24 квітня в залі Адміністративної ради НТУУ "КПІ" відбулися чергові наукові слухання з циклу "Видатні конструктори України". Слухання були присвячені Дмитру Павловичу Григоровичу, українському радянському авіаконструктору, творцю низки найкращих вітчизняних гідропланів початку ХХ століття, і називалися "Літаючі човни Дмитра Григоровича. До 100-річчя створення М-5". Організатором слухань традиційно виступив Державний політехнічний музей (ДПМ) при НТУУ "КПІ".
Один із найвідоміших авіаконструкторів першої половини ХХ століття Дмитро Григорович народився, здобув освіту і сформувався як творець авіації в Києві. Випускник механічного факультету КПІ 1909 року. Із 80 конструкцій літаків, розроблених ним чи під його керівництвом, виділяються морські літаючі човни, які тривалий час були неперевершеними у світі. Згадаймо літаючі човни М-1, М-2, М-3, М-4. 12 квітня 1915 року здійснив перший політ М-5 – літаючий човен класичної конструкції. Слід зазначити, що основу гідроавіації в роки Першої світової війни складали саме літаючі човни.
Життя Дмитра Григоровича було сповнене злетів і падінь. З 1912 року він працював управляючим авіазаводу Першого російського товариства повітроплавання (ПРТП), на якому виготовляли літаки. У 1929–1931 роках – ув'язнений у період розгорнутої в СРСР кампанії проти "буржуазних спеців", працював керівником тюремного конструкторського бюро ЦКБ-39 ОДПУ, де розробив винищувач І-5. Є конструктором гарматного винищувача ІП-5. Виховав цілу плеяду конструкторів авіаційної та зенітно-ракетної техніки, під його керівництвом працювали: С.П. Корольов, С.О. Лавочкін, М.І. Камов, Г.М. Берієв, І. В. Четвериков, В.Б. Шавров, М. К. Скрижинський, М.К. Тихонравов.
Загальну характеристику творчого спадку видатного українського конструктора дав проректор з наукової роботи НТУУ "КПІ" академік НАН України Михайло Ільченко, який відкрив читання. Чимало нового почули учасники читань (серед яких були викладачі, студенти, співробітники НТУУ "КПІ" та інших українських вишів) від завідувача відділу історії КПІ ДПМ при НТУУ "КПІ" Віталія Татарчука. Він виступив з доповіддю про дитинство, навчання в КПІ, перші кроки в авіації Д.П. Григоровича. Після нього з доповіддю "Літаючі човни. Розвиток і застосування" виступив провідний науковий співробітник Державного музею авіації, кандидат історичних наук Валерій Романенко. Про перше в історії авіаційне тюремне конструкторське бюро в Бутирській в'язниці, де працював Дмитро Григорович, розповіла директор ДПМ при НТУУ "КПІ" Наталія Писаревська.
Підсумком життя Дмитра Павловича Григоровича стали 80 спроектованих літаків, майже чотири десятки з яких будувалися серійно, потужна школа талановитих учнів, творців авіаційної і космічної техніки, та блискучі конструкторські рішення, що й до сьогодні вважаються в авіабудуванні класичними.