Євразійський проєкт "Водна гармонія ІІ" – унікальний освітній проєкт, який об'єднав 10 університетів із 7 країн: Норвегії, України, Білорусі, Таджикистану, Казахстану, Молдови та Киргизстану. Головна мета проєкту – акумуляція знань та інтеграція їх у науково-освітню діяльність країн-учасниць проєкту, які опікуються актуальними проблемами управління водними ресурсами в контексті сталого розвитку, а також займаються технологіями водопідготовки та водоочищення.

У рамках програмних зустрічей кожна країна-учасниця проєкту хоча б раз приймає представників інших університетів з обов'язковим знайомством зі станом лабораторного обладнання, проведенням лекційних або практичних занять, онлайн конференцій, доповідями студентів.

Вагомою складовою програми проєкту є літні школи, які традиційно організовує та приймає Норвезький університет природничих наук (NMBU). У 2020 році Норвегія знову запрошує студентів КПІ ім. Ігоря Сікорського з 22 червня по 12 липня. Вимоги до претендентів: вільне володіння англійською мовою, високий середній бал, наявність в індивідуальному навчальному плані студента дисциплін з водопідготовки, очищення стічних вод та управління водними ресурсами. Більше інформації можна знайти на сайті кафедри технології неорганічних речовин, водоочищення та загальної хімічної технології http://tnr.kpi.ua/ на сторінці новин.

Згадаємо, як це відбувалося минулого літа. Упродовж трьох тижнів у роботі літньої школи взяли участь представники студентських колективів усіх університетів. КПІ ім. Ігоря Сікорського, пройшовши суворий конкурсний відбір, представляли студенти кафедри технології неорганічних речовин, водоочищення та загальної хімічної технології: А.Большак (магістрантка 1-го року), В.Куриленко та К.Вальтер – випускники бакалаврату, які тепер продовжують навчання на магістерському рівні.

Навчальний процес літньої школи передбачав лекції, лабораторний та комп'ютерний практикум, що дозволило студентам ознайомитись із сучасними найефективнішими методами підготовки води, отримати можливість виконати лабораторні роботи із застосуванням сучасного обладнання, а також набути певних умінь з моделювання водоочисних систем. Окремим блоком тематики є питання підготовки води в умовах арктичного клімату. Лекції читали відомі фахівці та викладачі з Норвегії, Канади, Німеччини, Данії, США, Китаю. Студентам пощастило побачити, як реально організовано процеси водопідготовки на водоочисних станціях Норвегії, зокрема на острові Сенія, який географічно знаходиться за полярним колом.

З метою закріплення знань студентам запропоновано виконати курсову роботу, де слід представити модернізацію існуючих схем підготовки води м. Києва, а захищати ці роботи студенти мають у режимі онлайн перед поважною комісією з викладачів університетів-учасників проєкту.

Для учасників літньої школи було також організовано екскурсії до м. Осло, на фьорди, та вечори національних свят, наприклад, кулінарії. Українські студенти пригощали всіх учасників національними українськими стравами – борщем та варениками.

Фьорди Норвегії

Загалом, студенти у неформальній обстановці ознайомились з особливостями навчального процесу в університетах країн-учасниць проєкту "Водна гармонія ІІ", знайшли нових друзів.

Координатором проєкту та організатором навчального процесу у NMBU з питань водної тематики є професор Харша Ратнавіра – випускник КПІ; його помічники – також випускники КПІ ім. Ігоря Сікорського різних років: З.Малецький, Н.Сівченко, В.Шостак, Р.Кужель.

Потенціал учасників проєкту дозволяє висувати більш високі вимоги та реалізовувати отримані знання й результати в освітній та науковій сферах водопідготовки і водоочищення.

Н. Толстопалова, О. Сангінова, на фото: Учасники літньої школи від КПІ ім.Ігоря Сікорського з професором Х. Ратнавірою