Ринок інновацій, інжинірингових та інтелектуальних послуг сьогодні є «найгарячішим» у світі. А отже, стрімко зростає попит на фахівців технічних професій, створюючи дефіцит таких спеціалістів. До прикладу, у США, за даними дослідження Change the education, пропозиція на вакансію природничо-математичного характеру втричі менша, аніж на посаду в інших сферах. Тому в західних школах уже давно запровадили концепцію STEM-освіти: Science, Technology, Engineering, Mathematics. Такий тип навчання покликаний розвивати в учнів вміння логічно й математично мислити, мати наукове розуміння природи і сучасних технологій, впевнено користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями.
З огляду на вимоги сучасного науково-технічного прогресу Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти до 2027 року. Під час чергового засідання прем’єр-міністр Денис Шмигаль зазначив:
«Уряд прагне, щоб науково-технічні, математичні, інженерні професії стали знову популярними. Це відповідь на запити економіки та потреби суспільства».
Згідно з Концепцією STEM-освіту широко впроваджуватимуть у всіх складниках і на всіх рівнях освіти; встановлюватимуть партнерство з роботодавцями і науковими установами. Проректор з навчальної роботи КПІ ім. Ігоря Сікорського Анатолій Мельниченко переконаний: природничо-математична освіта є базовою для інженерного фаху:
«Для нас, як для технічного університету, студенти з високим рівнем математичних знань, отриманих в школі, є життєво важливими. Хороший інженер без потужної фундаментальної підготовки навряд чи може бути. Тому наш університет украй зацікавлений в тому, щоб ця концепція була реалізована в Україні і школи якнайшвидше змогли приділяти більшу увагу розвитку природничо-математичних знань. Ситуація така, що якщо не запроваджувати STEM-освіту нині, в майбутньому наші перспективи будуть дуже сумнівними».
Однак в Україні є навчальні заклади, які вже не один рік практикують STEM-освіту. Серед них Політехнічний ліцей НТУУ «КПІ». Розповідає директор ліцею Юрій Киричков:
«У ліцеї ми реалізуємо STEM-освіту вже 3 роки. Поєднання академічних і практичних знань на сьогодні є затребуваним. Вивчати не лише теорію, а бачити, як це використовується в різних галузях. Потрібно розуміти, для чого навчатися.
Як результат — наші ліцеїсти мають велику кількість наукових розробок. Ми подали заявку на атестування нашого закладу як наукового ліцею. Тому впровадження STEM-освіти є правильним і актуальним. І найголовніше – молодь готова і прагне отримувати глибокі, фундаментальні природничо-математичні знання».