Факультет прикладної математики тісно співпрацює з багатьма іноземними університетами. Зокрема, студенти ФПМ їздять за кордон для навчання з метою отримання подвійного диплома. Крім того, на факультеті постійно проводяться семінари та тренінги для студентів і аспірантів, на яких провідні викладачі закордонних ВНЗ виступають з професійно-орієнтованими лекціями. А у вересні минулого року до факультету прикладної математики за Програмою академічних обмінів ім. Фулбрайта приїхав викладати у 2011/2012 навчальному році професор Нью-Йоркського технологічного інституту (США) пан Лон Кауфман. Вашій увазі пропонується інтерв'ю з професором.

– Професоре Кауфман, розкажіть, будь ласка, трохи про себе. Як Ви стали викладачем, який подорожує світом?

– За кілька років після отримання ступеня бакалавра я подорожував Європою та Близьким Сходом, а також працював упродовж року у видавництві в Бейруті, Ліван. З набутого досвіду я зрозумів, що світ складається з дивовижного розмаїття культур, які потребують подальшого вивчення. Десять років, у період між 1992 та 2002 роками, я був доцентом в Університеті Тейлор, штат Індіана, де викладав різні творчі курси, в тому числі комп'ютерну графіку та тривимірне проектування. У 2002 році я отримав свій перший грант Програми ім. Фулбрайта, щоб викладати в Україні. Я переїхав до Києва, де протягом двох років викладав курс з web-дизайну в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, у Міжнародному університеті Вісконсіну і в Європейському університеті. Між 2006-2011рр. я був головою відділу навчання та професором Нью-Йоркського технологічного інституту, викладав комп'ютерну графіку на Близькому Сході, а саме в Йорданії і Бахрейні. Але я дуже скучив за червоним борщем та варениками, і я щасливий, що повернувся в Україну.

– Якими творчими проектами Ви займаєтеся ?

– Я люблю фотографію, скульптуру та web-дизайн. На даний час я працюю над серією фотомонтажів під назвою "Цифрові ікони". Дві з моїх робіт зараз перебувають на виставці в корпусі № 7 у виставковій залі. Мої минулі роботи можна подивитися на сайті http://www.kaufmanndesign.com

– Що саме студенти вивчають на Ваших лекціях та практичних заняттях?

Мета мого курсу "Web-дизайн та соціальні мережі" – допомогти студентам краще зрозуміти функції Інтернету та призначення соціальних мереж, а також навчити їх створювати власні web-сайти з використанням платформи WordPress. Оскільки я не очікував, що всі студенти мають досвід роботи з програмним забезпеченням для роботи з графікою, я провів декілька занять, присвячених використанню Photoshop Elements для оптимізації зображень з метою їх подальшого монтажу на web-сторінках. Після того як студенти повністю відтворили мій сайт, їм було необхідно створити свій власний, який мав би іншу тематику, іншу функціональність і можливості соціальних мереж. До останніх відноситься така функціональність, як особисті блоги, дискусійні групи, форуми, фотогалерея, електронний магазин або новини.

– В яких групах нашого факультету Ви викладаєте?

– У першому семестрі я викладав курс "Web-дизайн та соціальні медіа" в групі КВ-84. Студенти обрали абсолютно різні теми для своїх проектів. Наприклад, були створені блоги про футбол, музику, автомобілі, улюблені рецепти їжі, онлайн магазини, що торгують виробами ручної роботи та продуктами здорового харчування. Студенти представили свої сайти в класі під час екзамену. Майже всі студенти успішно виконали завдання. У другому семестрі я викладаю в групі КП-01. Заняття проводяться також англійською мовою.

– Минулого року Ви викладали в Бахрейні. Чи відрізняються студенти з України та Бахрейну?

– Я виявив, що чи то в США, чи на Близькому Сході, чи в Україні у кожному класі є три типи студентів, кожен з яких складає близько третини групи. Одна третина – це цілеспрямовані студенти, які хочуть вчитися і мати відмінні результати. Інша частина виявляється не дуже наполегливою і тому досягає лише помірного успіху, а решта студентів застосовують свої творчі здібності лише для пошуку якомога вдалого виправдання, чому певні обставини регулярно заважають їм відвідувати заняття! Я спостерігав таке співвідношення у моїх групах і в Бахрейні, і в Йорданії, і в Україні.

– Ви інколи проводите свій вільний час зі своїми студентами. Наприклад, Ви відзначали свято Хеллоуїн. Розкажіть, як це відбувалося?

– Програма ім. Фулбрайта передбачає, що її представники, окрім того, що вони викладатимуть у класах, ще будуть виконувати місію "культурних послів". У цьому році я запропонував студентам взяти участь у семінарі в посольстві США, а також у жовтні минулого року запросив мій клас до себе в гості на вечірку Хеллоуїн. Мої улюблені свята – Великдень і Різдво, але з досвіду минулих років перебування в Україні, я знаю, що студентів цікавить свято Хеллоуїн, яке тут не відзначають. Одне з моїх улюблених занять на святкуванні Хеллоуїна, ще з тих часів, коли я був молодим, – вирізати з гарбуза різні фігури та підсвічувати їх зсередини за допомогою свічок. Отже, на нашій вечірці ми розділилися на групи і влаштували у мене на кухні фабрику з вирізання фігур з гарбузів! Одна з моїх улюблених традицій цього свята – це переодягання в різноманітні костюми, тому студенти також прийшли в костюмах лицаря в обладунках, принцеси, вампіра, поліцейського, кішки і лакея.

Бажаємо професору цікавих подій у його напруженому житті, а також хороших та вдячних студентів.

Спілкувалася Тетяна Грибок, студентка ФПМ