Протокол засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 4 березня 2024 року
4 березня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.
Присутні: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, О.О.Царенок, Є.В.Кулик, М.О.Безуглий, Є.В.Дергачов, Я.Ю.Цимбаленко, С.А.Огінський, В.Й.Котовський, Ю.Максимюк, О.Горовий, І.Степанюк, Б.І.Дуда, Д.Л.Стефанович.
1. СЛУХАЛИ
О.А.Жученка:
- освітній процес проходить відповідно до розкладів занять. Триває 28-й тур комплексного моніторингу якості підготовки фахівців для студентів 4 курсу. Він завершиться 8 березня. На цьому тижні комплексний моніторинг проходять студенти ННІПСА, ННФТІ, ННММІ, ННІАТ. 7 та 8 березня виділено як резервні дні;
- минулого тижня відбулося засідання комісії з перевірки виконання Колективного договору за попередній період. Комісія одностайно проголосувала за рішення щодо визнання Колективного договору виконаного за усіма позиціями;
- підготовка до вступної кампанії. Сформовано склади відбіркових комісій факультетів та інститутів, на поточному тижні їх планується затвердити. МОН розробило проєкт програми предметного тесту з інформаційних технологій Єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ) для вступників на магістратуру у галузі 12 «Інформаційні технології». Громадське обговорення програми триватиме до 14 березня. На пропозицію МОН КПІ надало пропозиції щодо кандидатів для включення до складу робочої груп експертів і розробників завдань для цього предметного тесту. Для проходження ЄФВВ та Єдиного вступного іспиту (ЄВІ) необхідно буде зареєструватися в закладі освіти з 7 до 29 травня. Вступ лише за мотиваційним листом цього року не передбачено;
- на звернення Київського регіонального центру оцінювання якості освіти від КПІ надано пропозиції щодо проведення Національного мультипредметного тесту (НМТ), ЄФВВ та ЄВІ в 2024 році на базі нашого університету. На базі КПІ планується створити 5 центрів тестування, які зможуть приймати по 240 учасників одночасно на кожну сесію;
- конкурс на зайняття посад НПП. Відбулося засідання Конкурсно-кваліфікаційної комісії, розглянуто 10 позицій по професорах, надано рекомендації на укладання контрактів на різні терміни залежно від показників діяльності, рекомендацій Вченої ради тощо;
- стипендіальне забезпечення. Відбулося засідання стипендіальної комісії, розглянуто питання про призначення іменних стипендій, на розгляд КМДА подано пакети документів на присвоєння премії Київського міського голови;
- академічна мобільність. Відбулася зустріч з керівництвом університету м.Шибеник (Хорватія), на якій обговорено подані спільні проєкти академічної мобільності й підготовка ще одного спільного проєкту, спрямованого на підтримку євроінтеграційних процесів України;
- акредитація. 26 лютого відбулося засідання Колегії НАЗЯВО, на якому ухвалено рішення про акредитацію на 5 років ОНП магістерського рівня «Комп'ютерні системи і технології спеціального зв'язку» (ІСЗЗІ). Також минулого тижня до НАЗЯВО подано ще 6 справ, працювали 2 експертні групи за двома ОП;
- міжнародна акредитація. 4 березня від Французького міжнародного акредитаційного агентства (СТІ) отримано позитивні звіти експертних груп по двох міжнародних акредитаціях магістерських програмах. На 13 березня планується винести ці програми на наступний рівень процедури акредитації.
ВИСТУПИЛИ
М.З.Згуровський:
- запитав, чи є наступні програми-кандидати на міжнародну акредитацію.
О.А.Жученко:
- повідомив, що вже складено перелік з 5-ти магістерських програм з різних факультетів, які планується винести на міжнародну акредитацію. Акредитація станом на тепер проводиться коштом міжнародних акредитаційних агентств.
2. СЛУХАЛИ
А.А.Мельниченка:
- освітній процес здійснюється в штатному режимі;
- проводилася перевірка організації та проходження науково-дослідної практики магістрами на факультетах, у навчально-наукових інститутах, науково-навчальних центрах. Практика відбувається в запланованому режимі;
- проводиться робота з підготовки до нового навчального року. Узгоджується графік освітнього процесу, який буде дещо відрізнятися від попереднього року, зокрема проведенням різних видів практик. Ведеться робота над підготовкою робочих навчальних планів на 2024-2025 навчальний рік;
- підбито підсумки звітів аспірантів у поточному семестрі. Подано документи про відрахування з аспірантури за невиконання індивідуального плану роботи 8 аспірантів: 3-х за власним бажанням, 5-ом аспірантам надана академічна відпустка з різних причин;
- з метою підвищення показників ефективності підготовки в аспірантурі та інформування аспірантів, наукових керівників щодо змін до чинного законодавства з питань підготовки та атестації здобувачів наукових ступенів (насамперед, з питань вчасної підготовки дисертації до захисту та проходження процедури захисту) на 6 березня заплановано проведення вебінару організаційного та консультативного характеру у формі «запитання - відповіді»;
- минулого тижня відбулося 10 захистів PhD дисертацій з відеотрансляцією та записом ходу захисту з використанням обладнання, отриманого від університету м. Лодзь (Польща);
- проведено засідання Методичної ради університету, на якому було представлено перелік оновлених вибіркових навчальних дисциплін загальноуніверситетського Каталогу - 2024. Деякі з дисциплін вилучено з Каталогу через їхню непопулярністю серед студентів, включено нові дисципліни, які можуть надавати нові компетентності;
- ухвалено дві нові освітні програми з гуманітарного розмінування (НН ІЕЕ) і розпочато роботу з розробки освітньої програми з робототехніки (НН ММІ);
- минулого тижня в «Електронному кампусі» впроваджено в дію новий модуль, який пройшов тестування на головному сервері. Тепер у кожного декана з'явився новий інструмент управління підрозділом – «Кабінет декана», який дає змогу забезпечувати адміністрування освітнього процесу, доступ до аналізу інформації, рейтингів викладачів і, врешті-решт, – ухвалювати управлінські рішення;
- ввечері, у п'ятницю, після закінчення блекауту, у деяких гуртожитках вийшло з ладу обладнання, а у всьому студмістечку відбувся збій мережі. Найбільша проблема виникла у 7-му гуртожитку, зокрема, вийшов з ладу центральний вузол. У суботу зранку роботу сервісу було поновлено і він продовжував працювати у штатному режимі.
3.СЛУХАЛИ
В.А.Пасічника
- відбулося засідання Президії Ради проректорів з наукової роботи. Основні питання: удосконалення базового фінансування науки, удосконалення Конкурсу держбюджетних НДР. Для напрацювання рішення створено робочу групу, до якої від КПІ увійшов і В.А.Пасічник;
- МОН видав наказ, згідно з яким за бюджетною програмою 2201390 (базове фінансування) КПІ ім. Ігоря Сікорського виділено 12,2 млн грн на 2024 рік для проєктів, які мають важливе значення для безпеки і обороноздатності України. Інформацію доведено до керівників підрозділів. Очікуємо пропозиції щодо проєктів, які можуть бути підтримані в рамках 5-ти напрямів Оборонної програми КПІ. До 6 березня необхідно узагальнити і надати до МОН пропозиції щодо розширення перспективного плану КПІ на 2024-25 рр.;
- відбулася зустріч з керівництвом компанії «ПлазмаТек». Партнерові надано для погодження проєкти ТЗ по першочерговому проєкту. З В.А.Кондратюком проводиться робота за напрямом підготовки реалізації проєкту на базі ТехноХАБ;
- проведено зустріч із Замовником за темою «Ініціатори». Визначено основного виконавця тематики – НДІ ЕМСТ;
- у межах виконання договору з КНР (НДЧ) підготовлено та відправлено лист до Мінцифри щодо необхідності погодження з Міністерством закупівлі;
- відбулася зустріч керівників робочих пакетів проєкту Open4UA (Erasmus+ KA2) з проєктним офіцером. Обговорено організаційні питання використання коштів та звітування. Готується підписання угоди між учасниками консорціуму, що дозволить отримати кошти. Бюджет КПІ в проєкті становить 100 тис. євро на 3 роки;
- керівникам робіт за держзамовленнями (деканам факультетів) надіслано повідомлення МОН щодо графіку звітування за Договорами що завершилися у 2023 році;
- у рамках посилення організаційного супроводу наукових проєктів НДЧ узагальнено і надіслано до відділу закупівель план закупівель по всіх держбюджетних темах на 2024 рік;
- КПІ як співорганізатор спільно з АППАУ, МОН, КАУ взяли участь у конференції «Кращі практики у співпраці науки та бізнесу в кластерних об'єднаннях». Конференція за участі КПІ проводиться три роки поспіль і є майданчиком для дискусій між представниками органами влади, наукою та бізнесом;
- до 19-ти структурних підрозділів університету надіслано листа зі зверненням до керівників врахувати рішення Методичної ради від 2 вересня 2022 року, що для проходження НПП обов'язковою є одна з програм за напрямом: «Інноватика», «Дистанційні технології», «Міжнародні проєкти». Звернення стосується збільшення кількості працівників, яким корисно було б пройти підвищення кваліфікації за програмою «Основи інноваційного підприємництва» та поліпшити свої навички зі створення та просування на ринок інноваційних розробок;
- представники департаменту інновацій та трансферу технологій взяли участь в щотижневому стримі КПІМедіа з коротким пітчем про систему охорони ОПІВ в університеті та можливі шляхи комерціалізації розробок в університетських реаліях;
- отримано три свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір (1 – НН ІАТЕ, 2 – ФІОТ) та подано 7 заявок для реєстрації АП (7 – ФММ). Подано дві заявки для отримання патентів на винахід та корисну модель (ХТФ).
4. СЛУХАЛИ:
С.І.Сидоренка
- відбулася зустріч ректора М.З. Згуровського із щойно призначеним Послом України в Азербайджані Юрієм Веніаміновичем Гусєвим. Обговорено перспективні напрями співпраці КПІ з партнерами в Азербайджані:
• ствоення угрупування дослідницьких супутників – за кошти азербайджанських партнерів;
• пошук спільних інтересів за напрямами діяльності Інституту передових оборонних технологій КПІ;
• навчання на деяких освітніх програмах КПІ;
- для визначення взаємовигідних науково-інноваційних напрямів, за якими розвиватиметься співпраця, вирішено провести у вересні 2024 року спільну науково-інноваційну конференцію SCU та партнерів з Азербайджану;
- триває робота локального оргкомітету міжнародного ЕкоФоруму (поєднання конкурсу стартап-проєктів в сфері гуманітарного розмінування – як секції ХІІІ Всеукраїнського Фестивалю SC-2024 – та міжнародної конференції «Екологія і Мир»). До складу Оргкомітету Форуму запрошено деканів: проф. О.В. Лінючеву, проф. О.О. Вовк, проф. Е.М. Панова, керівницю Інноваційної екосистеми SCU І.Г. Малюкову, директора Інституту передових оборонних технологій Ю.І. Єханурова;
- від КПІ направлено листа-запрошення студентам університетів – членів Альянсу ATHENA взяти участь у національному конкурсі з проблем штучного інтелекту;
- за участі Нацкомісії України у справах ЮНЕСКО укладено Меморандум про співпрацю кафедр ЮНЕСКО в Україні із НАПН України, Національним центром «Мала академія наук України» та Українською Радою Миру;
- кафедра ЮНЕСКО КПІ взяла участь у зустрічі кафедр ЮНЕСКО в Україні з доповіддю про роботу кафедр ЮНЕСКО, у т.ч. і доповіддю від МКЮ КПІ про роботу у 2023 році та пропозиції про відзначення 70-річного ювілею членства України в ЮНЕСКО;
- триває формування списку першої групи слухачів для навчання керівників щойно виграних проєктів основам менеджменту за цим напрямом. Навчання першої групи може бути проведено протягом двох тижнів березня;
- минулого тижня подано 4 проєктні заявки на конкурс «Горизонт Європа» – (НН ІЕЕ, НН ФТІ, НТБ, ФПМ). Продовжується допомога підрозділам у підготовці 3-х проєктних заявок до конкурсів програми «Горизонт Європа» (ФІОТ, ФЕА, ФММ, ФБМІ);
- у роботі ДМС пріоритетом залишається супровід процедур і супутніх документів по передачі комп'ютерного обладнання – як гуманітарної допомоги – від UoS до Суперкомпютерного центру КПІ;
5.СЛУХАЛИ
В.А.Кондратюка:
- цивільний захист. З 18 до 23 березня мають пройти міські спеціальні навчання з цивільного захисту. Триває підготовка списків осіб, які братимуть в них участь, – це, передусім, особи, затверджені наказами у підрозділах як відповідальні за цивільний захист. За результатами навчань їхні учасники мають отримати відповідні сертифікати;
- завершуються роботи з укріплення фундаменту корпусу №12, після чого розпочнеться робота з облаштування там ще одного укриття – розташованого симетрично до того, що вже там є. Завдяки облаштуванню цього укриття додатково буде отримано 250 місць. Окрім того, на попередньому тижні отримано погодження на встановлення систем вентилювання укриттів у корпусах №№17 і 20, у підсумку там планується створити до 1000 додаткових місць;
- пожежна безпека. Минулого тижня розпочато перевірку автоматичної пожежної сигналізації. Для тих корпусів, де ці системи слід оновити, замовлено проєктну документацію. Також розпочинається перевірка та опосвідчення первинних засобів пожежогасіння. Окрім того, фахівці відділу пожежної безпеки на поточному тижні розпочнуть перевірку горищ і дахів на предмет визначення, де саме потрібно буде провести обробку спеціальними протипожежними розчинами;
- минулого тижня сталися аварії одразу на двох лініях електропередач, через що в Студмістечку і в частині навчальних корпусів вздовж вулиці Політехнічної відбулося аварійне відключення електроенергії. Вчасно було зроблено переключення на резервні лінії, але стрибок напруги призвів до пошкодження певної апаратури та обладнання в Студмістечку. Ремонт мереж триває, планується завершити його до середи;
- минулого тижня підписано наказ щодо проведення енергоаудиту в Студмістечку та в навчальних корпусах. Результати мають бути готові у червні. Роботи проводяться коштом виграного університетом гранту, метою якого є удосконалення системи дистанційного енергомоніторингу з використанням штучного інтелекту та можливістю дистанційного регулювання енергоспоживання (передусім, у системах теплопостачання) Тож триває робота з компаніями щодо безоплатного отримання університетом відповідного обладнання;
- спільними зусиллями фахівців господарських підрозділів, ДЕФ і юридичного управління вдалося дещо зменшити тарифи від постачальників електроенергії на лютий і березень, що дозволить заощадити до 3 млн. гривень;
- триває підготовка до весняного місячника благоустрою. Кронування дерев вже розпочато;
- від Екоінспекції надійшли знаки зелених насаджень - природоохоронних об'єктів, що є на території КПІ. Ці знаки планується ближчим часом встановити на території парку вздовж Берестейського проспекту і на території кампусу;
- збільшуються надходження від діяльності Центру фізичного виховання і спорту «Політехнік». Центр завантажено вже приблизно на 80%, зростає число студентів, які займаються в спортивних секціях безоплатно;
- спостерігається позитивна динаміка зростання надходжень до Фонду підтримки ЗСУ «Київський політехнік»;
- безпека. Спільно з працівниками правоохоронних органів проведено відпрацювання деяких студентських гуртожитків. На базі ЦФВС «Політехнік» спільно з молодіжним крилом Української Ради Миру проведено навчання приймів самооборони та домедичної підготовки. Участь у них взяли приблизно 200 студентів і співробітників Департаменту безпеки з числа студентів;
- для чергових Департаменту безпеки на поточному тижні планується провести заняття з виявлення вибухонебезпечних предметів та поводження з ними.
ВИСТУПИВ
М.З.Згуровський:
- нагадав, що важливим напрямом ближчим часом буде комплекс робіт з благоустрою університету.
6. СЛУХАЛИ
Л.Г.Субботіну:
- фінансування на березень університет ще не отримав. Очікується, що воно надійде до кінця поточного тижня. Втім, швидше за все, фінансування буде здійснюватися не за формулою, оскільки її ще обраховують, а за доведеними раніше лімітами;
- кошти до спеціального фонду бюджету надходять регулярно. Проплати за захищеними статтями Держказначейство провело до 1 березня. Частково залишилися борги за незахищеними статтями;
- наприкінці минулого тижня від МОН надійшов акт звірки показників для розрахунку формульного фінансування, його заповнено. Також підготовлено один протокол розходжень – це пов'язано з тим, що МОН не зарахувало частину обсягів коштів від наукової діяльності КПІ. Документи скеровано до Міністерства для врахування;
- на запит МОН зроблено розрахунки потреб стипендіального фонду до кінця року;
- штатний розпис з урахуванням нових посадових окладів МОН затвердило.
7. СЛУХАЛИ
О.О.Царенка:
- поселення до гуртожитків Студмістечка студентів, які в березні повертатимуться на навчання в очному режимі, триває;
- виховна робота. Спільно з Профкомом студентів проведено традиційний шаховий турнір Студмістечка. До участі в ньому зареєструвалася 81 людина, участь взяли 50 осіб;
- тривають косметичні ремонти в укриттях і в кімнатах гуртожитків. У 20-му гуртожитку здійснюється заміна електроарматури;
- проводяться роботи з благоустрою парку «Сосновий», скверу Олени Теліги та території біля гуртожитків.
8. СЛУХАЛИ
Є.В.Кулик:
- триває поширення у відкритому доступі інформації про результати наукової діяльності дослідників КПІ. В інституційному репозитарії розміщено понад 200 нових матеріалів;
- на платформі «Open Conference System» зареєстровано сайт ще однієї університетської конференції – «Світ науки та світ у науці. Пріоритети та перспективи сучасних досліджень»;
- продовжується консультування працівників редакцій наукових журналів і представників оргкомітетів наукових конференцій;
- триває перевірка підручників і посібників на ознаки плагіату;
- минулого тижня в в НТБ проведено низку заходів, зокрема Ярмарок мейкерів (Maker Faire), студентську фотовиставку «Сушка», шаховий турнір;
- на базі НТБ КПІ ім. Ігоря Сікорського проведено засідання Методичної ради університетських бібліотек. У межах цього засідання Всеукраїнське товариство «Просвіта» ініціювало передачу комплектів унікальних видань, які розкривають злочини Голодомору. Цьому передував Круглий стіл щодо злочинів радянської влади та росії проти України.
9. СЛУХАЛИ
М.О.Безуглого:
- усі позиції щодо виконання Колективного договору за минулий рік погоджено, на цьому тижні має бути підписано відповідний акт за цей рік. Залишається трохи більше двох тижнів на підготовку змін до Колдоговору та відпрацювання оновленої угоди з охорони праці;
- тривають збори та конференції по підрозділах у порядку підготовки до Конференції трудового колективу. Минулого тижня відбулися збори колективу Державного політехнічного музею. На них було запропонувати переобладнати два підвальні приміщення музею під укриття (приблизно на 60-70 осіб) і внести пункт про це в угоду з охорони праці;
- на засіданні Президії профкому розглянуто питання щодо формування складу комісії з розгляду конфліктів, положення про яку вже було розроблено.
10. СЛУХАЛИ
Ю.Максимюк:
- триває робота технічного студентського гуртка.
11.СЛУХАЛИ
О.Горового:
- завершено традиційну студентську благодійну фотовиставку «Сушка», присвячену студентському життю під час війни. Всі представлені фотографії можна було придбати, кошти за їхній продаж пішли на донати;
- студента КПІ прочитала лекцію про астрономію, на яку прийшли понад 40 слухачів;
- на поточному тижні заплановано провести два тренінги з домедичної допомоги.
12. СЛУХАЛИ
І.Степанюка:
- Профком студентів минулого тижня взяв участь в організації шахового турніру Студмістечка. Турнір проходив у Смартшелтері НТБ. Приміщення це виявилося дуже зручним для проведення подібних заходів: багато місця, гарне освітлення, вентиляція, наявність фудзони, можливості для комунікацій тощо.
- Гуманітарний штаб. Триває збір і комплектування гуманітарної допомоги.