Науково – методичні засади комплексного моніторингу якості підготовки фахівців в КПІ ім. Ігоря Сікорського, перший тур якого був проведений восени 2005 року, були закладені на основі відповідних системних досліджень, які проводяться в університеті, починаючи з 1992 року. Відмітимо основні з них:
- проведення масштабних натурних педагогічних експериментів з метою ідентифікації параметрів процесів накопичення та дисипації знань студентів і формування на цій основі стратегій системного керування якістю навчального процесу;
- вивчення природи формування залишкових знань та розробка методів комплексного моніторингу якості залишкових знань, як одного з найважливіших показників якості навчального процесу вцілому;
- вивчення впливу факторів складної природи на процеси накопичення та дисипації знань;
- формування банку діагностичних завдань з фундаментальних, професійно – орієнтованих, фахових та гуманітарних дисциплін, розробка відповідних діагностичних технологій;
- вивчення міждисциплінарних процесів накопичення та дисипації знань студентів;
- створення інформаційних технологій неперервної системно – комплексної діагностики якості підготовки фахівців;
- розробка методик ідентифікації «траєкторії» руху студента університету в освітньому полі впродовж всього ланцюжка його підготовки: доуніверситетська підготовка →--> навчання в університеті →-->→ післядипломна підготовка;
- розробка методик соціологічних досліджень якості підготовки фахівців на основі аналізу відгуків ринку праці;
- розвиток та дослідження системи доуніверситетської підготовки, як основного етапу формування оптимальних початкових умов процесу підготовки фахівців вцілому.
- Порядок проведення комплексного моніторингу як форми ректорського контролю якості підготовки фахівців за спеціальностями
- Методика знаходження основних показників комплексного моніторингу якості підготовки фахівців
Індекс якості підготовки фахівців по кожній спеціальності визначається за формулою, затвердженою Вченою радою університету:
,
де:
- – індекс якості залишкових знань за результатами ректорського контролю;
- – індекс якості дипломних робіт (проектів);
- – індекс якості підготовки фахівців за відгуками ринку праці;
- – накопичувальний індекс;
- – накопичувальний індекс якості підготовки фахівців.