Увесь свій колосальний виробничий і життєвий досвід Олег Костянтинович Антонов узагальнив у чудовому документі – “Пам'ятці з етики й наукової організації праці” – своєрідному кодексі заповідей і норм, які генеральний конструктор застосовував у своєму конструкторському бюро й дослідному заводі.
От деякі з цих заповідей:
- Ученими доведено, що гарний настрій і гумор позитивно впливають на здоров'я людини й підвищують продуктивність праці більше ніж на 18 %.
- Чітко виконуй свої службові функціональні обов'язки, не забувай принцип: “Певне місце для кожного, і кожний на своєму місці!”
- Будь лаконічним. Ніколи не дратуйся, будь терпимий і ніколи не сварися. Стеж за своєю лексикою й висловами, особливо в присутності жінок і підлеглих.
- Будь охайний та акуратний у всьому. Не соромся елегантності.
- У роботі виходь із фактів, аналізу діяльності, критично оцінюй умови, ситуацію, час і місце.
- Завжди прагни до того, щоб чітко бачити мету, завдання, перспективу.
- Ніколи, за будь-яких несприятливих обставин не втрачай бадьорості духу й почуття гумору. Мало того, у разі непередбачених труднощів проявляй ще більше енергії й наполегливості, і домагайся перемоги!
- Завжди будь активний, ініціативний, енергійний.
- Працюй за розкладом, щодня нормуй, плануй і враховуй свою роботу й працю підлеглих тобі людей.
- Веди діловий блокнот.
- У робочому приміщенні розмовляй мало й неголосно. Не кури в робочому приміщенні, навіть якщо це власний кабінет. По телефону розмовляй стисло й напівголосно.
- Час – матеріальна цінність. Економія твого робочого часу – ефективне джерело ділових успіхів усього колективу.
- Умій говорити, розмовляти, слухати.
- Будь уважним до чужої думки, навіть якщо вона неправильна.
- Не кричи. Того, хто кричить, погано чують.
- Немає нічого гіршого для підриву власного авторитету, як “пошук бліх” у роботі підлеглого.
- Вимагаючи що-небудь від підлеглого, подумай – чи виконаєш ти це сам?
- Будь об'єктивний в оцінюванні пропозицій, що виходять від неприємних тобі людей.
- Не бійся експерименту!
- Май почуття гумору (запас анекдотів) і цінуй гумор інших.
- Умій говорити “ні”.
- Без потреби не критикуй. Критика – засіб, а не мета.
- Без потреби не втручайся в справи підлеглих.
- Керівник не ображається – він аналізує.
- Уміння відмовитися від свого неправильного рішення важливіше помилкового престижу.
- Переконуючи, не користуйся владою, поки не вичерпав усі інші засоби.
- Завжди дякуй за гарну роботу, але не дякуй за погану.
- Не роби зауваження підлеглим у присутності сторонніх осіб.
- Об'єктом критики найчастіше має бути погано виконана робота, а не людина.
- Критика помилок підлеглих не має згубно впливати на почуття їх самостійності.
- Чим вищий ранг керівника, тим більше уваги й часу він повинен присвячувати перспективам.
- Чим нижчий ранг керівника, тим більше уваги й часу він повинен приділяти людським відносинам.
- Не бійся талановитих підлеглих. Починаючи службову кар'єру, подбай про те, щоб твоя програма, позиція і раціональні принципи з самого початку стали відомі підлеглим.
- Будь пильним до тих, хто хвалить тебе, шукай мотиви їхніх дій.
- Віддавай перевагу приємному, але не ініціативному працівникові – “йоржистого”, талановитого, мислячого та ініціативного.
- Якщо хочеш, щоб підлеглі мали корисні для роботи якості, – вироби їх у себе.
- Культурний керівник вітається першим.