Дводенний тренінг-семінар для працівників сфери освіти "Енергоефективність у територіальних громадах" пройшов у лютому 2017 р. в аудиторії ім. А.В.Праховника в Центрі підготовки енергоменеджерів ІЕЕ. Учасниками семінару були в основному завідувачі й енергоменеджери дитячих дошкільних закладів та районних управлінь Києва і Львова, в ДНЗ яких реалізовано енергозберігаючі та термореноваційні заходи в рамках Проекту "Сприяння розвитку соціальної інфраструктури". Цей Проект впроваджується Українським фондом соціальних інвестицій у Києві за фінансової підтримки Уряду Німеччини.
Набували нових знань та підвищували свою кваліфікацію близько 30 слухачів. Навчальний курс складався із лекційного матеріалу, практичних занять, інтерактивних рольових ігор і роботи в групах, також було проведено екскурсію по Центру.
Освітяни виявили неабияку креативність під час ділових ігор, а саме запропонували цікаві способи мотивації та підвищення інформованості для залучення різних верств населення на об'єктах соціальної сфери:
- інформаційні кампанії для дітей різного віку;
- конкурси, таблички, плакати, роздавальний матеріал (термометри енергозбереження, брошури);
- організація творчих конкурсів на тему енергозбереження;
- куточок енергоменеджера;
- сертифікація будівель;
- інформування місцевої влади;
- залучення преси, радіо, TV;
- веб-сайти, соціальні мережі;
- залучення персоналу, підрозділів;
- прямі контакти (робота з батьківським комітетом, дітьми тощо).
Слухачі зазначали, що мотивація, зацікавленість, розмежування зон відповідальності працівників, державних службовців є неодмінною вимогою під час розробки ефективної системи енергоменеджменту.
Запропоновано наступні методи мотивації: премії, надбавки, грамоти, кар'єрне зростання, скорочений робочий день, зайвий вихідний, путівка, квиток на культурний захід найкращим працівникам, конкурс "Знайди краще"; а також штрафні санкції за неналежне виконання енергетичної політики.
Озвучено наступні вигоди при впровадженні подібних заходів:
- зниження енерговитрат та збереження енергії;
- краща екологічна ситуація, підняття престижу закладу освіти;
- зменшення витрат на утримання та технічне обслуговування;
- покращення умов праці;
- згуртованість персоналу, дітей, користувачів послуг та ін.
Слухачі виявили зацікавленість даною тематикою, ставили запитання, піднімали проблемні питання. За даними анкетування, учасники високо оцінили рівень подання інформації та організацію семінару.