Студенти факультету соціології і права Катерина Дяченко, Єлизавета Вакуленко та Денис Антипенко, які здобувають вищу освіту за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування", перемогли у Всеукраїнському конкурсі творчих робіт Національного агентства України з питань державної служби в номінації "Реформування освіти в умовах воєнного стану". Конкурс відбувся вже вчетверте, а ініціаторами його проведення традиційно виступили НАДС і Центр адаптації державної служби до стандартів ЄС.

Загалом у проєкті, що стартував 23 червня 2023 року, було оголошено шість номінацій: "Рівні права і можливості жінок і чоловіків", "Політична освіта та політична культура", "Молодь у системі публічного управління: новітні підходи та перспективи", "Реформування освіти в умовах воєнного стану", "Мій досвід участі у формуванні та реалізації молодіжної політики", "Реформування державного управління в контексті європейської інтеграції України". Участь в ньому взяли молоді люди із понад 100 міст і містечок України. Також надійшли роботи з Німеччини, Польщі та Бельгії. До оргкомітету було подано 204 роботи, з яких 190 – текстові та 14 – у форматі відео. Переможців було оголошено 28 жовтня.

Третьокурсники ФСП КПІ ім. Ігоря Сікорського працювали над управлінським рішенням щодо надання другого життя зруйнованим через обстріли та бомбардування закладам освіти. Це проблема для нашої країни дуже важлива, адже станом на 30 жовтня 2023 року 3428 українських закладів освіти було пошкоджено, а 365 зруйновано повністю. Тому й гаслом, під яким команда київських політехніків брала участь у конкурсі, було "Ми все відбудуємо, але ніколи не забудемо і не пробачимо!" Отож вони вийшли з альтернативною пропозицією щодо відновлення освітнього процесу ще до відбудови зруйнованих шкіл, розробивши при цьому перший в Україні проєкт закону "Про тимчасові модульні споруди для відбудови закладів освіти, пошкоджених внаслідок війни". Студенти запропонували до повної відбудови та відновлення основних приміщень закладів освіти, що були зруйновані або пошкоджені під час воєнних дій, використовувати для організації освітнього процесу тимчасові модульні споруди. У такі модульні споруди зразу закладаються усі потрібні комунікації. За потреби модульні блоки можна як додавати, так і розбирати, тому будівництво таких споруд дозволяє оперативно реагувати на виклики воєнного часу та забезпечувати реалізацію права дітей на освіту. А після відновлення освітнього процесу в капітальних будівлях ці блочні модульні споруди можна використовувати як гуртожитки, оздоровчі центри, бази відпочинку тощо.

kpi images - тимчасові модульні споруди для відбудови закладів освіти, пошкоджених внаслідок війни

Студенти довели, що освітня сфера має для країни стратегічне значення, тому важливо змінювати підходи до навчання, психологічної підтримки дітей та учнівської і студентської молоді, технічного забезпечення освітнього процесу. Адже якісна освіта молоді – це найефективніший інструмент побудови того майбутнього, про яке ми мріємо, й база для самореалізації талановитих особистостей. Тож слід робити все можливе, щоб якомога швидше стирати сліди насильства, залишені війною.
"Проведення такого конкурсу дає нам змогу знаходити мотивованих амбітних людей із незвичними, часом неочікуваними ідеями. Тож сьогодні ми вчергове відзначаємо креативність і неймовірну працездатність нашої молоді. З особливою приємністю відзначаю, що цього року ми отримали у рази більше конкурсних робіт. А відповідно – ще більше ідей і задумів", – наголосила під час урочистої церемонії нагородження переможців і лауреатів голова НАДС Наталія Алюшина.

А самі переможці окремо подякували своїй керівниці, кандидатці наук з державного управління Яні Цимбаленко за її внесок у їхню підготовку.

Дмитро Стефанович (за інф. ФСП та НАДС)

Дата події