5 червня (23 травня за старим стилем) 1910 року на Сирецькому іподромі Києва відбувся перший політ літака вітчизняної конструкції, виготовленого (окрім двигуна) із вітчизняних матеріалів. Розробив і випробував цей літак професор КПІ О.С. Кудашев. Це був політ усього на декілька десятків метрів у довжину на висоті приблизно три метри. Але він відкрив еру бурхливого розвитку авіації в Росії. Неоціненний внесок у становлення цього розвитку внесли і багато інших київських першопрохідників авіації, зокрема викладачі і студенти КПІ, імена яких мало відомі широкому загалу.
21 травня 2010 року в нашому університеті пройшли наукові читання «Київські політехніки – піонери авіації» із циклу «Видатні конструктори України».
Відкрив читання чл.-кор. НАНУ, д.т.н., проф. М.Ю. Ільченко доповіддю «Київські політехніки – піонери авіації». Учасники читань всебічно висвітлили початковий період розвитку авіації у доповідях: «Ф.Ф. Андерс – піонер дирижаблебудування в Росії» (член Спілки журналістів України Т.О.Никитюк), «Застосування дирижаблів в народному господарстві і військовій справі» (пров. художник-конструктор АНТК ім. О.К. Антонова Г.Г. Козаченко), «Піонер авіації Г.П. Адлер» (с.н.с. ДПМ при НТУУ «КПІ» А.Г.Дормідонтов), «Ф.Ф. Терещенко та В.П. Григор’єв – піонери авіаційної справи» (зав. відділу Музею історії міста Києва В.В. Ковалинський), «З історії Київської школи літакобудування: літаки конструкції О.С. Кудашева, братів Касяненків, О.Д. Карпеки (10-ті роки ХХ століття)» (зав. відділу ДПМ при НТУУ «КПІ» В.В. Татарчук).
Сьогодні справу перших авіабудівників КПІ продовжують на факультеті авіаційних і космічних систем (ФАКС), де готують фахівців для авіакосмічної промисловості України і створюють нові безпілотні літальні апарати і мікросупутники.