1 листопада відбулося спільне засідання Тендерного комітету і бюджетної та інвестиційної комісій університету.
Участь у засіданні взяли не лише члени комісій, але й керівники Студентської ради університету та Студмістечка, а також представники профспілкових організацій студентів і співробітників. Розглядалося питання про закупівлю і встановлення системи контролю та управління доступом до навчальних корпусів. Тобто системи, яку дехто називає просто «турнікетами», але яка, насправді, є цілим комплексом технічних і програмних засобів. Власне, рішення про встановлення таких систем прийнято вже давно. Понад те, як повідомила учасникам засідання голова Тендерного комітету Марина Браницька, влітку цього року проведено тендер, який визначив компанію-переможця, що проводить роботи з обладнання корпусів №№18, 7, 1 та Науково-технічної бібліотеки університету цими засобами, а також встановить шлагбауми з відповідним обладнанням на в’їздах на територію університетського кампусу. Це компанія «ОПТА ФОРТ». Вона, до речі, вже встановлювала подібні системи в Міністерстві юстиції, Службі безпеки України, в Педагогічному університеті імені Бориса Грінченка та в інших організаціях. Матеріали цього тендеру оприлюднено в системі публічних закупівель «ProZorro» і з ними може ознайомитися будь-хто. Марина Браницька також докладно розповіла про процедуру проведення тендеру і про те, як визначався його переможець.
Потреба у встановленні таких систем, за словами керівника Департаменту безпеки університету Вадима Кондратюка, виникла не сьогодні. Гостро стоїть проблема не лише безпеки студентів і співробітників, але й крадіжок, особливо в корпусах, які стоять поруч з лініями швидкісного трамваю та станцією метро. Скажімо, в 2017 році було до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 67 заяв про крадіжки особистого майна в навчальних корпусах університету, цього року таких заяв 34. Причому, як зауважив Вадим Кондратюк, це, швидше за все, не всі випадки, адже не завжди потерпілі про них заявляють. Розкрито ж на сьогодні 48 цих злочинів. Одним із шляхів запобігання крадіжкам є встановлення подібних систем, які до того ж, не лише забезпечують контрольований вхід і вихід студентів і співробітників, але й дозволяють ідентифікувати осіб, які мають право доступу. Недарма ж подібні системи вже працюють в багатьох великих організаціях і університетах Києва. Крім того, Вадим Кондратюк розповів про те, чому саме перелічені вище корпуси і бібліотека обрані першими для встановлення системи контролю та управління доступом.
Перед учасниками засідання виступив також генеральний директор компанії «ОПТА ФОРТ» Костянтин Коваленко. Він докладно поінформував учасників про особливості системи, над встановленням якої вже працюють співробітники компанії, її можливості, технічні харакеристики та елементи. Останнє, до речі, дуже важливо, бо у вартість системи входить не лише вартість турнікетів, але й вартість інших її складників. Інакше і бути не може, адже це дійсно інженерна система, специфікація якої налічує 29 позицій. Його виступ викликав кілька запитань від представниць органів студентського самоврядування, тож Костянтин Коваленко розповів і про деякі технічні аспекти системи, які також вплинули на остаточну ціну. Серед інших питань, які цікавили присутніх, були питання надійності обладнання та термінів його експлуатації. Утім, за словами директора компанії, досвід використання таких систем в інших організаціях свідчить про повну відповідність цих параметрів вимогам постійного гарантування безпеки.
Насамкінець учасники засідання обговорили питання, які стосувалися не стільки проблем фінансових, скільки особливостей повсякденної роботи системи та пропускного режиму і умов пропуску на територію університету автомобілів.
Підсумки зібрання підбив голова засідання перший проректор Юрій Якименко: «Я вдячний тим, хто прийшов сьогодні на це засідання, хто ставив запитання. Я вдячний представникам компанії, які взяли в ньому участь. Ми не тільки не побачили ніяких порушень, але отримали на все обґрунтовані відповіді…».