Завдання 1.1-1.5 мають п’ять  варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А, згідно з інструкцією.

1.1Частка НЕ пишеться окремо з усіма словами в рядку

  • А не/доброзичливе ставлення; не/стерпний біль; не/спитавши дозволу
  • Б не/гайний виклик; завдання не/складне; ніхто не/винен
  • В не/великий обсяг,  робота аж ніяк не/важка, не/перевірений мною текст
  • Г не/чуваний досі, не/бачив би, нічому не/навчило
  • Д не/зграба, не/досяжність, не/спалося

1.2 Спрощення приголосних на письмі відбувається

  • А волос..ний, облас..ний, зліс..ний, зап’яс…ний
  • Б цінніс..ний, виїз..ний, швидкіс..ний, перехрес..ний
  • В тиж..невий, реформіс..ський  заздріс..ний, ус..ний
  • Г очис..ний, пристрас..ний, улес..ливий, кореспонден..ський
  • Д дилетант..ство, у хус..ці, якіс..ний, щас..ливий

1.3 Закінчення – А  у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку

  • А хліб, Нью-Йорк,  місто Алжир, трамвай
  • Б роман, завод, ключ, Дон
  • В Кривий Ріг, пісок, метр, футбол
  • Г розвиток,  синтез, гопак, камінь(шматок породи)
  • Д вітер, інститут, степ, атом

1.4 Не треба ставити коми між частинами складносурядного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

  • А У нас і хліб є  і скотинка прибуває й захист безпечний.
  • Б Стемніло і стало зовсім тихо.
  • В Лиш інколи промчить автомобіль та не знать відкіль озветься голос.
  • Г На сірій скелі мак цвіте і вітер злий його гойдає…
  • Д Тепло було й вишні цвіли рясно.

1.5 Речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

  • А  Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна.
  • Б Учітеся ти нам прорік борітеся з ярмом неволі.
  • В Доводила одна нікчемність що підлабузництво це чемність.
  • Г Ти доросла людина часто кажуть мені.
  • Д І сказала мати як би ти сину йшов в отаку погоду?

Завдання 2.1-2.2 мають п’ять  варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А, згідно з інструкцією.

2.1Ідея «сродної праці» звучить в афоризмі Г. Сковороди

  • А не змагай до того, що не дано від природи
  • Б бери вершину і матимеш половину
  • В визначай смак не по шкарлупі, а по ядру
  • Г тоді лише пізнається цінність часу, коли він утрачений
  • Д тінь яблуні не заважає

2.2 Воєнну невдачу Ігоря автор «Слова про похід Ігорів» пояснює передусім

  • А особистою поведінкою Ігоря
  • Б пораненням Всеволода
  • В недосвідченістю Ігоревих синів
  • Г князівськими чварами
  • Д сонячним затемненням

2.3 Якою новиною завершується розвиток лінії Мини Мазайла:

  • А оголошенням догани
  • Б звільненням з посади
  • В винесенням подяки
  • Г преміюванням
  • Д підвищенням по службі

2.4 Народну мудрість «Тому роду нема переводу, в котрому  браття милують згоду» часто повторює персонаж твору

  • А «Україна в огні»
  • Б «Вершники»
  • В «Тигролови»
  • Г «Мина Мазайло»
  • Д «Жовтий князь»

2.5 Установіть відповідність

Назва твору Уривок
1. У. Самчук «Марія» А « Всюди на селі – пустош і розвалля серед злих бур’янів, звідки навіть кішка ніде не нявкне… Чорно, чорно, як після переходу пекла. Тишина смерті.»
2. В. Барка «Жовтий князь» Б «Корнієва хата край села на пагорбку. Сюди ясно світить сонце і свобідно дмуть вітри…»
3.Микола Хвильовий «Я (Романтика)» В «У мене нема жодного сумніву в тому, що я народився, хоч і під час мого появлення на світ білий, і потім – років, мабуть, із десять підряд – мати казали, що мене витягли з колодязя, коли напували корову Оришку….»
4.  М. Куліш «Мина Мазайло» Г «Я ніколи не забуду цієї мовчазної процесії темного натовпу на розстріл…»
  Д  - О, як не хвилюватися, як, коли оце саме «ге» увесь вік мене пекло і кар’єру поламало…

3. Твір-роздум на тему: Моя мрія.

Долучення Розмір
exam_uk.doc (54 КБ) 54 КБ