Уже п'ятий рік радо відкриває двері для обдарованої молоді ліцей "Престиж" м. Києва у Солом'янському районі, що є одним із базових навчальних закладів НТУУ "КПІ". Цілеспрямовано вивчаючи здібності та інтереси учнів, враховуючи соціальне замовлення суспільства і побажання батьків, було розроблено програму розвитку ліцею, а саме побудову "Школи успіху".

Головна мета ліцею – пробудити, дати виявитися самостійним силам дитини, виховати людину з широким розумінням своїх громадянських обов'язків, з незалежним високорозвиненим розумом. Ця людина має бути успішною, а ліцей – школою успіху.

У ліцеї працюють близько 50 педагогів, з яких 70% – досвідчені вчителі-методисти, які вміють зацікавити навчанням усіх дітей без винятку. Вони працюють за особливими методиками, розробленими для роботи з обдарованими дітьми. Успіх учителя – це успішні учні. За час існування (з 2006 року) ліцей "Престиж" двічі відзначено в номінації Солом'янського району "Прорив року".

Навчання в ліцеї здійснюється з 5 по 11 клас. Ліцей проводить допрофільну підготовку у 5-7 класах з поглибленим вивченням математики, логіки, інформатики, фізики, економіки та права. У 8-11 класах профільне навчання здійснюється за фізико-математичним та економіко-правовим напрямами. Навчання проводиться в класах-групах наповненістю до 20 осіб.

Логотип ліцею ПрестижОдним із головних напрямків освітньої діяльності ліцею є дієва допомога в оволодінні мовами світу: польською, англійською, німецькою, російською. Мовна практика здійснюється на уроках та на заняттях гуртків, факультативів, мовних клубів, щорічних стажуваннях у рамках міжнародних програм. Ліцей підтримує зв'язки із навчальними закладами Польщі та є постійним учасником міжнародного проекту "POMOST INTERNATIONAL" із вивчення англійської мови з викладачами з США.

Навчально-виховна робота в ліцеї ґрунтується на збалансованій діяльності інтелектуального, художньо-естетичного, фізично-оздоровчого блоків. З 2007 р. ліцей здійснює експериментальну діяльність за програмою "Школа повного дня".

Інтелектуальний розвиток дитини – основа основ, тому Інтелектуальний блок синтезує такі види діяльності учнів: навчально-розвивальну, соціально-комунікативну, інформаційно-пізнавальну. Форми впровадження цих видів діяльності в ліцеї різноманітні:

– факультативи і гуртки – в ліцеї працює понад 20 гуртків різних напрямків;

– спеціалізовані курси – олімпіадна математика та математичні бої для учнів 9-11 класів;

– предметні семінари та інтерактивні уроки з використанням мультимедіа і комп'ютерних технологій, якими забезпечений кожний навчальний кабінет;

– наукові дослідження та виконання учнями соціально-інформаційних та наукових проектів;

– предметні олімпіади і конкурси різного рівня, наукові конференції.

Розвиток інтелектуальних здібностей учнів здійснюється також на заняттях з технологій, шахів, логіки, через діяльність освітніх центрів з математики, фізики та інформатики. За підсумками Всеукраїнського моніторингового дослідження, що було проведено МОН України навесні 2010 року серед учнів 11 класів України, наші випускники набрали найвищі бали, а ліцей посів 5-те місце в рейтингу по Україні.

У рамках наукової діяльності ліцей співпрацює з Інститутом педагогіки АПН України (лабораторією методів навчання математики, фізики та інформатики). Метою співпраці є розробка та впровадження в роботу ліцею моделі розвивального соціально-педагогічного середовища "Школа успіху" та дослідження її впливу на формування особистості учня і вчителя. За 2007-2010 рр. учителями ліцею видано більше 90 друкованих робіт у наукових та методичних виданнях.

Основою ефективного навчання є формування та розвиток логічного мислення, творчої та пошукової діяльності учнів. Провідними педагогами ліцею О.І. Буковською та Д.В. Васильєвою розроблена програма профільного курсу "Логіка 5-9 класи", яка отримала гриф МОН України. Цей курс впроваджено в навчально-виховний процес ліцею, що дає позитивну динаміку з підвищення якості навчання, результативності олімпіадної діяльності учнів та науково-дослідної роботи старшокласників у рамках діяльності МАН "Дослідник".

Успіх учителя – це успішні учні. У 2009/2010 н. р. кожен третій ліцеїст був призером районного або міського турів всеукраїнських олімпіад, Всеукраїнського математичного конкурсу "Золотий ключик", Міжнародного математичного конкурсу "Кенгуру", Всеукраїнського конкурсу знавців фізики "Левеня", районних та міських етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. Команда ліцею виборола ІІ місце в Київських математичних боях.

За даними Українського центру оцінювання якості знань, за підсумками ЗНО 2009/2010 н.р. з математики, ліцей є одним з кращих загальноосвітніх закладів: 1-ше місце в рейтингу Солом'янського району, 3-тє місце в рейтингу м.Києва. 84% випускників отримали вищі (173-200) бали з математики, 56% отримали вищі бали з української мови. Понад 60% наших випускників стали студентами НТУУ "КПІ".

Цього року тільки на районному етапі всеукраїнських олімпіад і конкурсах МАН ліцеїсти посіли 74 призових місця. Колектив нашого навчального закладу твердо переконаний, що основою майбутнього держави мають стати, насамперед, творчі особистості, інтелектуальний потенціал яких треба формувати починаючи зі шкільної лави, ліцейного життя. Знання – це найвищий пріоритет у ліцеї. Щорічно в ліцеї проходить "Тиждень науки", на якому підводяться підсумки роботи учнівського наукового товариства, проектної діяльності та науково-методичної роботи вчителів, відбувається урочисте нагородження стипендіями та цінними подарунками за успіхи в навчанні та науковій діяльності.

Художньо-естетичний блок має на меті створення умов для самореалізації особистості учня в різних видах творчої діяльності, організацію сприятливого енергоінформаційного, соціокультурного, освітнього простору для розвитку потенційних можливостей дитини, її внутрішнього світу. До цього блоку відноситься діяльність ліцейних гуртків: "Веселка прикладних мистецтв", "Мистецькі барви", хор "Симфонія Престижу", театр-студія "Престиж", вистави якого радують батьків, учителів та гостей.

Фізично-оздоровчий блок передбачає створення умов для фізичного, інтелектуального та емоційного відпочинку учнів у другій половині дня, разом з тим забезпечуючи внутрішню психологічну й емоційну рівновагу в колективі та в кожній дитині окремо. Формування соціально активної особистості в гармонії з фізичним розвитком – важлива складова навчально-виховного процесу в ліцеї. Для успішної діяльності молодій людині потрібні не тільки професійні знання, але й навички, вміння щодо формування, збереження та підтримання здоров'я на належному рівні. Різноманітні спортивні секції, змагання, ігри, розваги, прогулянки сприяють ставленню дітей до свого здоров'я і здоров'я інших як до найвищої цінності, дотриманню здорового способу життя, вихованню бережливого ставлення до навколишнього середовища.

Ліцей бере активну участь у громадському житті. Рада самоврядування ліцеїстів співпрацює з міськими благодійними та волонтерськими організаціями. Діти вчаться реалізовувати себе, керувати своїм життям, відстоювати свою позицію та допомагати іншим.

У ліцеї панує атмосфера добра. Наш ліцей як школа успіху – це дитиноцентриська установа, теплий дім для дітей, у якому кожен без винятку почувається потрібним, любимим, прийнятим, упевненим, успішним. Це заклад, у якому відкривається обдарованість як учня, так і вчителя.

В.В. Турчина, директор ліцею, випускниця НТУУ "КПІ", відмінник освіти України