Ви є тут

Антонов Олег Костянтинович. Пам'ятка з етики й наукової організації праці


Антонов Олег Костянтинович / http://www.antonov.com/about/oleg-antonov?lang=ua

Увесь свій колосальний виробничий і життєвий досвід Олег Костянтинович Антонов узагальнив у чудовому документі – “Пам'ятці з етики й наукової організації праці” – своєрідному кодексі заповідей і норм, які генеральний конструктор застосовував у своєму конструкторському бюро й дослідному заводі.

От деякі з цих заповідей:

  • Ученими доведено, що гарний настрій і гумор позитивно впливають на здоров'я людини й підвищують продуктивність праці більше ніж на 18 %.
  • Чітко виконуй свої службові функціональні обов'язки, не забувай принцип: “Певне місце для кожного, і кожний на своєму місці!
  • Будь лаконічним. Ніколи не дратуйся, будь терпимий і ніколи не сварися. Стеж за своєю лексикою й висловами, особливо в присутності жінок і підлеглих.
  • Будь охайний та акуратний у всьому. Не соромся елегантності.
  • У роботі виходь із фактів, аналізу діяльності, критично оцінюй умови, ситуацію, час і місце.
  • Завжди прагни до того, щоб чітко бачити мету, завдання, перспективу.
  • Ніколи, за будь-яких несприятливих обставин не втрачай бадьорості духу й почуття гумору. Мало того, у разі непередбачених труднощів проявляй ще більше енергії й наполегливості, і домагайся перемоги!
  • Завжди будь активний, ініціативний, енергійний.
  • Працюй за розкладом, щодня нормуй, плануй і враховуй свою роботу й працю підлеглих тобі людей.
  • Веди діловий блокнот.
  • У робочому приміщенні розмовляй мало й неголосно. Не кури в робочому приміщенні, навіть якщо це власний кабінет. По телефону розмовляй стисло й напівголосно.
  • Час – матеріальна цінність. Економія твого робочого часу – ефективне джерело ділових успіхів усього колективу.
  • Умій говорити, розмовляти, слухати.
  • Будь уважним до чужої думки, навіть якщо вона неправильна.
  • Не кричи. Того, хто кричить, погано чують.
  • Немає нічого гіршого для підриву власного авторитету, як “пошук бліх” у роботі підлеглого.
  • Вимагаючи що-небудь від підлеглого, подумай – чи виконаєш ти це сам?
  • Будь об'єктивний в оцінюванні пропозицій, що виходять від неприємних тобі людей.
  • Не бійся експерименту!
  • Май почуття гумору (запас анекдотів) і цінуй гумор інших.
  • Умій говорити “ні”.
  • Без потреби не критикуй. Критика – засіб, а не мета.
  • Без потреби не втручайся в справи підлеглих.
  • Керівник не ображається – він аналізує.
  • Уміння відмовитися від свого неправильного рішення важливіше помилкового престижу.
  • Переконуючи, не користуйся владою, поки не вичерпав усі інші засоби.
  • Завжди дякуй за гарну роботу, але не дякуй за погану.
  • Не роби зауваження підлеглим у присутності сторонніх осіб.
  • Об'єктом критики найчастіше має бути погано виконана робота, а не людина.
  • Критика помилок підлеглих не має згубно впливати на почуття їх самостійності.
  • Чим вищий ранг керівника, тим більше уваги й часу він повинен присвячувати перспективам.
  • Чим нижчий ранг керівника, тим більше уваги й часу він повинен приділяти людським відносинам.
  • Не бійся талановитих підлеглих. Починаючи службову кар'єру, подбай про те, щоб твоя програма, позиція і раціональні принципи з самого початку стали відомі підлеглим.
  • Будь пильним до тих, хто хвалить тебе, шукай мотиви їхніх дій.
  • Віддавай перевагу приємному, але не ініціативному працівникові – “йоржистого”, талановитого, мислячого та ініціативного.
  • Якщо хочеш, щоб підлеглі мали корисні для роботи якості, – вироби їх у себе.
  • Культурний керівник вітається першим.
x

Електронний кампус

Інформаційні ресурси

Викладачі КПІ

GitHub репозиторій