Erasmus+ – програма обміну для студентів, викладачів та науковців країн-членів Євросоюзу, а також Ісландії, Ліхтенштейну, Македонії, Норвегії, Туреччини. Програма надає можливість навчатися, проходити стажування чи викладати в іншій країні, ознайомитися з європейською системою освіти та перспективами.  Навчання за кордоном за програмою Erasmus+ – це чудовий шанс розкрити себе, свої здібності і таланти, це необмежені можливості для самовдосконалення та розвитку. 

Вибір

Для мене все почалося з відвідання сайту відділу академічної мобільності студентів КПІ ім. Ігоря Сікорського, де представлено різні програми обміну для студентів. Я вибрав Erasmus+. Серед країн, які пропонували свої інженерні університети, обрав Політехніку Валенсії в Іспанії. Зауважу, що вибір потрібно робити виважено. Раджу в Інтернеті ознайомитися з рейтингом університетів. Країну вибирайте не тільки тому, що там класний університет, але й з розумінням її культури. Якщо жити там некомфортно, то рівень власного ККД може знизитися. Далі я ознайомився з переліком потрібних документів, звернувся за консультацією в корпус №31 і подав заявку із зазначенням гарного середнього балу за всі роки навчання, наукових напрацювань та сертифіката з іноземної мови. Коли за кілька місяців дізнався, що виграв конкурс, почав оформляти документи.

В Іспанії

Перші враження від Валенсійської політехніки – це маленьке наукове містечко, де все облаштовано для навчання і комфортної роботи. І ще один позитивний момент: університет знаходиться за 20 хвилин пішки від Середземного моря, тож є сенс напружено попрацювати, а після – гарно відпочити на морі, адже погодні умови дозволяють робити це цілий рік.

До складу Політехніки входять факультети різних напрямів: від механіко-машинобудівного, цивільної інженерії, біомеханіки до дизайну, проектування аерокосмічних технологій, архітектури, радіотехніки та відеозв'язку, інформаційних технологій, робототехніки тощо. Навчання в Політехніці дуже напружене, хоча не надто відрізняється від рівня КПІ ім. Ігоря Сікорського. Майже всі аудиторії мають системи клімат-контролю, проектори, інтерактивні дошки, комп'ютери. Політехніка працює до 22 години, а на період сесії – і вночі. У бібліотеці є все необхідне для вивчення будь-якого предмету – від комп'ютерів до принтерів, доступ до зовнішніх електронних бібліотек.

Особливості навчання

Що незвичне для нас – у них відсутні залікові книжки. Інформація під час лекцій надається на слайдах і паралельно на дошці. Усі лекції, лабораторні та домашні завдання викладаються на загальний сервер Валенсійської політехніки, куди мають доступ тільки студенти та викладачі, застосовуючи свій логін і пароль. Система називається "Poliformat", тут є вся інформація про університет, а також ваша персональна веб-скринька, на яку надходять повідомлення про майбутні тести (контрольні роботи), лабораторні, події, що відбуваються в Політехніці, тощо. Це стосується не тільки навчального процесу, а й інвестиційних проектів, відпочинку, конкурсів та ін. Тут ви отримуєте домашні завдання, і через цю ж скриньку надсилаєте їх викладачеві.

Наступне віконце – це можливість відслідковувати свій рейтинг, вибрати безкоштовні курси іноземної мови, гуртки вдосконалення власних професійних навичок. Також на "Poliformat" можна звернутися за консультацією до лікаря, вибрати час прийому і без черги відвідати його.

Оцінювання знань

Система оцінювання побудована так, що лабораторні перевіряються не викладачем, а програмою в реальному часі, і в кінці пари, наприклад, ви автоматично отримуєте результат. Це стосується тестів та лабораторних, що становлять 50% вашого рейтингу. Інші 50% можна отримати під час сесії. Сесії відбуваються тричі на рік: кінець жовтня, грудня та середина лютого. Перевіряють написане на іспиті без студентів, результат знаходиш на свій сторінці "Poliformat". Перескласти іспити можна один раз наприкінці лютого, але на кожний дається у двічі менше часу. Політехніка ставить високі вимоги до навчального процесу, кожен зі студентів навчається заради свого майбутнього, і це підтверджує рівень написання тестів, лабораторних та іспитів.

Практична робота

Щодо розвитку та використання своїх знань, то Політехніка сприяє тому, щоб студенти застосовували їх зразу на практиці. Як це виглядає: замість практичних занять існують тільки лабораторні роботи, наприклад, з дисципліни "Control Automatic", що вивчає поєднання програмного забезпечення та використання його на практиці. На лабораторних роботах ми мали можливість, прописуючи програму через MATLAB та використовуючи функції "MatLab Simulink", пов'язати її, наприклад, з верстатом, роботом, конвеєром, моделлю-симулятором гвинтокрила. Я вважаю це надзвичайно великим плюсом.

Загалом, більшість предметів пов'язана з програмуванням, будь-який процес намагаються навчити описувати через системний код, що надзвичайно корисно, адже в промисловості широко використовуються роботи, автоматизовані системи, завдання для яких описуються через код.

Можливості для саморозвитку в Політехніці Валенсії величезні. Використовуючи набуті знання, можна запропонувати свою ідею викладачеві, і якщо вона буде цікавою, для науково-дослідної роботи тобі виділять кошти й місце з усім необхідним обладнанням. У цьому я переконався на власному досвіді.

Мої дослідження

Навчаючись на авіакосмічному факультеті, мав змогу разом з одногрупниками на лабораторних з "Виробництва аерокосмічних тіл" змоделювати і провести розрахунок на міцність глайдера. Це безпілотний літальний апарат цивільного і військового  призначення з наземним керуванням.

Проект складався з кількох етапів:

1. Детальний розрахунок на міцність та гідроаеродинамічні властивості конструкторських профілів, розрахунок епюр контакту повітря з поверхнями фюзеляжу та хвостової частини, побудова епюри розповсюдження навантаження на крила залежно від профілю крила з використанням програми CAD system NX(Nastran) для розрахунку на міцність певних небезпечних точок накопичення напружень.

2. Після детального розрахунку та побудови глайдера в CAD system NX(Nastran) виконується наступний етап – поєднання системи NX з верстатом, щоб зробити форми для подальшого виготовлення в лабораторних умовах корпусу глайдера (на фото). Використовуючи композитні матеріали, спеціальний епоксидний клей, алюмінієві трубки для надання певної жорсткості системі, ми виготовляємо поступово сам літальний апарат. Після виготовлення корпусу, на кошти інвесторів купуємо двигун та пропелер і встановлюємо електричну систему. Далі вивозимо літальний пристрій за місто та випробовуємо, що є завершенням проекту.

Я навів приклад одного з проектів, які я виконував у Політехніці Валенсії. Це був гарний досвід ознайомлення з базовими ідеями й теорією конструювання літаків та літальних апаратів. Ці навички, на майбутнє, можна використати в роботі, наприклад,  компанії авіакосмічних технологій, суднобудування, машинобудування.

Рухатися вперед

Отже, після такого відрядження рівень кваліфікації зростає в рази. Маючи уявлення про своє майбутнє, можна визначитися: чи бажаєш працювати у своїй галузі, що потрібно робити, щоб бути конкурентоспроможним на європейському ринку тощо. Наявність гранту не лише свідчить про старанність студента і бажання працювати – у майбутньому вона дає більше шансів знайти роботу за фахом з можливостями кар'єрного та фінансового зростання. Erasmus+ – це можливість бути кращим, бути на крок попереду.

Роман Ільченко, студент ММІ