29 січня 2015 року на факультеті біомедичної інженерії НТУУ "КПІ" відбулась Науково-практична конференція "Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту різних груп населення". Викладачі кафедри фізичного виховання поділились з колегами результатами наукових досліджень та своїм досвідом впровадження в навчальний процес інноваційних методів навчання і тренування студентів, підвищення їх рухової активності, вдосконалення рухових якостей та фізичних кондицій.
Цікаву доповідь з демонстрацією кольорових слайдів танцювальних вправ у супроводі латиноамериканських запальних ритмів Zumba представила Тетяна Козлова. Вона поділилась своїм досвідом імплементування елементів дуже модного в Південній Америці танцю в програму навчальних занять з шейпінгу, що сприяє росту їх популярності серед студенток.
Не кожен фахівець з фізичного виховання та спорту впевнено може сказати, що таке кардіотеніс – новий різновид тенісу, який з успіхом впроваджується в навчальний процес викладачами відділення тенісу. Особливості і переваги кардіотенісу проаналізувала у своїй доповіді старший викладач Ірина Бурлака. Основним методичним правилом застосування цього інноваційного виду рухової активності є дотримання навантажень на рівні порогу анаеробного обміну (ПАНО), що дорівнює для пересічних студентів приблизно 140 скорочень на хвилину. Пульс можна відслідковувати як простим пальпаторним (ручним) способом, так і більш технічним – за допомогою пульсометру "Полар", що дозволяє навіть встановити пульсовий коридор, скажімо у межах 135–145 скорочень на хвилину, і як тільки організм студента перетне його межі, пульсометр відразу нагадає про його помилку звуковими сигналами. Подібне тренування, і не тільки в тенісі, а і в інших видах рухової активності (особливо сприятливі циклічні види – плавання, біг, вело- та лижні кроси), дозволяє оптимально підвищувати аеробні можливості і витривалість, що є найбільш важливою якістю і головним індикатором здоров'я людини.
Свої спостереження і дослідження поведінкових сеттингів, тобто спортивних залів, катків, басейнів тощо, навела у своїй доповіді Наталія Кузьменко. Цікаві слайди і світлини гірськолижного центру "Протасів Яр" надихнули викладачів кафедри і студентів бажанням відвідати його і самим спробувати підкорити мальовничі лижні спуски у царині дикої природи, що знаходиться майже поруч з центром міста. Вдячні слухачі з'ясували, що середовищно-спортивне оточення психологічно впливає на людину, примушує діяти за правилами і законами цього середовища-оточення, надихає людину активізувати своє життя і наслідувати приклад тих, хто постійно займається спортом. Ви можете скептично посміхнутись, але Наталка навела переконливі факти дієвості використання подібних поведінкових сеттингів для активізації здорового способу життя студентів нашого університету.
Приємно відзначити доповіді наших молодих колег – Олени Сиротинської, Сергія Соги, Олександра Каліщука, Володимира Добровольського, які впевнено влились у наш колектив. Хоча їх доповідям ще бракує досвіду і професіоналізму, все ж віриться, що за ними – майбутнє кафедри.
На завершення конференції були оголошені переможці в таких номінаціях: новизна дослідження – Наталія Кузьменко, впровадження інноваційних педагогічних технологій – Ірина Бурлака, видовищність презентації – Тетяна Козлова, обсяг виконаної роботи – Олена Сиротинська, високий науковий рівень і обґрунтованість результатів дослідження – старший викладач Діана Міщук (з темою доповіді "Когнітивна діяльність спортсменів ігрових видів спорту як фактор досягнення спортивних результатів"). До речі, 1 квітня Діана захистила кандидатську дисертацію в науковій раді Національного університету фізичної культури.
Підсумовуючи наукову роботу кафедри фізичного виховання, необхідно відзначити зростання кількості викладачів, які мають публікації у фахових виданнях, наукометричних виданнях, плідно працюють над дисертаційною тематикою, що дозволяє кафедрі з оптимізмом дивитись у завтрашній день.