Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 29 серпня 2022 року

29 серпня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, М.В.Броницька, О.М.Бруй, М.О.Безуглий, Є.Малкіна, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:

1. Триває робота з підготовки до нового навчального року. Формуються штатні розписи груп забезпечення освітніх програм. Це передусім стосується штатної частини кадрового забезпечення складу кафедр. В окремих випадках (особливо для забезпечення навчання на старших курсах) вирішуються питання щодо залучення до освітнього процесу сумісників (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко).

2. Видано наказ про захист персональних даних і допуск посадових осіб університету до роботи з персональними даними вступників як до бакалаврату, так і до магістратури. На поточному тижні з цими особами буде проведено додатковий інструктаж (О.А.Жученко).

3. 23 серпня сплив термін подання заяв вступниками для здобуття вищої освіти за освітнім рівнем «бакалавр» на основі повної загальної середньої освіти та тих, хто має дипломи молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, фахових молодших бакалаврів. Цього року до КПІ подано 28355 заяв (торік 46 000) на основі повної загальної середньої освіти, зокрема й тих, хто здобув дипломи молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, фахових молодших бакалаврів. Київська політехніка посіла перше місце за кількістю таких заяв серед усіх закладів вищої освіти України. На другому місці – Львівський національний університет імені Івана Франка, на третьому – Національний університет «Львівська політехніка», за ним – Київський національний університет імені Тараса Шевченка (О.А.Жученко, В.М.Можаровський, декани факультетів і директори інститутів).

4. 29 серпня офіційно оприлюднені рекомендації на місця державного замовлення (бакалаврат). У КПІ відкрилися всі конкурсні пропозиції по всіх 43 спеціальностях. Отож рекомендації отримали 3500 вступників на денну форму навчання і 93 – на заочну. Крім того, вже зараховано за квотою-2 (для вступників з тимчасово окупованих територій, та тих, хто проживає на особливо небезпечних територіях) 340 осіб. За попередніми підрахунками до університету буде зараховано стільки ж осіб, скільки і позаминулого року, і ненабагато менше, ніж торік. Розпочато прийом оригіналів документів від вступників на бакалаврат. Підготовлено приміщення оперативних штабів відбіркових комісій факультетів та інститутів КПІ для роботи зі вступниками та проведено обхід представниками ректорату та секретаріату Приймальної комісії. Всі приміщення готові до роботи, працівників поінформовано про необхідні дії в разі оголошення повітряної тривоги. Прийом документів триватиме до 2 вересня для тих, хто вступає за державним замовленням, і до 16 вересня для тих, хто вступає на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб. Наказ про зарахування за державним замовленням буде виданий 5 вересня (О.А.Жученко, В.М.Можаровський).  

5.  Триває подання документів для вступу на другий, магістерський рівень вищої освіти. Станом на ранок 29 серпня подано 3147 заяв. Їх обробляють працівники секретаріату Приймальної комісії. Продовжується робота атестаційних комісій факультетів і навчально-наукових інститутів з розгляду мотиваційних листів вступників для здобуття ступеня магістра. Атестаційні комісії розглядають листи вступників та призначають комплексні фахові випробування. Ці випробування розпочнуться 5 вересня в дистанційному режимі з використанням платформ ZOOM та Google Meet (О.А.Жученко, В.М.Можаровський). 

6.  1 вересня о 10-00 відбудеться Конференція трудового колективу, яку буде суміщено з Сесією професорсько-викладацького складу університету, після якої о 13-00 відбудеться засідання Адміністративної ради, а затим – засідання вчених рад інститутів і факультетів (М.О.Безуглий, І.Степанюк, О.А.Жученко, декани факультетів і директори інститутів).   

7. Графік акредитації освітніх програм КПІ на новий навчальний рік очікується 1 вересня. Перші акредитації мають розпочатися з вересня (О.А.Жученко).

8. У межах підготовки до нового навчального року проводиться робота зі складання розкладів занять та підготовки навчальних і робочих планів. Також продовжується  підготовка аудиторій до занять з урахуванням того, що 7 факультетів ухвалили рішення, що проводитимуть навчання в дистанційному режимі з проведенням в очному режимі лише окремих занять і консультацій. На запит МОН України підготовлено відповідь  щодо організації навчального процесу в КПІ в новому навчальному році (А.А.Мельниченко).

9. Триває робота з розвитку університетських інформаційних ресурсів. З огляду на важливість розвитку платформи «Сікорський», поглиблюється співпраця з МОН України у частині розширення можливостей університету щодо користування середовищами Google Workspace та ZOOM. Зокрема, після отримання майже 2000 розширених ліцензій на користування ZOOM представники департаменту освітнього процесу взяли участь у семінарі з вивчення особливостей поширення ліцензій у закладах освіти, організованому МОН України спільно з представниками компанії ZOOM. Окрім того, ще навесні поточного року було подано заявку на розширення ліцензії на користування хмарними додатками Google, зокрема середовищем Google Workspace Education, і минулого тижня було відкрито розширену ліцензію Teaching and Learning Upgrade (А.А.Мельниченко).

10. Забезпечено виконання розпорядження Національного центру оперативного технічного управління мережами телекомунікацій щодо блокування фішингових доменів і забезпечення безпеки роботи в кіберпросторі. Також триває робота щодо приєднання університету до платформи MISP-UA, яка забезпечує ефективну протидію кіберзагрозам і обмін даними щодо ризиків (А.А.Мельниченко).

11. Видано наказ про зарахування до докторантури в 2022 році. Зараховано 3-х осіб. У жовтні планується затвердити на засіданні Вченої ради тем докторських дисертацій. Також видано наказ про завершення в 2022 році  підготовки в докторантурі 7-и осіб (А.А.Мельниченко).

12. Розпочалися вступні випробування до аспірантури. Кількість заяв на прийом до аспірантури з липня дещо зросла, тож їх навіть більше, ніж торік. Вступні іспити проводитимуться до 9 вересня. Водночас, з вересня розпочнеться кампанія зі звітування аспірантів минулих років прийому (А.А.Мельниченко).

13. На засідання Вченої ради університету планується винести питання затвердження освітніх програм та  їхнього оновлення (А.А.Мельниченко, М.Ю.Ільченко).

14. Триває поселення та переселення студентів старших курсів з тих гуртожитків, які не обладнані укриттями, до тих, що мають все необхідне для забезпечення безпеки мешканців. До волонтерської ініціативи долучилися понад 80 студентів. Складено і запаковано речі студентів у понад 100 кімнатах, зроблено їхній опис та  відправлено до власників або камер схову. На поточному тижні ця робота має бути завершена. Розроблено алгоритм та інструкцію з поселення студентів 1-го курсу (бакалаврат). Інформацію розміщено на інформаційних ресурсах університету (Н.В.Семінська, О.А.Іщенко, І.Степанюк).  

15. Завершила роботу предметна комісія з розгляду мотиваційних листів бакалаврів. Всього опрацьовано 26916 листів. Розпочато роботу консультаційного центра по вул. Політехнічній. Визначено локації. Залучено волонтерів, які консультуватимуть абітурієнтів по території університету та бути своєрідними навігаторами по території (Приймальна комісія).

16. З 22 по 26 серпня 2022 року відраховано з університету 20 студентів (7 студентів навчалися за кошти фізичних осіб). Поновили на навчання на денній формі з 1 вересня 10  студентів (8 студентів – навчання за кошти фізичних осіб). Окрім того, 2-є студентів з інших ЗВО допущено до занять до надходження особової справи. Підписання наказів про  поновлення студентів триватиме по 7 вересня 2022 року (Н.В.Семінська).

17. Узгоджено питання щодо стипендіальних карток – особливості їхньої видачі, оформлення (Н.В.Семінська).

18. Розроблено пам'ятку куратора групи та покрокову інструкцію дій з організації роботи 1 курсу. Акцентовано увагу на необхідності особливо відповідального ставлення до персональних даних студентів (Н.В.Семінська).

19. Продовжується прийом та розгляд документів на здобуття іменної стипендії Кабінету Міністрів та Верховної Ради України (станом на 26 серпня надіслали документи 20 студентів) (Н.В.Семінська).

20. Підписану угоду про співпрацю передано до Університету ім. Адама Міцкевича (Познань), домовлено про зустріч з його проректором з міжнародного співробітництва для обговорення питань співпраці за програмами подвійного диплому та академічної мобільності. Вже восени 4 студенти визначених в угоді спеціальностей матимуть змогу взяти участь у програмі обміну з цим університетом (Н.В.Семінська, О.П.Демиденко).

21. Упорядковано документообіг з оформлення мобільності у період дії правового режиму воєнного стану (О.П.Демиденко).

22. Триває набір на навчання за програмами доуніверситетської підготовки. Приймаються учні 6-11 класів. Також розпочинається рекламна кампанія для залучення першокурсників на навчання на адаптаційних курсах. Центр тестування проводить поточну атестацію  вступників, станом на 29 серпня вже спільно з Приймальною комісією  проведено 215 співбесід 75 абітурієнтів з тимчасово-окупованих територій, триває підготовка до вхідного ректорського контролю (М.М.Перестюк).

23. Співробтіники КПІмедіа працюють над новим проєктом про КПІшників, які нині воюють на фронті. Спільно з ДНВР КПІмедіа також працює над проєктом, який буде присвячено студентському життю в університеті. Триває робота з підготовки відеоматеріалів до 125-річчя КПІ (М.М.Перестюк, Н.В.Семінська).



24. Група технічних фахівців університету напрацювала пропозиції до Державної програми розвитку високотехнологічної галузі України. До керівництва державних органів влади надіслано лист з конкретизованими пропозиціями щодо спроможності КПІ ім. Ігоря Сікорського виконати замовлення в області авіаційної інженерії, а також пропозиції до Державної програми (В.А.Пасічник).

25. 25 серпня відбулося засідання Ради проректорів з наукової роботи під головуванням заступника Міністра освіти і науки Олексія Шкуратова. На засіданні обговорено актуальні питання наукової діяльності університетів, зокрема й конкурсу науково-дослідних робіт (В.А.Пасічник).

26. Партнеру по створенню університетського наносупутника «PolyITAN-12U» надіслано лист про строки поставки блоків комунікації (В.А.Пасічник).

27. На плановому засіданні Ради космічної програми обговорено стан виконання робіт з підготовки до запуску та трансферу наносупутника «PolyITAN-HP-30», хід виконання проєкту створення наносупутника «PolyITAN-12U», а також пропозиції КПІ ім. Ігоря Сікорського до проєкту Стратегії космічної діяльності України на довгостроковий період (В.А.Пасічник).

28. КПІ ім. Ігоря Сікорського направив до University of Latvia підготовленого  науковою групою з ФСП листа з пропозицією про виконання спільного наукового проєкту. Також  листа з такою само пропозицією, але  підготовленого  науковою групою з ХТФ, скеровано  до Riga Technical University (В.А.Пасічник, О.А.Акімова).

29. Експерти Центру 4.0 взяли участь у просвітницькому заході, де для членів Українського кластерного альянсу продемонстрували особливості застосування цифрових двійників і методику їхнього опису при поданні грантових заявок (В.А.Пасічник).

30. Науковці ННЦ ПС «Соціоплюс» за підтримки ДІТТ підготували і подали для участі у торгах через систему «Прозорро» тендерну пропозицію на закупівлю наукової послуги «Загальноукраїнське дослідження громадської думки» (А.В.Іщенко, О.В.Юрчишин).

31. Відбулася зустріч працівників ДІТТ з компанією «Іntellias», яка спеціалізується на автоматизації виробничих процесів. За результатами зустрічі очікується технічна пропозиція щодо можливостей залучення наукових груп університету до участі в проєкті раціонального споживання енергії екотранспортом (А.В.Іщенко, О.Ю.Юрчишин).

32. З метою оновлення «Положення про організацію роботи з об'єктами права інтелектуальної власності в КПІ ім. Ігоря Сікорського» підготовлено методику визначення рівня готовності інтелектуальної власності IPRL (Intellectual Property Readiness Level) до трансферу технологій (В.А.Пасічник, О.Я.Юрчишин).

33. Протягом тижня подано 1 заявку на винахід (ФБМІ), 15 заявок для реєстрації авторського права на твір (2 – НН ММІ, 10 – ФММ, 3 – НН ІАТЕ). Отримано 1 свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір (НН ІТС) (В.А.Пасічник, О.Я.Юрчишин).

34. Чотири постійні комісії Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського в порядку громадського обговорення розпочали  розгляд проєкту Плану відновлення України в частині освіти і науки. При  Національній раді з відновлення України від наслідків війни створено робочу групу з питань освіти і науки, яка напрацювала пропозиції щодо пріоритетних реформ, ініціатив, проєктів нормативно-правових актів, прийняття та реалізація яких є необхідними у воєнний і післявоєнний періоди, та підготувала проєкт Плану відновлення України в частині освіти та науки (М.Ю.Ільченко).

35. Спільно із заступником голови Вченої ради П.О.Киричком та керівником штабу цивільного захисту Ю.В.Нестеренко проведено нараду та обговорено і напрацьовано пропозиції стосовно звернення Громадської організації ветеранів КПІ щодо питань воєнно-патріотичного виховання студентської молоді (П.О.Киричок, Ю.В.Нестеренко).

 

36. Триває планова робота з 28-ма Альянсами європейських університетів. Альянси об'єднують понад 100 провідних університетів Європи різноманітного змістовного спрямування і можуть бути платформами для розвитку міжнародної співпраці факультетів, інститутів, 70-ти наукових шкіл і 272-х діючих наукових груп КПІ та розширення спільної проєктно-грантової та іншої діяльності. Саме надходження з міжнародних джерел за умов вкрай обмеженого бюджетного фінансування стають чи не головним джерелом розвитку навчально-лабораторної і дослідницької бази лабораторій і матеріального заохочення співробітників (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).

37. Триває взаємодія зі структурами Альянсу CESAER щодо процедури вступу до нього КПІ ім. Ігоря Сікорського. На запрошення Секретаріату CESAER до участі у CESAER Annual Meetings 12-14 жовтня 2022 року на базі TU Dresden, Німеччина, формується делегація університету і доповідь про КПІ (С.І.Сидоренко).

38. Проводиться підготовка виступу на засіданні «Anniversary of the Magna Charta Universitatum Conference», яке відбудеться 14-16 вересня 2022 року в Болоньї (Італія). Його буде присвячено річниці прийняття оновленої Magna Charta Universitatum. КПІ є підписантом першої та оновленої Magna Charta Universitatum (С.І.Сидоренко, А.А.Мельниченко).

39. Станом на 26 серпня 2022 р. на навчання в КПІ зараховано 19 іноземних громадян (враховувалися ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) (С.І.Сидоренко).

40. Триває збір даних про роботу КПІ для завантаження до предметного Шанхайського рейтингу, причому шанси КПІ ввійти до першої його тисячі виглядають доволі обнадійливо (С.І.Сидоренко). 

41. Від Академічного інституту підприємницьких досліджень (м.Ніігата, Японія) отримано  інформацію про направлення до Фонду підтримки КПІ коштів у розмірі 500 000 ієн (К.О.Луговська).

42. Асоціація польських інженерів та механіків направить до Фонду підтримки КПІ благодійні  кошти у розмірі  415 євро (С.І.Сидоренко).

43. Штаб цивільного захисту університету продовжує роботу з підготовки до нового навчального року укриттів на території університету та студмістечка. Перевірка спільно з інспекторами ДСНС їхньої готовості запланована на 31 серпня. Затверджено схеми руху до укриттів у навчальних корпусах. Підписано угоди щодо отримання шанцевого інструменту та іншого обладнання для укриттів, до кінця тижня все буде роздано по підрозділах (В.А.Кондратюк). 

44. Упродовж минулого тижня відбулося 2 спрацювання автоматичної пожежної сигналізації (АПС): перше – в навчальному корпусі №12 через стрибок напруги в  електромережі, друге – в одному з гуртожитків через порушення правил пожежної безпеки. Після перевірки і налаштування всі системи працюють в штатному режимі. Крім того, проведено підготовчі роботи до виконання другого етапу встановлення АПС в Центрі культури та мистецтв – всі роботи планується виконати протягом вересня (В.А.Кондратюк).

45. Працівники департаменту господарської роботи спільно з представниками Студмістечка  провели роботи з благоустрою в парку «Сосновий» (облаштування хідників і видалення сухих дерев).   Також тривають роботи з благоустрою нового парку вздовж ліній швидкісного трамваю: проведено обробку ділянок парку спеціальними хімічними препаратами для подальшого їхнього засівання газонною травою, триває робота з укладання тротуарних доріжок, проводиться планування зон відпочинку тощо (Кондратюк).   

46. Працівники Центру фізичного виховання і спорту підготували інженерні мережі для встановлення бойлерів в душових великого басейну. Один бойлер вже встановлено, на черзі – ще три (В.А.Кондратюк).

47. На виконання рекомендацій інспекторів ДСНС проведено обстеження  усіх інженерних комунікацій, що розташовано в підвальних приміщеннях університетських будівель. Складено відповідні акти. Використання цих приміщень після виконання, в разі необхідності, ремонту обстежених комунікацій дадуть можливість також використовувати  ці приміщення як укриття (В.А.Кондратюк).

48. Працівники департаменту господарської роботи спільно з представниками КП «Київенерго» в межах підготовки до нового опалювального сезону перевірили електромережі спільного використання, що проложені на території університету. Спільно з представниками КП «Київводоканал» ліквідовано аварію водопровідної мережі, що живіть навчальний корпус №24, АТП та довколишні житлові будинки. Спільно з фахівцями КП «Київтеплоенерго» проведено обслуговування індивідуальних теплових пунктів у навчальних корпусах  (В.А.Кондратюк).

49. Центр студентського харчування готується до надання послуг більшій кількості студентів і курсантів після початку нового навчального року (В.А.Кондратюк).



50. Центр фізичного виховання і спорту спільно з ДЕФ оновив прейскурант послуг, які надає Центр фізичного виховання і спорту КПІ (В.А.Кондратюк, ДЕФ. ЦФВС).

51. На час відзначення Дня Незалежності України з 23 по 25 серпня в університеті було посилено заходи безпеки. Окрім того, на території університету спільно з представниками поліції та інших силових органів було проведено спеціальні тренування (В.А.Кондратюк).

52. Розроблено і погоджено з відповідними службами порядок допуску до навчальних корпусів університету вступників для подачі оригіналів документів. Також розроблено інструкції з технічної експлуатації та організації роботи центрального пульту спостереження університету (В.А.Кондратюк, Приймальна комісія).

53. Заробітну платню працівникам університету за другу половину серпня нараховано. Перерахування коштів на картки очікується 30 серпня. Виплачено академічну стипендію студентам в обсязі 86% від загальної суми – неповна виплата пов'язана з нерівномірним фінансуванням від МОН України. ДЕФ постійно працює з відповідними службами міністерства для виправлення ситуації. Стипендію аспірантам, докторантам і залишок стипендії студентам буде виплачено на початку вересня після отримання фінансування. Соціальну стипендію також нараховано, очікується її перерахування на картки.  Платежі Державна казначейська служба проводить частково, однак з боку КПІ затримок немає – всі документи подаються своєчасно. Отож нині кредиторська заборгованість в університеті складає 4,2 млн. гривень, хоча частина платежів щодня проходить від Держказначейства (М.В.Браницька).

54. Університет звернувся до Мінекономрозвитку з питанням щодо недостатньо  врегульованого в законодавстві питання збереження середньої заробітної платні педагогічним і науково-педагогічним працівникам, які проходять військову службу. Відповідь дала підстави зберегти середню зарплатню для таких працівників університету (М.В.Браницька).

55. У Студмістечку проводиться поселення вступників, яких прийнято до університету за квотою-2. Фахівці з виховною роботи студмістечка проводять для всіх – нових і  старих – мешканців гуртожитків інструктажі з правил пожежної безпеки, користування газовими плитами, особистої безпеки під час оголошення повітряних тривог тощо. Найнеобхідніші ремонті роботи виконуються на 5 об'єктах Студмістечка. Також проводяться необхідні роботи з благоустрою території (О.А.Іщенко). 



56. Науково-технічна бібліотека КПІ працює у штатному режимі. Послуги надаються як в дистанційному, так і в очному режимах. Завершено роботу з  верифікації даних в рейтингах науково-педагогічних працівників. Складено і викладено в депозитарії ElAKPI список нових публікацій науковців університету за матеріалами Scopus (495 публікацій) і Web of Science (254 публікації).  Також на минулому тижні було проведено лекцію про історію українського прапора, яку прочитав головний художник ЗСУ Олексій Руденко. Крім того, 26 серпня в холі НТБ було відкрито виставку студентських фоторобіт, яка працюватиме до 2 вересня   (О.М.Бруй).

57.   Профком КПІ завершує підготовку до Конференції трудового колективу. Крім того, триває робота з надання допомоги працівникам університету, які через війну втратили житло, або житло яких було дуже пошкоджено. Виявляються нові постраждалі – за останній тиждень таких було 5 осіб, з ними працює відповідна комісія (М.О.Безуглий).      

58. Студентська рада університету долучилася до збору коштів на українські безпілотники «Валькірія», який проводять компанія «COMFY» та фонд Сергія Притули. За внесок від 100 000 грн. з   організації її логотип буде розміщено на безпілотнику. Отож планується зібрати 100 000 грн. для розміщення там і лого КПІ. З 24 серпня вже зібрано 46 000 грн.

За проєктом «EcoKPI» студенти збирали кошти на інструмент, а студрада РТФ допомогла знайти волонтерів у лабораторію, яка виготовляє системи скидання вибухівки для дронів.  Також студенти проводили сортування одноразових електронних сигарет для переробки акумуляторів з них для цих систем.

Продовжує працювати розмовний клуб англійської (Є.Малкіна).

59. Профком студентів провів турнір з кіберспорту, під час якого було зібрано 2000 гривень для студентів ІЕЕ, які нині проходять службу в ЗСУ. Також проведено благодійну грошову лотерею, яка закрила збір коштів для цих студентів на суму 75 тис. гривень.  Окрім того, триває збір коштів для студентів ФТІ, які збирають гроші на снайперську гвинтівку для київських політехніків, які служать у ЗСУ. Також продовжується збір речей для людей, які постраждали від злочинних дій рашистів під час окупації.  Передано рушники та інші необхідні речі військовому госпіталю.

Спільно з партнерами Профком студентів організував і провів чергове навчання волонтерів, які займатимуться лікуванням посттравматичних розладів.

Окрім того, Профком студентів надає відповіді на запити вступників щодо різних питань поселення до гуртожитків і навчання в КПІ тощо (І. Степанюк).

Дата події