Інформація про чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету

18 квітня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань поліпшення організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та його безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, М.Друченко, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено.

1. У п'ятницю 15 квітня проведено засідання погоджувальної наради з двома департаментами, які опікуються питаннями освітнього процесу. На ній підбито підсумки перших двох тижнів навчання в синхронному та асинхронному режимах. Визначено проблеми, що виникали при його організації на деяких факультетах. До роботи приступили практично всі науково-педагогічні працівники, за кількома винятками. Окрім того, деякі працівники не повною мірою адаптували свою роботу до нових форматів, але питання вирішувалися в робочу порядку з залученням відповідних кафедр. Що стосується студентів, то кількість тих, хто приступив до навчання на різних факультетах та інститутах відрізняється. Проте загальна кількість студентів, які повернулися до навчання в тій або іншій формі, по університету становить приблизно 95% (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

2. Куратори груп провели опитування студентів щодо їхньої можливості приступити до навчання. Залишилося 40 груп, в яких куратори такого опитування не зробили (переважна більшість – з ФІОТ і НН ФТІ). Станом на 18 квітня з 18371 (95%) студентів денної форми навчання (без врахування іноземних студентів) опитано 17428. З них  асинхронний режим навчання обрало 5698 осіб, синхронний – 5851, змішаний (синхронний та асинхронний) – 5705 студентів. Не вийшли на зв'язок 76 людей. Академічну відпустку оформили 49 студентів, індивідуальний графік – 49, індивідуальний графік надано кафедрами (студентам, які не вийшли на зв'язок) – 76 (Н.В.Семінська).

3. Контроль і моніторинг проведення занять здійснюється в «Електронному кампусі»  (ЕК). Щоденно в ньому працюють більше 400 викладачів і понад 2000 студентів.  Триває підготовка до атестацій випускників по факультетах/інститутах: складаються графіки, оновлюється склад атестаційних комісії – ця робота має завершитися до кінця тижня (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко).

4. Триває підготовка до нового навчального року. Насамперед здійснюється впровадження нової системи вибіркових курсів у системі MyKPI. З 18 квітня відбуватиметься перша хвиля вбору, далі – друга, і до 5 травня цю роботу планується завершити. Протягом попередніх тижнів формувалися каталоги вибіркових дисциплін. Також  впроваджується формування робочих та індивідуальних навчальних планів в автоматичній системі. У тестовому режимі в 14-ти підрозділах, які було готові до цієї роботи раніше, цю роботу вже проведено.  Ті студенти, які не зможуть зробити вибір дисциплін через відсутність зв'язку, доступу або з інших причин, матимуть таку можливість пізніше (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко).

5. Проводиться робота з організації переддипломної практики для студентів 4-го курсу. Там, де змінено форму атестації, термін практики збільшено. Для тих, хто змінив форму атестації, підготовлено інформаційні листи. Готуються відповідні накази (А.А.Мельниченко) 

6. Формуються штати НПП з урахуванням тих, у кого завершуються термін дії контрактів і того, що терміни проведення конкурсів перенесено (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко).

7. Триває акредитація ОП. Вже акредитовано 3 наші  програми (151, 161 – рівня PhD, 163 – бакалаврська). 161-у програму визнано зразковою.  Крім того, опубліковано інформацію про програму 186 («Видавництво і поліграфія»). Пройшла галузево-експертну раду  програма з історії (32 спеціальність). Формуються плани на акредитацію на наступний рік – щодо кожної ОП проводиться уточнення по підрозділах, її гарантах, кадровому супроводу тощо.Програми рівня PhD акредитуватимуться на рік, щоби надати змогу захищатися здобувачам освіти 3 рівня  (Ю.І.Якименко, О.А.Жученко).

8. Проводиться підготовка до вступної кампанії. Проєкт порядку прийому МОН буде опублікує для обговорення на поточному тижні. Наказ МОН про новий порядок вступу до вишів набере чинності після його юстування з 1 травня. Положення про порядок прийому впроваджуватиметься з орієнтовно з 16 травня. Відомо, що головними при прийомі на бакалаврат будуть результати міждисциплінарного тесту (українська мова, математика, історія України). Також  як обов'язковий документ вступу  запроваджується мотиваційний лист. Середній бал атестату цього року не враховуватиметься. Для вступу на магістратуру проводитимуться фахові випробування, а по спеціальностях по галузях 5,6, 7, 28 і 29 – додатково централізований магістерський тест навчальної компетенції. Окрім складання фахових іспитів вступники також писатимуть мотиваційні листи.  В університеті розпочинається робота відбіркових комісії, штабів факультетів, щоб забезпечити вчасне  подання і обробку документів у дистанційному режимі. Абітурієнти також матимуть право подавати документи в офлайн-режимі. Активізувалася агітаційна робота з абітурієнтами (проведення Днів відкритих дверей, AbitFest) (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, Приймальна комісія).

9. На курсах доуніверситетської підготовки ІМЯО розпочато підготовку абітурієнтів з історії України. Усього на курсах навчається приблизно 1000 абітурієнтів. Після початку війни контракти на навчання розірвали лише двоє абітурієнтів (М.М.Перестюк).

10. Відбулося засідання комісії з перевірки виконання Колективного договору. Повноваження комісії затверджено торік на 3 роки. На засіданні комісії враховано, що звіти ректорату регулярно оприлюднюються через університетські Інтернет-ресурси і що конференцій трудових колективів в підрозділах через об'єктивні причини не проведено. Тому ухвалено рішення, що проведення Конференції трудового колективу  відкладається до завершення дії правового режиму воєнного стану. Після  завершення цього режиму впродовж 3 місяців мають бути проведені конференції трудових колективів у підрозділах і загальноуніверситетська Конференція. Загальноуніверситетська Конференція проводитиметься разом з сесією професорсько-викладацького складу. Рішення комісії доведено до підрозділів і поширено по університетських мережах (М.О.Безуглий, І.Степанюк, Ю.І.Якименко).

11. Призначено нового начальника департаменту безпеки університету. Ним став випускник КПІ Владислав Андрійович Лоскутов, який до того впродовж кількох років обіймав посаду заступника начальника  департаменту (В.А.Кондратюк).

12. Триває робота з активізації проєктно-грантової діяльності університету. Зокрема, продовжується спілкування з НПП, які перебувають за кордоном. Їм надаються консультації та сприяння в оформленні відносин з університетами, з якими вони контактують і можуть представляти там інтереси КПІ (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

13. Проведено дві робочі зустрічі Ради з космічної програми університету, на яких обговорено можливі спільні проєкти з університетами Республіки Польща і поглиблення співпраці з ними та Польською космічною агенцією. Обговорювався також хід виконання спільних космічних проєктів (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко, М.Ю.Ільченко).

14. 12 квітня Рада молодих вчених при МОН провела в  онлайн-форматі круглий стіл за участі вчених України в розвитку ракетно-космічних галузей. Участь у круглому столі взяли представники ННІАТ КПІ та презентували доповідь про досягнення свого інституту в галузі аеронавтики (В.А.Пасічник, І.В.Коробко, О.О.Пікенін).

15. Відбулося засідання Ради проректорів з наукової роботи, на якому обговорювалося виконання НДР в умовах скорочення фінансування. Підготовлено і направлено лист-звернення до голови ВРУ і Прем'єр-міністра України стосовно необхідності збереження фінансування наукових досліджень (В.А.Пасічник). 

16. Забезпечено організаційний супровід виконання держбюджетних наукових тем. Прийнято рішення про виплату місячної премії виконавцям по 21 темі (В.А.Пасічник).

17. Працівники університету подали 1 заявку на корисну модель (ФБТ) і отримали 2 свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір (В.А.Пасічник).

18. Упродовж 13-15 квітня на базі ННІТС відбулась ХVІ Міжнародна науково-технічна конференція «Перспективи телекомунікацій». Було заслухано 70 виступів та представлена доповідь всесвітньо відомого вченого з Королівського технологічного інституту в Стокгольмі (Швеція) професора Іоахема Оберхамера. З цим університетом КПІ має підготовлену проєктну заявку на фінансування гранту нових технологій у сфері телекомунікацій (М.Ю.Ільченко).

19. Представники університету взяли участь у засіданні Національної ради з космічних досліджень НАНУ, яка відбулася 12 квітня (М. Ю.Ільченко).

20. Представники КПІ 13 квітня взяли участь у засіданні Науково-видавничої ради з науки НАН України. Через зменшення кількості наукових статей, які подають дослідники до друку, відбуватиметься об'єднання наукових видань. Це не омине і КПІ, тож слід до цього готуватися. Окрім того, надійшла інформація про те, що Scopus і Web of Science починають працювати не окремо з авторами, а з видавцями. Отож видавці, в тому числі і  видавництво «Політехніка», мають розпочати перебудовувати свою роботу з урахуванням цього  (М. Ю.Ільченко).

21. 14 квітня відбулася нарада з представниками Державного космічного агентства  України. Напрацьовано пропозиції стосовно проєктів, які можна через НКА вивести на Польщу і разом з польськими університетами виходити на здобуття грантів програми «Горизонт - Європа» (М. Ю.Ільченко, Ю.М.Сидоренко). 

22. КПІ приєднався до ініціативи «Єднання», започаткованою університетами Великої Британії. Її сутність полягає в налагодженні та встановленні тісних партнерських відносин між університетами України та університетами Британії схожого профілю. До них можуть приєднуватися також університети США, Канади та ЄС. Університети-побратими зможуть надавати підтримку українським вишам у питаннях програм академічної мобільності; партнерства для подання заявок на гранти; отриманні безкоштовного доступу до онлайн-курсів, фондів бібліотек; отримання стипендій для короткострокових досліджень аспірантів; інформаційних, наукових, культурних заходів для студентства; збору коштів на відновлення українських університетів тощо (С.І.Сидоренко).

23. На рахунок «Фонду підтримки КПІ» надійшли близько 50 тис. грн від Обудського університету (Угорщина) (С.І.Сидоренко).

24. КПІ покращив свою позицію в рейтингу університетів за показниками Scopus 2022: з 5-го місця в 2021 році пересунувся на 4-те місце в 2022 році. Також поліпшено на +5 пунктів і Індекс Хірша (нині – 70) (С.І.Сидоренко).

25. В 7-му числі міжнародного журналу QS World University Rankings, що видається рейтингом університетів QS і поширюється серед більш як 10 000 університетів світу, опубліковано статтю про досягнення та нагороди студентів КПІ в міжнародних змаганнях в 2021 році – Софії Павлової (1-й курс ФІОТ) – золота нагорода на 45th International invention show INOVA 2021 в Хорватії 13-16 жовтня 2021 р.; Ольги Боровик (1-й курс ФІОТ) – золота нагорода на International Festival of Engineering Science and Technology в Тунісі в 2021 році; Єлізавети Столярчук та Володимира Карана (ІПСА) – срібна нагорода на міжнародних змаганнях Challenge and Innovation Forum в Катарі 2021 7-11 листопада 2021 року за типом «Стартап з нуля – від унікальні ідеї» (С.І.Сидоренко).

26. Співробітники господарських служб університету та підрозділів упродовж тижня наводили лад на території кампусу та в закріплених за ними корпусах. Продовжувалася робота з благоустрою нового парку КПІ вздовж лінії швидкісного трамваю. Станом на 15 квітня було завершено планування його території та розкидання родючого шару ґрунту. Проводиться підготовка до висадки нової партії дерев – вона має надійти протягом тижня. Участь у роботі зі створення нового парку постійно беруть 20 студентів-волонтерів.  Крім того, тривала робота з облаштування нового скверу від парку КПІ до Площі знань і Центру культури та мистецтв  (В.А.Кондратюк).

27. Проведено перевірку дахів усіх навчальних корпусів, складено список необхідних ремонтних робіт і спеціально створена аварійна бригада Виробничо-експлуатаційного комбінату приступила до роботи. Також проводяться роботи з поточного ремонту приміщень корпусів, при цьому використовуються матеріали, закуплені у попередні роки (В.А.Кондратюк).

28. На минулому тижні сталася аварія на лініях водопостачання 1-го та 19-го корпусів, аварійна бригада оперативно її ліквідувала (В.А.Кондратюк).

29. Гуманітарний штаб КПІ продовжує свою роботу. Надіслано  продукти харчування за запитом наших колег з Чернігівської політехніки, також їм відправлено засоби гігієни, плівку для вікон і два акумулятори (Н.В.Семінська, В.А.Кондратюк).

30. На минулому тижні спільно з профкомом студентів було організовано вже третю доставку гуманітарної допомоги для жителів Ірпеня, Бучі та Ворзеля. В поїздці взяли участь працівник та студенти університету. Планується організовувати такі поїздки і надалі. Університет  підтримує контакти з волонтерськими організаціями, які працюють на тих територіях, і має списки речей та продуктів, яких потребують там люди (В.А.Кондратюк, Н.В.Семінська, І.В.Степанюк).

31. На минулому тижні на прохання волонтерів-зоозахисників  на території КПІ облаштовано притулок для тварин, яких вивезено зі звільнених від окупантів територій Київщини. Тварини там перебуватимуть на перетримці. У перший же день завдяки сюжету, який зробила медіалабораторія, двоє власників знайшли своїх тварин. Планується розширити інформаційну роботу про тварин, які перебувають в притулку, для того, щоб їх могли знаходити їхні хазяї або брати до себе нові власники. Притулок працюватиме в університеті до завершення воєнних дій  (В.А.Кондратюк, М.М.Перестюк).

32.  Проведено футбольний матч між працівниками господарського департаменту, та департаменту (В.А.Кондратюк).

33. Медіалабораторія КПІ започаткувала новий цикл «Війна. Записник КПІшника». Перший матеріал розміщено на сторінці новин університетського сайту. Триває робота над серією фільмів до 125-річчя КПІ. Перший фільм (про авіаконструктора Костянтина Калініна) вже готовий  (М.М.Перестюк).

34. Університет отримав фінансування на квітень за всіма програмами у повному обсязі. Перераховано на картки зарплату за першу половину квітня працівникам. ДЕФ працює  над нарахуванням стипендій. Триває робота над приведенням у відповідність документів, які врегульовують фінансову діяльність, у відповідність до  університетського положення про оплату праці в період правового режиму воєнного часу, затвердженого Адміністративною радою КПІ. Готується засідання Бюджетної комісії, на якому розглядатимуться питання вартості навчання для студентів, які навчаються коштом фізичних та юридичних осіб; нарахування надбавок до зарплати працівникам; режиму роботи університету у травні тощо. Проводиться робота над зведенням балансу за перший квартал поточного року (Л.Г.Субботіна).

35. У студмістечку комунальні послуги мешканцям надаються у повному обсязі. Укриття в гуртожитках працюють у нормальному режимі. Працівники студмістечка виконують планові ремонти та, в разі потреби, вчасно усувають аварії на інженерних мережах. Працівники з виховної роботи постійно працюють зі студентами  (О. А. Іщенко).

36. У студмістечку за час війни розміщено 23 студентські родини та 27 родин співробітників, які евакуйовані з регіонів, де проходять бойові дії (Н.В.Семінська, О.А.Іщенко).

37. Науково-технічна бібліотека продовжує обслуговувати студентів, викладачів і дослідників у дистанційному режимі. Проте з 19 квітня бібліотека почне обмежене обслуговування читачів в очному режимі: по вівторках і п'ятницях там можна буде поміняти книжки, оформити обхідний листок та інше. Інформацію про це поширено в університетських мережах (М.Л.Друченко).

38. 19 квітня «Укрпошта» вперше за два місяці має доставити до загального відділу поштові відправлення. У загальному відділі постійно в черговому режимі є працівник, який  може надати необхідні консультації, зареєструвати документи, які реєструються лише в неелектронному вигляді, віддати кореспонденцію та інше (М.О.Мазур).

39. 12 квітня НАЗК відкрило реєстр декларацій і повідомила, що ті відповідальні працівники, які повинні подавати декларації і мають на це змогу,  вже можуть це робити. Ті, хто такої можливості не має, зможуть це зробити впродовж 3 місяців з моменту закінчення правового режиму воєнного стану (Я.Ю.Цимбаленко).

40. До ЗСУ на прохання наших працівників, які нині проходять там службу, минулого тижня передано 24 рації, тактичний одяг і деякі інші речі (М.О.Безуглий).

41. Профком студентів відповідає на звернення студентів щодо питань поновлення  навчання та виплати стипендій. Окрім того, коштом профспілки придбано і переправлено для підрозділу ЗСУ, в якому служать студенти КПІ, наколінники. Також студенти долучалися до робіт із благоустрою нового університетського парку та їздили з гуманітарною допомогою до Ірпеня, Бучі та Ворзеля (І.В.Степанюк).

Дата події