Експерти з інформаційно-освітніх технологій відмічають, що за останні роки в Україні намітилася стійка тенденція до збільшення частки курсів і програм з електронною складовою в навчанні. Але світова економічна криза вже внесла свої суттєві корективи у структуру і перспективи світового ринку послуг e-learning. З одного боку – електронне навчання, як і інші галузі освіти, переживає загальний спад внаслідок рецесії. З іншого боку – карколомні зміни внаслідок запровадження проривних технологій у мережі Інтернет можуть призвести у 2009 році до якісного прориву, який докорінно змінить характер тих послуг у галузі e-learning, що матимуть найбільший успіх.
Викладачі та науковці НТУУ “КПІ” досліджують, розробляють та впроваджують у навчальний процес сучасні освітні технології, спрямовані на підвищення якості навчального процесу за рахунок інтеграції інноваційної діяльності, наукових досліджень та підвищення конкурентоспроможності освіти на міжнародному ринку.
Український інститут інформаційних технологій в освіті докладає значних зусиль до побудови розгалуженої системи електронного навчання в НТУУ “КПІ”.
17-го лютого 2009 року кафедра англійської мови технічного спрямування №2 ФЛ та освітня організація CCH Learning Center, Chicago, the USA за інформаційно-технологічною підтримкою УІІТО провели Міжнародну наукову відеоконференцію “New Trends in Teaching Architectures”. Організатори відеоконференції запропонували для обговорення широке коло науково-педагогічних питань, які постають перед викладачами та студентами в епоху глобального застосування нових освітніх архітектур, що характеризуються стрімким та впевненим запровадженням інформаційних технологій, особливо в умовах світової економічної кризи.
Вбачається, що вища освіта буде все більше зацікавлена у запровадженні проривних навчальних технологій. В умовах швидкого переходу до “економіки знань”, який відбувається останніми роками, отримання знань все більше сприйматиметься як ключовий фактор живучості навчального закладу і його пристосованості до нових умов.
Відео конференцію проводила Faina Mostovoy – відомий лінгвіст, співробітник CCH Incorporated, A Wolters Kluwer Company and CCH Learning Center, Chicago, the USA.
Результати міжнародної наукової відеоконференції дають підстави вважати, що особливе значення у 2009 році у навчальному процесі матимуть засоби проведення веб-конференцій, які швидко стають широкодоступними і масовими. Безкоштовність і легкість застосування цих веб-інструментів дозволяє, окрім навчальних заходів, регулярно проводити робочі зустрічі, при цьому суттєво заощаджуючи на подорожах. Використання тих самих засобів як повсякденних робочих інструментів уможливлює навіть дистанційну співпрацю студентів та викладачів різних освітніх організацій.
У подальшому в рамках стажування викладачів англійської мови планується ціла серія науково-практичних відеоконференцій з отриманням сертифікату про підвищення кваліфікації міжнародного рівня. Викладачі зможуть підвищити свою кваліфікацію як з англійської мови, так і з сучасних науково-методологічних питань навчання англійської мови, і, що дуже цінне для нас, із застосування інформаційних технологій навчання іноземних мов.
До міжнародного спілкування планується також залучити студентів, що бажають більше дізнатись про академічне та професійне життя молоді у США та інших країнах, про культурологічні особливості різних країн, про можливість навчатися або працювати за кордоном.
В умовах кризи інформаційні технології допоможуть нам “відвідати” будь-яку країну та забезпечать спілкування “без кордонів”.