Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 7 листопада 2022 року
7 листопада під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, О.А.Іщенко, М.Л.Друченко, О.І. Шейко, В.Галятин, І.Степанюк.
Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:
1. Освітній процес в університеті здійснюється в дистанційному режимі – як синхронному, так і асинхронному, причому через регулярні відключення в місті електроенергії використання асинхронної форми зросло. Вирішується питання щодо забезпечення безперебійного живлення серверного обладнання. Є плани щодо перенесення серверного обладнання в інше приміщення, де його живлення буде надійнішим (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, В.А.Кондратюк).
2. Завершився перший у поточному семестрі календарний контроль. Через відомі обставини терміни його проведення було перенесено і подовжено. Участь у ньому взяли 19 107 студентів. За попередніми результатами, з усіх дисциплін атестовано 54% студентів. З усіх дисциплін неатестованих студентів 1,5% (334 особи). Неатестованих з 3-х і більше дисциплін 16,7% (3139). Найкращі результати у студентів 1 курсу 70.7% (3289). Найгірші – у студентів 4-го курсу, серед яких неатестованих з 3-х і більше дисциплін 24,4%. Аналіз результатів триває (О.А.Жученко, Н.В.Семінська).
3. Видано Постанову КМУ, що визначає порядок переведення студентів-контрактників, які належать до пільгових категорій на бюджетну форму навчання. Це стосується студентів, які вступили на навчання у 2021 році та раніше. За попередньою інформацією, в КПІ навчається 139 таких студентів. Однак тепер окрім заяви кожен такий студент має подати цілий пакет підтверджувальних документів, що їх університет до 15 листопада мусить завантажити до системи ЄДЕБО. Лише після їхньої перевірки МОН України надаватиме дозвіл на переведення кожного зі студентів на бюджетну форму. Кошти на це передбачено. Триває робота над підготовкою таких матеріалів у ДНВР, а також на факультетах і в інститутах. Міністерство попередило, що питання переведення на бюджет тих осіб, інформацію про яких до 15 листопада не буде внесено до ЄДЕБО, буде вирішуватися лише наступного року (О.А.Жученко, Н.В.Семінська).
4. Минулого тижня відбулося засідання Експертно-кваліфікаційної комісії університету, на якому вона розглянула конкурсні справи на десять посад професорів і на одну посаду завідувача кафедри. Відповідно до показників діяльності кожного з викладачів, було надано рекомендації щодо підписання з ними контрактів на строк від одного до п’яти років. По одній з кандидатур на посаду професора ЕКК рекомендувала знизити долю педагогічної ставки, на якій цей професор працює, щоб він зосередився на науковому консультуванні, а не на безпосередній роботі зі студентами – це зумовлено низкою їхніх звернень з негативними відгуками про його педагогічну дяльність (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко).
5. Триває процес акредитації освітніх програм (ОП). Минулого тижня в університеті працювали 8 експертних груп за 8-а спеціальностями. Акредитацію проходили 14 освітніх програм. Загалом попередні висновки експертів позитивні, вони відзначають матеріально-технічну базу, створену в КПІ систему проведення та врахування результатів опитувань здобувачів вищої освіти та роботодавців щодо якості забезпечення освіти, підходи до функціонування університетської інформаційної системи. Готуються матеріали до подання на акредитацію наступних ОП, і за 2-3 тижні почнеться чергова хвиля цієї роботи (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
6. Завершився черговий етап самоаналізу, тобто певної внутрішньої акредитації кафедр і факультетів. Тепер акредитаційні комісії підрозділів розглядатимуть матеріали самоаналізу та інформацію з центральних підрозділів університету й надаватимуть рекомендації щодо ОП, у тому числі й стосовно їхнього оновлення, внесення до них певних змін тощо, й надаватимуть акредитаційній комісії університету свої рекомендації для прийняття відповідних рішень (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, декани факультетів і директори інститутів).
7. Ключовою проблемою належної організації безперебійного освітнього процесу є нині проблема забезпечення енергоживлення. Отож постійно вживаються заходи щодо належної роботи університетських баз даних. Головне задання – синхронізувати їхню роботу, адже КПІ має декілька таких баз – систему «Деканат» за базою студентів магістратури, систему «Електронний Кампус», «Кадри» та інші. Раніше така синхронізація відбувалася щоночі, в нинішній ситуації планових і аварійних вимкнень електроенергії це є проблемою, але вона вирішується. Проте вона суттєво на роботу університету не впливає. Здебільшого системи університету працюють. Вживається комплекс заходів щодо переведення відповідних ресурсів у хмари та іншого. Проте слід мати на увазі, що при перенесенні частини серверів до іншого приміщення, звичайна їхня робота на короткий час вимушено припиниться через їхнє фізичне перебазування, налаштування, перенесення ІР-адрес тошо. Тож всі служби будуть про час цих робіт попереджені (А.А.Мельниченко, КБ ІС).
8. Підбиваються підсумки практики студентів магістратури. Вони приступили до підготовки дисертацій. Департамент навчальної роботи почав підготовку до організації практик на 2023 рік і укладати угоди щодо цього з підприємствами (А.А.Мельниченко).
9. Дані новоприйнятих аспірантів завантажено до системи ЄДЕБО. Впродовж поточного місяця мають бути затверджені теми їхніх дисертаційних робіт. Активно працюють з аспірантами їхні наукові керівники (А.А.Мельниченко).
10. Завершилася кампанія вибору студентами магістратури вибіркових дисциплін у системі MyKPI. За цими дисциплінами вони навчатимуться у наступному семестрі (А.А.Мельниченко).
11. Триває співпраця з органами державної влади, які опікуються питаннями електронних комунікацій, щодо блокування шкідливих доменів (А.А.Мельниченко).
12. Проводиться декілька опитувань, зокрема й роботодавців (таке опитування проводиться в КПІ з 2005 року) та інших (А.А.Мельниченко).
13. Триває робота з сертифікації дистанційних навчальних курсів у відповідності до нового Положення. Їхня якість поліпшується. Формується порядок черговості запису викладачів для створення відповідного відеоконтенту (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк).
14. Підготовлено, погоджено з відповідними підрозділами і затверджено Положення про комплексний моніторинг якості освіти, інформацію про нього поширено. Незабаром черговий комплексний моніторинг розпочнеться (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк).
15. Має бути активізована робота щодо розвитку сервісів «ЕК», платформи «Сікорський», їхньої інтеграції між собою тощо. Крім того, триває робота з доопрацювання платформи з працевлаштування та її інтеграції з системою «Деканат» та іншими. Слід також цю розробку захистити правоохоронними документами як інтелектуальну власність університету (А.А.Мельниченко, КБ ІС).
16. НПП, які станом на 07.11.2022 з поважних причин не мають доступу до модуля Календарний контроль, в АІС «Електронний кампус» необхідно заповнити відповідну гугл-форму. Інформацію буде передано до деканатів відповідних факультетів/навчально-наукових інститутів. Термін внесення даних – 09.11.2022 (Н.В.Семінська).
17. Розроблено та запущено форму опитування щодо Постанови КМУ «Про затвердження Порядку переведення на навчання за державним замовленням окремих категорій здобувачів фахової передвищої, вищої освіти, які зараховані до закладів фахової передвищої, вищої освіти до 2021 року включно на місця, що фінансуються за кошти фізичних та/або юридичних осіб», ґрунтуючись на роз’ясненнях МОН (Н.В.Семінська).
18. За ініціативи партнера КПІ – Університету Ройтлінгена (Німеччина), сприяння Благодійного фонду «Tubingen hilft Ukraine» та Благодійної організації «Благодійний Фонд «Розвиток міста» університет отримав як благодійну допомогу 16 одиниць друкарського обладнання (Н.В.Семінська).
19. Підписано 5 угод про академічну мобільність: з Келецьким технологічним університетом, технічним університетом Ескішехір, університетом м. Бордо, університетом Південно-Східної Норвегії, університетом Західної Богемії (Н.В.Семінська).
20. Профорієнтація школярів. Розпочато підготовку до проведення International Techno Art KPI. Зареєстровано 30 учасників, з них 11 команд, 19 – одноосібні учасники з України, Польщі, Німеччини, Марокко, Індії та Китаю (Н.В.Семінська).
21. Спільно з 10-ма провідними університетами України продовжувалася підготовка до проведення профорієнтаційного заходу для студентів (7-11 листопада 2022). Заплановано провести 21 воркшоп та майстер-класи. Загалом до участі в заході зареєстровано 36 компаній та 1801 студент з 10 університетів України (Н.В.Семінська).
22. Проведено ознайомчу онлайн-зустріч з представником компанії «КЕРНЕЛ» - провідного у світі та найбільшого в Україні виробника та експортера соняшникової олії. Обговорено основні напрями взаємодії. Досягнуто попередніх домовленостей щодо розширеної зустрічі з представниками факультетів/навчально-наукових інститутів та інших підрозділів (Н.В.Семінська).
23. На засіданні Вченої ради університету затверджено Положення про управління інтелектуальною власністю, яке узагальнює всю нормативну базу університету, що стосується інтелектуальної власності та вводить нові метрики оцінювання її стану. Також затверджено результати атестації наукових працівників (В.А.Пасічник, НДЧ, Департамент науки).
24. Відбулося чергове засідання координаційної ради Комплексної космічної програми університету, на якому обговорені такі питання:
- PolyITAN-HP-30: стан трансферу та запуску апарату;
- до Познані (Польща), відправлено відповідь на перелік нових технічних питань щодо адаптації обладнання Познанського університету технологій до наносупутника PolyITAN-3-PUT;
- оформлення документів щодо відправлення компонентів необхідного обладнання з Познані до КПІ (В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко).
25. Відбулася зустріч та підписання Меморандуму про співпрацю між КПІ та Інститутом ортопедії та травматології НАМН України у створенні високотехнологічних індивідуалізованих протезів (В.А.Пасічник, В.С.Камаєв).
26. На запит МОН до Державної науково-технічної бібліотеки України надано кандидатури осіб, відповідальних за створення, підтримку та внесення змін до профілів установи у базах даних Scopus та Web of Science, а також кандидатури уповноваженої особи, яка координуватиме роботу з упорядкування профілів КПІ (Є.В.Кулик).
27. До ДП «Укрпатент» подано 1 заявку на винахід (НН ММІ), 3 заявки на корисну модель (НН ММІ), 4 заявки на реєстрацію авторського права на твір (3-НН ІАТЕ, 1-НН ММІ) (О.Я.Юрчишин).
28. Спільно з ДМС підготовлено та надіслано партнерам спільноти «Стратегії ЄС для розвитку Дунайського регіону» пропозиції щодо участі КПІ ім. Ігоря Сікорського в консорціумі з подання проектної заявки на тему «Bringing Artificial Intelligence solutions to SMEs in the Danube Region» (В.А.Пасічник, С.М.Шукаєв).
29. Подано заявку до участі в робочій групі «Інновації та трансфер технологій», яка працює у межах спільноти «Стратегії ЄС для розвитку Дунайського регіону» та координується Steinbeis-Europa-Zentrum (В.А.Пасічник, С.М.Шукаєв).
30. Комісія Вченої ради з наукової та інноваційної діяльності та Комісія з міжнародних зв’язків в порядку громадського обговорення розглядають проєкт Постанови КМУ «Деякі питання виконання Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа», яка сприятиме імплементації Угоди між Україною, з одного боку, і Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії – з іншого, про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021 - 2025) (О.В.Лінючева, Г.Б.Варламов).
31. На виконання розпорядження про організаційні заходи щодо створення ювілейної книги «КПІ. Друге століття, продовження традицій» проведено:
- нараду групи з відбору фото та відеоматеріалів до ювілейного видання;
- нараду з членами авторського колективу від Державного політехнічного музею, на якій обговорено підготовку матеріалів пункту 1 (Традиції першого століття (Видатні випускники КПІ));
- розпочато опрацювання матеріалів від факультетів/навчально-наукових інститутів. Інформацію надали 9 із 24 факультетів/навчально-наукових інститутів (М.Ю.Ільченко, Н.В.Писаревська, Л.С.Іллясова, В.В.Татарчук).
32. До наукових шкіл університету направлено інформацію про щойно відкриті 667 конкурси програми «Горизонт Європа» на 2023-2024 роки за різними галузями знань і 6-ма напрямами: Здоров’я; Культура, креативність та інклюзивне суспільство; Цивільна безпека для суспільства; Цифровізація, промисловість та космічні дослідження; Клімат, енергетика та мобільність; Продовольство, біоекономіка, природні ресурси, сільське господарство та довкілля (С.І.Сидоренко, С.М.Шукаєв).
33. Проведено індивідуальні зустрічі і обговорення із керівниками 11-ти наукових шкіл і діючих наукових груп ФММ стосовно подання проектних пропозицій за обраними конкурсами і галузями знань. Наступного тижня будуть проведені такі ж зустрічі на ФЕА, НН ІМЗ (повторно), НН ФТІ (С.І.Сидоренко, С.М.Шукаєв, ФММ, ФЕА, НН ІМЗ, НН ФТІ).
34. Відбулася перша установча зустріч з генеральним директором Наукового парку «Київська політехніка» щодо залучення наукових шкіл університету, які активно співпрацюють з Науковим парком, до підготовки проєктних заявок на конкурси програми «Горизонт Європа» зокрема, за 5-ма дослідницько-інноваційними місіями: Адаптація до кліматичних змін, включаючи соціальні трансформації; Боротьба з раком; Здоров’я ґрунту та їжа; Кліматично-нейтральні та розумні міста; Здорові океани, моря, берегові та внутрішні води (С.І.Сидоренко, С.М.Шукаєв, В.С.Камаєв).
35. Силами пілотної творчої команди Студентського парламенту завершено підготовку другої проєктної заявки (стажування в сфері матеріалознавства в Штутгарті з 01.03 до 31.05.2023 р., куратор І.А.Владимирський) «Spring School of Materials Microscopy», Studienpraktika für Gruppen von ausländischen Studierenden in Deutschland 2022/2023 DAAD (І.А.Владимирський).
36. Тривають контакти з Посольством Італії щодо благодійної передачі та церемонії відкриття в КПІ скульптурної композиції Паоло Койя «ДНК». Церемонію відкриття планується провести 23 або 24 листопада за участі Посла Італії в Україні, представників КМДА, громадськості України, ЗМІ та представників Міланської політехніки (останні – за допомогою Zoom) (С.І.Сидоренко).
37. Станом на 7 жовтня на навчання до КПІ зараховано 95 іноземних громадян, що складає 50% від кількості здобувачів вищої освіти, зарахованих у 2021 році (враховувались ті здобувачі вищої освіти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) (С.І.Сидоренко, О.О.Олійник, В.С.Овєчкін).
38. Ректор М.З. Згуровський отримав листа із Обудського університету в Будапешті про рішення художника Патріка Муракамі продати на виставці свою картину «Reddestred» і направити отримані від продажу картини кошти як благодійну допомогу до КПІ. В листі-відповіді ректор М.З. Згуровський висловив вдячність за яскравий прояв солідарності з Україною, з КПІ в нашій боротьбі із силами абсолютного зла.
39. Після завершення навчання з цивільного захисту осіб, які відповідають за ці питання в структурних підрозділах, і дообладнання низки укриттів, університет отримав акт про атестацію укриття в корпусі №21 на 50 людей. Крім того, готується атестація укриття на 50 осіб в корпусі №30 (В.А.Кондратюк, Ю.В.Нестеренко).
40. Планується провести навчання з пожежної та техногенної безпеки для керівників структурних підрозділів на базі навчального корпусу №17. 15 листопада навчання з залученням представників ДСНС і використанням спецтехніки планується провести в одному з гуртожитків Студмістечка. Затим буде проведено навчання в структурних підрозділах (В.А.Кондратюк).
41. У п’ятницю 4 листопада проведено акцію з висаджування дерев у новому парку за корпусом №28. Було висаджено приблизно 170 саджанців дерев різних порід. Участь в акції, якій надав сприяння Профком співробітників, взяли працівники, викладачі та студенти університету і навіть діти, які відвідують Клуб сімейного дозвілля. Слід додати, що в парку до цієї акції постійно працювала й група студентів-волонтерів (В.А.Кондратюк, М.О.Безуглий, Н.В.Семінська, студенти і викладачі різних факультетів).
42. Минулого тижня університет отримав наряди на теплопостачання гуртожитків. Опалення на об’єктах Студмістечка підключено. Підготовлено та відправлено до КП «Київтеплоенерго» документи й на підключення навчальних корпусів. Але поки що тепло подається на об’єкти, де проживають люди і на об’єкти соціального призначення. Адміністративні та інші об’єкти місто підключає в третю чергу. Проте, за попередньою інформацією, перші підключення Бібліотеки, Державного політехнічного музею, в якому зберігаються експонати, та деяких навчальних корпусів можуть відбутися 10 листопада (В.А.Кондратюк).
43. За рекомендацією компаній ДТЕК і «Укренерго» проведено ревізію та деякі роботи з модернізації електрообладнання університету, щоби мати резервне живлення на випадки подальших аварійних відключень електроенергії по Києву (В.А.Кондратюк).
44. Проведено робочу нараду з проректорами, на якій обговорено дії у випадку повного знеструмлення університету. Передбачено встановлення автономних джерел живлення, насамперед на тих майданчиках, звідки забезпечується робота університетських мереж і доступ до інформаційних платформ, які використовуються під час освітнього процесу (В.А.Кондратюк).
45. Завершується підготовка навчальних корпусів і гуртожитків до опалювального сезону – перевірено технічне обладнання, електрообладнання, закінчується ущільнення віконних рам, на двері встановлюються доводчики тощо (В.А.Кондратюк).
46. Минулого тижня відбулося засідання правління університетського Фонду підтримки ЗСУ, на якому затверджено критерії визначення тих, кому надаватиметься допомога, і порядок її надання. Спільно з Медіалабораторією створено і 4 листопада через університетські ресурси поширено відеоролик про початок роботи Фонду, а також про те, в який спосіб на нього можна перераховувати кошти. Вже є доволі багато працівників, які надали відповідні заяви і перерахували Фонду певні гроші (В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, М.М.Перестюк).
47. 4 листопада відбувся фінал турніру київських ЗВО з футзалу. Команда КПІ здобула в ньому перше місце (В.А.Кондратюк).
48. Проведено другий етап навчань з охорони праці. Наступний етап – навчання з працівниками Студмістечка та представниками підрозділів, які працюють у шкідливих умовах, з ненормованим робочим днем, мають доступ до високовольтного обладнання (В.А.Кондратюк).
49. Почалася заміна акумуляторних батарей в кімнатах, обладнаних охоронною сигналізацією. Спільно з працівниками поліції проведено відпрацювання території університету, затримано осіб, які мали намір щодо скоєння незаконних дій (В.А.Кондратюк).
50. На виконання рекомендації Солом’янської РДА прийнято рішення провести на поточному тижні спільні з іншими вишами, які працюють на території району, навчання з цивільного захисту і пожежної безпеки (В.А.Кондратюк).
51. Університет вже отримав змінені ліміти фінансування, якими, починаючи з жовтня, передбачено певне його зниження. Надійшли кошти на виплату стипендій. На поточному тижні очікується решта коштів на виплату авансу. Спецкошти надходять. Проплат від Держказначейства минулого тижня практично не було, тож університет має певну кредиторську заборгованість по науці та іншими програмами (Л.Г.Субботіна).
52. МОН надало запит щодо студентів, які навчаються на контрактній формі і є переселенцями, перебувають у зоні бойових дій або належать до інших пільгових категорій, для переведення їх на бюджет. Але від них вимагається подати дуже велику кількість підтверджувальних документів у дуже стислі терміни. Це зробити для більшості таких студентів практично неможливо. Тому з міністерством досягнуто домовленостей щодо відтермінування подання частини документів (Л.Г.Субботіна).
53. Підготовлено новий штатний розпис, який відповідає результатам цьогорічного набору студентів. Підготовлено наказ щодо виплати згідно з законодавством річної винагороди навчально-допоміжному персоналу (Л.Г.Субботіна).
54. В університеті триває річна інвентаризація. Проводиться дуже багато списань застарілого обладнання, старих меблів тощо (Л.Г.Субботіна).
55. У Студмістечку триває робота з облаштування укриттів: обладнуються місця для сидіння, забезпечується зв’язок, оновлюються запаси питної води. Всі гуртожитки опалюються і забезпечені гарячим і холодним водопостачанням.
Ремонтні роботи силами працівників Служби експлуатації гуртожитків проводяться на 3 об’єктах – в гуртожитках №№3 8, 12 і 14. ВЕК у гуртожитку №9 проводить заміну аварійних вікон і поверхових дверей.
Фахівці з виховної роботи зосередили свою діяльність на нагадуванні студентам правил пожежної безпеки й необхідності неухильного їх дотримання, а також на необхідності ощадливого використання електроприладів для економії електроенергії та профілактики вірусних захворювань (О.А.Іщенко).
56. Науково-технічна бібліотека обслуговує читачів у штатних очному та дистанційному режимах. Читачам надано інформацію про те, які послуги можна отримати в Бібліотеці, коли немає електроенергії. Постійно здійснюється інформування науковців про ті бази даних і платформи, які нині є для них доступними. На поточному тижні також відбудуться вебінари щодо можливостей Web of Science.
У межах створення в НТБ сучасного укриття за допомогою працівників господарських служб і студентів-волонтерів звільнено приміщення нульового поверху Бібліотеки для сховища.
9 листопада у День української писемності та мови НТБ запрошує всіх на традиційний Всеукраїнський диктант національної єдності (М.Л.Друченко).
57. Профком почав працювати над організацією придбання подарунків дітям працівників. Готуються списки дітей (О.І. Шейко).
58. Минулого тижня громадська організація «На пульсі», яка займається організацією донації крові, відзначила річницю свого створення. Участь у заході взяли 30 студентів-донорів, які регулярно здають кров.
Студрада Студмістечка запускає розмовний клуб німецької та англійської мов. За можливості планується запустити його в режимі офлайн.
За проєктом «EcoKPI» за минулий тиждень від організацій та волонтерів отримано приблизно 100 кг використаних б\в акумуляторів, які ближчим часом планується здати на переробку (В.Галятин).
59. У зв'язку з систематичними вимкненнями електроенергії Профком студентів організовує пункт підзарядки телефонів та інших гаджетів у гуртожитках. Опрацьовується питання придбання власного генератора. Але оскільки основна проблема нині – це забезпечення роботи Інтернету, Профком студентів пропонує розглянути можливість використання за необхідності терміналів «Starlink», які має університет (І.Степанюк).