30 серпня на майданчику біля відділу авіації і космонавтики Державного політехнічного музею при НТУУ "КПІ" з’явився літак Як-40. Багато годин провів він у повітрі, перевіз тисячі пасажирів, а тепер займатиме почесне місце серед інших пам'яток технічної думки, встановлених на території університетського кампусу.
Передав літак київським політехнікам Національний авіаційний університет – його ректор М.С.Кулик зразу ж відгукнувся на прохання ректора НТУУ "КПІ" М.З.Згуровського, певний час зайняло оформлення відповідних документів. Хоча НАУ знаходиться неподалік від КПІ, перевезення літака було досить складною з інженерної та організаційної точки зору операцією, яка тривала майже добу. Довжина літака 20 м, розмах крила 25 м, висота 6,5 м, і перевезти його цілком було неможливо. Тому фахівці НАУ від'єднали крило і хвостове оперення літака від фюзеляжу, завантажили його частини на три трейлери, і в ніч з 29 на 30 квітня перевезли до НТУУ "КПІ". Щоб це здійснити, з четвертої до п'ятої години ранку було перекрито рух автомобілів по Повітрофлотському шосе. Потім літак змонтували на майданчику біля відділу авіації і космонавтики.
Як-40 – перший у світі реактивний літак для місцевих авіаліній (протяжністю до 1500 км). Його серійне виробництво розпочалося у 60-х роках ХХ ст. Літак вміщає від 27 до 32 пасажирів. Може злітати і сідати на ґрунтових аеродромах. Модифікації Як-40 і сьогодні використовують авіакомпанії цілої низки країн, у тому числі й України.
Варто додати, що реактивні двигуни АІ-25, якими оснащений Як-40, розроблено в Запорізькому КБ "Прогрес" ім. академіка О.Г.Івченка, його випускає ВАТ "Мотор Січ". Двигуни спроектовані за схемою двоконтурного турбореактивного двигуна, що її першим у світі запропонував для використання випускник КПІ, видатний конструктор Архип Люлька.
Слід сказати, що "наш" літак обладнаний усіма належними приладами і системами у цілком придатному для експлуатації стані, тож планується, що він стане ще й навчальною лабораторією для студентів факультету авіаційних і космічних систем.