Засідання ректорату КПІ ім. Ігоря Сікорського 22 червня 2021 року

Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «Завершується сесія. Починається активна фаза підготовки матеріальної бази університету до нового навчального року. Маємо проаналізувати ситуацію з поширенням пандемії і відпрацювати можливі сценарії початку нового навчального року», – сказав він, відкриваючи засідання. І додав, що окрім цих головних, є ще й багато поточних робіт, які також потрібно спланувати. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Епідемічна ситуація в університеті суттєво поліпшилася. Вже 3 тижні як не зафіксовано нових випадків захворювань на COVID-19. Сформовано, опубліковано і доведено до всіх підрозділів орієнтовні графіки вакцинації працівників КПІ. На сьогоднішній день вакциновано 870 осіб. Узгоджується з поліклінікою порядок проведення з 24 червня  ревакцинації працівників з одночасним продовженням першої вакцинації. Завершення вакцинації планується до кінця серпня 2021. Зупинка першої вакцинації – не дуже бажана і ми над цим працюємо.

Під головуванням ректора відбулося перше засідання Ради зі стратегічного планування. Визначені пріоритетні програми стратегічного розвитку університету і відповідальні за їх підготовку.

Спільно з комісією з аудиту приміщень розробляються заходи з оптимізації розміщення підрозділів у навчальних корпусах за умови ефективного використання всіх без винятку приміщень для проведення статутної діяльності. Ефективне використання приміщень у нас на порядку денному.

Затверджено оновлений склад комісії по роботі з банками. Визначено перелік банків, що беруть участь у конкурсі на обслуговання студентів КПІ. Банкам скеровано відповідні листи і таблиці для заповнення конкурсних показників. Результати конкурсу розглядатимуться наприкінці червня 2021.

Проведено чергову нараду з поселення. Підготовлено і видано розпорядження про поселення до гуртожитків вступників до магістратури і аспірантури. Визначено порядок проживання в літній період для студентів, що продовжують навчання. Кількість таких студентів становить приблизно 4200 осіб. Розглянуто як основний варіант план повного поселення студентів у режимі очного навчання і, як резервний, – часткового поселення в режимі змішаного навчання. Запропоновано збереження тарифів на проживання і систему компенсації вартості комунальних послуг з використанням субсидій. Підготовлено попередню карту заселення нового гуртожитку.

Здійснюються чергові кроки з укладання комплексних договорів з провідними підприємствами. Підписано договір з КБ «Луч», підготовлено до офіційного підписання договір з компанією «Метінвест Холдинг» і ТОВ «Технічний університет «Метінвест-політехніка».

СЕД. На минулому тижні до системи «Мегаполіс» підключено 83 нових користувачі.  Завершено формування структури, що об‘єднує 348 автоматизованих робочих місць і забезпечує всі підрозділи університету.

Розпочато процедури закупівлі ПЗ системи обліку кадрів.

Освітній процес

Завершилася сесія. До 25 червня відбуватиметься ліквідація академзаборгованостей. Завершились захисти випускних робіт бакалаврами, 20 студентів відраховані як такі, що не представили роботи до захисту.

Видано розпорядження і здійснюється контроль за проведенням щорічного звітування НПП. Відбувається заповнення оновленого модуля рейтингу НПП в Електронному кампусі. Станом на 19 червня його заповнили 1060 викладачів. Продовжується опитування «Викладач очима студентів», у якому вже взяли участь 4530 студентів.

Затверджено склад і проведено організаційне засідання створеної за рішенням Методради науково-методичної комісії з організації і моніторингу англомовного навчання в КПІ. Комісія готуватиме проєкт програми впровадження і вдосконалення системи англомовного навчання на всіх рівнях.

Приймальна комісія

Проводиться підготовка приміщень і технічних засобів для роботи відбіркових комісій факультетів. У зв'язку зі змінами кодів завантаження даних вступників до ЄДЕБО розпочато доопрацювання відповідного програмного забезпечення, що здійснюється за участю КБІС.

На цьому тижні завершується прийом документів від вступників до аспірантури. На  сьогодні подано 228 заяв на 285 запланованих місць (201 заява на 243 денних  і 27 заяв на 39 вечірніх місць). У зв’язку з цим спостерігається серйозний недобір. Керівникам підрозділів направлено відповідну інформацію з нагадуванням щодо необхідності виконання держзамовлення.

Серед профорієнтаційних заходів слід відзначити формування ДНВР інформаційних пакетів для вступників, запуск Медіалабораторією спільно з Приймальною комісією програми «Реакція», літню школу МАН-ХТФ «Хімічні технології в дії».

Продовжується прийом абітурієнтів з тимчасово окупованих територій. Подали документи 5 осіб. Очікуємо ще на 10 осіб.

Акредитація

Завершили роботу і готують висновки 5 експертних груп НАЗЯВО з акредитації ОНП 3-го рівня. Завантажено до бази даних для проведення наступної акредитації 7 ОНП за спеціальностями: 153 Мікро- і нанотехнології, 132 Матеріалознавство, 172 Телекомунікації і радіотехніка, 121 Інженерія програмного забезпечення, 125 Кібербезпека, 101 Екологія, 131 Прикладна механіка.

Триває підготовка чергових PhD-програм для подання на акредитацію. Перша експертна група прибуде до КПІ 24 червня, у липні чекаємо ще на 4 групи.

Формується план заходів у постійно діючій системі внутрішньої акредитації і самоаналізу на наступний навчальний рік.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Продовжувалася робота із супроводження сесії в дистанційному режимі. Сформовано відомості.

Завтра-післязавтра завершуються захисти бакалаврських робіт. Збираються висновки-звіти екзаменаційних комісій.

Триває постійне консультування вступників до аспірантури. Надіслано інформаційний лист-нагадування гарантам ОНП доктора філософії, заступникам деканів з наукової роботи щодо виконання державного замовлення на підготовку в аспірантурі у 2021 р. з показниками про кількість поданих документів по кафедрах та за спеціальностями станом на 17 червня 2021 р. У цьому році заплановано збільшити держзамовлення на підготовку в аспірантурі. Торік університет прийняв до аспірантури 252 особи. За умови активізації роботи на цьому тижні сподіваємося на дещо збільшену кількість аспірантів.

Нині триває розподіл педагогічного навантаження на підготовку бюджетних аспірантів.

У межах підготовки до акредитації організовано щоденне консультування гарантів, які подають звіти про самооцінювання до НАЗЯВО.

На засіданні комісії з наукової та інноваційної діяльності Вченої ради університету відбувся розгляд та рекомендація кандидатур для вступу до докторантури у 2021 році. У цьому році заплановано взяти 4 особи. Запланована 5-та особа не взяла участі у відборі до докторантури через стан здоров’я.

Проводиться аналіз готовності підрозділів до організації освітнього процесу в очному/змішаному форматі з початку 2021/2022 навчального року.

Триває третій, завершальний модуль навчання в межах програми «Школа професійного розвитку інженерів-конструкторів». За тиждень цей проєкт завершується. Заплановано проведення триденної очної сесії для інженерів-конструкторів «Укроборонпрому» з метою  кращого їх ознайомлення з КПІ.

Здійснювалося оновлення складів Науково-методичних комісій університету.

Завершується громадське обговорення змін до міждисциплінарних освітньо-наукових програм.

Підготовлено пропозиції до МОН щодо Єдиних державних кваліфікаційних іспитів для спеціальностей, які є регульованими. Це Право, Публічне адміністрування, Охорона здоров’я.

У штатному режимі продовжується опитування студентів модуля «Викладач очима студентів» за оновленою методикою.

Продовжується збір та аналіз інформації про стейкхолдерів, які погоджували ОП.

Продовжується заповнення "Рейтингу НПП". Для вирішення питань, які виникають, створено відповідні сервіси для оперативного інформування. Частина інформації буде заповнюватися не самими  НПП, а централізовано – підрозділами, які відповідають за ці питання.

Опрацьовуються пропозиції підрозділів щодо внесення змін до РНП.

Робота з  англомовними  НП, РНП. Триває аналіз результатів вільного вибору дисциплін ЗУ каталогу та складання розкладу.

Працюємо над розкладами занять осіннього семестру нового навчального року.

Проводяться консультації з відповідальними та викладачами кафедр факультетів/інститутів КПІ ім. Ігоря Сікорського та збір заявок на програмне забезпечення на осінній семестр 2021/2022 навчального року для подальшого встановлення необхідних програмних продуктів на комп’ютерах для проведення навчального процесу. Станом на  18 червня 2021року отримано заявки від 5 факультетів.

Підготовлено та передано директорці  департаменту управління справами Марині Мазур пакети документів на позапланову закупівлю ліцензійного програмного забезпечення Windows Server 2019 Standard Core - 16 Core License Pack для потреб інформаційної системи обліку кадрів.

Проводиться моніторинг аукціонів на замовлене ліцензійне програмне забезпечення в електронній системі закупівель ProZorro. Використання ліцензійного програмного забезпечення належить до одного з критеріїв оцінювання ОП.

У зв'язку з виходом оновлення безпеки здійснюється оновлення cms drupal, на якій працює портал університету. Опубліковано 2-й вебометричний рейтинг за 2021 рік.

Підготовлено дані по h-index для рейтингу НПП, профілі яких афілійовані з університетом (дані зібрані НТБ (scopus) та ВСПУ (google scholar) і верифіковані НТБ). 

Тривають роботи з доопрацювання модулів  «Рейтингу НПП»: надано доступ завідувачам кафедр до функціоналу перегляду рейтинг-листів НПП; надано доступ профкому для внесення даних за пунктами ОВР; проводиться доопрацювання пунктів, які вносяться за поданням підрозділів; розробляється функціонал перегляду узагальненого рейтингу деканами факультетів/інститутів.

Узяли участь у засіданні Комісії Вченої ради з розвитку.

Узяли участь у засіданні Ради зі стратегічного розвитку університету. Розпочато роботу з виконання доручень Ради щодо двох програм.

М.З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, Юрію Івановичу, у нас не дуже добре складається ситуація з набором до магістратури, та й на PhD-програми. Це свідчить про два фактори. Перший –   економіка в Україні нині є такою, що молодь намагається влаштуватися на роботу раніше і починати себе забезпечувати, задовольняючись рівнем бакалавра. Другий висновок маємо робити стосовно стану наших науково-педагогічних шкіл. Наскільки вони конкурентоспроможні і наскільки дають перспективу нашим магістрам і докторам філософії для подальшої кар’єри, зростання та розвитку. Тому я хочу звернутися до Юрія Івановича, Анатолія Анатолійовича і Віталія Анатолійовича: ми, напевно, маємо оцінювати роботу кафедр не лише за кількісними показниками (скільки людей набирають на програми), але й за якісними (яка там науково-педагогічна школа, наскільки вона конкурентоспроможна в світовій науці, педагогіці нашої країни, чи задовольняє вона запити передових компаній, які потребують людей з більш якісною підготовкою тощо). Все це слід враховувати в звітності завідувачів кафедр, у системі оцінювання та системі рейтингування. Адже ми маємо готувати не лише велику кількість випускників рівня бакалавра – виконавців традиційних шаблонних операцій, але й людей мислячих, які зможуть розвивати бізнес,  економіку,  інноватику. Це все – магістри та випускники PhD-програм.  Юрію Івановичу, наскільки оця критеріальна  частина врахована в нашій системі оцінювання, в системі рейтингування?

Ю.І. Якименко

Реорганізація, яку ми провели в університеті з 23 кафедрами, здійснювалася саме з урахуванням другого і третього рівнів підготовки. Нині  ми продовжуємо роботу по третьому рівню. У нас 42 програми треба акредитувати, і ми це, звичайно, зробимо. 100 кафедр беруть участь у цьому процесі і ця участь є абсолютно неоднаковою. Є науково-педагогічні колективи, які цю програму «тягнуть», а є й такі, які беруть участь формально. Ми ставимо завдання і продовжуємо процес внутрішньої акредитації, самооцінювання для того, щоб у кінцевому підсумку у нас ці програми були діючими. Це по-перше. По-друге, з точки зору резерву аспірантури, впровадження інтегрованих програм магістр – PhD, ці речі є ключовими. Нині  ми це робимо по всіх програмах, які є в аспірантурі. На сьогоднішній день ми маємо близько 100 програм магістрів і 44 програми аспірантів. Ми прагнемо привести це у відповідність для того, щоб підготовка майбутніх науковців починалася з наукової магістратури.

М.З. Згуровський

Це ми маємо ввести у критеріальну систему оцінювання як для внутрішньої акредитації, так і для наукової, науково-педагогічної роботи. Цей критерій  дуже важливий. Або ми рухаємося згори додолу, до моделі коледжу або ПТУ, або – знизу догори, до моделі MIT. У Массачусетському технологічному інституті з 12 тисяч студентів, 8 тисяч – це магістранти і PhD і лише 4 тисячі – студенти бакалаврату.  Звичайно, це ідеальна модель.  Там  інший світ і в людей зовсім інша мотивація. Але кращий технічний університет світу має саме таке співвідношення. Тому дивитися на їхній досвід у цьому плані й таке співвідношення завжди важливо.

Ю.І. Якименко

Виходячи з моделі дослідницького університету, наше завдання таке: не може функціонувати кафедра, яка не забезпечує всі три рівні підготовки. Не може бути другого і третього рівнів без наявності власної наукової школи.

М.З. Згуровський

Робота над механізмами, Юрію Івановичу, над критеріальною базою і над механізмами заохочення, стимулювання – ось це наше завдання.

 Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

На цьому тижні завершено семестровий контроль та прийом заяв на повторне прослуховування курсів. З 22 по 26 червня буде здійснюватися ліквідація  академічної заборгованості.

15 червня проведено засідання Ради з НВР.

Обговорено питання: випуску бакалаврів; відрахування студентів за результатами семестрового контролю; формування звітів по сесії, переведення студентів на старші курси, особливості  розподілу студентів за освітніми програмами; презентовано уніфіковані типові форми заяв для студентів.

Проаналізовано та передано для врахування на факультетах/інститутах результати аналізу нарахування додаткових балів у ІІ семестрі 2020/2021 н.р.

Поінформовано про терміни проведення стипендіальних комісій за результатами 2-го  семестрового контролю.

Спільно з ДЕФ підготовлено і видано розпорядження про встановлення оплати за проживання в гуртожитках студмістечка вступникам другого і третього рівнів вищої освіти.

Визначено порядок продовження проживання студентів на період літніх канікул у 2021 р. в студентських гуртожитках.

Здійснювалася роз’яснювальна робота серед студентів (через бот у Telegram та особисто). Загальна кількість здобувачів вищої освіти, які проживають у гуртожитках, становить близько 4200 осіб.

Завершено атестацію бакалаврів. Відраховано 20  студентів, які не подали дипломні проєкти/дипломні роботи до захисту: денна форма – 11, заочна – 9. Відрахування триватиме по 25 червня 2021 р.

Супроводження  дипломів  про вищу освіту

Сформовано звіт про випуск магістрів наукового спрямування 2021 р. (308 магістрів-науковців, з них 69 отримали дипломи з відзнакою).

Триває супроводження виготовлення дипломів та додатків до них для бакалаврів.

Триває консультування відповідальних осіб факультетів/інститутів за формування додатків до дипломів докторів філософії та перевірка сформованих додатків на відповідність внесення даних у додатки вимогам інструкції із заповнення ДВО. На 29 червня готуємо для вручення на засіданні Вченої ради 21 диплом та додатки.

Академічна  мобільність

Подано до підписання міжінституційну угоду з Університетом м. Люксембург.

Здійснено прийом та супроводження деканом та професорами ІЕЕ делегації Університету Думлупінар за програмою Еrasmus. Обговорено подальшу співпрацю між університетами за цим напрямом.

Здійснено візит начальника відділу мобільності до Університету Думлупінар. 18 червня відбулось  обговорення подальшої співпраці за програмами академічного обміну (Erasmus, MEVLANA), зустріч з керівним складом факультетів перекладу та машинобудування, обговорення питань подальшої співпраці.

15 червня взяли участь у консультації з Ресурсним центром SALTO для Східної Європи та Кавказу для представників молодіжних організацій України, молодих працівників та активістів. 

Відбувається підготовка до зустрічі представників Університету Думлупінар на ФЛ за програмою Erasmus – з 21 по 26 червня.

Соціальна служба

У межах проєкту Мінреінтеграції здійснено супровід та поселення 5 слухачів підготовчих курсів з ТОТ. Орієнтовно до 29 червня триватиме прийом документів слухачів. Надійшли заявки ще від 10 осіб. Налагоджено взаємний зв’язок, оформлено програму для них і постійно триває зв’язок як зі слухачами, так і з їхніми батьками. За слухачами закріплені соцпедагог, співробітники Соцслужби та студенти-волонтери. Для зручності та оперативності налагоджено комунікацію зі слухачами та їхніми батьками через месенджери. Здійснюється розробка плану заходів з соціальної адаптації з урахуванням побажань слухачів. На цьому тижні очікуємо ще 10 осіб. Прийом документів триває до 29 червня. 

Робочою групою з питань інклюзії здійснюється обговорення «Програми розвитку інклюзивного навчання «Освіта без обмежень» у КПІ ім. Ігоря Сікорського».

Стипендіальний відділ

За результатами стипендіальної програми Завтра.ua 2020/2021 н.р. шість студентів КПІ пройшли третій етап конкурсу, з них двоє студентів потрапили до 100 переможців. Це  Олексій  Падун (ІАТ) та Маргарита Заінчковська (ФММ).

Приймаємо та готуємо пропозиції щодо змін до Правил призначення академічних стипендій в частині нарахування додаткових балів.

Профорієнтація

17 червня відбулась розширена зустріч МАН, КМАН, НЕНЦ та представників КПІ щодо обговорення організації участі школярів у «Sikorsky Challenge». Узгоджено загальну концепцію та спільний план дій.

Активізовано роботу в соціальних мережах. Здійснюється інформування та координація консультативної роботи з вступниками та їхніми батьками.

Працевлаштування

16 червня взяли участь у зустрічі з протоієреєм Леонтієм Нікітенко щодо співпраці з  підготовки капеланів на військовій кафедрі за напрямом морально-психологічне забезпечення.

Здійснено супровід, підписано 5 договорів про співпрацю з «Київтеплоенерго», КБ “Луч”, «Метінвест» та ін.

Узяли участь у підготовці презентації першого проректора для Ради зі стратегічного розвитку за напрямами роботи департаменту.

Організаційно-виховна робота

Триває підготовка до «КПІ-ОПЕН». Розроблено сценарій заходу та тестового туру, проводиться робота з командами, партнерами та спонсорами. Станом на сьогодні  зареєстровано 40 команд –  32 з України, 2 з Румунії, 1 з Угорщини, 1 з Польщі, 1 з Литви, 3 з Азербайджану.

Вакцинація

Підготовлено та розміщено на ресурсах університету графік вакцинації. Ведеться постійна робота з КМСП та відповідальними по підрозділах. Щодня готуються та погоджуються списки. Оперативно реагуємо на зміни у організаційних питаннях від КМСП. Так на минулому тижні кількість вакцинованих на день змінювалася від 50 до 150.

З 24 червня розпочинається ревакцинація, на яку повторно готуємо окремі списки. Якщо на цей період вакцинацію буде призупинено, то графік буде зміщено максимум до кінця серпня.

М.З. Згуровський

Чи ведете ви статистику, який відсоток викладачів уже вакциновано, і який відсоток викладачів може бути вакциновано після завершення цієї кампанії? Я цікавлюсь цим питанням з огляду на те, який сценарій ми приймемо з 1 вересня: чи повноцінне навчання, чи змішане. Тому, якщо буде переважати відсоток вакцинованих викладачів, ми зможемо сміливіше йти на повноцінне навчання. Якщо це буде частка  10-15-20%, ми будемо думати. Ведеться вами ця аналітика?

Н.В. Семінська

Станом на сьогоднішній день провакциновано співробітників 5 факультетів.

М.З. Згуровський

Я розумію, що ви ще не узагальнили інформацію. Прошу вас зайнятися цією аналітикою, щоб ми розуміли, як іде кампанія, як зростає число вакцинованих, і до яких рівнів воно підіймається – рівнів охоплення викладацького складу. Ці люди мають увійти в аудиторії. Ми маємо розуміти, чи є великі ризики.

Н.В. Семінська

Викладачі записуються на вакцинацію, але не всі приходять.

М.З. Згуровський

Нас цікавлять підсумкові цифри. Я розумію, що частина людей не вірить у вакцинацію. Нам потрібно зараз розуміти, 10% чи 70% викладачів буде охоплено. Те, що процес рухається непросто, – це зрозуміло.

Н.В. Семінська

Факультети подали понад 1500 викладачів для вакцинації. Скільки буде реально, ми дізнаємося, коли вони пройдуть вакцинацію.

М.З. Згуровський

Прошу вас у процесі вакцинальної кампанії вести цю аналітику. І ще одне, Наталіє Валеріївно. Коли ви будете вести статистику по кількості вакцинованих викладачів пофакультетно, було б непогано отримати від факультетів і кількість людей, які вже перехворіли. Вони є носіями колективного імунітету, і разом нам дуже важливо мати орієнтовні цифри – скільки викладачів є захищеними від подальшого інфікування для напрацювання сценаріїв, як нам працювати з 1 вересня.

 Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Гарні новини

Наукові школи КПІ. Від початку календарного року у взаємодії з Координаційною радою і Комісією з науково-інноваційної діяльності запущено процес оновлення нормативної бази про наукові школи. Документи пройшли декілька ітерацій і обговорень, у тому числі і громадського. На сьогоднішній день вийшли на фінальну версію документів, у яких враховано багато критеріїв, пов’язаних з освітніми програмами. Найближчим часом буде запущений процес перегляду і оновлення наукових шкіл КПІ.

19 червня 2014 р. було здійснено виведення на навколоземну орбіту першого українського наносупутника PolyITAN-1, який і сьогодні продовжує працювати на орбіті. Зараз, просто під час засідання ректорату, він пролітає над Індією зі швидкістю 7,5 км/с.

КПІ отримав перемогу у грантовому проєкті BOWI (Boosting Widening Digital Innovation Hubs). Це проєкт, який фінансується програмою I4MS/Horizon 2020 Євросоюзу. Його спрямовано на підтримку цифрових інноваційних хабів (DIHs) та малих і середніх підприємств через сприяння й доступ до нових цифрових технологій. Обсяг фінансування – 100 тис. євро. Грантова заявка на конкурс BOWI розроблялася спільно ДІТТ КПІ та Асоціацією підприємств промислової автоматизації України (АППАУ).

На виконання доручень ректора

За координації першого проректора Ю.І. Якименка взяли участь у підготовці планів для Ради зі стратегічного розвитку, перше засідання якої під головуванням ректора відбулось 17 червня.

Продовжуємо здійснювати комплекс заходів для забезпечення запуску базового фінансування. 14 червня в УКРІНТЕІ зареєстровано РК картку до договору базового фінансування науки, що дозволяє отримати кошти БФ. 15 червня спільно з ДЕФ проведено нараду стосовно забезпечення фінансування науковців та співробітників ІПОТ та виконавців програми базового фінансування.

Продовжується підготовка до проведення Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Сhallenge» при постійній взаємодії з І.Г. Малюковою та П.Й. Борницьким, Н. В. Семінською. Також іде підготовка до виставки 12-14 серпня.

Сьогодні відбудеться робочий візит групи представників від Мінстратегпрому у визначенні локації виставлення техніки.

На виконання рішень Координаційної ради

Розроблено й розміщено на корпоративному інформаційному ресурсі (репозитарій НТБ) базу журналів, які індексуються Scopus та Web of Science, і в яких можливою є публікація статей на безоплатній основі за всіма спеціальностями, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського. Поінформовано та надано доступ усім науковим підрозділам. База даних систематично оновлюватиметься. Вона доведена до наукових підрозділів.

16 червня взяли участь у підготовці та проведенні засідання Комісії з наукової та інноваційної діяльності. Розглянуто питання прийому до докторантури у 2021 році (4 особи). Затверджено підсумки звітування семи докторантів 2020 року прийому  та продовження перебування в докторантурі на другий рік. Узагальнено пропозиції громадського обговорення проєкту Положення про наукові школи КПІ. Результати узгоджено на комісії 16 червня. Винесено рішення на затвердження на ВР університету.

Підготовлено, оформлено та підписано комплекти документів за 3 проєктними заявками (ММІ, ФСП, ФММ), що подаються на конкурс українсько-словацьких наукових проєктів.

Робота у взаємодії з підрозділами

Спільно з ФІОТ подано документи на участь у торгах на ПроЗорро «Послуги з професійної підготовки спеціалістів» для АТ «Укрзалізниця». Очікувана вартість цінової пропозиції 30 тис. грн.

Відпрацьовано подачу відділом трансферу технологій міжнародних заявок. Спільно з ТЕФ у рамках виконання досліджень за НФДУ подано міжнародну заявку за процедурою РСТ «Корпус приймально-передавального модуля антенної решітки» (Housing of transmit/receiv module for array antenna), винахідники Ю.Ніколаєнко, В.Кравець, Д.Козак, А.Соломаха.  Подано заявку на винахід (ІМЗ).

17 червня проведено засідання атестаційної комісії університету з атестації наукових співробітників. Атестовано трьох співробітників ІСЗЗІ (2 особи на 5 років і 1 на 3 роки).

Робота із зовнішніми партнерами

У межах забезпечення робочої групи, створеної президією Ради проректорів з наукової роботи та на виконання доручення першого заступника міністра освіти і науки України М.О. Кизима здійснили узагальнення й підготовку базових документів стосовно конкурсу науково-дослідних робіт МОН. Цими документами пропонується запровадження низки нових загальносистемних механізмів. А саме: підвищення відповідальності експертів через механізм Комісії з етики; забезпечення контролю за результатами виконання НДР; квотування обсягів фінансування за типами робіт (фундаментальні, прикладні, розробки); підтримка проєктів, які мають важливе значення для безпеки й обороноздатності України через створення окремої секції та запровадження додаткової обов’язкової експертизи ЦНДІ ОВТ ЗСУ, бали якої додаватимуться до балів основної експертизи. Напрацьовано форми запитів та науково-експертних висновків. 18 червня відбулося онлайн-засідання президії Ради проректорів з наукової роботи, на якому напрацьовані пропозиції прийняті за основу.

Спільно з ДНВР взяли участь у виставкових заходах  «Зброя та безпека» та «Київський технічний ярмарок 2021», що проводились у Міжнародному виставковому центрі у двох павільйонах з 15 по 18 червня. На виставках було представлено експонати ІАТ, ПБФ, ІМЗ, ММІ, РТФ, ІСЗЗІ, ФЕЛ. На виставці «Зброя та безпека» КПІ  демонструє загалом близько 28 розробок військового призначення, на технічному ярмарку – 8  розробок.

17-18 червня в режимі онлайн відбувся форум Європейського водневого альянсу. КПІ ім. Ігоря Сікорського в особі доцента кафедри ТЕХВ О.В. Косогіна взяв участь у цьому заході, зокрема у панелях, присвячених електрохімічному отриманню водню.

М.З. Згуровський

У процесі атестації наукових шкіл важливо також визначати, наскільки вони затребувані передовим бізнесом, передовою промисловістю. Інколи наукові школи самоідентифікуються, вони себе так називають, а цікавими вони є мало кому. Тому цей критерій був би дуже важливим, якби ви серед інших його враховували – затребуваність наукових шкіл високотехнологічним бізнесом і передовою наукою, особливо за проривними напрямами; де саме вони потрібні і наскільки. Якщо вони будуть потрібні, то до цих науково-педагогічних шкіл будуть тягнутися студенти в магістратуру, на магістерські і PhD-програми. Якщо ж вони штучні, самоідентифіковані школи, то, звичайно, існує розрив між запитами економіки, промисловості, бізнесу, і  студенти в магістратуру і на PhD туди не підуть. Оцей критерій буде  дуже важливим.

В.А. Пасічник

Ми звернемо на це увагу і ще раз уважно подивимося на систему оцінювання наукових шкіл.

М.З. Згуровський

Ще одне прохання до Віталія Анатолійовича та Михайла Юхимовича. Ми отримали фінансування на ІПОТ під два проєкти – це  супутник «PolyItan - 12» і супутник «PolyItan - 3» (чи, як ми його називаємо, «PolyItan – 30»). Це дуже відповідальні завдання. Я вас прошу здійснювати дуже професійний менеджмент цих робіт, буквально поетапно. Етапи мають бути короткими, контрольованими: як саме вони виконуються, де потрібні певні комплектуючі, чи закупили їх вчасно, чи вчасно оголошено тендери, чи не втрачаємо ми час. Тобто потрібен комплексний, дуже якісний менеджмент цього процесу. Це надзвичайно висока відповідальність.

Голова Вченої  ради М. Ю. Ільченко

1.Робота  Науково-експертної і постійних комісій Вченої ради університету

Комісією з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів (С.І.Бевз) розглядається в порядку громадського обговорення Порядок здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти. Його прийняття передбачено проєктом Закону України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 55);

Комісією з питань етики та академічної доброчесності (О.М.Бруй) опрацьовано зміст пропозицій від підрозділів університету щодо проєкту Положення про Грамоту Вченої ради КПІ ім. Імені Сікорського за популяризацію ідей академічної доброчесності, виховання на позитивних прикладах. Зміст положення також підтриманий Комісією з експертно-правових питань (В.В.Ванін). Затвердження цього документа заплановано на Вчену раду 29 червня.

Комісією з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) завершено підготовку до затвердження на Вченій раді 29 червня ц.р. проєкту Положення про наукові школи університету.

Голова постійної комісії з освітньої діяльності В.І.Тимофєєв і

Ю.І.Якименко як голова експертної ради Міністерства на своєму засіданні науково-експертної комісії МОН розглянули пропозиції нашого університету щодо розгляду нового переліку наукових спеціальностей з атестації наукових кадрів в Україні. Це – резонансний  документ, який зараз готується в Міністерстві. Проведено його громадське обговорення. Багато університетів дали низку зауважень, найбільше від КПІ. На цьому засіданні представники КПІ відстояли те, що саме ця експертна комісія підтримала підхід – не  руйнувати існуючий перелік і далі системно доопрацювати цей документ, а не той варіант, який виставили на громадське обговорення.

2. Рада з Космічної програми університету розглянула поточні питання виконання двох нових проєктів наносупутників – «PolyItan - 12» і «PolyItan - 30». Щодо менеджменту цих проєктів: щоп’ятниці о 10:00 Радою космічної програми розглядається стан їх виконання з урахуванням важливих акцентів. Це просто необхідно. Також є необхідність пріоритетно отримувати допомогу нашого тендерного відділу, тому що мають іти закупки. Інколи треба робити щось і позачергово, і оперативно. Ми користуємося цим механізмом, звертаючись до нашого тендерного відділу.

3. Проведено наукові читання з циклу «Видатні конструктори України», присвячені 90-річчю від дня народження генерального конструктора П.В. Балабуєва.

4. Здійснюється підготовка до чергового засідання Вченої ради 29 червня ц.р.

М.З. Згуровський

На академічних читаннях, присвячених П.В. Балабуєву, були присутні студенти?

М.Ю. Ільченко

Так, були присутні студенти РТФ, ММІ, ІАТ, ІСЗЗІ.

М.З. Згуровський

Скільки їх було приблизно?

М.Ю. Ільченко

Захід проводився в залі засідань Адмінради. Приблизно дві третини приміщення було заповнено. Весь захід знято на відео.

М.З. Згуровський

Чоловік 20 мабуть?

М.Ю. Ільченко

Навіть трохи більше, під 30.

М.З. Згуровський

Коли ви проводите такі знакові для університету, для стратегії нашого подальшого розвитку  заходи, ви взаємодієте з Наталією Валеріївною з метою залучення до них якомога більшої кількості студентів?

М.Ю. Ільченко

Звичайно, вона є і має бути, але ця традиція у нас вже 15 років. Спочатку ми проводили їх у залі Вченої ради. Все залежить від ситуації. Ми записали на відео весь захід, і Марія Миколаївна готує відеорепортаж, який буде представлений в засобах масової інформації. У  тому числі і для наших студентів.

М.З. Згуровський

Я дуже побоююся, що про таких особистостей переважна більшість молоді просто не знає. Як донести до них, хто такий П.В. Балабуєв? А це ж учень, продовжувач справи Олега Костянтиновича Антонова. Він, мабуть, фігура №2 в українській авіації. Він творець «Руслана», творець «Мрії». Це постать дуже значна. Але чи підозрюють студенти навіть профільних спеціальностей про те, що була така особистість? Я в цьому не впевнений. І нам потрібно думати, як більше занурювати молодь у ці справи.

Наталіє Валеріївно, відбулися чергові академічні читання, присвячені П.В. Балабуєву. Це дуже важливо для виховання молоді, особливо тих, хто навчається за відповідними спеціальностями, хоча, насправді, в авіабудуванні представлено всю інженерію. Якщо говорити про П.В. Балабуєва, то це вся інженерія КПІ. Наталіє Валеріївно, Михайле Юхимовичу, більше комунікуйте під час підготовки до таких заходів. Дуже важливо, які цінності сформуються впродовж навчання у наших студентів. Чи усвідомлення значущості таких людей, як Балабуєв і прагнення наслідувати їх у своїй самостійній роботі, чи щось інше, що базується на дрібних цілях і повсякденній, безсистемній метушні?. Ці цінності, це зерно треба висаджувати в головах, у свідомості молоді, переконувати молодих людей, що і вони мають шанс стати такими. Це дуже важливо. Прошу системно співпрацювати в цьому напрямі.

Михайле Юхимовичу, по лінії Вченої ради відбувається багато ідеологічних речей – семінари, круглі столи, читання. Бажано, щоб молодь максимально залучалася до них, звичайно, за профілем навчання. Зрозуміло, що є  багато поточних справ, але в цьому потоці ми не завжди вкладаємо в свідомість студентів  справжні професійні орієнтири. Ідеологією займається саме Вчена рада. Якщо б вона більше залучала молодь до цих заходів, це й було б справжнім вихованням.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1. Головне за тиждень

1.1. Відбувся візит Надзвичайного та Повноважного Посла КНР в Україні п. Фань Сяньжуня та його бесіда з ректором М.З. Згуровським. У контексті досягнутих домовленостей щодо подальшого розвитку співпраці КПІ з партнерами в Китаї високий гість визначив три аспекти, в яких він особисто буде надавати допомогу. Це, по-перше, збільшення кількості громадян Китаю на навчанні в КПІ, зокрема через взаємодію із 4-ма Центрами Міністерства освіти Китаю по направленню громадян Китаю на навчання за кордоном. По-друге, поглиблення міжнародного співробітництва з університетами Китаю, які швидко розвиваються. І, по-третє, за напрямом науково-технічного співробітництва – це розвиток системи спільних центрів на взаємовигідних засадах, зокрема спільного Інституту КПІ з особливою економічною зоною м. Чунцин.

Окрім того, готуємо участь делегації в 4-му засіданні підкомісії китайсько-українського співробітництва в галузі освіти Міждержавної комісії з питань співробітництва України та Китаю в економічній сфері та церемонії започаткування Китайсько-Українського університетського альянсу. Відбудеться Форум ректорів університетів України і Китаю, під час якого планується підписати Меморандум про співпрацю КПІ з Шеньянським політехнічним університетом і провести презентацію КПІ.

1.2. Надається допомога теплоенергетичному факультету, щоб за підтримки генерального директора Міжнародного агентства з атомної енергії МАГАТЕ Рафаеля Маріано Гроссі та постійного представника України при міжнародних організаціях у Відні Євгена Цимбалюка відкрити в КПІ нову магістерську програму «Зняття АЕС з експлуатації».

Також надається допомога ТЕФ у підготовці та реалізації проєкту з Національною лабораторією США в Арагоні «Ukraine Summer Internship» з навчання чотирьох студентів старших курсів спеціальності «Ядерна інженерія» та підвищення кваліфікації за програмами з передовими технологіями і дослідженнями у галузі малих та касетних реакторів. Навчання і стажування відбуватимуться у США. Здійснюється листування з програмним менеджером Аргонської національної лабораторії Оленою Н. Боднар.

2. Робота із впливовими міжнародними організаціями

2.1. Делегація КПІ у складі А.А. Мельниченка, Н.В. Семінської, С.І. Сидоренка взяла участь у Форумі глобальної спільноти 16-17 червня 2021 року з нагоди запуску в світовому просторі оновленої Magna Charta Universitatum «Цінності та відповідальність університету: відповідь на майбутні виклики». Захід висвітлюється в інфопросторі, на сайтах та в акаунтах КПІ в соціальних мережах та в газеті "Київський політехнік".

2.2. Співпраця з японськими колегами.  17 червня відбулася зустріч керівника Офісу JICA в Україні пана Сугімото Сатоші з президентом Наукового парку «Київська політехніка» Б.В. Андрійцевим та директором В.С. Камаєвим для представлення Інноваційної екосистеми КПІ «Sikorsky Challenge» та діяльності Наукового парку «Київська політехніка». До JICA передано пропозиції від наукового напряму за 6 великими інноваційними проєктами, які, своєю чергою, буде передано до Токіо. Інформаційний лист про зустріч у порядку інформування скеровано до Посла України в Японії Сергія Корсунського.

3. Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян

3.1. Триває робота із забезпечення реалізації «Концепції системи роботи університету з набору іноземних громадян на навчання…»

3.2. Для іноземних громадян розпочалася вступна кампанія. Всього станом на 18.06.2021 абітурієнтами подано 136 заявок на навчання в КПІ. За ними видано 44 запрошень і ще 19 підписано (інші опрацьовуються – очікуються документи, оплата тощо).

4. Активізація міжнародної  проєктно-грантової  діяльності

4.1. 17-18 червня делегація КПІ взяла участь в European Hydrogen Forum 2021, який пройшов під головуванням Єврокомісара пана Тієрі Бретона. На форумі члени «European Clean Hydrogen Alliance» обговорили використання водневих технологій для скорочення викидів парникових газів у промисловості, на транспорті, в енергетиці та будівництві, досягнення цілей кліматичної нейтральності. Європейська комісія представила «Компас державного фінансування водню» (the Hydrogen Public Funding Compass: https://ec.europa.eu/growth/industry/hydrogen/funding-guide/index_en). Для підрозділів КПІ, який нещодавно прийнятий до членства в European Clean Hydrogen Alliance, це можливість знайти партнерів у країнах ЄС та розпочати підготовку проєктних пропозицій до конкурсів європейських проєктно-грантових програм, які будуть оголошені вже в поточному році.

4.2. 14 червня розпочалися тренінги в рамках проєкту «Посилення спроможностей українських державних органів у сфері кібергігієни та кібербезпеки». Працюємо спільно з О.М. Новіковим (ФТІ). Надається допомога в оформленні грантової угоди з CRDF Global («Тренінг для тренерів з питань кібергігієни») як проєкту міжнародної технічної допомоги. Це дозволить у межах чинного законодавчого поля України зменшити податкове навантаження на гранти і таким чином заощадити кошти для використання за ТЗ проєкту.

4.3. 15 червня Європейською комісією були оголошені конкурси нової Програми ЄС "Горизонт Європа". Оприлюднено перелік відкритих та очікуваних конкурсів програми "Горизонт Європа" (зараз видно 753 конкурси) див. https://cutt.ly/OnL9lMs .

Рекомендовано:

- шукати за тематиками чи за ключовими словами той конкурс, який може бути цікавим підрозділам;

- звернути увагу на розділ «Partner search», на якому організації вже почали розміщувати свої профілі. Там можна розмістити і профілі підрозділів КПІ.

З усіх цих питань співпрацюємо з проректором В.А. Пасічником.

5. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

Після оприлюднення результатів рейтингу QS-2022 і аналізу його результатів для КПІ ми запросили в липні 2021 року відвідати КПІ регіонального директора рейтингу QS Сергія Христолюбова. Він дав згоду зустрітися з нами (дати уточнюються), щоб спільно проаналізувати динаміку позицій КПІ в рейтингу QS і напрацювати заходи щодо їхнього поліпшення.

Проректор з адміністративної роботи В.А.Кондратюк

Господарська  робота

- Протягом тижня  з відповідальними по факультетах/інститутах за стан пожежної безпеки проводили індивідуальну роботу щодо виконання приписів. Подали пакет документів на конкурс МОН зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації в 19-му та 20-му гуртожитках і Центрі культури та мистецтв. Власними силами відремонтували та запустили в роботу пожежний гідрант в Центрі культури та мистецтв. Підготували та подали технічне завдання на закупівлю комплектуючих для ремонту автоматичної пожежної сигналізації в університеті. Плануємо цю роботу виконувати власними силами;

- продовжували виконувати обстеження об'єктів зі складанням дефектних актів, де необхідно виконати капітальні та поточні ремонтні роботи (5-й та 9-й навчальні корпуси);

- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за 18-м та 28-м навчальними корпусами. Розробили та затвердили проєкт зони відпочинку із тротуарними доріжками. Розпочали підготовчі роботи зі створення пішохідних доріжок;

- завершили заміну та ремонт теплової мережі між 15-м і 16-м навчальними корпусами і продовжуємо роботи біля 6-го корпусу;

- здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо житлових будинків та 4-го навчального корпусу;

- виконали ремонт електричних опор у парковій зоні;

- продовжуємо роботи з благоустрою території за 28-м навчальним корпусом;

- продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель по господарському напрямі роботи та оголошувати процедури закупівель на майданчику ProZorro;

- спільно з департаментом навчальної роботи продовжуємо аудит навчальних площ на предмет їх  готовності до нового навчального року;

- подали пакет документів на конкурс МОН по енергоефективності та енергозбереження зони А2 7-го навчального корпусу;

- отримали від БТІ всі відповідні паспорти на будівлю нового гуртожитку студмістечка. Далі ми доукомплектовуємо пакет документів на гуртожиток і подаємо його до ДАБІ для введення будівлі в експлуатацію;

- проводимо підготовчі роботи до повірки і заміни водолічильників;

- продовжуємо щоквартальний моніторинг місць тимчасового зберігання відходів;

- підготували технічне завдання для організації закупівлі послуг з вивезення небезпечних відходів з 4-го навчального корпусу;

-зібрали інформацію від структурних підрозділів про необхідність вивезення для утилізації використаних засобів індивідуального захисту.

Соціальний напрям

- працюють та приймають відвідувачів їдальні 1-го та  32-го (курсантська) корпусів, робота продовжується з дотриманням  усіх протиепідемічних заходів при COVID-19;

- на попередньому тижні на базу «Маяк» відряджено працівників Центру студентського харчування. Вони розгорнули нову лінію роздачі й підготували все для забезпечення харчування відпочивальників. Перші відпочивальники заїдуть на базу 29  червня. Вони отримуватимуть там повноцінне триразове харчування. На інших базах цю роботу також  проведено;   

- 17.06.2021 пройшло засідання тендерного комітету в дистанційному режимі. На  ньому відбулося обрання та проведення закупівель товарів, робіт, послуг на 2021 рік. Виставили низку процедур на закупівлю таких товарів:  протипожежне обладнання, частини машин для обробки мінералів, комп'ютерна програма «Автоматизована система кадрового обліку», персональні комп’ютери, сервер;

- уклали  договори на послуги з навчання персоналу «Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»,  та на такі товари: блок живлення, сканери,  БФП та принтери, електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл, паливо тощо;

- згідно із заявками проводимо постачання товарів по підрозділах університету (господарчі товари, техніка, мастила, будівельні матеріали, канцтовари);

- виконується підготовка документів у Фонд держмайна для продовження договорів оренди;

- проводимо роботу із закріплення та перезакріплення площ за новоутвореними підрозділами по факультетах та інститутах. Нині в роботі перезакріплення площ 21-го навчального корпусу;

- продовжуємо прийом та оформлення документів від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської  катастрофи;

- триває робота з організації медичного огляду співробітників у 2021 році та формування необхідної документації;

- проводиться робота  з бронювання путівок на оздоровчий сезон;

- виконується робота та оброблення корпоративних замовлень на літній період по базах відпочинку та організація корпоративних заходів на СОТ «Політехнік», ОК «Маяк», СВСТ «Сосновий»;

- підписано договори на: послуги у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, лабораторні дослідження, приймання та транспортування стічних вод (ОК «Маяк», СОТ «Політехнік», СВСТ «Сосновий»);

- проведено обробку вогнезахисним розчином дерев’яних конструкцій покрівель будівель ОК «Маяк».

Безпека

- На попередньому тижні складних правопорушень на території університету виявлено не було;

-  продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території;

- готуємо нову карту розміщення камер відеоспостереження по території університету для їх  встановлення.

М.З.Згуровський

Хочу попросити Марію Миколаївну Перестюк разом з Михайлом Юхимовичем Ільченком і Віталієм Анатолійовичем забезпечити висвітлення інформації про наш наносупутник «PolyITAN-1», який 7 років перебуває в космосі. Для супутників такого класу це унікальне досягнення. Це свідчить про дуже високий рівень наших наукових шкіл, які створювали нові матеріали для платформи цього супутника, вимірювальні прилади, системи передачі даних на землю, сонячні панелі, адже до цього часу усі вузли і блоки супутника працюють. Це – унікальний результат. Про це бажано було б розповісти не лише на внутрішніх ресурсах, але й на зовнішніх. Прошу подумати. 

 Директор ІМЯО Марія Перестюк.

Так, звичайно. Ми вже коротку інформацію підготували. Тепер готуємо детальніший матеріал.

М.З.Згуровський

Так, це треба зробити. Михайле Юхимовичу, поцікавтесь, будь ласка, статистикою і звичайною тривалістю життя супутників такого класу. Наскільки мені відомо, їхній середній вік становить 2-3 роки. 7 років – це унікальний результат. 

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Отримали фінансування від МОН за програмою  2201390 «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти» у розмірі 5965,5 тис. грн. Кошторис затверджено в обсязі 8299,0 тис. грн. Працюємо над оформленням людей для виконання цих робіт і супроводжуємо його виконання.

Отримано додатковий кошторис за програмою «Наукова діяльність» на суму 1190,0 тис. грн та додаткове фінансування червня 307,1 тис. грн.

У Казначействі проплати йдуть дуже повільно. З 15 червня вчасно сплачуються тільки захищені статті видатків (заробітна плата, комунальні, виплати на харчування). Решта статей – із затримками. Станом на ранок 22 червня не проплачено інші платежі, які мусили бути проплачені 16-19 червня. Працюємо з Казначейством постійно.

Виплачено заробітну плату за І половину червня, нараховуємо її за другу половину червня,  а також відпускні та оздоровчі для НПП. На жаль, у межах червневого фінансування розглядати питання преміювання не будемо, оскільки не вистачає коштів. Можливо, повернемося до цього питання в межах фінансування липня.

Нараховано академічну та соціальну стипендію за червень. Виплата академічної стипендії планується 22.06.2021р , соціальної – після отримання фінансування.

Проаналізували використання кошторисів по кожній бюджетній темі по загальному фонду, здійснюємо відповідну роботу з науковими керівниками.

Узяли участь у засіданні Комісії з питань розвитку та Ради зі стратегічного розвитку. Брали участь у засіданнях інших робочих комісій університету.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

У студмістечку хворих на COVID немає ні серед співробітників, ні серед мешканців.

Ремонтні роботи проводяться на 6 об’єктах. Усі виконуються власними силами. На двох об'єктах проводиться проведення приміщень у відповідність до пожежних норм – для цього забезпечується відкриття освітлених просторів у коридорах. Інші 4 об'єкти  – це місця загального користування.

Соціально-виховний напрям. Проводимо зараз для наших випускників онлайн-семінар про успішне працевлаштування: як шукати роботу,  як складати резюме, як проходити співбесіди. Окрім того, постійно здійснюється контроль дотримання санітарних вимог і вимог протипожежної безпеки.

Будівництво нового гуртожитку. Минулої середи, 16 червня, наша комісія виходила на будівельний майданчик. Ми зафіксували певний прогрес у виконанні робіт. Майже всі кімнати вже обклеєні шпалерами, їх вже почали фарбувати, оскільки ми погоджували шпалери під фарбування як практичніше для гуртожитків. Також у кімнатах почали настеляти лінолеум. На поверхах встановлено ліфтові двері. Окрім того, в холах, коридорах і місцях загального користування монтуються підвісні стелі. Почала працювати група із відновлення фасаду, бо під час підйому на поверхи будматеріалів деякі його елементи були пошкоджені. Якщо будівельники працюватимуть у тому ж темпі, до 15 липня вони зможуть всі роботи завершити.

Правопорядок. Упродовж минулого тижня і вихідних жодного правопорушення в гуртожитках і на території студмістечка не зафіксовано.

М.З.Згуровський

Дякую. А як справи з підключенням нового гуртожитку до мереж?

В.А.Кондратюк

Що стосується водопостачання та водовідведення, дозвільні документи ми вже отримали. Що стосується підключення до тепломереж, також уже маємо домовленість з «Київтеплоенерго» – на цьому тижні вони мають приступити до прокладання відповідних інженерних мереж до майданчика гуртожитку та його під’єднання до міських тепломереж.  Залишається питання щодо під’єднання до мереж електропостачання. Також ведемо перемовини. Але й там попередніх домовленостей уже досягнуто.

М.З.Згуровський

Загалом за графіком іде ця частина роботи чи є відхилення?

В.А.Кондратюк

Поки що серйозних відхилень немає. Є деякі хіба що по документах з теплопостачання. Ми можемо гуртожиток під’єднати, а документи отримати трохи пізніше – може, в кінці липня. Але, я думаю, глобальних проблем не буде.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Сприяння публікаційній активності. Завершено перевірку 657 проблемних профілів авторів КПІ в Google Scholar для https://webometr.kpi.ua.  Укладено перелік із зазначенням помилок у профілях, що потребують коригування авторами.

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань. Продовжено комплексний аналіз наукових періодичних видань щодо їх відповідності міжнародним видавничим стандартам та вимогам Scopus/WoS, зокрема завершено аналіз журналів: «Вісник КПІ. Сер. Приладобудування», «Мікросистеми, електроніка та акустика», «Геоінженерія».

Академічна  доброчесність. Комісія з етики та академічної доброчесності та Робоча група з академічної чесності університету розробили Положення про Грамоту Вченої ради за популяризацію академічної доброчесності.

14 червня провели екскурсію для гостей з Туреччини в рамках програми з Академічної мобільності.

15 червня – Навчально-тематичну екскурсію в межах Літньої науково-профільної школи за напрямом «Хімічні технології».

М.З.Згуровський

Прошу і вас також про заходи ідеологічного характеру – наукові читання, семінари, зустрічі зі знаковими особистостями, засідання круглих столів – ширше інформувати молодь. Це  дуже важливі елементи виховної роботи. Єдине – слід вирізняти важливі речі з-поміж  дрібноти, яка також зустрічається у цій роботі. Виховувати потрібно на чомусь суттєвому.

Тепер хочу запитати Віталія Йосиповича Котовського: чи працюєте ви зі спонсором спорудження  пам'ятника Борису Євгеновичу Патону? 

Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

Так, звичайно, наш спонсор дуже активно за це взявся. Перша проплата вже є. Погодили з ним графік виконання робіт. Усе рухається за графіком.  

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Від  Міністерства освіти і науки ми нарешті отримали зворотний зв'язок щодо нашого Статуту. Нам запропонували внести до нього певні зміни.

Хочу нагадати всім, що і наступний понеділок буде вихідним.

В.о. голови Студради КПІ Ілля Войтюк

У мене два запитання. Перше – це оформлення обхідного листа для студентів 4-го курсу бакалаврату. До нас звертаються студенти з інших міст, які завершили своє навчання і не можуть його в нормальному режимі оформити. Процедура ця є дуже складною. Лише бібліотека може вести листування через «Нову пошту». А через «Укрпошту», наскільки я знаю, – ні. Чи не можна було б якось спростити цю процедуру?

М.З.Згуровський

Дякую. Хочу до вашої пропозиції додати таке. Це, звичайно, архаїзм. Що люди мусять особисто обходити ті підрозділи університету, які автоматично можуть ставити в документи свої відмітки щодо того, чи є у випускника якась заборгованість, чи немає.  Тому, Наталіє Валеріївно, попрацюйте, будь ласка, з Анатолієм Анатолійовичем над створенням такого додатка чи ресурсу на одній з наших платформ – можливо, в «Електронному кампусі».    Створіть спільну робочу групу і цей архаїзм, та і деякі інші, потрібно долати. Студенти мають до цього, звісно, долучитися.

Ілля Войтюк

Наступне питання – щодо зйомок у КПІ. Позаминулого тижня у нас в приміщенні Студради проводилися зйомки. Виникли деякі питання, я зателефонував за номером особи, яка відповідала за надання дозволів на такі зйомки раніше, але мені дали інший номер, звідти відіслали на попередній, і так далі. Тож куди нам звертатися?

М.З.Згуровський

За такі дозволи віднедавна відповідає Наталія Валеріївна Семінська. Система зараз проходить деяку трансформацію, але далі повинна працювати чітко і без складнощів. Я думаю, що це якийсь перехідний період. Наталіє Валеріївно, поспілкуйтеся, будь ласка, зі студентами з цього приводу, щоб надалі це було спрощено.

Звичайно, має працювати система. Тому що просто так прийти до КПІ і розпочати зйомки неможливо, адже це пов’язано, скажімо, з підключенням до електромереж, це також часом потрібно  узгоджувати з  відповідним робочим процесом наших підрозділів. Тому і працює ця система. Але вона має бути досить простою та ефективною.

Голова профкому студентів КПІ Ігор Степанюк

На цьому тижні плануємо завершення турніру з шахів. Ми його перенесли на кінець сесії. 29 червня плануємо провести нагородження переможців у режимі офлайн – для тих, хто буде на місці.

Ми провели опитування студентів стосовно якості банківського обслуговування – зібрали думки студентів з цього приводу перед засіданням комісії з визначення банків для роботи з університетом. Передаємо результати опитування департаменту економіки та фінансів. Певна річ, відповідей там не настільки багато, як хотілося б, але на певні проблеми вони можуть пролити світло, а також показати, де все нормально. На засіданні комісії ми таку презентацію зробимо.

Також здійснюємо роботу щодо організації студентського оздоровлення – проводимо  рекламну кампанію наших баз відпочинку, продовжуємо реєстрацію на здешевлення путівок для студентів. Очікуємо, що після завершення сесії більше студентів реєструватимуться і купуватимуть ці путівки. 

Провели невеличке напівжартівливе опитування щодо назви  номеру нового гуртожитку. Більшість учасників опитування проголосували за назву «Гуртожиток майбутнього» як певний натяк на «Університет майбутнього».

Вакцинація. Тут ще є доволі великий масив проблем, особливо у питаннях залучення людей до імунізації. На жаль, не всі працівники розуміють, що в нас не весь час буде можливість вакцинуватися тією вакциною, якою зараз щеплять освітян. Дехто до сьогодні вагається з прийняттям рішення щодо того, вакцинуватися чи ні. Багато хто очікує, інші звертаються до вже вакцинованих із запитаннями, як усе пройшло і чи не було якихось небажаних реакцій. Після щеплення я також зробив відповідний пост на ФБ і отримав багато подібних запитань. У нашому колективі порівняно з його загальною кількістю зареєструвалося не дуже багато людей. Тому я хотів би звернутися до Меділабораторії щодо того, що необхідно робити відповідні інформаційні повідомлення – на кшталт тих, які робить МОЗ. Можливо, це допоможе комусь остаточно визначитися.

М.З.Згуровський

Ваша пропозиція перегукується з тим, що ми вже раніше обговорили. Якщо ми матимемо чітку інформацію про поточну кількість вакцинованих і якісь планові цифри, їх слід оприлюднювати. Тоді картина буде зрозумілішою. Щоденне оприлюднення таких даних дозволить нам краще розуміти, в якому стані ми перебуваємо.