Завершився черговий цикл підготовки аспірантів НТУУ “КПІ” з “Основ психології і педагогіки вищої освіти”. Метою підготовки є вивчення теоретичних основ професійно-педагогічної діяльності у вищій школі, набуття практичних навичок, необхідних для викладача, а також формування в аспірантів системи мотивів, адекватних цілям і завданням педагогічної роботи.

Викладач дисципліни, Олена Василівна Винославська, фундатор кафедри психології і педагогіки, кандидат психологічних наук, доцент, застосовує і поєднує різноманітні форми та види навчання: лекції, роботу в малих групах, ділові ігри, презентації, перегляд відеоматеріалів, аналіз та розв’язання конфліктних ситуацій, самостійну роботу тощо. Особливе захоплення аспірантів викликав фільм про методи роботи видатного радянського педагога-новатора Віктора Федоровича Шаталова, відомого своїми ідеями опорних конспектів, педагогіки співробітництва.

Дуже цікавим для аспірантів як майбутніх викладачів була участь у відеотренінгу, на якому кожен аспірант мав продемонструвати фрагмент своєї лекції (практичного заняття) з фахової дисципліни або стисло презентувати напрямок свого дисертаційного дослідження. Можливість побачити свій виступ та оцінити його, як кажуть, “зі сторони” допомогла багатьом аспірантам визначити шляхи вдосконалення своєї педагогічної майстерності. Всі учасники відеотренінгу дякують за допомогу в його проведенні працівникам відділу технічного забезпечення навчального процесу НТУУ “КПІ” Ю.А.Талалаю та Ю.А.Федорченку.

Після закінчення навчання всі аспіранти заповнювали комплекс діагностичних методик, призначений для визначення рівня розвитку психологічної готовності до професійно-педагогічної діяльності, а також демонстрації її позитивної динаміки у процесі навчання. В цілому курс дуже сподобався аспірантам, багато хто зазначав, що після нього підвищилася мотивація до педагогічної діяльності, виникло бажання передавати свої знання студентам. Ось що писали аспіранти про свої враження: “стало цікаво випробувати себе в якості викладача”, “значно зріс рівень психологічної готовності до педагогічної діяльності”, “став поєднувати доброзичливість з вимогливістю, більш толерантно ставитися до студентів”.

Серед побажань аспірантів часто зустрічалося прохання щодо кращого забезпечення навчального курсу відповідним технічним обладнанням, зокрема, облаштування спеціальної навчальної аудиторії з мультимедійними засобами навчання. Аспіранти сподіваються, що врахування цього побажання сприятиме подальшому підвищенню рівня психологічної готовності молодих викладачів до професійно-педагогічної діяльності та зміцненню слави нашого університету як одного з провідних вищих навчальних закладів Європи.

Сергій Ставрояні, аспірант ФСП