КПІ імені Ігоря Сікорського долучився до участі у проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative) – Academic IQ, що з 1 вересня 2020 року впроваджується Американськими Радами з міжнародної освіти у співпраці із Міністерством освіти і науки України та Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти за підтримки Посольства США в Україні.
Проєкт триватиме до триватиме до 30 липня 2022 року і сприятиме розвитку внутрішньої системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в українських ЗВО. Команда Проєкту об’єднує міжнародних та національних експертів у сфері академічної доброчесності та якості освіти, викладачів, науковців та управлінців проєктами з розвитку з досвідом консультування ЗВО у покращенні якості освіти та розвитку корпоративної етики. Проєктом передбачено, що протягом 2020-2022 років ця команда надаватиме свою допомогу відібраним університетам, їх академічним структурним підрозділам (факультетам/інститутам) у розбудові інфраструктури забезпечення якості освіти та академічної доброчесності. Як зазначено на сайті https://saiup.org.ua/, результатом діяльності проєкту Academic IQ, співпраці українських та міжнародних експертів стане розвиток освітянського середовища задля відповідального запровадження норм академічної доброчесності та посилення спроможностей освітньої системи України на засадах і принципах академічної доброчесності та якості.
За результатами конкурсного відбору до участі у проєкті доєдналися 60 університетів, серед яких і КПІ імені Ігоря Сікорського. Впродовж 23-27 листопада в межах Проєкту відбувся освітній захід “Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості освіти”, у якому взяли участь делеговані представники нашого університету: Анатолій Мельниченко, проректор з навчальної роботи, Олексій Жученко, директор департаменту якості освітнього процесу та Євгенія Кулик, секретар Комісії з етики та академічної доброчесності. Під час заходу учасники обговорювали фундаментальні принципи академічної доброчесності, розглянули міжнародні практики та перспективи щодо забезпечення якості освіти, досвід та процедури інституційного самооцінювання академічної доброчесності з тренерами Міжнародного центру з Академічної доброчесності: Девідом Реттингером (Університет Мері Вашингтон, США, Трішею Бертрам Галлант (Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США) та Амандою МакКензі (Університет Ватерлоо, Канада). Форми для самооцінювання інфраструктури забезпечення академічної доброчесності та якості освіти представила Яна Чапайло, координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», а кращі практики для проведення досліджень в університетах – Єгор Стадний, консультант проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Академічну доброчесність як критерій акредитації розглянули з Сергієм Квітом, Головою Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти.
Зараз важливо узагальнити набутий досвід, осмислити та визначити існуючі задачі для формування високого рівня культури академічної доброчесності та забезпечення якості освітнього та наукового процесів, а головне, ефективно використовуючи отриманий інструментарій, робити конкретні кроки для практичного вирішення цих задач. Серед найближчих перспектив - самооцінювання інфраструктури забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в КПІ імені Ігоря Сікорського та проведення опитувань студентів та викладачів для збору даних щодо дотримання принципів академічної доброчесності.