Науковий проект командного написання міні-кейсу з латерального маркетингу “Маленький магазинчик vs мережі роздрібних салонів побутової техніки”, поданий молодим викладачем кафедри промислового маркетингу Н.В.Юдіною із командою студентів-маркетологів, приніс факультету менеджменту та маркетингу НТУУ “КПІ”:
– ІІ місце в загальному Всеукраїнському конкурсі кращих бізнес-проектів;
– І місце у Всеукраїнському конкурсі міні-кейсів.
НТУУ “КПІ” представляла велика професійна команда, яка складалася зі спраглих до сучасних знань студентів другого курсу (дані весняного семестру) груп УМ-41 та УМ-42 кафедри промислового маркетингу:
- Борисова Дмитра;
- Державської Марини;
- Динікова Павла;
- Кіци Ірини;
- Несін Галини;
- Парсенюк Ірини;
- Полоза Володимира (УМ-23, ІV курс);
- Сегеди Максима;
- Чабан Юлії;
- Шило Юлії
та наукового керівника й автора ідеї міні-кейсу – викладача кафедри промислового маркетингу Юдіної Наталії Володимирівни.
Цей конкурс для молодих та амбітних науковців було зорганізовано Києво-Могилянською Бізнес-Школою (kmbs) за сприяння Консорціуму з удосконалення менеджмент-освіти в Україні. Підведення підсумків та нагородження переможців приурочили до візиту в Україну Філіпа Котлера – професора міжнародного маркетингу та засновника Kellogg School of Management при Northwestern University, автора багатьох книг та понад 100 статей із маркетингу, консультанта компаній рейтингу Fortune 500 (IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell, Motorola та інші). Це один із найвідоміших та найповажніших маркетологів світу: у 1985 р. його визнали найкращим учителем маркетингу Американської асоціації маркетингу, Європейська асоціація консультантів маркетингу та тренерів з продажу нагородила Котлера премією за “маркетингову неперевершеність”, у 1995 р. Міжнародна організація директорів з продажу та маркетингу назвала його маркетологом року, а в 2002 р. Академія маркетингових наук присвоїла йому таке ж звання. Вчений регулярно виступає з майстер-класами та доповідями у США, країнах Європи та Азії. Загальний наклад його книг, за якими навчаються студенти в усьому світі, перевищує 3 млн екземплярів, їх видано двадцятьма мовами. До речі, саме з України в 1920 р. виїхали до США його батьки.
Тож потрапити на його відкриту лекцію для молодих науковців було дуже непросто, адже всі прагнули побачити і почути Великого Гуру. НТУУ “КПІ” на цій зустрічі представляли маркетологи кафедри промислового маркетингу ФММ, що стали переможцями конкурсу на кращу бізнес-ідею. Але про свою перемогу на той час вони ще не здогадувалися, хоча дуже хотілося стати кращими.
Своїми враженнями ділиться Н.В.Юдіна:
– Поняття “конкурс” завжди викликає певне хвилювання, багато часу займає відбір ідейної концепції та підготовка. Крім того, в кожному змаганні завжди є частка ризику – ніколи не знаєш наперед, чи зможеш “перетнути Рубікон”… Та ще з часів мого яскравого студентського життя в КПІ мені дуже добре відомо: якщо існує хоча б незначна ймовірність здобути перемогу – варто братися до справи. Якщо не намагатися – ніколи не будеш знати про свої можливості, а якщо ти сьогодні переможений, просто слід наполегливіше працювати завтра... Отже, ідею було знайдено, команду талановитих студентів сформовано – так народився конкурсний проект!
І ось хвилюючий момент – команду маркетологів ФММ у повному складі запрошено представляти НТУУ “КПІ” на єдиному в Україні майстер-класі Філіпа Котлера “Маркетинг у новій економіці”, що відбувся 19 травня 2006 р. Організатори конкурсу, до останнього залишаючи в таємниці імена головних переможців, урочисто вручили викладачам і студентам квитки на лекцію відомого вченого, чиї наукові праці й допомогли політехнікам потрапити на омріяну зустріч.
Особисто для мене, як викладача кафедри промислового маркетингу, це була надзвичайна можливість почути та поспілкуватися з Першим, за методиками якого навчали мене та зараз уже сама навчаю нові покоління вітчизняних маркетологів! А для студентів, майбутніх провідних фахівців маркетингових відділів компаній, спілкування з живою легендою маркетингу надало можливість доторкнутися до західного досвіду, який, я вірю, вони зможуть використовувати як аналог вже незабаром у нашій країні. Будучи феноменальною людиною, Філіп Котлер володіє великим даром говорити про складні речі простою мовою, надихаючи на науковий пошук та наче мимохідь вказуючи, де знаходити “нафту маркетингу”.
Учений не лише розбурхує уяву та спрямовує на дерзання. Він водночас покладає на нас велику відповідальність за нашу майбутню професійну діяльність в Україні. Тому я впевнена, що кожен учасник нашої команди, відмічений засновником маркетингу, буде натхненно впроваджувати в життя філософію маркетингу, пишатися своїм фаховим вибором та з гідністю нести звання українського маркетолога!
У цей пам’ятний для вітчизняних маркетологів день Філіп Котлер особисто подарував кожному учаснику команди-переможниці ФММ НТУУ “КПІ” свою нову книжку “10 смертних гріхів маркетингу. Ознаки і методи вирішення” із власним автографом на пам’ять. Такими символічними презентами він наче передав побажання професійного зростання та наукового розвитку всім фахівцям маркетингу в Україні.
Я пишаюся, що це символічне маркетингове “хрещення” пройшли саме наші студенти – вихованці кафедри промислового маркетингу ФММ НТУУ “КПІ”, з чим усіх нас щиро вітаю!
Побажаємо ж і ми молодим науковцям наснаги у творчості та професійного злету.