Головним завданням університету, інститутів, факультетів та кафедр є забезпечення високої якості підготовки випускників на основі покращення контингенту студентів, якісного складу викладацьких кадрів, впровадження нових методів і технологій навчання, підсилення фундаментальної та практичної підготовки, глибокої інтеграції навчального, наукового та інноваційного процесів, що відповідають вимогам дослідницького університету.
Забезпечення високої якості підготовки фахівців не можливо без якісного складу контингенту майбутніх студентів. Минулого року вступна кампанія відбувалася виключно за сертифікатами незалежного тестування. Конкурс до університету є сталим за останні роки і у 2008 році склав 2,3 особи на місце. Традиційно високими зберігаються конкурси на ФЛ, ФП, ВПІ, ФММ, ФІОТ, ІТС, ФПМ. Одним із напрямів роботи є розвиток системи відбору талановитої молоді за програмою «Майбутнє України». Передбачається, що програма буде впроваджуватись у співпраці з Київським національним університетом ім. Тараса Шевченка, Малою академією наук, а також за безпосередньої роботи факультетів і кафедр із школами, коледжами і технікумами. Це стає актуальним як унаслідок демографічної ситуації в країні, так і у зв'язку з вимогами КПІ щодо обов'язкових сертифікатів незалежного тестування з математики і фізики при вступі на технічні спеціальності. Минулого року серед вступників переважали випускники довузівської підготовки (71%). Результати першої сесії показали певну кореляцію між балами сертифікатів і оцінками екзаменів.
При формуванні плану прийому на 2009/2010 навчальний рік за держзамовленням передбачається враховувати конкурсну ситуацію минулих років, результати працевлаштування випускників та результати комплексного моніторингу якості підготовки фахівців у НТУУ «КПІ».
Комплексна система контролю якості підготовки фахівців включає незалежний моніторинг залишкових знань студентів старших курсів з фундаментальних, професійно-орієнтованих і фахових дисциплін, а також рівня володіння ними інформаційними технологіями та іноземною мовою; контроль якості дипломних проектів і робіт випускників; оцінку якості випускників роботодавцями. Щосеместрово загальні результати моніторингу та персоніфіковані результати моніторингу залишкових знань по кожному студенту передаються на відповідні кафедри для аналізу та здійснення комплексу заходів. Підсумки комплексного моніторингу та вжитих заходів регулярно обговорюються Вченою, адміністративною і методичною радами університету, на факультетах, в інститутах та на кафедрах.
Університет намагається відстоювати свої позиції як на ринку освітніх послуг, проводячи профорієнтаційну роботу, так і на ринку праці – активно співпрацюючи з підприємствами й організаціями. Минулого року проведено комплекс заходів щодо розширення зв'язків з роботодавцями, і вперше працевлаштування, на вимогу власного положення, проходило на основі угод про співпрацю, відбулися зустрічі випускників і кафедр з роботодавцями у рамках «Ярмарки професій». У 2008 році працевлаштовано 98% випускників, запитів було 145% щодо їхньої кількості. За результатами опитування у 2009 році роботодавців центром «Соціоплюс» загальний рівень професійної підготовки випускників КПІ як «високий» оцінюють 61,6 % опитаних (у 2008 р. – 63,3%), як «швидше високий» – 35,7% (у 2008 р. – 32%). Але, як і в минулі роки, одним з основних недоліків зазначається відсутність практичної підготовки випускників.
Якість підготовки фахівців безпосередньо залежить від якості навчальних програм, наукового і методичного забезпечення навчального процесу. Серед факторів, що впливають на цей процес, є наявність навчально-методичних розробок, впровадження нових технологій навчання, систем незалежного моніторингу та оцінювання знань і умінь студентів (включаючи роботодавців) та державної атестації випускників усіх рівнів.
Дослідницький університет переважно має готувати фахівців рівня магістр, кандидат і доктор наук, тому необхідно розвивати систему підготовки магістрів на основі трикутника «освіта-наука-інновації» з визначенням відповідних вимог до кафедр, наукових керівників і студентів, а також виходячи з визнаної у світі системи підготовки «магістр»-«кандидат наук». Для цього передбачається розробити вимоги щодо її впровадження з метою посилення участі викладачів і студентів у наукових дослідженнях із введенням цієї системи за ступенем готовності кафедр. Перший досвід впровадження програм інтегрованої підготовки «магістр»-«кандидат наук» за спеціальністю «Адміністративний менеджмент» та спеціалізацією «Сталий розвиток та глобальне управління» започатковано в Інституті прикладного системного аналізу.
Невід'ємною складовою якості освіти є якість кадрового складу викладачів.
Необхідно активізувати роботу професорсько-викладацького складу та підсилити відповідальність науково-педагогічних працівників за результати своєї навчальної та наукової діяльності відповідно до критеріїв дослідницького університету. Передбачається у 2009/2010 навчальному році у повному обсязі запровадити рейтингову систему оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників відповідно до затвердженого Положення та за підсумками рейтингового оцінювання заохочувати кращих викладачів і керівників науково-педагогічних шкіл за високу якість роботи, результати враховувати при конкурсному обранні викладачів та укладанні контрактів. Продовжується виконання програми «Кадри», яка передбачає залучення до педагогічної діяльності, у першу чергу, випускників аспірантури і магістрів. Так, за останні 4 роки кількість молодих викладачів віком від 25 до 35 років зросла з 328 до 470. Найбільш високий середній вік у викладачів РТФ (57,7 року), ФАКС (57,2), ФМФ (55,3), серед «наймолодших» – ФЛ (43,3), ФБТ (45,4), ФММ (46,8). Загалом середній вік викладачів КПІ складає 51,9 року, тому актуальним для підрозділів є завдання формування перспективних програм кадрового забезпечення кафедр з урахуванням необхідності реалізації нових навчальних планів підготовки бакалаврів та магістрів, кандидатів і докторів наук.
Зростає фінансове забезпечення науково-педагогічних працівників і навчально-допоміжного персоналу. За 2008 рік по відношенню до 2007 року зростання посадових окладів склало майже 30%. Зменшується навчальне навантаження викладачів – у 2008 році в середньому воно складало 729 годин, що залишає більше часу на наукову, методичну, організаційну та виховну роботу у другій половині дня.
Важливим фактором підвищення якості і «осучаснення» вищої освіти є забезпечення подальшого розвитку системи підвищення кваліфікації та стажування викладачів університету (не рідше одного разу на 5 років). У 2008 році 908 викладачів закінчили курси перепідготовки з ділової англійської мови, розроблення Web-сторінки викладача, комп'ютерної компетентності, інформаційних технологій, комп'ютерного тестування, розроблення дистанційних курсів.
На жаль, загалом система післядипломної освіти НТУУ «КПІ» охоплює лише 15 напрямів (з 53). Серед лідерів тут ТЕФ, ІЕЕ, ФММ. У 2008 році зазнала реформування вся система післядипломної освіти в університеті. Серед основних завдань створеного Інституту післядипломної освіти – організація і координування навчально-методичної роботи навчальних підрозділів НТУУ «КПІ» за всіма напрямами післядипломної освіти; розроблення навчальних програм та забезпечення навчального процесу з перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців; пошук та забезпечення ефективної взаємодії з корпоративними замовниками навчальних послуг (підприємствами, установами, організаціями); створення інформаційних ресурсів навчальних програм і забезпечення доступу до навчання слухачам із різних регіонів України та інших країн через систему дистанційного навчання.
Змінюється навчально-лабораторна база університету і підрозділів. Зростає індекс розвитку по підрозділах, який пов'язано з часткою коштів підрозділу, направлених на розвиток його матеріально-технічної бази, по відношенню до сумарних коштів підрозділу. Найбільші показники – на ПБФ, ФІОТ, ІЕЕ, ФБТ, ВПІ (у середньому по КПІ складає 0,4). Минулого року (вперше за останні роки) значною мірою оновлено матеріальну базу факультетів. Майже 10 млн грн витрачено на оснащення спеціалізованих лабораторій на ФЕА, ХТФ, ФБТ, ММІФ, ЗФ, ФЕЛ, ТЕФ, ІФФ, ММІ, ПБФ, ФАКС, ФТІ, ФПМ, РТФ, ІХФ, ІЕЕ, центру інформаційних технологій навчання іноземних мов ФЛ, спорткомплексу НТУУ «КПІ», технічне переобладнання Великої фізичної аудиторії, оснащення навчальних комп'ютерних лабораторій КБ «ІС», створення мультимедійних лабораторій дистанційного навчання для технічних спеціальностей, технічне переобладнання зали засідань Вченої ради, дооснащення Центру суперкомп'ютерних обчислень. Сьогодні суперкомп'ютер НТУУ «КПІ» став одним з найпотужніших в Україні. Розвиваються інформаційні ресурси кафедр і факультетів для забезпечення навчального процесу і наукових досліджень, включаючи можливості доступу до ресурсів Центру суперкомп'ютерних обчислень та Світового центру даних.
Продовжується впровадження інформаційних технологій у навчальний процес та в систему управління університетом. У 2009 р. планується ввести в дію автоматизовану систему планування навчального процесу, включаючи систему «Кадри» з персональними показниками викладачів для визначення їх рейтингу. Важливим завданням є забезпечення функціонування інформаційних сайтів кафедр і факультетів з обов'язковим створенням і супроводженням персональних сайтів викладачів, з організацією навчання викладачів за відповідними програмами в ІПО НТУУ «КПІ». Важливим є виконання пілотного проекту з дистанційного навчання щодо створення банку дисциплін, електронних посібників, віртуальних лабораторій тощо.
Вирішальними критеріями оцінювання діяльності кафедр є рівень та їхня конкурентоспроможність у підготовці магістрів за сучасними вимогами, а також участь у системі підвищення кваліфікації та перепідготовки фахівців промисловості у поєднанні з науковими дослідженнями, навчанні іноземних студентів та підготовці кадрів вищої кваліфікації.