У ці непрості для нашої країни дні одним із засобів збереження позитивного настрою стає погляд у майбутнє. Ми дивимося у майбутнє з надією на розбудову держави, в якій кожен з нас братиме участь. Дуже хочеться, аби на цьому шляху чекав успіх. Проте, що означає – бути успішним? Як складалася доля успішних людей, яких називають людьми-брендами? Про це на травневій зустрічі з аспірантами НТУУ "КПІ" та студентами ФСП говорили лауреати мистецьких премій письменниця Олена Рог та художник Ігор Судак. Було презентовано бестселер "Люди-бренди". Від Олени та Ігоря присутні почули інтригуючі історії життя героїв книги – Гарварда, Шанель, Калашнікова, Макдональда, Ліптона, Форбса, Ейфеля та ін. Ми взяли інтерв'ю у письменниці.
– Пані Олено, нині Ви є автором і ведучою майстер-класу "Люди-бренди". Що надихнуло Вас на написання такої книги?
– Моя історія успіху як письменниці розпочалася 17 років тому. Саме тоді я зрозуміла, що маю покликання – писати. І відтоді заробляю на життя винятково "пером". За цей період встигла попрацювати в журналах "Наталі", "Єва", "Особистості", була головним редактором журналу "Історії з життя", а згодом – одним із засновників журналу "Личности". Багато працювала з біографіями видатних людей, і, можливо, саме досвід та інтерес до цієї теми надихнули на написання книги "Люди-бренди".
– Маючи великий досвід роботи з біографіями всесвітньо відомих особистостей, чи вивели Ви "формулу успіху"? Чи існує вона взагалі?
– Звичайно, унікальної формули не існує, кожна історія особлива і майже неможливо знайти історії з однаковими складовими. Проте впевнена, що задля досягнення успіху перш за все потрібен безмежний інтерес до своєї справи, певна одержимість. Це є головним компонентом у досягненні успіху. Ще одним, не менш важливим аспектом є бажання заробити великі гроші своїм відкриттям. Треба сказати, що в багатьох випадках надзвичайний успіх очікував тих, хто мав з дитинства якісь комплекси і вади, психологічні травми. У таких людей виникало компенсаторне бажання довести світові, що вони здатні досягти надзвичайних висот. Звичайно, траплялося і так, що люди із заможних сімей ставали брендами за спадком, наприклад, Вільям Боінг (людина-літак), але таких історій небагато.
– Як складається особисте життя людей-брендів? Адже вони зазвичай – працеголіки, робота і творчість затуляють інші цінності життя?
– Так, не секрет, що особисте життя у багатьох знаменитостей досить драматичне, і приватні історії накладають відбиток на професійну діяльність. Неймовірна у цьому сенсі доля Альфреда Нобеля. В юності його кохана дівчина зрадила його із знайомим математиком, і Нобель поклявся собі, що так прославиться, що дівчина пожалкує про свій вибір. Так, він досягнув всесвітньої слави, але кохання не повернулося. Проте у переліку нобелевських лауреатів ми не побачимо жодного математика...
– При написанні книги про людей-брендів, яка історія зачепила Вас більше всього?
– Мене надзвичайно вразила історія італійського дому моди "Gucci". Такої містичності та загадковості я не зустрічала в жодній біографії. Розлучення, вбивства та інші дива, які траплялись з родиною Гуччі та їхнім брендом, захоплюють і вражають. Але уявіть, саме тоді, коли я писала останнє речення у розділі про них і готувалася поставити крапку, до моєї квартири подзвонили. Завітав кур'єр з бандероллю від моєї англійської подруги, яка вирішила прислати мені дарунок. І ось, коли я розпакувала бандероль, побачила надпис. Здогадуєтесь який? Саме "Gucci"! Дивовижно…
Отже, ми ознайомилися з історіями успіху видатних людей. Здається, деякі алгоритми їхнього брендингу знайдено: наявність оригінальної ідеї, повна відданість їй, бажання фінансової свободи. Але пам'ятаймо, що ціна успіху вимірюється не тільки грошима і славою. У глибинах психології успішних людей часто криються образи, страждання і складні життєві випробування. Знаючи про це, ми, можливо, станемо більш поміркованими у власних діях на шляху до успіху. І як знати, можливо, згодом з'явиться ще один бестселер під назвою "Люди-бренди. Україна"!