Фундаментальна природнича наука хімія нині займає центральне місце серед інших наук. Саме хімія допомагає зрозуміти навколишній світ, визначити в ньому наше місце й забезпечити стійкий розвиток людства. "Ніхто краще за хіміка не розуміє, як влаштований світ", – сказав Нобелівський лауреат з хімії Лайнус Полінг.
"Відкрий для себе світ хімії!" – під таким девізом 29 березня в рамках проекту "Хімія – опора й основа всіх без винятку наук" у Великій хімічній аудиторії відбулося дуже цікаве хімічне шоу.
Дійство почалося з майстер-класів "Хімічні технології в дії", які провели студенти кафедр органічної хімії та технології органічних речовин, хімічної технології кераміки та скла (ХТКС) та кафедри фізичної хімії.
Студент групи ХО-41 Михайло Бондарчук продемонстрував, як наносять яскраве покриття на ялинкові іграшки (реакція "срібного дзеркала"), крихкість гуми, яку вилучили з рідкого азоту, "холодний зелений вогонь" (низькотемпературне полум'я при горінні борної кислоти з етанолом).
Студент групи ХМ-51 Андрій Очеретник і асистент кафедри ХТКС Антон Голембіовський продемонстрували властивості крапель скла, які утворюються, коли розплавлене скло застигає у воді (краплі Принца Руперта). Краплі настільки міцні, що їх неможливо розбити молотком, але миттєво перетворюються на скляний пісок, якщо відламати їх хвостик.
Студенти групи ХД-31 фахового спрямування "Хімічні технології косметичних засобів та харчових добавок" Владислав Пічахчі, Поліна Невпряга та Христина Гончар продемонстрували приготування емульсійного крему на жировій основі з використанням натуральних складових, що можна робити і в домашніх умовах. Усі охочі могли випробувати цей крем, змащуючи ним руки.
Студенти не лише показували хімічні дива, а й залучали школярів до виконання експериментів. Бажаючих допомогти було дуже багато!
Насамкінець співробітники кафедри загальної та неорганічної хімії – завідувач лабораторії Олена Шуранова, інженер ІІ категорії Тетяна Кушмирук та технік Ірина Гук – продемонстрували цікаві та незвичайні досліди: "Кипіння води при охолодженні", "Хімічний поріз – бутафорська кров", "Дим без вогню", "Переливання з порожнього в порожнє", "Фараонові змії", "Магній, що палає в атмосфері оксиду карбону (IV)", "Виверження вулкана" (вулкан Рудольфа Бьоттгера), бенгальські вогні, каталітичний розклад пероксиду водню та інші. Кожен експеримент захоплююче коментувала заступник декана хіміко-технологічного факультету з навчально-виховної роботи Ірина Лісовська. Здивуванню дітей не було меж.
Сподіваємося, що кожен учень відкрив у собі маленького дослідника-хіміка і в майбутньому продовжить свою наукову діяльність у стінах нашого університету!