Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. Відкриваючи засідання, він привітав учасників з  Днем першокурсника і зі сто двадцять третьою річницею від дня заснування університету. Після цього ректор запропонував перейти до обговорення нагальних питань, пов'язаних, передусім, з початком навчального року.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Упродовж тижня постійно відстежувалася епідемічна ситуація. Нових випадків захворювання не зафіксовано. Більше половини гуртожитків заселено. 30 серпня, у зв'язку з початком навчального року, всім керівникам підрозділів надіслано нормативні документи щодо обов'язкового дотримання протиепідемічних заходів, зокрема відповідно до Постанови головного санітарного лікаря України від 26 серпня. Зокрема, при змішаному режимі навчання без масок дозволяється знаходитися тільки в межах проведення занять у групі. Переміщення по корпусах здійснюється тільки в масках.

Організовано проведення нової хвилі вакцинації. У її рамках щеплення вже отримали  20 працівників і перших 100 студентів. Продовжується реєстрація охочих.

26-27 серпня комісія з перевірки готовності до нового навчального року провела завершальну перевірку всіх підрозділів згідно з графіком. Результати аналізуються.

Здійснюється доопрацювання і затвердження штатних розписів кафедр відповідно до  доведених МОН і уточнених обсягів фінансування. Завершується оформлення наказів і контрактів штатних НПП, розпочато зарахування сумісників.

Координуються дії зі своєчасного виготовлення і вручення студентських квитків і платіжних карток. Узгоджено і доведено до підрозділів порядок проведення днів першокурсників. Сьогодні, 31 серпня, всі факультети проводять День першокурсника в режимі онлайн, з 1 по 10 вересня – по підрозділах з видачею студентських квитків.

Комісія з поселення. Завершено поселення студентів старших курсів. 30 серпня розпочалося заселення першокурсників магістратури, з 1 вересня – бакалаврат. Поселення ведеться за графіком з дотриманням умови – поселення до 50 осіб на день.

Освітній процес

Завершується формування повного комплексу навчально-методичного забезпечення в «Електронному кампусі». Перевірка підрозділів показала, що значна їх частина не сформувала необхідного навчально-методичного забезпечення на сайтах підрозділів. Керівникам підрозділів  скеровано конкретні зауваження для виправлення ситуації у тижневий термін.

Результати детального аналізу літньої сесії обговорено на нараді заступників деканів, конкретні зауваження направлено керівникам кожного факультету/інституту.

Проведено координаційну нараду навчальних і адміністративного департаментів з організації роботи спортивно-технічного клубу в спорткомплексі. Сформовано структуру з 16 спортивних секцій для позакласних занять студентів усіх курсів. Визначено штатний розпис і персональний кадровий склад тренерів секцій. Розпочато реєстрацію студентів в ґуґл-додатках в обрані секції.

Проводиться підготовка до проведення ІМЯО вступного контролю рівня знань у першокурсників з порівняльним аналізом за результатами ЗНО. В рейтингу шкіл Києва за результатами ЗНО на увагу заслуговує місця ліцеїв КПІ. В загальному заліку 1-ше місце посів ліцей «Інтелект». Технічний і Політехнічний ліцеї зайняли відповідно 12-те і 16-те місця серед 259 шкіл Києва. За результатами ключового для КПІ ЗНО з математики Політехнічний ліцей посів 3-тє місце, «Інтелект» і Технічний – відповідно 2-ге і 6-те. Пілотні проєкти по ліцеях працюють.

Акредитація

Відбулися засідання Галузевих експертних рад НАЗЯВО. Прийнято позитивні рішення з акредитації наших ОНП за спеціальностями 101 «Екологія», 105 «Прикладна фізика та нано- матеріали»,  121 «Інженерія програмного забезпечення» і 126 «Інформаційні системи та технології». Очікуємо рішення ще по 10 освітніх програмах.

Розпочинаємо черговий етап внутрішньої акредитації. Як важливий її компонент проводиться аналіз результатів вступної кампанії – конкурсної ситуації та прохідних балів по спеціальностях, розподілу вступників різних категорій між магістерськими програмами, затребуваності зовнішніми стейкхолдерами тощо.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Здійснювалася робота з консультування підрозділів щодо організації освітнього процесу в змішаному режимі. Зокрема, остаточно узгоджувалися розклади занять, особливо у новостворених за результатами прийому групах.

Проводилися перевірки навчально-методичного забезпечення освітнього процесу. Всього перевірено 78 сайтів кафедр, які забезпечують приблизно 190 освітніх програм. На жаль, результати перевірки засвідчили, що лише кожна третя кафедра виклала на сайтах повну інформацію про навчально-методичне забезпечення, у третини кафедр інформація про це відсутня.

На засіданні Адмінради поінформовано підрозділи про стан готовності навчально-методичного забезпечення та розглянуто організаційні питання щодо особливостей проведення освітнього процесу, зокрема поєднання дистанційних лекцій та лабораторних і практичних занять в онлайн-форматі.

31 серпня завершився термін заповнення модуля «Рейтинг НПП». Здійснювалося консультування НПП щодо:

- особливостей заповнення інформації в модулі «Рейтинг НПП»;

- особливостей реалізації права на вибір дисциплін поновленими студентами;

- створення робочої програми практики та РСО для неї.

На запитання щодо рейтингу НПП, профілів в Scopus тощо, які були поставлені під час сесії НПС КПІ в чаті, було надано відповіді.

Фахівці навчального відділу брали учать у роботі комісії з перевірки готовності підрозділів до нового навчального року.

Проводиться моніторинг аукціонів на замовлене ліцензійне програмне забезпечення в електронній системі закупівель ProZorro.

Проведено наради з фахівцями, які здійснюють моніторинг ІКР щодо вдосконалення методики.

Забезпечується супровід питань щодо практики магістрів.

28 вступників до аспірантури, які мають вищу освіту з іншої галузі знань, склали необхідне для вступу додаткове вступне випробування зі спеціальності.

Станом на 27 серпня шістьох аспірантів не було допущено до основного іспиту і, відповідно, до іспитів з іноземної мови.   

Протягом вересня планується звітування аспірантів на засіданнях кафедр про виконання індивідуального плану підготовки (освітньої та наукової складових) за 2020/2021 навчальний рік. Наприкінці вересня поточного року заплановано підбиття підсумків звітування аспірантів на засіданнях вчених рад інститутів/факультетів та переведення їх на наступний рік підготовки.

Взаємодіємо з підрозділами, які ближчими тижнями виходять на акредитацію НАЗЯВО. З огляду на те, що акредитація припадає на період проходження студентами магістратури практики, особливу увагу ми приділяємо її належній організації, щоб не отримувати зауважень з боку експертів НАЗЯВО.  Консультуємо  кафедри  і з інших нагальних питань.

М.З. Згуровський

ІПСА зробив дуже непоганий новий сайт інституту. Але, якщо зайти на сайт КПІ й через нього перейти на сторінку ІПСА, то ми виходимо не на новий сайт ІПСА, а на стару його версію, яка вже не підтримується більше ніж пів року. Звичайно, велика кількість відвідувачів, які вибирають де їм навчатися, спочатку заходять на головний сайт КПІ, а вже з нього – на сайти відповідних підрозділів. Я не виключаю, що така ситуація має місце і з сайтами інших підрозділів. Тому в питаннях оновлення сайтів і їхнього розміщення на нашому загальному сайті, має бути певна координуюча робота з адміністраторами сайтів, єдина політика. Виправте ситуацію з ІПСА та  перевірте все на загальносистемному рівні. Приклад ІПСА засвідчує, що такої координації немає.

А.А. Мельниченко

Обов'язково перевіримо. ІПСА тільки місяць тому активували новий сайт, і на той час були особливості із запуском сайту. Але по всіх інших сайтах проведемо перевірку.

М.З. Згуровський

Це був той місяць, коли абітурієнти та їхні родини вибирали місце навчання. Я припускаю, що певна кількість абітурієнтів не обрала ІПСА, тому що побачила дуже застарілу і точно  не дуже привабливу інформацію на сайті інституту. Це важливі речі, тож ваша команда має працювати дуже злагоджено. А ви, Анатолію Анатолійовичу, повинні координувати і контролювати цей процес.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

Поселення старших курсів завершено. 30 серпня розпочато поселення перших курсів магістратури, а вже з 1 вересня згідно з графіком починаються заїзди 1-го курсу бакалаврату, перших п'яти факультетів. 

Поселення відбуватиметься виключно за графіком, наведеним у листах-запрошеннях. Здійснюється максимальне інформування студентів на всіх інформаційних ресурсах КПІ, а головне – через кураторів і студкураторів груп, які у переважній більшості вже створили чати груп і здійснюють спілкування з 1-м курсом.

Факультети/інститути розробили графіки та план зустрічей з першокурсниками. Узагальнюючу інформацію про заходи на факультетах розміщено на ресурсах КПІ.

Проведено засідання ради з НВР під головуванням першого проректора. Розглянуто питання організації заходів щодо початку навчального року, надано покрокові інструкції та алгоритми дій. Здійснюється координація роботи на всіх етапах цієї роботи.

Підготовлено та затверджено розпорядження «Про організацію передачі особових справ здобувачів 1-го курсу, зарахованих на навчання до КПІ ім. Ігоря Сікорського у 2021 році, до ДНВР».

Розіслано листи деканам/директорам щодо порівняльного аналізу результатів зимового та літнього семестрових контролів у 2020/2021 н.р.

Здійснюється постійне інформування студентів першого курсу з актуальних питань. Готуються роз'яснювальні інформаційні пости та гайди, надаються відповіді на запитання.

Мобільність

Для керівництва університету зроблено презентацію нормативної бази і положень щодо визнання результатів навчання за програмою академічної мобільності. Рішення за результатами зустрічі взято для опрацювання.

Обговорено співпрацю з Західнопоморським технологічним університетом м. Щецина (ФЕЛ, ММІ), з університетами Атлім в Анкарі (Atılım University Ankara) та Південної Данії за програмами мобільності (University of Southern Denmark).

Видача студентських квитків

Замовлено виробництво студентських квитків здобувачів вищої освіти. Виробнику передано відповідні пакети даних: бакалаври (бюджет) – замовлено для всіх 4141 студента. Бакалаври (контракт) – для всіх, окрім ФММ. ФІОТ отримав 3200 квитків. Магістри (бюджет) – для всіх, окрім ІПСА, ФЕЛ, ФММ, ХТФ.

Стипендія

Спільно з ДЕФ виплачено соціальну стипендію за липень, серпень.

Здійснено перевірку наданих факультетами списків на соціальну стипендію на вересень.

Продовжувалось формування документів (нових справ і витягів з наказів про призначення соціальної стипендії). Підготовлено супроводжувальний лист для передачі документів до УСЗН.

Працевлаштування

Здійснили супровід підписання договору з ТОВ «ТС ЕКСПЕРТИЗА» (Banza IT).

Проведено перемовини з компанією JatApp з приводу підписання договору про співпрацю.

Узгоджено з Агрохолдингом «МХП»  проведення виробничої екскурсії. Здійснюємо реєстрацію охочих на екскурсію до ОВ «Вінницька птахофабрика» (м.Ладижин).

Поточні питання

Спільно з кафедрою фізичного виховання розроблено алгоритм та організовано онлайн-запис на секції фізичного виховання. Всього студенти мають можливість відвідувати 16 секцій з різних видів спорту у позанавчальний час.

Вакцинація

Проведено вакцинацію 120 особам. Серед них 100 студентів і 20 викладачів. Оптимізовано процес реєстрації, що дозволило уникнути черг. Реєстрація триває. Наразі зареєстровано 250 студентів та 130 викладачів. На цьому тижні плануємо виклик мобільної бригади після підтвердження від бажаючих.

ЦКМ

Колективи ЦКМ взяли активну участь у святкуванні державних свят. 23 серпня на запрошення Солом'янської РДА «Народна хорова капела КПІ ім. Ігоря Сікорського» виступила в райдержадміністрації.

24 серпня танцювальний колектив «Політехнік» узяв участь у концерті з нагоди 30-річчя Незалежності України, який проходив у парку «Відрадний».

М.З. Згуровський

Акцент слід робити на проведенні Дня першокурсника в нових умовах. Проконтролюйте призначення кураторів першого і другого курсів. Ці два курси стали найбільшими заручниками пандемійних обставин. Куратори – це помічники для  молодих людей, які не можуть прийти в аудиторію, не мають змоги зустрітися з усіма викладачами. Куратори є тими зв'язуючими ланками, які повинні виконувати цю головну функцію.

Н.В. Семінська

Кураторів ми призначили ще наприкінці червня. Всі першокурсники знають своїх кураторів. В інформаційних листах було надіслано їхні контактні дані.

М.З. Згуровський

Окрім формального призначення, бажано подивитися, чи дійсно це відповідальні люди, чи дійсно вони ставляться до цього завдання так, як це має бути. Це дуже важливо.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Космічна програма КПІ ім. Ігоря Сікорського

27 серпня у взаємодії з радою Космічної програми проведено планову тижневу нараду. Обговорено питання виконання проєктів PolyІtan-12U та PolyІtan-30, зокрема щомісячна звітність виконавців, хід закупівель, планування термовакуумних випробувань. Обговорено питання щодо заслуховування звіту Б.М.Рассамакіна по проєкту PolyІtan-3-PUT.

Проведено нараду щодо прогнозування на 2022 рік робіт та закупівель обладнання за проєктами створення наносупутників університету. Сформовано перший варіант, що визначає види робіт та обладнання, виготовлені в межах низки договорів.

На виконання рішень Координаційної ради

26 серпня проведено засідання науково-технічної ради КПІ ім. Ігоря Сікорського, на якому заслухано інформацію про результати виконання 1-го етапу проєктів НФДУ 2021 року. Розглянуто та затверджено звіти за 11 проєктами. Витяги з протоколу централізовано підготовлено НДЧ та роздано керівникам. Здійснюємо супровід підготовки та оформлення й інших звітних документів за результатами виконання етапу проєктів.

Вчора на сайті НФДУ з'явилася інформація, яка стосується нового конкурсу НФДУ. Оприлюднено статистику – подано всього 432 проєкти. 164 проєкти (38%) відхилено за формальними ознаками. Отримано також інформацію, що по поданих КПІ проєктах є проблемні питання. По трьох проєктах (ХТФ – М.Д. Гомеля, ІПСА – Н.Д. Панкратова, РТФ –  О.Ю.Сушко) з 17 поданих основне зауваження, яке зроблено – керівники не прикріпили сканкопії вчасно підготовлених документів і технічно були відсутніми у заявці на конкурс. Сьогодні заплановано звернутись до НФДУ щодо допущеної заявниками технічної помилки. Окрім того, за проєктом Наталії Дмитрівни є ще зауваження щодо некоректності поданої інформації стосовно публікацій. Загалом по НФДУ дуже високий відсоток відхилених проєктів, і це привертає увагу.

Розроблено і затверджено Положення та типові договори щодо регулювання прав на службові винаходи та корисні моделі  (Наказ №НОН/203/2021 від 28.08.2021 «Про затвердження положення про службовий винахід, корисну модель та примірних договорів про розподіл майнових прав на об'єкти права інтелектуальної власності»).

Спільно з ФММ отримали перемогу  у закупівлях через систему ProZorro щодо послуг з проведення професійного навчання (підвищення кваліфікації) за програмою «Розвиток персональної ефективності у публічному управлінні» (вартість надання послуг – 114 тис. грн).

Робота із зовнішніми партнерами

Г.С. Васильєв узяв участь у роботі робочої групи №8 (Молодь) Національної ради України з питань розвитку науки і технологій. Обговорено та затверджено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України про стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених. Зокрема, зміни стосуються продовження віку отримання стипендії до 37 років (було 35), скасування квотного принципу розподілу стипендій, висунення кандидатів у стипендіати відбуватиметься за письмовим поданням Ради молодих вчених закладу освіти. Проєкт змін буде виставлено  на громадське обговорення.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Науково-експертна робота постійних комісій Вченої ради університету:

- Комісією з освітньої діяльності в порядку громадського обговорення розглянуто проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 20 Положення про акредитацію закладів вищої освіти і спеціальностей у закладах вищої освіти та вищих професійних училищах». Проєкт акта розроблено з метою приведення у відповідність розміру оплати послуг організаційного характеру, пов'язаних з переоформленням, видачею копії, дубліката відповідного сертифіката про акредитацію закладів вищої освіти і спеціальностей у закладах вищої освіти та вищих професійних училищах, до фактичних витрат за надання таких послуг;

- фахівцями навчального департаменту та комісією з освітньої діяльності Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського в порядку громадського обговорення проєкту Постанови Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Переліку галузей і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, проаналізовано відповідність запропонованого проєктом Переліку змісту до вимог міжнародного стандарту «International Standard Classification on Education». Напрацьовано та підготовлено до скерування в МОН відповідні пропозиції;

- комісія з науково-інноваційної діяльності розглядає проєкт наказу МОН України, що стосується Положення про проведення конкурсу проєктів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених.

Рада з Космічної програми університету розглянула стан виконання двох проєктів програми, що фінансуються з державного бюджету, та госпдоговірної угоди.

М.З. Згуровський

Обидва проєкти Постанов КМУ є дуже важливими. Будемо всебічно підтримувати у міру наших можливостей вихід цих постанов.

Акредитувати у 2022/2023 навчальному році 180 освітніх програм і сплатити за кожну програму понад 80 тис. грн – це нереально навіть для КПІ. Подібні фінансові показники нереальні для жодного університету України. Тому потрібно якомога швидше привести це у відповідність. Також дякую Вченій раді, що вона заглиблюється в такі стратегічно важливі питання.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

Головні завдання, які виконувалися протягом минулого  тижня

У ході підготовки до сесії професорсько-викладацького складу і в контексті доповіді ректора М.З. Згуровського актуалізовано такі завдання ДМС щодо розвитку міжнародної сфери університету:

  •  для поглиблення інтернаціоналізації і покращення позицій КПІ в світових рейтингах має бути посилено управлінський вплив на факультети, інститути, кафедри, в тому числі – і через зворотний зв'язок (профілі кафедр, рейтинги НПП, внесення відповідних завдань до умов контрактів з керівниками всіх рівнів). Це потрібно для досягнення цими ланками позитивної динаміки кожної складової параметрів КПІ в рейтингах (наприклад, в методології рейтингу THE  таких складових 13); ближчим часом треба закріпити ці підходи в нормативній базі університету;
  •  для посилення роботи за напрямом міжнародної проєктно-грантової діяльності з боку ДМС має бути надана значно більша консультативна допомога підрозділам щодо написання текстів міжнародних проєктно-грантових пропозицій і організовано роботу постійно діючої групи  консультантів для написання таких текстів;
  •  досвід проведення Х Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Challenge: Україна і Світ 2021» засвідчив необхідність посилення міжнародної складової в діяльності Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Україна» та відповідного холдингу;
  •  слід запроваджувати нову систему роботи щодо набору іноземних громадян на навчання в КПІ, яка ґрунтується на іміджевому представленні університету у світі; посиленні позицій КПІ в світових університетських рейтингах; врахуванні кількості іноземних студентів у показниках формульного фінансування підрозділів; результатах міжнародної акредитації освітніх програм університету; реальному включенні кафедр в процеси набору. Щодо останнього мова може йти про проведення внутрішньої атестації (ліцензування) кафедр для підготовки іноземних громадян за низкою вимог, зокрема:  підтвердження затребуваності англомовних освітніх програм кафедри на основі результатів аналізу кон'юнктури спеціальностей на міжнародних і регіональних ринках освітніх послуг; наявність кадрів, у т.ч. сертифікованих викладачів, які спроможні забезпечувати викладання за англомовними освітніми програмами; наявність англомовного методзабезпечення освітніх програм; наявність лабораторного та іншого матеріального забезпечення навчального процесу за цими освітніми програмами; оцінка організаційної роботи завідувача кафедри з набору іноземних громадян.

Відповідно до цих актуалізованих завдань йде робота щодо вдосконалення чинних  положень про ДМС і його підрозділи та посадових інструкцій працівників. Ця робота здійснюється в контакті із проректорами за напрямами та за координації першого проректора Ю.І. Якименка.

Робота з посольствами низки зарубіжних країн в Україні та з посольствами України в зарубіжних  країнах

  • З восьми позицій, які в цьому плані відпрацьовуються, першочерговими нині є:
    • підготовка на прохання Посольства Німеччини в Україні сценарію відкриття «Каменю спотикання» (іменного меморіального знака) колишньому співробітнику КПІ Георгію Карловичу Бріфу, який загинув у Бабиному Яру;
    •  за пропозицією Посольства Італії в Україні та Посольства України в Італії на базі КПІ на 23 вересня 2021 року організовується конференція в змішаному форматі «Українсько-італійське співробітництво в аерокосмічній галузі». Працюємо спільно із В.А. Пасічником, Ю.М. Сидоренком та І.В. Коробком.

Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян

Характеристики перебігу вступної кампанії станом на 28 серпня:

  • зараховано (враховувались ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) 131 іноземця (станом на аналогічний період у 2020 році – 157);
  • підписано і видано 235 запрошень на навчання (у 2020 році – 108);
  • всього надійшло 612 звернень щодо вступу до КПІ.

За результатами візиту до КПІ делегації Міністерства інноваційного розвитку Узбекистану під час Фестивалю «Sikorsky Challenge 2021» 12-14 серпня і підписаного Протоколу про співробітництво Фонд підтримки талановитої узбецької молоді, яка виборює стипендії Фонду для навчання і стажування в провідних зарубіжних університетах (США, Австрії, Великобританії, Кореї, Японії, Німеччини, Іспанії тощо), звернувся до КПІ з клопотанням прийняти на навчання і стажування талановитих абітурієнтів і стажистів Узбекистану за пріоритетними для КПІ напрямами, зокрема у сфері аерокосмічних технологій. Також узбецька делегація виявила інтерес до Космічної програми КПІ. Працюємо з В.А. Пасічником.

Також у контексті співпраці по набору іноземних громадян з посольствами взяли участь у  зустрічі з новопризначеним Послом України в Індонезії Василем Івановичем Гамяніним перед його від'їздом до місця призначення, на якій представили можливості прийняти на навчання абітурієнтів з Індонезії на комерційних засадах.

Міжнародна проєктно-грантова діяльність

Спільно зі структурами проректора з наукової роботи В.А. Пасічника продовжується організація системної роботи з підготовки і подання проєктних пропозицій на конкурси міжнародних проєктно-грантових програм за кожним з перспективних напрямів (кластерів та галузей діяльності), запрошуючи до неї відповідних партнерів з Євросоюзу.

На звернення Посла України в Сінгапурі пані Катерини Зеленко готуємо пропозиції по залученню партнерів в Сінгапурі до реалізації спільних дослідницьких проєктів з КПІ. Серед напрямів – інформаційні технології, штучний інтелект, робототехніка, літальні апарати (БПЛА, космічна та авіаційна техніка), біомедицина, «зелені технології», перспективні матеріали. Спільно зі структурами, підпорядкованими проректору В.А. Пасічнику та В.С. Камаєву, готуємо перелік перспективних у цьому плані тем досліджень і розробок.

Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

На виконання доручення ректора М.З. Згуровського перейти від «роботи зі спостереження» позицій КПІ в рейтингах до цілеспрямованого управлінського впливу на факультети, інститути, кафедри. Виконується аналітична робота та додатково вивчається методологія рейтингів для того, щоб побудувати зрозумілу для підрозділів систему впливу на їх роботу. Важливе завдання також – створити україномовний понятійний апарат ключових світових рейтингів, адекватний англомовному понятійному апарату. Готується відповідна нормативна база для конкретизації і закріплення цих механізмів.

Інші заходи

Спільно з ФТІ (О.М.Новіковим) готуємо протокольне забезпечення підписання договору з компанією "Самсунг Електронікс Україна" щодо подальшої співпраці за дуальною формою освіти. Захід планується на період після 9 вересня.

Часопис «Український Квартальник» (США) прийняв до публікації статтю «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського сприяє світовому розвитку технологій». Але тепер головний редактор видання пан Ігор Небога просить підготувати ще вступну частину в контексті 30-річчя Незалежності України яка б, як пише пан головний редактор, «збуджувала українську гордість у діаспори, в частини якої ще досі зберігається уявлення про Україну як про село».

М.З.Згуровський

Дякую. Нову компоненту в профілях підрозділів, яка буде пов'язана з внеском кожного підрозділу в міжнародні рейтинги КПІ, вам потрібно буде опрацьовувати спільно з Олексієм Анатолійовичем Жученком, Анатолієм Анатолійовичем Мельниченком і Юрієм Івановичем Якименком. Мова йде про те, що раніше ми не все врахували в частині внеску підрозділів у міжнародні рейтинги. Тепер  це потрібно врахувати і додати до чинної нині системи управління. Тому, Юрію Івановичу, Анатолію Анатолійовичу, Олексію Анатолійовичу, разом з Сергієм Івановичем обговорить такі доповнення до системи і спробуйте врахувати в ній актуальні для міжнародних рейтингів додаткові показники. 

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота:

- протягом тижня  проводили індивідуальну роботу щодо виконання приписів  з відповідальними по факультетах/інститутах за стан техногенної та пожежної безпеки. Провели спеціальні інструктажі з техногенної та пожежної безпеки для співробітників ІСЗЗІ та Науково-технічної бібліотеки;

- виконували обстеження 7-го та 27-го навчальних корпусів зі складанням дефектних актів по приміщеннях, де необхідно виконати капітальні та поточні ремонтні роботи;

- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за 18-м та 28-м навчальними корпусами. Закінчуємо вкладати тротуарну плитку на пішохідних доріжках і облицьовувати цоколь;

- продовжуємо підготовчі роботи з гідроізоляції 14-го та 15-го навчальних корпусів;

- здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо 24-го та 27-го навчальних корпусів;

- провели робочу нараду за участю Ю.І.Якименка  щодо виконання комплексу заходів з ремонту зони А2 7-го навчального корпусу;

- продовжуємо підготовчі роботи щодо укріплення підпірних колон у Центрі фізичного виховання та спорту;

- продовжуємо ремонт покрівлі 4-го та 9-го навчальних корпусів;

- працюємо з помічниками деканів та директорів факультетів/інститутів за напрямом господарської роботи з підготовки матеріально-технічної бази університету до нового навчального року;

- спільно з департаментом навчальної роботи закінчили готувати аналіз за результатами проведеного аудиту навчальних площ на предмет їхньої готовності до нового навчального року;

- на постійній основі відбувається пошук доступних зовнішніх фінансових ресурсів для реалізації Програми енергоефективності. Протягом минулого тижня з цього приводу проведено одну робочу нараду з потенційними партнерами та інвесторами;

- провели зустріч з підрядною організацією з організації роздільного збору сміття в університеті та нараду з цього питання з працівниками студмістечка. Прийняли рішення, що з вересня почнемо в студмістечку встановлювати баки для роздільного збору сміття, а далі – і на території університету біля навчальних корпусів. З 1 вересня розпочнеться інформаційна робота з інформування студентів і залучення їх до сортування сміття на пластик, папір і  скло;

- розробили графік лабораторного контролю атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони та біля об'єктів наближеної житлової забудови для університету на вимогу Держпродспоживслужби м.Києва;

- підготували службову та технічне завдання для організації  планової закупівлі  послуги з річного лабораторного контролю викидів забруднюючих речовин відповідно до умов дозволу на викиди;

- здійснили перевірку розроблених підрядною організацією трьох звітів про інвентаризацію викидів оздоровчих підрозділів університету.

Соціальний напрям:

- працює їдальня 32-го корпусу (курсантська), робота продовжується з дотриманням усіх протиепідемічних заходів при COVID-19 та вимог до роботи та обслуговування відвідувачів;

- спільно зі штабом цивільного захисту та відділом соціальної роботи беремо участь у забезпеченні виконання Постанови головного санітарного лікаря України від 26 серпня щодо забезпечення виконання протиепідемічних заходів. Штаб цивільного захисту бере на себе інформаційну роботу, а відділ –  проведення відповідних інструктажів і забезпечення наявності на всіх факультетах і в інститутах засобів особистого захисту (маски, антисептики, засоби скринінгу температури);

-  завершився 5-й заїзд на всіх базах відпочинку. База відпочинку «Політехнік» перейшла в режим роботи бази «вихідного дня»;

- з баз відпочинку повернули співробітників Центру студентського харчування. На цьому тижні розгортаємо роботу їдалень у корпусах №№ 1, 24 (для курсантів), 31; продовжує роботу їдальня в корпусі №18.

- проводимо аналіз цьогорічного оздоровчого сезону, плануємо ближчим часом провести засідання комісії з оздоровлення;

- провели нараду щодо впровадження програми інклюзивного навчання «Освіта без обмежень»;

- засідання тендерного комітету відбулося 26.08.2021. Виставили низку процедур на електроінструмент, природний газ, капітальний ремонт частини фундаментів у кишені між корпусами №№ 14 і 15, монтаж та налагодження комплекту контрольно-вимірювальних приладів для реєстрації та обробки даних процесів нанесення зносостійких покриттів для зміцнення стволів, мішені для магнетрона;

- уклали угоди на закупівлю таких послуг: капітальний ремонт систем пожежної сигналізації, протипожежні двері, вогнегасники, основні неорганічні хімічні речовини;

-  згідно із заявками проводимо постачання товарів по підрозділах університету – ПК, моніторів, відеокамер, ноутбуків, принтерів, сантехнічних виробів.

Безпека:

- продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;

- за попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;

- вживали посилених заходів з охорони громадського правопорядку у зв'язку зі збільшенням кількості абітурієнтів і студентів;

- розпочали роботи з удосконалення серверного обладнання відділу інформаційних технологій та відеоспостереження.

М.З.Згуровський

Нині ми прийняли в експлуатацію новий гуртожиток. Надалі маємо перейти до організації будівництва навчальних площ по вулиці Індустріальній. До цього слід дуже серйозно поставитися, інвестиційна комісія має все ретельно прорахувати в фінансовому плані, ну і, звісно, потрібно підготувати всі організаційні аспекти. Тому вже на початку вересня ви маєте все обговорити розпочати роботу.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Заробітну плату за ІІ половину серпня у понеділок перераховано на картки працівників. Виплачено соціальну стипендію за серпень.

Платежі в Казначействі здійснюються без затримок.

Готуємося видавати студентам картки, в понеділок передали банкам усю базу даних. Банки приступили до виготовлення карток, тож спільно з Наталією Валеріївною Семінською будемо готуватися до організації їх видачі.

Студентські квитки. Студентам бюджетної форми навчання згідно з нормативними документами ми маємо виготовляти їх і видавати коштом бюджету. Зараз грошей на це в бюджеті поки що немає, тому вирішуємо, за рахунок чого будемо оплачувати ці квітки. 

Проведено аналіз прийому студентів-контрактників в частині збільшення доходів у зв'язку зі зростанням їхнього числа. Крім того, будемо робити й індексацію чинних контрактів. Загалом, до кінця року очікуються додаткові надходження в сумі 8,7 млн грн.

Коригуємо кошторис за результатами Приймальної комісії.

Розраховуємо суми відшкодування коштів студентами, які вдруге вступили на навчання за державним замовленням. Надано розрахунки 15 студентам на загальну суму 400 тис. грн.

Завершили перевірку використання коштів від навчання аспірантів, до кінця поточного тижня буде готовий звіт.

 Спільно з НДЧ здійснюємо перевірку та координацію подання звітності до НФДУ щодо виконання першого етапу.

Після проведеної перевірки ЦФВС здійснюємо моніторинг програмного забезпечення для реалізації абонементів в автоматичному режимі.

М.З.Згуровський

Дякую. Готуйте проєкт нового бюджету з урахуванням усіх обставин, які нині є, у тому числі виходячи з кількості нових контрактників, щоб ми розуміли, як нам раціонально у цьому році організувати нашу роботу. 

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Епідемічна ситуація в студмістечку нормальна – нових випадків захворювання на COVID-19 немає.

Від початку заселення до наших гуртожитків вже заселилися  5384 студенти, серед яких 2300 – це студенти другого курсу, що поселяються вперше.

Ремонти здійснюються на шести об'єктах. На п'яти з них (у гуртожитках №№ 4,16,19) ремонти робимо власними силами. В гуртожитку №18 підрядна організація здійснює монтаж автоматичної протипожежної системи (сигналізація, оповіщення). 

Соціально-виховна робота зосереджена на поселенні, інформуванні студентів, ознайомленні їх з правилами проживання в гуртожитках тощо.

За минулий тиждень і вихідні правопорушень на території студмістечка і в гуртожитках зафіксовано не було.

М.З.Згуровський

Дякую. Ви прийняли новий гуртожиток і тепер маєте забезпечити його умеблювання, створення необхідних для нормального життя внутрішніх умов, і, звичайно, заселити. Має уважно поставитися до цього питання комісії з поселення. Звичайно, після зарахування нових аспірантів ми матимемо їх список, але має бути зроблено попереднє планування. А за студмістечком – підготовка гуртожитку до його реальної експлуатації.

О.А.Іщенко

Ми так і рухаємося. На сьогодні повністю умебльовано перший, другий і третій поверхи, вчора завезли меблі на четвертий поверх. На цьому тижні завозимо також м'який інвентар – матраци, подушки тощо на весь гуртожиток і, паралельно, формуємо штат цього гуртожитку.

М.З.Згуровський

Щодо майбутніх мешканців. Там проживатимуть не лише аспіранти, яких зараховано в цьому році, але й аспіранти минулих років. Тому частина контингенту вже може бути визначена. Чи у вас інший підхід?

О.А.Іщенко

Ні, саме такий. Ми пропонуємо всім аспірантам, які проживають у наших гуртожитках, перейти в цей новий гуртожиток.

М.З.Згуровський

Слід уже мати їхні списки і починати працювати.

Ю.І.Якименко

Працюємо і з ними, і з науковими магістрами. Списки вже формуються. Цих людей вже залучено і до приведення гуртожитку та їхніх кімнат до ладу.  

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Сприяння публікаційній активності

Продовжуємо роботу з перевірки та внесення даних до системи рейтингу НПП (e-Campus). Надаємо відповіді на численні запити викладачів щодо наукометричних показників, доданих до рейтингу НПП, зокрема,розрахунків h-індексу за 5-річний період за системами Scopus та Google Scholar.

Завершено е-розсилку для завідувачів кафедр щодо наукометричних показників працівників структурного підрозділу. Відповідно до відповідей завідувачів кафедр здійснювалося оновлення переліків працівників кафедр.

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань

Консультуємо представників редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS, OCS, надаємо рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science.

Продовжено комплексний аналіз журналів на їх відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS – результати аналізу та відповідні рекомендації надіслані редакції журналу «Наукові вісті КПІ».

Підготовка до нового навчального року

Активно працюємо з факультетами та інститутами в питаннях інформування про послуги, які надає бібліотека, і, зокрема, щодо того, як брати першокурсникам книжки.

Підтримка ELAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського

Всього в ELAKPI станом на 28 серпня розміщено 38298 документів. За останній тиждень в ELAKPI розміщено 75 документів, усі шляхом самоархівування. Надано 17 консультацій депозиторам.

Робота із зовнішніми партнерами

Активізувалася діяльність робочої групі МОН з відкритої науки. Беремо участь у цій роботі. Впродовж вересня планується скласти основу Національного плану з розвитку відкритої науки. Готую за дорученням ректора на жовтень інформацію для Вченої ради про цю роботу.

Ближчим часом має відбутися засідання робочої групи по базах даних Scopus та Web of Science і, можливо, по деяких повнотекстових наукових базах даних на національному рівні.  Інформацію про її рішення надам на наступних засіданнях.

М.З.Згуровський

Дякую. А що саме непокоїть підрозділи в показниках рейтингу НПП? Чому так багато запитань?

О.М.Бруй

Річ у тім, що викладачі з самого початку не зовсім в них розібралися. Вони бачать  у Google Scholar свій h-індекс за весь період, а в рейтингу вказується за 5 років. Тому вони зразу починають виходити з претензіями, що бібліотека неправильно це рахує. Тому ми кожному окремо це пояснюємо, розповідаємо про методологію  рейтингу тощо.

М.З.Згуровський

Напевно, ці пояснення слід давати не лише кожному окремо, але й надати загальну інформацію на наших ресурсах, виставити її на телеграм-каналах кожного підрозділу. Підготуйте таку стислу інформацію. Тоді вам буде легше все пояснювати викладачам: ви одразу даватимете посилання на ці публікації на телеграм-каналах їхніх підрозділів.

О.М.Бруй

Добре. Насправді інформація така вже розміщувалася, але ми її знову підготуємо і поширимо.

Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

Уже готова у глині скульптура для пам'ятника Борисові Євгеновичу Патону в реальному розмірі. Скульптор запропонував сьогодні або ближчим часом оглянути й затвердити її, щоб він міг  почати виготовляти гіпсову форму для виливання статуї з бронзи.

Заступник голови об'єднаного профкому О.І.Шейко

Ближчим часом проведемо аналіз цьогорічного оздоровчого сезону співробітників, їхніх сімей і дітей. Відпочинок було організовано не лише на базах університету, але й по лінії профспілки – на базах «Сідус» і «Медик». Діти були в оздоровчих таборах «Верховина» і «Карпатські зорі». Ближчим часом результати доведемо через «Київський політехнік».

М.З.Згуровський

За традицією, закладеною багато років тому, профком вивчав настрої та турботи людей, особливо у важкі періоди. Нині ми переживаємо важкий період, особливо у зв'язку з епідемією COVID-19. Хотілося б почути від профкому, що непокоїть людей, на що нам слід звертати увагу. Адже ви є тією ланкою, яка занурена в трудовий колектив. Тож саме ви можете донести до нас те, що більше всього турбує членів нашого колективу. Інакше складається враження, що все в нас чудово. Обговоріть все це в себе на президії. Ми хотіли б чути  ці речі від профкому – так, як це було раніше.

О.І.Шейко

Михайло Олександрович Безуглий зможе все це донести. Ми дійсно володіємо ситуацією. Багато з питань, які порушують люди, вирішуються в нас у профкомі й не виносяться на широкий загал.

М.З.Згуровський

Але й ми мусимо ефективно реагувати на запити і очікування людей. І тут ми розраховуємо на профком. Річ не в тім, що щось десь трапляється. Ми знаємо, що все працює доволі стабільно. Але в соціальному плані у людей, напевно, є проблеми, і ми повинні на них реагувати.

В.о. голови студради студмістечка Максим Чвартковський

Працюємо у штатному режимі. Питання вирішуються.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Основне питання нині – поселення студентів. Постійно консультуємо їх і їхніх батьків  телефоном і в очному режимі.

Окрім того, співпрацюємо з факультетами та інститутами щодо забезпечення звукового супроводу Дня першокурсника – у нас є таке обладнання, ми його в разі потреби передаємо. І вже почали планувати низку заходів для першокурсників, звісно, із дотриманням протиепідемічних вимог. 

Також 4 вересня в Києві відбудеться футбольний матч «Україна-Франція». Ми замовили певну кількість квитків на нього, а також плануємо облаштувати на Малій спортивній арені фан-зону з екраном для колективного його перегляду.

Ю.І.Якименко

Хочу наостанок поділитися такою інформацією. У нас 30 серпня відбулася сесія професорсько-викладацького складу. Участь у ній взяли 1867 викладачів. Ми мали  доступ до неї лише через наш «Електронний кампус», і це забезпечило більшу участь у сесії, ніж у звичайному, очному режимі.

М.З.Згуровський

Дякую. Дуже добре, що переважна кількість викладачів поінформована про поточний стан справ і наші плани й переймаються цим.

Тож я бажаю усім з гарним настроєм розпочати новий навчальний рік, і щоб усі наші плани втілювалися в життя! 

Дата події