Засідання ректорату 16 травня 2022 року

Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 16 травня 2022 року

16 травня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, О.М.Бруй, М.О.Безуглий, Є.Малкіна, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:

1. Забезпечується постійний контроль проведення та методичного забезпечення освітнього процесу в дистанційному режимі. Контроль і перевірка здійснюються в тому числі й через «Електронний Кампус». Число скарг і порушень зменшується, ті, що є, одразу опрацьовуються. Проводиться підготовка до семестрового контролю. Усі контрольні заходи в університеті переведено у форму заліків (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко). 

2. Триває підготовка до нового начального року у системі MyKPI. Якщо МОН не внесе змін до порядку прийому в ЗВО, новий навчальний рік для студентів першого курсу бакалаврату розпочнеться 19 вересня, 1 курсу магістратури – 3 жовтня (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко). 

3. Минулого тижня відбулася традиційна нарада в МОН щодо підготовки до вступної кампанії. Серед іншого Міністерство наголосило, що набір на навчання іноземців здійснюватиметься лише на акредитовані освітні програми. Правила прийому до університету потрібно затвердити до 1 липня. Якщо раніше для цього було потрібно рішення Вченої ради університету, то тепер достатньо рішення Приймальної комісії  з наступним затвердженням наказом ректором. Отож наступного тижня планується провести відповідне засідання Приймальної комісії (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко, Приймальна комісія).     

4. За результатами наради в МОН та в зв'язку з тим, що університет вже отримав наказ про проведення мультипредметного тесту, проведено засідання з керівниками оперативних штабів відбіркових комісій факультетів та інститутів, до яких було доведено відповідну інформацію. Крім того, значну увагу було приділено інформаційній складовій вступної кампанії, профорієнтаційній роботі тощо (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко, Н.В.Семінська).

5. Видано наказ про підготовку до акредитаційних процедур, які мають відбутися наступного навчального року. Оприлюднено перелік ОП, які передбачається винести на зовнішню акредитацію НАЗЯВО. До нього увійшли 63 програми бакалаврського рівня, 47 програм магістерського рівня а також кілька програм рівня PhD (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко).

6. На 17 травня заплановане проведення засідання Колегії НАЗЯВО, на яке виносяться на затвердження і 2 освітні програми КПІ – «Історія» та «Видавництво та поліграфія» (О.А.Жученко).  

7. Відповідно до рішення Адміністративної ради завершується оформлення документів по забезпеченню роботі керівників підрозділів, а також покладення тимчасового виконання обов'язків на тих працівників, які заміщують відсутніх Києві керівників (О.А.Жученко, М.О.Мазур).

8. Триває моніторинг проведення практики студентів 4 курсу. Здебільшого вона проходить у підрозділах університету, тому щоб вона не стала формальністю, здійснюється контроль цієї роботи (А.А.Мельниченко). 

9. Проводиться робота щодо вдосконалення мовної підготовки майбутніх фахівців в університеті.  Враховуючи те, що нині університет отримав доступ до кращих освітніх ресурсів провідних університетів світу та навчальних Інтернет-курсів, відпрацьовуються рекомендації для викладачів низки технічних дисциплін щодо способів включення до навчального процесу обов'язкого прослуховування студентами курсів з англійської мови  відповідного професійного спрямування (А.А.Мельниченко, ФЛ, факультети та інститути); 

10. У зв'язку з початком приймальної кампанії триває моніторинг університетських інформаційних ресурсів – сайтів кафедр, факультетів, їхніх сторінок у соціальних мережах. Там має постійно розміщуватися свіжа інформація щодо особливостей діяльності цих підрозділів, нових умов прийому. Відпрацьовуються питання змісту інформаційних ресурсів підрозділів, механізми поширення інформації тощо (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк, Н.В.Семінська).

11. Проведено розширену нараду щодо взаємодії Науково-технічної бібліотеки КПІ та залучення її ресурсів, інструментів і можливостей до освітнього процесу, а також створення на її базі освітнього хабу та оновлення самої методології навчання. Відпрацьовано попередню загальну схему взаємодії основних стейк-холдерів і учасників освітнього процесу. Триває робота над відпрацюванням змісту взаємодії та забезпеченням інтеграції у цьому напрямі всіх внутрішьноуніверситетських інформаційних систем, а також відкритих електронних ресурсів провідних університетів світу.  Окрему увагу при цьому має бути приділено викладачам університету та ознайомленню їх з ресурсами і  можливостями бібліотеки та її сервісів (В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко, О.А.Жученко, О.М.Бруй).

12. Відновлено роботу з впровадження Інтернет-платформи з працевлаштування. До неї внесено певні удосконалення, проводиться її інтеграція з внутрішніми ресурсами університету (АС «Деканат», «ЕК» та іншими)    (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк).

13.  На запити щодо отримання документів про попередню освіту студентам та батькам студентів надано 46 копій документів. Окрім того, з 9 по 13 травня 12 студентам надано академічні відпустки  (Н.В.Семінська).

14. У межах КПІАбітTalks проведено 2 профорієнтаційних зустрічі школярів зі студентом ННІАТ Федором Чорнобривцевим та з проєктною менеджеркою  бібліотеки Юлією Корян на тему: «Бібліотека - твоя точка опори» (Н.В.Семінська).

15. Проведено профорієнтаційну зустріч-презентацію з майбутніми вступниками та батьками школярів, які навчаються в фізико-математичному  ліцеї №142. З директором ліцею визначено подальші кроки співпраці (спільні програми навчання, лабораторії, наукові розробки, розвиток талановитої молоді) (Н.В.Семінська).

16. Проведено Дні відкритих дверей на ФЕА, ФІОТ, ННІЕЕ, РТФ, ФСП (Н.В.Семінська).

17. Розпочався відбір кандидатів на призначення академічних стипендій імені Героїв Небесної Сотні (Н.В.Семінська).

18. Завершено реєстрацію на пільгове кредитування. Оформити кредити на навчання виявило бажання 10 студентів (Н.В.Семінська).

19. 13 травня оголошено результати міжнародного конкурсу ISEF 2022, на якому Україну представляло 5 суперфіналістів конкурсу Еко-Техно Україна 2022. Студенти КПІ Михайло Шиндер в категорії «SOFT» (системне програмне забезпечення) та Софія Смовж «CHEM» (хімія) посіли 4-ті місця. Софія Смовж також отримала спеціальну нагороду American Chemical Society (Н.В.Семінська).

20. З ініціативи студентів та на замовлення волонтерської організації «Спільна справа» гуманітарний штаб університету зібрав та передав  допомогу (продукти харчування) мешканцям сіл навколо смт Іванків (Н.В.Семінська).

21. Для посилення адміністративного супроводу міжнародних проєктів, що передбачають фінансування КПІ, напрацьовано підходи до створення інформаційної платформи (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

22. Завершено збір інформації щодо проєктів, які готуються підрозділами для подачі за міжнародними конкурсними програми (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

23. Проводяться персональні консультації науковців університету з питань актуальних конкурсів міжнародних проєктно-грантових програм (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

24. Підготовлено проєкт звернення до університетів-партнерів стосовно передачі наукового обладнання (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

25. Проведено низку нарад, на яких розглянуто актуальні питання виконання поточних та перспективних проєктів за космічною програмою КПІ. До ДКАУ направлено рекламні матеріали про поточні проєкти університету для розповсюдження їх на виставці у Польщі (В.А.Пасічник).

26. У взаємодії з керівниками проєктів, що фінансуються Національним фондом досліджень України, за кожним проєктом підготовлено та направлено до Фонду листи щодо можливості їх подальшого виконання (В.А.Пасічник).

27. 11 травня відбулася робоча нарада за участі фахівців з ФЕЛ та двох академічних інститутів НАНУ, на якій обговорені питання реалізації спільних перспективних науково-технічних проєктів (В.А.Пасічник).



28.  Для забезпечення виконання держбюджетних тем проведено наради з ДЕФ  щодо коригування кошторисів робіт за цією тематикою з урахуванням скорочення фінансування та можливостей закупівель матеріалів. Буде дозволено закуповувати лише те, без чого неможливо виконати технічне завдання. Обов'язковим буде надання обґрунтування (Л.Г.Субботіна, В.А.Пасічник).

29. Розглянуто питання атестації наукових працівників на їхню відповідність займаним посадам. Прийнято рішення перенести термін атестації на друге півріччя 2022 року (Л.П.Андрійчук, Є.В.Дергачов).

30. Подано 4 заявки на отримання свідоцтв авторського права (1 - ТЕФ, 3 - ННІЕЕ) (В.А.Пасічник).

31. Комісія з наукової та інноваційної діяльності завершила доопрацювання інформаційних матеріалів стосовно 57-и наукових шкіл університету які подані для перезатвердження. Розпочато розгляд інформації щодо 18-и нових наукових шкіл (М.Ю.Ільченко).

32. Комісія з міжнародної діяльності у взаємодії з департаментом міжнародних зав'язків розпочала розгляд матеріалів за темою «Співпраця з Японією» (М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко).  

33. Комісія з експертно-правових питань розпочала підготовку проєкту Положення про нагороди Вченої ради університету (М.Ю.Ільченко).

34. На засіданні  Президії НАН України було розглянуто стан і перспективи виконання Космічної програми КПІ ім. Ігоря Сікорського. На пропозицію Ради з космічних досліджень НАН України мають бути підготовлені пропозиції до Стратегії космічної діяльності України на довгостроковий період  (М.Ю.Ільченко).  

35. Розпочато системну роботу з онлайн-формами, які віддзеркалюють стан підготовки кожної проєктної пропозиції з тих 110-ти, які були заявлені проєктними командами (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

36. Триває планова робота ДМС спільно зі структурами Департаменту науки з  написання текстів проєктних пропозицій науковими колективами університету. В роботі нині 10 проєктних заявок з 9-ти факультетів/інститутів. Розпочато роботу з шістьмома новими проєктними командами (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

37. З метою суттєвого посилення спільної проєктно-грантової діяльності,  допомоги в пошуку партнерів в Європі, в експертизі проєктних пропозицій вчених КПІ поглиблюється співпраця з університетом штату Арізона (США), Познанською політехнікою, освітянською фундацією PERSPEKTYWY (Польща), ректорами університетів країн Причорномор'я (BSUN) (С.І.Сидоренко).

38. У межах роботи із залучення благодійної допомоги на рахунок «Фонду підтримки КПІ» надійшло 110 тис. грн від партнера університету в Японії, компанії «Хьюмен Рісорція» (Human Resocia Co., Ltd.) (С.І.Сидоренко).

39. У міжнародному інформаційному просторі проводиться рекламно-інформаційна кампанія із залучення іноземних громадян на навчання в КПІ. Заявлено про можливості навчання в КПІ в наступному навчальному році як у режимі онлайн, так і в режимі офлайн (С.І.Сидоренко).

40. Станом на сьогодні в університеті в дистанційному режимі навчається  87,2% (477 із 547) студентів-іноземців і 73,5% (75 із 102) слухачів підготовчого відділення для іноземців. Немає  контактів з 40 (7,3%) іноземними студентами, які не приступили до навчання (С.І.Сидоренко).

41. Університет взяв участь у зустрічі з відповідальними працівниками Солом'янської РДА та КМДА. Вона стосувалася роботи штабів цивільного захисту, в тому числі було розглянуто і роботу штабу цивільного захисту КПІ. Було обговорено й питання можливого повернення студентів до навчального процесу в очному режимі. Нині не всі студенти під час занять перебувають у навчальних корпусах, більша частина – в гуртожитках. Тому після зустрічі було проведено інвентаризацію укриттів і визначено, чим їх потрібно доукомплектувати, щоб у разі необхідності там можна було проводити повноцінний освітній процес. На поточному тижні ця робота триватиме (В.А.Кондратюк, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

42. Під час зустрічі також було обговорено питання щодо налагодження співпраці з районним управлінням ДСНС. Затим відбулася окрема зустріч з представниками цієї служби, на якій було обговорено питання призначення відповідальних та їхніх дій в разі настання надзвичайних ситуацій. Призначено нового куратора університету від районного управління ДСНС  (В.А.Кондратюк).

43. Тривають планові роботи з облаштування нового парку вздовж вулиці Борщагівської. Кроновано всі зелені насадження в новому парку. Внесено усі необхідні добрива. Сформовано шар родючого грунту на його клумбах і майбутніх зелених зонах. Нині виготовляються лави для встановлення в парку. На поточному тижні продовжуватиметься формування його пішохідних доріжок і готуватимуться місця для встановлення там електроопір. Також тривають роботи і з облаштування скверику за корпусом №1: на поточному тижні триватиме укладення бруківки на його хіднику (В.А.Кондратюк).

44. На попередньому тижні працівники КП «Київтеплоенерго» закінчили відновлення асфальтного покриття біля Енергокрила корпусу №1, яке було зіпсовано під час ліквідації аварії. Окрім того, вони провели аварійні ремонтні роботи на міських тепломережах і відновили гаряче водопостачання в гуртожитках №№7, 8, 12, 16 та 17 (В.А.Кондратюк).

45. Працівники відділу Головного механіка та департаменту господарської роботи провели облаштування місць для утримання тварин, вивезених  з деокупованих міст і сіл Київщини, у притулку. До роботи з тваринами активно долучилися студенти КПІ: нині там працює 15 волонтерів (В.А.Кондратюк, Н.В.Семінська).

46. Працівники відділу Головного енергетика провели профілактичний огляд усіх трансформаторних підстанцій університету. Тепер проводитиметься підготовка до проходження відповідної їхньої сертифікації  з виконанням тих рекомендацій, які університет отримав під час планової перевірки Держпраці (В.А.Кондратюк).

47. На минулому тижні фахівці Технічно-будівельної комісії відвідали базу відпочинку «Політехнік». Під час зимового періоду і початку війни там відбулося руйнування берегової смуги, тож вона потребує відновлення. Напрацьовано певні варіанти цієї роботи – вона має бути завершена до початку оздоровчого сезону. Робота  вже виконується  (В.А.Кондратюк).

48. Внаслідок буревіїв, які пронеслися над Києвом минулого тижня, пошкоджень зазнали дахи навчальних корпусів №1,7 і 9. Бригада працівників Виробничо-експлуатаційного комбінату забезпечила швидкий їхній ремонт (В.А.Кондратюк).  

49. Завершено ремонт басейну. Планується, що приблизно за 10 днів, тобто після полімеризації клею, туди буде пущено воду. Поки що там тривають ремонтні роботи на  інженерних мережах  (В.А.Кондратюк).   

50. На численні звернення працівників і студентів цього тижня в університеті буде відкрито дві їдальні від Центру студентського харчування – в корпусі №1 і в корпусі №31 (В.А.Кондратюк).   

51. Минулого тижня було проведено два дитячі майстер-класи «Скарбничка» та «Скринька для листівок», у яких взяли участь  27 дітей, які мешкають у 9-у, 21-у та 22-у гуртожитках (В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко).

52. Протягом тижня проводитиметься  навчання для волонтерів, на якому будуть вивчатися питання щодо надання різноманітної волонтерської допомоги, а також психологічної допомоги особам, які проходять службу у лавах ЗСУ. Участь у його організації бере профком студентів КПІ (В.А.Кондратюк, Н.В.Семінська, І.В.Степанюк).

53. 19 травня планується провести благодійний турнір з футболу на корсить наших співробітників, які проходять службу в ЗСУ. Окрім 4 команд, які вже грали в такому турнірі, участь у ньому братимуть ще 2 нові студентські команди (В.А.Кондратюк, ЦФВС). 

54. На попередньому тижні на території університетського кампусу було зафіксовано 18 порушень комендантської години. Студентів і працівників КПІ серед порушників не було. Здебільшого це були люди, які мешкають на прилеглих територіях. На них складено адміністративні протоколи (В.А.Кондратюк)

55. Оновлено програмне забезпечення камер відеоспостереження, встановлених на території університету. Це дозволить забезпечити ідентифікацію осіб, які перебувають на території кампусу  (В.А.Кондратюк).  

56. Відновлено роботу перепускної системи в корпусах №№1, 5, 7, 9, 28 та в Науково-технічній бібліотеці (В.А.Кондратюк)

57. Бюджетне фінансування за травень університет отримав на свої рахунки повністю. Зарплату працівників за першу половину травня передано до Казначейства, але лімітів воно досі не виділило, тому коштів на картки поки не перераховано. Відповідно не перераховуються й інші платежі. Готується наказ про деякі питання оплати праці в травні. Проводяться розрахунки фондів зарплати з урахуванням можливості виплати надбавок. 20 травня планується провести засідання бюджетної комісії. Закуплено матеріали для виготовлення документів про освіту. У всіх підрозділах повернулися на робочі місця матеріально відповідальні особи, тож роботу щодо підготовки документів на списання  матеріальних цінностей поновлено.  ДЕФ працює з НДЧ над розробкою кошторисів по договорах на виконання наукової тематики (Л.Г.Субботіна).

58. Служби студмістечка працюють у штатному режимі. Проводиться дистанційне виселення студентів за заявами, які вони надіслали електронною поштою. Цілодобово працює аварійно-диспечерська дільниця, яка у разі необхідності виконує профілактичні роботи та ремонтує інженерні мережі гуртожитків. Будівельники студмістечка приступили до виконання планових ремонтних робіт на 10 об'єктах. Роботи на одинадцятому виконують працівники Виробничо-експлуатаційного комбінату (гуртожиток №9, де монтується система пожежної сигналізації). Поновлено роботу в офлайн-режимі штатного психолога студмістечка (О.А.Іщенко).

59. Науково-технічна бібліотека минулого тижня надає всі послуги і консультації читачам і редакціям наукових журналів в офлайн-режимі  (О.М.Бруй).

60. Минулого тижня керівництво НТБ КПІ зустрілося з представниками Держкомітету телебачення та радіомовлення України. Держтелеком передає бібліотеці велику кількість книжок, обов'язкові прмірники яких було передано йому згідно з законодавством  (О.М.Бруй).

61. Асоціація дослідницьких бібліотек Європи запросила директорку НТБ КПІ О.М.Бруй на свою щорічну конференцію як ключового спікера з виступом про бібліотеки  в Україні,  зокрема й університетські. Конференцію заплановано на початок липня (О.М.Бруй).

62. При Кабінеті Міністрів України створено Національну раду з питань відновлення України після війни. До її складу за напрямом культури включено директорку НТБ КПІ (О.М.Бруй).

63. За рішенням комісії Вченої ради університет має привести в відповідність до норм чинного законодавства про декомунізацію пам'ятник київським політехнікам, які загинули в часи Другої світової війни, демонтувавши елементи радянської символіки (зі збереженням самого пам'ятника) (В.Й.Котовський, М.Ю.Ільченко, головний архітектор КПІ).

64. Задля  увічнення пам'яті загиблих у нинішній війні працівників і студентів КПІ,  їхні прізвища буде внесено до списків героїв університету, які значаться на стендах в головному корпусі КПІ та на інших носіях  (Н.В.Семінська, В.Й.Котовський, Ю.В.Нестеренко).

65. Профком співробітників на своєму засіданні розглянув питання оплати праці співробітників університету в травні червні і надалі, а також зміни до трудового законодавства. Окрім того, попри війну готується програма літнього дитячого оздоровлення. В Україні діти відпочиватимуть у карпатському регіоні,  питання про місця оздоровлення за кордоном вирішується (М.О.Безуглий).

66. Минулого тижня Студентська рада університету провела зустріч з психологинею на тему подолання стресових станів. Наступного тижня планується взяти участь у  зустрічі з представниками стипендіальної комісії на предмет затвердження кандидатів на отримання стипендії Героїв Небесної Сотні. Готується студентська звітно-виборна  конференція (її заплановано на 28 травня) (Є.Малкіна). 

67. Профком студентів продовжує в онлайн-режимі проведення благодійного Ярмарку на користь студентів КПІ, які служать у ЗСУ (І.В.Степанюк).

68. Проводиться навчання волонтерів, які надалі працюватимуть з військовими і цивільними людьми, які перебувають у посттравматичних станах (І.В.Степанюк).



69. На поточному тижні в студмістечку в очному режимі буде проведено традиційний шаховий турнір. Розпочалася також підготовка до відзначення Дня захисту дітей (І.В.Степанюк).