університету Державного політехнічного музею НТУУ «КПІ» Віталій Татарчук, про розвиток вагонобудування в 1920-1960 роках – професор Державного економіко-технологічного університету транспорту, керівник «Центру досліджень з історії науки і техніки ім. О.П. Бородіна» Олег Пилипчук, про нові технології зварювання, запропоновані Інститутом електрозварювання ім. Є.О.Патона, та їх втілення у вагонобудування в 1930 – 1960-х роках – провідний науковий співробітник Інституту електрозварювання ім. Є.О.Патона д.т.н. Олександр Корнієнко, про історичні зв’язки з Уралвагонзаводом та сьогодення Крюківського вагонобудівного заводу – начальник бюро серійного виробництва вантажного вагонобудування ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Юрій Тулєнцев. Насамкінець учасникам слухань було показано відеофільм, присвячений минулому, сьогоднішньому дню і перспективам цього підприємства та розвитку українського вагонобудування.