24 жовтня 2019 р. в Державному політехнічному музеї при КПІ відбувся круглий стіл до 130-річчя від дня народження Ігоря Сікорського – великого інженера, ім’я якого носить наш університет.
Ігор Іванович Сікорський (25.05.1889 – 26.10.1972) – один з найвідоміших вихованців КПІ (навчався у 1907–1911 рр.). Він був одним із піонерів авіації в Російській імперії – літак його конструкції був четвертим з вітчизняних літаків, які здійнялися в повітря. Він створив перші у світі багатомоторні літаки, у тому числі знаменитий літак-гігант «Ілля Муромець» (1913 р.), який у 1914 р. встановив світовий рекорд вантажопідйомності. У 1919 р. переїхав до США, де у 1923 році заснував компанію «Sikorsky Аircraft». Спроектовані Ігорем Сікорським гідролітаки S-42 стали першими у світі міжконтинентальними пасажирськими лайнерами. Його компанія у 1939 р. розпочала розробку гелікоптерів, а в 1942 році – їх серійне виробництво. Гвинтокрили його розробки і донині використовуються у військовій та цивільній авіації більш ніж у 50 країнах світу
Засідання розпочав вступним словом голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського академік НАН України Михайло Ільченко. Він назвав основні віхи життя і діяльності Ігоря Сікорського, розповів про вшанування його пам’яті в нашому університеті, зокрема про відкриття меморіальної дошки, пам’ятника і присвоєння нашому університету його імені.
До 130-річчя від дня народження великого конструктора Укрпошта випустила спеціальний маркований конверт. Наталія Мухіна, начальниця управління філателістичної продукції Укрпошти, разом з проректором М.Ю.Ільченком виконали спеціальне гасіння цього конверта.
Далі виступили учасники круглого столу, які розповідали про результати досліджень життєвого шляху та інженерної творчості Ігоря Сікорського.
Про діяльність Ігоря Сікорського в період навчання в КПІ, зокрема про його участь у роботі Повітроплавного гуртка КПІ і Київського товариства повітроплавання, про перші літаки, створені ним спільно з Ф.І.Билінкіним (БіС-1, БіС-2) і самостійно (С-2, С-3, С-4, С-5, С-6), докладно розповів завідувач відділу історії КПІ Державного політехнічного музею при КПІ ім. Ігоря Сікорського Віталій Татарчук
Провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Олега Антонова Валерій Романенко висвітлив період діяльності Ігоря Сікорського в Санкт-Петербурзі, де той у 1912 р. став керівником повітроплавного відділення Російсько-Балтійського вагонного заводу після того як його літак С-6А на Другій міжнародній виставці повітроплавання у Москві отримав найвищу нагороду – Велику Золоту медаль від міністерства торгівлі і промисловості. Разом із Сікорським до Петербурга поїхала більшість «київських конструкторів»: Адлер, брати Касяненки, Ергант, Климіксеєв і Серебреніков. За чотири роки вони створили понад 20 літаків, у тому числі знаменитого «Іллю Муромця».
Молодший науковий співробітник ДПМ при КПІ ім. Ігоря Сікорського, ветеран космодрому Байконур Сергій Грачов зробив повідомлення про перші експериментальні вертольоти Ігоря Сікорського. Це були збудовані в Україні «Гелікоптер №1» (1909) і «Гелікоптер №2» (1910), які через недостатню потужність двигунів не піднялися у повітря, і VS-300 (США, 1939), на яких були відпрацьовані різні конструктивні рішення і що дозволило у 1942 р. організувати випуск масових серій цих літальних апаратів.
Експозиція, присвячена Ігорю Сікорському, є в Музеї української діаспори. Директор цього музею Оксана Підсуха повідомила про нові надходження до музею та нові факти з життя цієї великої людини, зокрема про лист, в якому він писав: «Моя родина має суто українське коріння».
Насамкінець керівник прес-служби Міжнародного аеропорту «Київ» імені Ігоря Сікорського Галина Богданенко зробила цікаве повідомлення про те, як присвоєння імені Ігоря Сікорського аеропорту і відкриття йому пам’ятника перед входом до аеропорту сприяє піднесенню міжнародного іміджу України.
На фото: перед учасниками круглого столу виступає академік НАН України Михайло Ільченко