Компанія «Аеропракт» і КПІ ім. Ігоря Сікорського підписали договір про співпрацю. Першим спільним проєктом стане створення студентами літального апарату.
«Підписання угоди про співпрацю є черговим важливим кроком для університету, оскільки ця компанія – національний лідер у виробництві малих літаків, які вона експортує у багато країн світу. Сьогодні ми спільно створюємо конструкторський центр на території університету. Він залучатиме багато талановитих студентів, що ставатимуть майбутніми Сікорськими, Корольовими та далі просуватимуть авіаційний напрям, який був традиційним для університету», – коментує ректор КПІ Михайло Згуровський.
«Аеропракт» є однією з провідних компаній світу з виробництва легкомоторних літальних апаратів: вона випускає близько 100 одно- та двомісних літаків на рік. Тепер фахівці «Аеропракту» передадуть знання та досвід студентству КПІ. Студентів залучатимуть на всіх етапах створення літака – від проєктування до створення й обльоту на базі Центру «Аерокосмічної інженерії». За прогнозами, від початку роботи до запуску літака пройде півтора-два роки.
«Є бажання створити у КПІ легкомоторний одномісний студентський літак, який буде сертифікований, буде мати літальну практику, і, що найголовніше – це будуть робити студенти. Компанія надасть допомогу в технології, у виробництві, що буде проводитись на їхньому обладнанні та частково на їхній території, допомогу в матеріалах, у супроводі, в сертифікації, в експлуатації. КПІшники будуть проєктувати, розробляти й на території КПІ: в Інституті аерокосмічних технологій будуть збирати літак», – зазначає директор ІАТ Іван Коробко.
Пріоритет компанії – заснувати молодіжне конструкторське бюро, де студенти-ентузіасти матимуть змогу на повну проявити свої здібності та фантазію – нині у галузі катастрофічно не вистачає таких ініціатив. Головний конструктор ТОВ «Аеропракт» Юрій Яковлев і сам у студентські роки створював легкі літаки.
«Ми думаємо, що цей договір – початок великого шляху. Довгий час у нашій країні такого не було. Студенти можуть розробляти все, що їм цікаво. Ми не відштовхуємо людей, у яких є велике бажання працювати в авіації. Цим співробітництвом ми постараємося розширити можливості. Можливо, хтось захоче створити бізнес, подібний до нашого, і ми йому в цьому допоможемо», – запевняє Юрій Яковлев.
Серед фахівців «Аеропракту» багато випускників КПІ. Ігор Лучко, який закінчив університет у 2018-му, працює в компанії ще з 5-го курсу. Тепер він – інженер-конструктор «Аеропракту». Саме Лучко був одним з ініціаторів співпраці з КПІ й братиме безпосередню участь у створенні студентського літака.
«Для мене це співробітництво – надія на майбутнє покоління. Я ще зі школи дуже хотів займатися малою авіацією, бо невеликі розміри дають змогу робити все: розробляти деталі, програми, проводити льотні іспити. Інженер на маленькому підприємстві має уособлювати багато окремих галузей – це і міцність, і аеродинаміка, знання технології, конструювання тощо», – розповідає Ігор Лучко.
КПІ та «Аеропракт» вірять в успіх спільного проєкту й сподіваються, що співпраця не обмежиться одним літаком.