Протокол засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 8 липня 2024 року

8 липня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.

Присутні: О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Ю.М.Сидоренко, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, Є.Ю.Кривошеєв, Є.В.Кулик, В.Й.Котовський, М.О.Безуглий, М.О.Мазур, Є.В.Дергачов, Я.Ю.Цимбаленко, С.А.Огінський, С.Шестеров, А.Богачев, Д.Л.Стефанович, Б.І.Дуда.

1. СЛУХАЛИ

М.З.Згуровського:

- він повідомив, що 8 липня добіг кінця строк його перебування на посаді ректора. Тож він довів два накази Міністра освіти і науки України: перший – про звільнення його з посади ректора, другий – про призначення з 9 липня в.о.ректора О.А.Жученка до призначення керівника у встановленому законодавством порядку, але не пізніше ніж до 9 жовтня 2024 року.

2. СЛУХАЛИ

О.А.Жученка:

- 1 липня розпочалися канікули студентів усіх курсів. Триває опрацювання результатів екзаменаційної сесії за інформацією від підрозділів. За попередніми даними сесію не склали приблизно 1800 студентів – 1500 студентів бакалаврату, 300 – магістратури.  Частина з них піде в академвідпустки, частині буде надано можливість додатково переслухати певні курси, частину – до 1000 осіб – буде відраховано. Триває підбиття остаточних підсумків сесії та оформлення відповідних наказів;

- вступна кампанія. У п’ятницю 5 липня до МОН подано документи щодо держзамовлення по магістратурі. Загалом університет претендуватиме на 2967 бюджетних місць з урахуванням максимальних обсягів по 12-тій галузі та по окремих спеціальностях, вступ до яких здійснюється за широким конкурсом;

- вступна кампанія (продовження). 1 липня розпочато реєстрацію електронних кабінетів  вступників як на бакалаврат, так і до магістратури. Подача заяв на бакалаврат розпочнеться 19 липня, на магістратуру – 1 серпня. КПІ вніс усі конкурсні пропозиції щодо вступу до університету, все завантажено у систему ЄДЕБО. Також триває реєстрація вступників, які мають право не проходити загальні державні іспити, тобто тих, хто вступає через освітні  центри «Донбас – Україна», «Крим – Україна» тощо;

- почав працювати консультаційний центр для вступників. Його розміщено в 16-му корпусі разом з Приймальною комісією; 

- 8 липня відбулося відкриття буткемпу «Наука та інновації заради відбудови України» в межах проєкту RESCUE. Буткемп проходитиме в укритті «CLUST Space» НТБ з 8 до 12 липня; 

- завершено підготовку до випуску бакалаврів і магістрів. Надруковано всі дипломи. Цього року ми випускаємо 3898 бакалаврів і 267 магістрів наукового напряму;

- 5 липня завершилося проведення на базі КПІ ЄВІ та ЄФВВ;

 - академічна мобільність. Минулого тижня відбулося засідання 4-х конкурсних комісій з відбору кандидатів на участь у програмах мобільності за програмами «ERASMUS+»;

- акредитація. Триває підготовка до міжнародної акредитації: до 6 вересня КПІ має подати до Румунського агентства забезпечення якості вищої освіти акредитаційні справи на 3 ОП. Також опрацьовуються матеріали постакредитаційного моніторингу.  

3. СЛУХАЛИ

А.А.Мельниченка:

- активно проводиться підготовка до нового навчального року в частині остаточного узгодження навчальних планів, робочих навчальних планів;

- за наказом МОН з 2025 року вводиться нова дисципліна «Базова військова підготовка», яка передбачатиме 10 кредитів, з яких 3 – теоретичні, а 7 – практичні. МОН надіслано стандартизовану базову програму курсу для її обговорення;

- зафіксовано невисокий рівень складання здобувачами освіти ТЗНК – нижчий ніж 160 балів, який є прохідним балом. Водночас, минулого тижня розіслано пропозиції щодо збільшення кількості бюджетних місць. У цьому році набір на контрактні місця за очною формою навчання в аспірантурі призупинено;

- МОН надіслав лист щодо поновлення тих, хто вже закінчив аспірантуру, але він суперечить відповідній постанові про підготовку в аспірантурі;

- минулого тижня розглянуто питання щодо закупівлі для університету додаткових джерел живлення. 

4.СЛУХАЛИ

Ю.М.Сидоренка:

 - здійснювалася підготовка заявок на конкурс за Держзамовленням. Попри анонс, рішення щодо продовження терміну подачі заявок на 7-10 днів МОН ухвалене не було. Таким чином, станом на  07.07.2024 від КПІ подано 10 проєктів (НН ІМЗ (2), ХТФ, ФБМІ, ФІОТ, ФТІ, НН ММІ, НН ІЕЕ, НН ІПСА, РТФ);

 - підсумки 2-х конкурсів НФДУ:

  1. «Наука для зміцнення обороноздатності України». КПІ показав найкращий результат серед установ-учасників конкурсу. З 81 проектів-переможців 10 проєктів з КПІ (НН ІМЗ (2), НН ІЕЕ, НН ФТІ, ФІОТ, НН ІАТЕ, НН ІПСА, НДІ ЕМСТ, ХТФ, ФБМІ). Загальна кількість поданих на конкурс заявок від КПІ ім. Ігоря Сікорського – 11.
  2. «Передова наука в Україні». Загальна кількість поданих на конкурс заявок – 256. Переможцями конкурсу стали 62 проєкти. З них 2 проєкти подали науковці КПІ ім. Ігоря Сікорського (НН ІМЗ, ХТФ);

- спільно з ДЕФ проведено перемовини з замовником щодо надання додаткових звітних фінансових матеріалів, що обґрунтовують витрати за договором «Розробка сучасних фрикційних матеріалів для автоматичних трансмісій (AT) великовантажних автомобілів», за результатами яких замовнику надіслано відповідні матеріали;

- спільно з ДМС для Альянсу європейських шкіл передової інженерної освіти та досліджень СESAER (Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research) підготовлено та надано інформацію щодо космічної програми КПІ;

- спільно з юридичним управлінням завершено опрацювання проєкту Положення про роботу з ОПІВ. На поточному тижні планується підписання наказу, яким цей документ буде введено в дію.

5. СЛУХАЛИ

М.Ю.Ільченка:

- проведено зустріч та вручено почесні відзнаки науковцям - творцям наносупутника «PolуІTAN-1». Зустріч було присвячено 10-й річниці роботи супутника на навколоземній космічній орбіті. Це рекордний термін для роботи супутника такого класу. До Національного реєстру України подано документи щодо внесення до Книги рекордів України інформації про рекорд роботи наносупутника «PolуІTAN-1»;

- рішенням Вченої ради університету затверджено та підписано 283 науково-освітні програми та 1350 навчальних планів на 2024-25 н/р.

6. СЛУХАЛИ

С.І.Сидоренка:

- КПІ відвідав Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Єгипет в Україні Айман Елгаммал. У ході зустрічі з керівництвом ДМС серед інших питань обговорювалися питання сприяння з боку Посольства Республіки Єгипет в Україні у збільшенні кількості громадян Єгипту, що направляються на навчання до КПІ;

- Надзвичайний і Повноважний Посол Японії в Україні Мацуда Кунінорі на20-му ювілейному етнофестивалі «Країна Мрій» відвідав локації Українсько-Японського центру «Японський сад» та «Японська квітка», де були представлені майстер-класи з традиційних японських мистецтв, демонстраційні виступи бойових мистецтв, музичні та танцювальні виступи, уроки японської мови;

- відбулася зустріч ректора М.З. Згуровського з радником Управління ООН з обслуговування проєктів (UNOPS – United Nations Office for Project Services) Рорі Коллінзом. Цей підрозділ в структурі ООН допомагає підвищити ефективність проєктів з безпеки, гуманітарних проєктів і проєктів розвитку в усьому світі. UNOPS допомагає 80 країнам у відновленні миру та досягненню постконфліктної стабільності, а також у інших гуманітарних цілях – майже 2500 проєктів щорічно. У ході зустрічі мова йшла про сприяння з боку UNOPS в залученні КПІ до виконання проєктів силами Центру гуманітарного розмінування КПІ і по лінії СЦД;

- спільно з Б.І.Дудою надано допомогу в підготовці та проведенні загальних зборів Асоціації ректорів ВТНЗ України. Асоціація висловила вдячність Голові Ради Асоціації М.З. Згуровському за більш ніж 20-річну діяльність на посту Голови ради Асоціації.  М.З. Згуровського обрано Головою Дорадчої Ради Асоціації. Новим головою Ради Асоціації обрано ректора Національного технічного університету «Дніпровська політехніка» професора Олександра Олександровича Азюковського;

- розпочалася підготовка до відеозустрічі з Генеральним секретарем CESAER'а Маттіасом Бйорнмальмом для обговорення, які університети і за якими напрямами висловили готовність співпрацювати з КПІ на основі пропозицій, що були направлені Президенту CESAER пані Орлі Філі;

- підготовлено і скеровано до Штаб-квартири ЮНЕСКО матеріали для продовження діяльності кафедри ЮНЕСКО в КПІ на наступні 4 роки;

- минулого тижня науковці університету виграли одну проєктну заявку за програмою «Цифрова Європа» (ФСП) – проєкт PANORAMIA («Pan-European Network for Responsible Artificial Intelligence Multisector Masters’ Programme – Панєвропейська мережа відповідального штучного інтелекту. Багатосекторна магістерська програма»);

- продовжується робота з TFG CESAER №7 «Sustainable Funding» з уточнення умов і механізмів створення комунікаційного офісу КПІ в Брюсселі для входження його до мережі UnILiON – 56-х офісів комунікації 160-ти університетів Європи в Брюсселі для ефективного пошуку партнерів для вчених КПІ і входженню до консорціумів, що готують пропозиції до конкурсів європейських проектно-грантових програм «Горизонт Європа», «ERASMUS+», НАТО «Наука заради миру та безпеки»;

- актуалізовано і розпорядженням по КПІ введено в дію «Алгоритмізований план щорічних дій» на рівні структур університету і підрозділів (рейтинги QS World University Rankings 2025, QS Europe University Rankings 2025, QS World University Rankings by Subject 2025 та рейтинг в сфері сталого розвитку);

- надано протокольний супровід у відкритті пам'ятника авіатору Олександру Сергійовичу Кудашеву.

7. СЛУХАЛИ

В.А.Кондратюка:

- готується зведена таблиця кількості місць в укриттях, які має університет станом на початок липня. Вже досягнуто заплановану на початок нового навчального року кількість місць – 10500. Зведену таблицю буде передано до департаментів навчальної та навчально-виховної роботи для врахування місць при плануванні начального процесу. Проте робота над облаштуванням укриттів триває, тож готується атестація тих укриттів, робота над якими закінчиться протягом липня. З серпня до складу комісії з атестації укриттів увійдуть ще й представники Солом’янської РДА;

- після 15 серпня має бути проведене комісійне обстеження укриттів на предмет їхньої відповідності умовам пожежної безпеки;

- придбано більшість матеріалів для проведення поточних ремонтних робіт, проводяться ремонти в підрозділах як їхніми власними силами, так і силами працівників департаменту господарської роботи;

- на попередньому тижні в університеті розпочато проведення повірки теплолічильників у Студмістечку і в навчальних корпусах. Там, де ці прилади повірку не пройдуть, буде проведено їхню заміну – резервні лічильники вже придбано. Там де можна буде провести ремонти, до середини серпня їх буде проведено;

- проводиться підготовка до запуску двох літніх майданчиків – для пляжного волейболу і пляжного футболу. Матеріали для цього закуплено;

- після двох звернень університету до департаменту екології КМДА щодо обстеження зелених насаджень у парку вздовж Берестейського проспекту створено комісію, яка на поточному тижні проведе перевірку зелених насаджень парку з залученням фахівців відділу екології КПІ, за результатами якої буде прийматися рішення щодо виділення містом фінансування на лікування тих дерев, які можна врятувати, за рахунок відповідної міської програми;

- на поточному тижні планується завершити роботи зі створення резервної лінії живлення 32-го корпусу й організувати її випробування;

- планується організувати навчання для фахівців Служби головного енергетика для того, щоби атестувати і сертифікувати університетську лабораторію – тоді не потрібно буде платити стороннім організаціям  по 10 тис. гривень за кожне перемикання мереж у розподільчих і трансформаторних підстанціях;

- минулого тижня університет отримав чергову партію камер відеоспостереження. Їх буде додатково встановлено в навчальних корпусах і на території Студмістечка; 

 - на поточному тижні на території університету планується збільшити кількість автомобільних патрулів у темний період доби. Щодо цього вже досягнуто попередніх домовленостей з керівником Патрульної поліції Києва та з керівником поліції Солом’янського району. 

ВИСТУПИВ

М.З.Згуровський:

- доручив В.А.Кондратюку організувати моніторинг умов в укриттях і забезпечити поліпшення умов у тих укриттях, де вони є гіршими за загальні.  Також доручив В.А.Кондратюку та Ю.М.Сидоренку організувати і проконтролювати передачу в серійне виробництво ВАТ «Меридіан» деяких розробок інженерного студентського гуртка КПІ. Проте таку передачу слід провести лише після захисту прав інтелектуальної власності розробників та університету:

8. СЛУХАЛИ

Л.Г.Субботіну:

- кошти в межах фінансування на липень за усіма бюджетними програмами університет отримав відповідно до затверджених лімітів. Планується виплатити матеріальну допомогу та відпускні працівникам за липень і серпень. Аванс нараховується;

- спецкошти. Надходження дуже незначні. Тому нині витрачаються ті кошти, що накопичено, оскільки реєструється доволі багато договорів на придбання обладнання, будматеріалів для виконання ремонтних робіт;

- через те, що оплати Держказначейство майже не проводило, зросла і кредиторська заборгованість університету, зокрема за статтями 1160 і 1040. За минулий квартал кредиторську заборгованість було майже повністю погашено; 

- продовжує робота з підготовки укладення договорів по науці;

- триває робота щодо впровадження в діяльність бухгалтерії програми «MASTER»: завантажуються її блоки, проводиться навчання працівників.

9. СЛУХАЛИ

Є.Ю.Кривошеєва:

- станом на 5 липня в Студмістечку проживало 3874 особи, за минулий тиждень їхня кількість зменшилася на 769 осіб;

- триває ремонт приміщення столярної дільниці Служби експлуатації гуртожитків Студмістечка. Завершено ремонт блоків санаторію-профілакторію та сходів його головного входу. Завершено повірку водолічильників, термін використання яких збіг у 2024 році. Через те, що лічильник гарячої води у 17-му гуртожитку перевірки не пройшов, там до його заміни гаряче водопостачання припинене;

- триває встановлення металопластикових вікон. На поточному тижні такі вікна встановлюватимуться у 19-у гуртожитку. Станом на тепер встановлено вже 28 конструкцій зі 102 запланованих;

- минулого тижня повністю вивезено габаритне будівельне сміття від 4-го гуртожитка;

- у Студмістечку відбулася зустріч з психологинею Київського міського центру соціальних служб Тетяною Устиновою з питань проведення тренінгів як з працівниками Студмістечка, так і зі студентами. На поточному тижні планується провести зустріч студентів з психологом Євгеном Боженком.

ВИСТУПИВ

М.З.Згуровський:

- у зв’язку з ймовірністю тривалих відключень електроенергії, що може призводити до зростання в студентському середовищі депресивних настроїв, слід приділити увагу наданню психологічної допомоги студентам, які проживатимуть у гуртожитках Студмістечка у новому навчальному році. Цим мають опікуватися, передусім, вихователі та психологи – окрім виконання інших покладених на них обов’язків. Вони мають розробити спеціальну програму такої роботи. 

10. СЛУХАЛИ

Є.В.Кулик:

- в НТБ продовжувалося консультування працівників редакцій університетських наукових періодичних видань і членів оргкомітетів університетських наукових конференцій щодо їхньої реєстрації;

- надається допомога науковцям університету з актуалізації їхніх профілів на різних наукометричних платформах, зокрема в системі Web of Science, в якій відбулася зміна налаштувань;

- триває розміщення матеріалів в інституційному репозитарії, рецензування та редагування метаданих. Репозитарій продовжує працювати в години роботи бібліотеки;

- через початок студентських канікул відвідування укриття «CLUST Space» дещо знизилося: минулого тижня на вході було зареєстровано 450 користувачів. Окрім того,  в  години вимкнення електроенергії для забезпечення його роботи використовується електрогенератор, тож у шелтері постійно працюють приблизно 20 студенті. Також з 1 до 5 липня «CLUST Space» працювала літня школа з проблем формування міського середовища для завтрашнього дня. А ще у цьому приміщенні обладнано і відповідним чином оформлено куточок шахових перемог київських політехніків.

11. СЛУХАЛИ

М.О.Мазур:

- підготовлено документи з перерєстрації з 9 липня у Солом’янській РДА керівника університету та проєкти відповідних наказів по університету;

- з усіма проректорами продовжено контракти до 8 вересня 2024 року, вони підписали відповідні додаткові угоди. 

12. СЛУХАЛИ

М.О.Безуглого:

- минулого тижня КМУ подав до Верховної Ради України проєкт бюджетної декларації, в якій передбачено заморожування мінімальної зарплати, ставки 1-го тарифного розряду. Проведено засідання Президії міської організації Профспілки  працівників освіти і науки України та ЦК Профспілки. Також на такі пропозиції різко відреагувала Федерація профспілок України. Вживаються заходи для того, щоби заблокувати, або хоча б змінити норми цього документу при розгляді та ухваленні Верховною Радою. На думку профспілок, слід щонайменше забезпечити індексацію зарплат на рівень інфляції;    

- організаційні питання оздоровлення дітей з КПІ у Польщі вирішуються поточному режимі.

13. СЛУХАЛИ

Ю.Максимюк:

- 8 липня розпочалися заходи буткемпу «Наука та інновації заради відбудови України» в межах проєкту RESCUE. Буткемп проходитиме в укритті «CLUST Space» НТБ з 8 до 12 липня; 

- розпочато роботу над підготовкою нового проєкту, який реалізовуватимуть члени студентського інженерного гуртка.

14. СЛУХАЛИ

І.Степанюка:

- через регулярні відключення електроенергії пункт зарядки гаджетів і подачі Інтернету у приміщенні студентського профкому продовжує працювати навіть попри зменшення кількості студентів у Студмістечку;

- відновлено реалізацію деяких проєктів, яким опікується Гуманітарний штаб профкому студентів;

- у Центрі консолідації студентів проведено трансляції матчів Чемпіонату Європи з футболу. Також планується провести трансляції півфіналу та фіналу Чемпіонату на Малому спортивному ядрі, звідки, в разі тривоги, можна буде швидко перейти до укриття НТБ «CLUST Space»;

- триває активне консультування студентів та абітурієнтів, особливо з питань форми проведення навчання в новому навчальному році (очний, змішаний чи дистанційний).

Дата події