ПРОТОКОЛ №6
Головуючий – ректор М.З. Згуровський
Присутні: 25 осіб
Відсутні: 1 особа
1. СЛУХАЛИ:
першого проректора Ю.І.Якименка
Епідемічна ситуація в університеті. 29 працівників університету захворіли минулого тижня, одна з них потрапила в лікарню. Зі студентами ситуація трохи краща – минулого тижня захворіли 9 студентів, 6 із них – кияни, 3 мешкають у гуртожитках. Одного студента госпіталізовано. Таким чином, у нас станом на тепер в ізоляторах студмістечка перебувають 8 студентів. Ситуація під контролем.
Загалом нині у студмістечку проживають 10 688 студентів. Тобто, незважаючи на дистанційний режим навчання, абсолютна більшість іногородніх студентів перебувають у гуртожитках. У зв'язку з цим на сайтах і телеграм-каналах підрозділів і гуртожитків розміщено інформацію про наявність захисних споруд, про дії в разі виникнення надзвичайних ситуацій. Затверджено оновлене Положення про студмістечко.
Адміністративні і господарчі питання. Значна увага приділяється питанням безпеки та охорони праці. Видано наказ і скоординовано роботу департаментів на виконання заходів за результатами перевірки комісією Держпраці стану охорони праці і безпеки в університеті, організовано систему навчання працівників усіх рівнів. Затверджено оновлений склад осіб, які відповідають за пожежну безпеку в підрозділах.
Із 31 січня в університеті працює затверджена наказом комісія, що перевіряє стан виконання заходів з протипожежної безпеки праці, у тому числі й щодо завершення робіт з вирішення питань пожежної безпеки. Проміжні результати її діяльності було обговорено на нараді відповідальних за ці питання осіб.
Спільною комісією навчального та адміністративного департаментів підбиваються підсумки виконання в 2021 році ремонтних робіт у навчальних приміщеннях. Проводиться моніторинг стану таких приміщень і формується план таких робіт на 2022 рік. Зокрема, йдеться як про капітальні ремонти приміщень, так і про поточні ремонти та ремонти силами підрозділів. Це всі навчальні приміщення – ті, до яких після аудиту приміщень в'їжджатимуть нові кафедри, і ті, які вже роками закріплено за певними підрозділами. Понад те, приміщення оновлюються з урахуванням інклюзивної складової навчання – наприклад, ННВПІ створив усі необхідні умови для навчання і перебування людей з особливими потребами у корпусі №8.
Комісія з контролю закупівель і виконання робіт збирається щотижня. Метою її роботи є розгляд і затвердження пропозицій щодо проведення торгів по тих або інших закупівлях, та затвердження актів приймання робіт. Варто нагадати, що прийом робіт у нас є кількарівневим: спочатку – професійно-технічний контроль, кошторисний контроль, а вже після цього – розгляд комісії. Минулого тижня комісія розглянула питання і запустила торги щодо закупівлі матеріалів для ремонтів і послуг водопостачання, електропостачання тощо.
На запит МОН надано розрахунки фонду зарплати науково-педагогічних, педагогічних і наукових працівників.
На факультетах і в навчально-наукових інститутах відповідно до графіку відбуваються конференції трудових колективів, на яких заслуховуються звіти керівників. Показники роботи підрозділів аналізуються за оновленими профілями, які враховують у тому числі показники міжнародних рейтингів і показники працевлаштування.
На факультетах і в навчально-наукових інститутах також проходять вибори голів вчених рад і формування комісій підрозділів з підготовки до ювілею університету.
Освітній процес проходить у дистанційному режимі.
Минулого тижня було проведено розширену нараду заступників деканів, на якій проаналізовано системні помилки, що мали місце під час семестрового контролю. Результати аналізу доведено до кожного підрозділу. Особливу увагу було приділено ФІОТ, де помилок було виявлено найбільше. Було підготовлено і скеровано на факультет листа, в якому було детально проаналізовано найтиповіші помилки і визначено завдання й терміни їх виправлення.
Викликають занепокоєння результати відрахування. Усього відраховано за результатами сесії і до сесії 1400 осіб. Найбільше відрахованих – на другому курсі бакалаврату. Це пояснюється тим, що ми намагаємося утримуватися від відрахування першокурсників і давати їм можливість підтягнутися до рівня вимог університету, але багато з них зробити цього не в змозі. Насторожує й те, що з першого курсу магістратури відраховано 18% студентів. Це свідчить про те, що ті, хто вступає до магістратури, часто не мають достатнього рівня вмотивованості до навчання, а під час проведення вступного конкурсу до магістратури не завжди належна увага приділяється відповідності вступників умовам подальшого навчання. Тому дуже важливою стає націленість наших освітніх програм на цільову підготовку, впровадження дуальної освіти, на конкретні робочі місця для випускників і на підтримання в них зацікавленості. Тим більше, що нині ми очікуємо (це вже робота Приймальної комісії) затвердження наших пропозицій щодо державного замовлення на місця в магістратурі на 2022 рік.
Приймальна комісія. Формуються екзаменаційні комісії для прийому фахових іспитів до магістратури.
Акредитація. Опубліковано позитивні звіти експертних груп з ОП спеціальностей 163 «Біомедична інженерія» і 032 «Історія та археологія». Важливо, що «Історія та археологія» – це одна з тих спеціальностей, де провдиться підготовка лише за рівнем PhD. Крім того, на минулому тижні в університеті працювала експертна група зі спеціальності 186 «Видавнича справа та поліграфія». Ми також дуже ретельно працюємо над формуванням плану подання ОП на акредитацію у 2022/2023 навчальному році.
Виступили: М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко
М.З.Згуровський – уточнив, що відрахування 1400 студентів потягне за собою необхідність зменшити кількість викладацького складу (за словами Ю.І.Якименка, – на 140 осіб). Тож слід проаналізувати, на яких кафедрах і за якими освітніми програмами найбільша кількість відрахованих. Аналіз має допомогти зрозуміти, в чому причина такої ситуації – чи то в низькій мотивації самих студентів (особливо студентів магістратури, багато з яких уже десь працевлаштовані й часто відвідують заняття лише «для годиться»), чи то в тому, що освітні програми здаються студентам недостатньо перспективними. За словами низки студентів і викладачів, на деяких кафедрах магістерські програми на 30-40% просто повторюють бакалаврські: певні дисципліни читаються знову, хоч і з невеличкими корекціями, запроваджено теоретично-«книжну» форму навчання, що не відповідає магістерському навчанню, коли студент має навчатися шляхом занурення в дослідження і в реальні проєкти.
Ю.І.Якименко – пояснив, що зараз з'ясовується, на яких кафедрах, за якими освітніми програмами і чому було найбільше відраховано студентів. Цьому було присвячено нараду заступників деканів. До кожного підрозділу надіслано листа з відповідними запитами, після отримання відповідей буде зроблено аналіз. Що ж стосується ФІОТ, де ситуація є найскладнішою, такий аналіз уже проводиться.
М.З.Згуровський – доручив Ю.І.Якименку, А.А.Мельниченку і Н.В.Семінській, О. А. Жученку зробити глибокий аналіз з наступних питань: 1) на яких кафедрах і за якими програмами найбільша кількість відрахованих; 2) у чому причина відрахувань – у відсутності мотивації у студентів (тоді питання, чому саме – можливо, через недосконалі й неперспективні для майбутніх фахівців програми) або у деяких викладачах, які ставляться до цих питань формально і воліють швидше відрахувати студента, ніж зацікавити його в навчанні. Якщо друга причина має місце, тоді скорочення викладацького складу по тих або інших кафедрах повинно бути пропорційним кількості відрахованих студентів – щоб підхід до цього був справедливим. Бо якщо таке відбуватиметься й надалі, тоді університет втратить цілу низку освітніх програм, скоротить багатьох викладачів, і врешті-решт можуть зникнути навіть кафедри.
2. СЛУХАЛИ:
проректора з навчальної роботи А.А.Мельниченка
Функціонування освітнього процесу забезпечується у штатному режимі. Спільно з ДНВР відпрацьовуємо скарги студентів і оперативно усуваємо їх причини разом із завідувачами кафедр і деканами.
Розроблено анкету, за якою здійснюватимуться комунікації з випускниками магістратури, які завершили навчання у грудні 2021 р., з метою отримання більш оперативної інформації. Раніше такі контакти відбувались лише через пів року після завершення навчання. Тепер ми продовжуватимемо підтримувати контакти з випускниками і після завершення навчання, щоб кафедри надалі не втрачали зв'язки з випускниками.
Враховуючи нові вимоги до присудження ступеня доктора філософії, спільно зі службою вченого секретаря розпочато роботу над документами, які необхідні для започаткування механізму подання і попереднього розгляду дисертаційних робіт аспірантів на кафедрах.
14 лютого буде проведено засідання Координаційної ради КПІ-«Прогрестех», на якому спільно з компанією «Прогрестех» буде підбито підсумки двомісячної роботи за програмами дуальної освіти та розглянуто інші питання співпраці.
Спільно з НН ІМЯО проведено нараду з питань доопрацювання програмного забезпечення інформаційної платформи працевлаштування, на якій фахівцями було продемонстровано нові інструменти і модулі програми. Ухвалено рішення активніше працювати над поширенням серед студентства та підрозділів інформації про переваги нашої платформи працевлаштування.
Триває робота над удосконаленням сайту КПІ. Минулого тижня було розміщено портал у новому вигляді. Тепер відбуваються остаточні налаштування для коректної роботи його мобільної версії.
Спільно з С.І.Сидоренком проведено нараду з питань рейтингування за версією Webometrix. Одне з ключових питань – це питання супроводження цитованості публікацій. Цитованість є ключовим елементом, її показник закладається у Webometrix. У зв'язку з цим до кожного підрозділу і кожному НПП необхідно довести інформацію, що факт публікації роботи – це лише половина справи. Окрім цього, слід займатися ще й супроводом її цитованості – так, як це робиться у світі. Це вважається окремою технологією, яку нам також потрібно опановувати. Опанувавши цю технологію, ми зможемо суттєво додати у рейтингу Webometrix.
Продовжуємо вдосконалювати окремі модулі функціонування «Електронного кампусу». Завдяки злагодженим діям тендерного відділу і фінансових служб університету, які дуже оперативно провели закупівлю запланованих «хмарних» обсягів, частина ресурсів уже міститься в «хмарі».
Виступив М.З. Згуровський – зауважив, що КПІ першим в Україні створив платформу працевлаштування. Мало хто з роботодавців і студентів знає, що це таке і які переваги платформа надає працедавцям для пошуку потрібних працівників, а студентам – для пошуку кращої роботи. В цій ситуації дуже важливим є поширення інформації про платформу. Минулого тижня ДНВР прекрасно провів черговий захід для студентів – День відкритих дверей. Але ваша команда, що мала поширити інформацію про платформу, не спрацювала. Був гарний привід, момент для повноцінної презентації платформи. Поки що ви ізольовано один від одного працюєте. Прошу з цих питань працювати командним методом.
3. СЛУХАЛИ:
проректорку з навчально-виховної роботи Н.В.Семінську
Навчально-виховна робота
Проведено засідання ради ДНВР із заступниками деканів/директорів з навчально-виховної роботи, яким доведено:
- результати аналізу зимового семестрового контролю;
- інформацію про результати моніторингу ведення відомостей на етапі проведення контрольних заходів;
- дати календарних контролів весняного семестру: перший – з 16 по 23 березня, другий – з 2 по 14 травня 2022 р.
Готується детальний аналіз дотримання нормативної бази університету під час проведення семестрового контролю по кожному факультету/ННІ, на основі якого буде проведено роз'яснювальну та консультативну роботу.
Міжнародна мобільність та проєкти
Узяли участь у першій онлайн-сесії міжнародного тренінгу «Менеджмент інтернаціоналізації та німецько-українського співробітництва 2022/2023». Представлено проєкт КПІ International, спрямований на посилення інтернаціоналізації університету та залучення студентів-іноземців до освітнього середовища КПІ.
Заповнено і направлено аплікаційні форми по 5 проєктах кредитної мобільності Еразмус+ КА-171.
Організаційна робота
Триває розробка концепції низки завдань по проєкту «КПІстіна». Проведено робочу зустріч з керівником проєкту від НН ВПІ.
Проведено чергову онлайн-нараду для обговорення питань по KPI-OPEN, за результатами якої підготовлено та зареєстровано розпорядження «Про проведення тестового туру міжфакультетської (університетської) олімпіади з програмування».
Здійснюється допомога та документальний супровід заходів, що організовуються за ініціативою студентів (Вежа, Радіо, ХакатонНН ІПСА, гурток авіа- та ракетомоделювання).
Відділ стипендіального забезпечення
Підготовлено наказ на академічну стипендію з додатками (без ФІОТ).
Підготовлено для подання в МОН пакет документів на іменні стипендії.
Затверджено реєстри та призначено академічні стипендії.
Призначено академічні стипендії аспірантам.
Профорієнтація школярів
12 лютого проведено День відкритих дверей у змішаному режимі. Зареєструвалися та відвідали захід 80 осіб (очно). Одночасно здійснювалася пряма трансляція на ютуб-каналі https://youtu.be/C5GA_fQkUKE та в телеграмі. Її переглядали і брали участь більше 200 осіб. Трансляція заходу КПІАбітFest зібрала понад 1400 переглядів. Цього разу КПІАбітFest отримав новий стиль та забарвлення, який започаткував КПІАбітTalks.
13 лютого відбувся перший етап учнівської олімпіади з фізики. Загалом відбудеться чотири учнівські олімпіади, у яких братимуть участь учні з усієї України.
Профорієнтація студентів
8 лютого проведено першу онлайн-зустріч з представниками Укрексімбанку, на якій обговорено можливі напрями співпраці.
11 лютого проведено онлайн-зустріч з представниками компанії «Генезіс» щодо їх підтримки в організації та проведенні всеукраїнського онлайн-змагання для студентів, зацікавлених у Data Science, Machine Learning, Deep Learning, Artificial Intelligence тощо – IASA DS Champ.
11 лютого продовжили щотижневу вакцинацію студентів та співробітників. Усього щеплено до 60 осіб.
Виступив М.З. Згуровський – запропонував Н.В.Семінській узгодити плани роботи на майбутнє з А.А.Мельниченком та М.М.Перестюк, адже по лінії ДНВР проводиться найбільше заходів зі студентами, абітурієнтами, роботодавцями, тож у цьому плані слід працювати єдиною командою.
4. СЛУХАЛИ:
Проректора з наукової роботи В.А.Пасічника
Минулого тижня департамент серед іншого займався підготовкою звіту до виступу на засіданні Вченої ради. У четвер матеріали було передано до комісії з інноваційної і наукової діяльності та Науково-технічної ради.
Наказ про підсумки конкурсу д/б тем. Підготовлено і видано наказ «Про підсумки конкурсу науково-дослідних робіт, які фінансуватимуться із загального фонду державного бюджету у 2022 році та призначення керівників НДР». Відповідно до наказу керівники проєктів мають підготувати фінансові документи та технічне завдання до 15.02.2022 р.
Нарада з питань космічної програми. Проведено чергову нараду Координаційної ради комплексної космічної програми університету, на якій розглянуто питання виконання проєкту зі створення наносупутника PolyITAN-3-PUT. Розглянуто питання енергетики апарату та питання встановлення бортової системи зв'язку. Виділено окреме питання – підписання пакету документів до договору національного надбання.
Тематика журналів. Спільно з НТБ проведено попередній аналіз журналів КПІ на предмет їхньої конкуренції між собою у розрізі перетину тематик, виконання журналами формальних вимог, досягнення яких є необхідною умовою для входження до наукометричних баз.
Аналіз пропозицій компанії «ПлазмаТек». Розглянуто перелік технологій від ПрАТ «ПлазмаТек», актуальних для проведення досліджень, розробки і впровадження. За зазначеними напрямками пропонуються відповідальні: Переробка відходів паперово-картонних підприємств – В.А.Барбаш (ІХФ); Переробка нереалізованих овочів і фруктів – О.М. Дуган (ФБТ); Проєктування очисних споруд для стічних вод підприємств (умовно) – М.Д. Гомеля (ІХФ); Мережа утилізації медичних відходів лікарень України – М.З. Абдулін (ННІАТЕ); Алюмосилікатні порожнисті мікросфери – О.В.Миронюк (ХТФ); Виробництво високочистого нанодіоксиду титану, з високими фотокаталітичними властивостями – Т.А. Донцова (ХТФ); Отримання алюмінію із місцевої сировини (каоліну) з наступним розчиненням його в розплаві кріоліту і одержанням чистого алюмінію з використанням електрохімічної реакції – О.В. Лінючева (ХТФ).
Підсумки конкурсу «Молодий викладач-дослідник». Підбито підсумки і розглянуто їх на засіданні НТР конкурсу «Молодий викладач-дослідник 2021». Визначено 35 переможців (з 47 поданих анкет). За результатами конкурсу переможцям видається диплом та встановлюється надбавка до заробітної плати у розмірі 20 % від посадового окладу терміном на один рік.
Атестація наукових шкіл. На засіданні НТР розглянуто питання переатестації першого блоку наукових шкіл (НШ), зокрема перевірено за формальними і критеріальними ознаками комплект матеріалів 22 НШ, проведено їх експертизу, детально розглянуто і запропоновано до затвердження 20 НШ, а 2 – направлено на доопрацювання. Обговорено питання підготовки публікації видання до 125-річчя університету «Наукові школи КПІ».
Подання на премії. Підготовлено матеріали та розглянуто на засіданні НТР роботи для подання на Премії Президента України (ННІМЗ) і Верховної Ради України (РТФ, ННІЕЕ) для молодих учених у 2022 р.
Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт. Супроводжуємо участь студентів КПІ у ІІ турі конкурсу студентських наукових робіт. Рекомендовано 82 роботи-переможниці першого етапу конкурсу за 38 спеціальностями, авторами яких є 92 студенти.
Центр 4.0. Представники Центру 4.0 провели зустріч з працівниками служби енергоменеджменту КПІ ім. Ігоря Сікорського щодо можливої співпраці в напрямку запровадження технологій Індустрії 4.0 в адміністративно-господарській діяльності університету. За результатами зустрічі досягнуто домовленостей сформувати пропозиції щодо залучення інвестицій для можливого впровадження цифрових технологій. Сформовано групу експертів для діяльності Центру 4.0.
Патенти. Отримано 1 патент на корисну модель (ФМФ). Отримано 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права (4 – ФММ; 1 – ННІАТЕ).
Відкрита наука. Спільно з НТБ розроблено план роботи робочої групи із впровадження відкритої науки в КПІ. Кінцевим результатом роботи групи стане створення Положення про відкриту науку в університеті, затвердження якого планується у вересні цього року.
Участь в акредитації ОП. Співробітники НДЧ взяли участь у роботі експертної групи НАЗЯВО з акредитації ОНП 3-го рівня (PhD) спеціальності 186 «Видавництво та поліграфія».
Публікації підрозділів. До ФЕА, РТФ, ФБМІ, ННІАТЕ, ФЕЛ, ННММІ, ПБФ, ХТФ, ФБТ для погодження скеровано списки публікацій у виданнях, що входять до Scopus та/або Web of Science, проіндексовані за період з 01.01.2021 по 31.12.2021. Автори цих робіт будуть премійовані за публікаційну активність.
Експертиза заявки ДЗ. На запит МОН щодо проведення експертизи заявки на участь у конкурсі ДЗ підібрано 2 експерти від КПІ, яким надіслано комплект документів. Наступного тижня результати експертизи буде направлено до МОН.
5. СЛУХАЛИ:
голову Вченої ради М.Ю. Ільченка
1. Комісія з освітньої діяльності (В.І.Тимофєєв) у порядку громадського обговорення розглядає проєкт наказу МОН України щодо внесення змін до Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на магістерський рівень вищої освіти.
2. На спільному засіданні комісії з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) та науково-технічної ради (С.О.Воронов):
- обговорено подання інформації щодо 22 наукових шкіл на підтвердження їхнього статусу, які оформлені відповідно до нового Положення. В підсумку затверджено 20 наукових шкіл, 2 повернуто на доопрацювання;
- розглянуто три роботи молодих учених, що представлені на здобуття Премії Президента України і Премії Верховної Ради України для молодих учених у 2022 році;
- розглянуто річний звіт проректора з наукової роботи В.А.Пасічника і ухвалено проєкт рішення до засідання Вченої ради університету.
3. Комісія з соціальної та навчально-виховної роботи (І.В. Коробко) за матеріалами звіту проректора Н.В.Семінської підготувала проєкт рішення Вченої ради університету.
4. Комісія з експертно-правових питань (В.В. Ванін) розглянула та ухвалила до засідання Вченої ради перелік кандидатур працівників університету, рекомендованих до відзначення державними нагородами та відзнаками МОН і Вченої ради університету.
5. Здійснено організаційну та змістову підготовку до засідання Вченої ради університету 14 лютого, зокрема напрацьовано інформацію для розгляду на Раді питання стосовно підготовки до відзначення 125-річчя КПІ ім. Ігоря Сікорського.
6. СЛУХАЛИ:
проректора з міжнародних зв'язків С.І.Сидоренка
Розпочато підготовку до проведення у березні-квітні 2022 року інформаційного заходу «КПІ інноваційний» для представників дипломатичного корпусу зарубіжних країн в Україні. На заході буде представлено перспективні проєкти вчених КПІ. Мета – виведення проєктних пропозицій вчених КПІ на світові і європейські донорські організації, транснаціональні корпорації і компанії та отримання коштів на виконання проєктів від КПІ. Для відбору перспективних проєктів проводяться робочі зустрічі з деканами факультетів, директорами навчально-наукових інститутів, керівниками Інноваційної екосистеми «Сікорський Челендж Україна».
Надано допомогу вченим ННІТС у підготовці протокольного забезпечення презентації Міністерству освіти та науки Німеччини і МОН України проєкту створення Німецько-українського центру ключових компетенцій «Використання штучного інтелекту для аналізу великих даних та підтримки інфраструктури передавання даних» (AIDA-TI).
Робота з впливовими міжнародними організаціями
У контексті взаємодії з BSUN узяли участь у першому засіданні оновленого складу BSUN Executive Board Meeting.
За дорученням заступника міністра з питань європейської інтеграції Олексія Шкуратова в межах головування України у Стратегії ЄС для Дунайського регіону (ЄСДР) рішенням Міністерства розвитку громад та територій України КПІ залучено до участі у проведенні Транснаціонального хакатону зі сталого розвитку Дунайського регіону для студентів та молоді (Хакатон EUSDR). Хакатон має на меті формування партнерської мережі та розвиток транснаціональної співпраці між країнами-учасницями ЄСДР шляхом залучення молоді.
У контексті взаємодії з UNICA 24 лютого делегація КПІ візьме участь у вебінарі UNICA Green& SDG «Партнерство для сталого розвитку: академічні мережі», що організовується Віденським університетом. На вебінарі буде розглянуто, як багатодисциплінарна співпраця та мережі можуть посилити вплив університетів на суспільство за допомогою досліджень.
Робота координаційної ради з питань набору іноземців на навчання в КПІ
Спільно з ДНВР залучили слухачів і викладачів Підготовчого відділення для іноземних громадян КПІ до участі в заходах до Дня відкритих дверей КПІАбітFest. Мета – профорієнтаційна робота зі слухачами Підготовчого відділення для іноземних громадян КПІ для формування в них свідомого рішення про подальший вступ на факультети та в інститути саме КПІ.
Міжнародна проєктно-грантова діяльність
Розпочато аналіз результатів міжнародної проєктно-грантової діяльності підрозділів у 2021 році в динаміці – у порівнянні з результатами 2020 та 2019 років. За результатами буде проведено робочі зустрічі з заступниками деканів, директорів з міжнародної діяльності та заступниками деканів, директорів з наукової діяльності, з керівниками міжнародних офісів з метою забезпечення розширення міжнародної проєктно-грантової діяльності у період до 125-річчя КПІ.
Робоча група, яка організовує взаємодію вчених КПІ з European Clean Hydrogen Alliance, 10 лютого взяла участь у Форумі альянсу, на якому обговорено відкриття конкурсу проєктів за фінансування європейської програми водневої енергетики.
Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах
Відповідно до вимог глобального рейтингу QS World University Rankings зібрано і вчасно завантажено необхідні дані по КПІ за 2020 рік.
За результатами світового рейтингу університетів Webometrix (січень 2022 року) спільно з А.А. Мельниченком готуємо аналіз результатів КПІ в динаміці упродовж останніх років.
За координації першого проректора Ю.І. Якименка аналізуємо результати КПІ в оголошеному регіональному рейтингу QS для європейських країн, країн, що розвиваються, та країн Центральної Азії (Emerging Europeand Central Asia) – QS EECA University Rankings 2022.
Робоча група завершує аналізувати результати останнього предметного рейтингу ТНЕ-2022 за напрямом «Комп'ютерні науки». Готується аналітична записка з аналізом на рівні кафедр. Сформовано базу даних завідувачів кафедр та гарантів тих магістерських і PhD освітніх програм, які забезпечують підготовку фахівців у галузі «Комп'ютерні науки» і від роботи яких залежать інтегральні параметри та місця КПІ в рейтингу.
Наступний аналіз результатів предметного рейтингу THE-2022 робоча група здійснить за напрямом «Інженерія».
Інші заходи
Відбувся візит ректора Національної академії СБУ з метою ознайомлення з діяльністю Ситуаційного центру і Кібернетичної школи Навчально-наукового фізико-технічного інституту.
На 16–18 лютого заплановано візит Dominique Aymerdela Chevalerie – засновника та директора приватної компанії Aymer Exchanges Ltd (консалтингова компанія з обмінів в освіті та бізнесі між Тайванем і Францією).
Виступив М.З. Згуровський – зауважив, що участь наших наукових груп у конкурсах МОН, НФДУ не може в принципі принести достатні фонди для розвитку науки в КПІ через проблеми з бюджетом України та невисокий відсоток фінансування науки в нашій країні. Тому міжнародна грантова діяльність – це ще неосвоєний нами напрям, який має набагато більше можливостей у цьому плані. Університету потрібно вчитися цієї справи, брати участь і вигравати. Ректор попросив В.А.Пасічника та С. І.Сидоренка звернути на це увагу і вважати таку діяльність одним із пріоритетів у своїй роботі.
7. СЛУХАЛИ:
проректора з адміністративної роботи В.А.Кондратюка
Господарська робота
Минулого тижня працювали передусім над забезпеченням вирішення питань цивільного захисту – спільно з комісіями Солом'янської РДА та КМДА. Силами служби департаменту господарської роботи займалися відновленням систем вентилювання приміщень захисних споруд та забезпеченням їхнього водопостачання. Спеціально створені комісії перевіряли місця, які в корпусах і гуртожитках у разі надзвичайної ситуації використовуватимуться для укриття людей. Розпочали навчання з особами, які відповідають за стан цивільного захисту в підрозділах.
Охорона праці. Працювали з управлінням Держпраці по Києву та Київській області щодо виконання припису, отриманого після планової перевірки. Готуємося подавати декларації та заявки на отримання відповідних дозвільних документів. Підготовлено наказ щодо плану і графіку дій стосовно виконання названого припису.
Пожежна безпека. Закупили додаткові оповіщувачі, монтуватимемо їх власними силами (в департаменті господарської роботи створено для цього спеціальну дільницю) в місцях і на об'єктах критичної інфраструктури впродовж двох наступних тижнів.
На попередньому тижні практично завершили внутрішню перевірку стану пожежної безпеки і виконання пунктів приписів, які було видано за результатами планової перевірки, що проходила в березні минулого року. До 15 лютого мають бути підготовлені звіти по всьому університету.
Ремонтні роботи. Продовжували виконувати капітальні ремонти в 19-му і 22-му навчальних корпусах. Готуємося до виконання капітальних ремонтних робіт у 23-му і 24-му корпусах. На завершальний етап вийшло виконання капітальних ремонтних робіт у 19-му гуртожитку.
Провели профілактику всіх трансформаторних підстанцій на території університету.
Спільно з ДЕФ підготували листа до «Київенерго» щодо здійснення перерахунків за помилково надані КПІ рахунки за споживання теплоенергії в грудні минулого року та січні поточного на загальну суму 800 тисяч гривень. Помилки припустилися фахівці «Київтеплоенерго».
Також спільно з ДЕФ підготували звіт про витрати на комунальні послуги за 2021 рік до Головного управління статистики.
Проводимо попередні перемовини щодо реалізації програми роздільного збору та сортування сміття в університеті з шістьма компаніями. Протягом тижня маємо обрати одну з них.
Розпочали закупівлі матеріалів для виконання ремонтних робіт і благоустрою в університеті.
Соціальний напрям
Відкрили їдальні в 1-му та 31-му навчальних корпусах. У 24-му корпусі було відкрито буфет. Працює також курсантська їдальня в корпусі №32. 13 лютого сталася аварія в міській електричній мережі – саме в той час, коли мали вечеряти курсанти. Нам вдалося протягом 20 хвилин провести перепідключення, і курсанти змогли вчасно поїсти.
Підготували інформацію про приміщення 19-го корпусу для комісії, що здійснює аудит приміщень університету.
Спільно з ДЕФ підготували звіт по житловому фонду університету до Головного управління статистки м. Києва.
Оновлюються сайти баз відпочинку університету і починається підготовка до цьогорічного оздоровчого сезону. Розроблено і затверджено перелік робіт, які потрібно буде виконати на базах.
Безпека
На попередньому тижні складних правопорушень виявлено не було.
Спільно з «КПІ-Телеком» працюємо над підведенням ще до 10 місць камер відеоспостереження. Планується встановити їх протягом двох тижнів.
Виступив М.З.Згуровський – попросив пришвидшити роботу головного архітектора університету, який має зробити ескізи облаштування певних ділянок території КПІ для попереднього погодження і замовлення матеріалів.
8. СЛУХАЛИ:
директора департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученка
Робота з акредитації рухається за планом. Усі висновки експертних груп і галузевих експертних рад, які ми отримали, є позивними. Останній з отриманих – за спеціальністю «Історія та археологія» (рівень PhD). На цьому тижні подаємо на акредитацію ще три ОП.
Також на цьому тижні відбудеться кілька засідань галузевих експертних рад, на які ми представлятимемо наші освітні програми. За попередніми висновками, всі проєкти рішень, які пропонуватимуться до голосування, є позитивними.
Продовжуємо роботу над формуванням профілів підрозділів. Врахували побажання щодо включення до них результатів працевлаштування випускників і роботи платформи з працевлаштування. Загальний профіль складатиметься з трьох частин – загальної, міжнародних рейтингів (у тому числі й Webometrics) і працевлаштування.
Виступив М.З.Згуровський – підкреслив, що формування профілів підрозділів – дуже важлива справа, бо це, фактично, портрети всіх кафедр і оцінка їхньої роботи за напрямами з визначенням слабких місць і, часом, необхідності так чи інакше скоригувати діяльність. З часом профілі мають доповнюватися додатковими даними.
9. СЛУХАЛИ:
директорку Навчально-наукового центру інноваційного моніторингу якості освіти М.М. Перестюк
Доуніверситетська підготовка. Розпочали другий семестр. Підготували в корпусі №26 десять аудиторій. Після завершення дистанційного навчання часина груп перейде туди.
Центр тестування. Триває підготовка до комплексного моніторингу якості підготовки фахівців. Це 4-й курс, фаховий блок.
Активно йде підготовка до Всеукраїнської олімпіади з англійської мови, яку проводить Центр тестування. Станом на сьогодні вже зареєстровано 210 учасників. Географія дуже широка – Київ, Вінниця, Тернопіль, Кропивницький, Запоріжжя, Одеса тощо.
Медіаплатформа. Спорудження студії вийшло на завершальний етап. Уже готові декорації, світлодіодне підсвічування, конструкція для спеціального освітлення тощо. Сподіваємося, що найближчим часом студія запрацює.
Практично завершено роботу над першою серією циклу історичних відеофільмів про видатних випускників університету до його 125-річчя. Першу серію присвячено Костянтину Калініну – це буде фільм приблизно на 30-40 хвилин.
Відзняли черговий випуск проєкту «5 запитань адмінці», присвячений 2-й річниці ННІМЗ.
Спільно з ДНВР провели стрим Дня відкритих дверей «KPI AbitFest»
На цьому тижні в корпусі №1 заплановано ще одну комерційну зйомку.
Виступили: М.З.Згуровський, М.М.Перестюк, В.А.Кондратюк
М.З.Згуровський – поцікавився, коли має бути завершено роботу над спорудженням студії для університетського ютуб-каналу.
М.М.Перестюк – розповіла, що завершуються останні робот з її облаштування.
В.А.Кондратюк – повідомив, що, якщо надійдуть деякі матеріали, роботу буде закінчено на цьому тижні.
10. СЛУХАЛИ:
начальницю департаменту економіки і фінансів університету, головного бухгалтера Л.Г.Субботіну
14 лютого Міністерство освіти і науки планує підписати наказ щодо формульного розподілу фінансування за програмою «Підготовка кадрів».
Отримано фінансування за лютий за програмою «Академічна стипендія».
Отримано та надано до Державної казначейської служби України паспорт бюджетної програми 2201040 «Наукова діяльність».
Паспорти бюджетних програм за програмами «Підготовка кадрів» та «Академічна стипендія» не затверджені МОН. Відповідно до Бюджетного кодексу з 14 лютого ДКСУ не здійснює платежі без наявності паспорта бюджетної програми. Тому, оскільки ми прагнули своєчасно виплатити нашим співробітникам зарплату, ми її зареєстрували 11 лютого, і 14 лютого всім перераховується зарплата за першу половину місяця.
Продовжуємо працювати з НДЧ над формуванням калькуляції за програмами, які фінансуються з бюджету.
Підготовлено та надано на запит МОН інформацію щодо фонду оплати науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників у 2021 році та плану на 2022 рік.
Узяли участь у засіданні експертної комісії з акредитації ОНП спеціальності 186.
Здійснюємо аналіз фінансово-господарської діяльності університету за 2021 рік.
11. СЛУХАЛИ:
директора студмістечка О.А.Іщенка
Епідемічна ситуація. Станом на сьогодні в гуртожитку 8 хворих. Вони перебувають на ізоляції. Також на самоізоляції перебувають 10 контактних осіб.
Ремонти. Власними силами студмістечка виконуються ремонтні роботи в гуртожитках №№ 3, 12, 16 і 19, силами виробничо-експлуатаційного комбінату – у гуртожитку № 9.
Соціально-виховний напрям. Зусилля працівників традиційно зосереджено на необхідності дотримуватися всіх протиепідемічних правил і вимог, а також правил протипожежної безпеки. Також на каналах гуртожитків поширюються інформаційні пости про методи діагностики емоційного виснаження, про те, як знайти спільну мову з сусідами по гуртожитку та інша інформація, що цікавить наших студентів. Крім того, інформуємо студентів про те, що розпочато прийом заявок на навчання в Стартап-школі «Sikorsky Challenge».
Разом з іншими службами університету взяли активну участь у перевірці приміщень, які в разі потреби використовуватимуться в студмістечку як укриття. Були зауваження, їх усунуто, і приміщення повністю готові для прийому, в разі необхідності, людей.
Правопорядок. Упродовж минулого тижня та вихідних порушень правопорядку не зафіксовано.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Іщенко
М.З.Згуровський – запитав, чи виставлено на Інтернет-ресурсах і вивішено в гуртожитках інструкції щодо дій студентів і співробітників у разі надзвичайної ситуації.
О.А.Іщенко – відповів, що інструкції, а також графічні покажчики шляхів евакуації – усе це в гуртожитках є.
12. СЛУХАЛИ:
заступницю директорки НТБ М.Л.Друченко
Сприяння публікаційній активності. Надавалися консультації щодо актуалізації профілів авторів в Гугл Академії, Scopus, віддаленого доступу до Scopus, визначення індексу УДК, користування системою Unicheck.
Завершено моніторинг даних БД Scopus та визначення усереднених показників цитованості вчених університету за кафедрами.
Продовжено укладання списків статей, автори яких можуть претендувати на преміювання. Опрацьовано: РТФ, ФЕА, ФБМІ, ННІАТЕ, ФБТ, ХТФ, ФЛ, ФІОТ, ННФТІ.
Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань. Надавалися консультації представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS та OCS, взаємодії з реєстром CrossRef, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science.
Здійснюється верифікація роботи і подальше консультування тих редакцій, які вже отримали результати комплексного аналізу журналів на їх відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS.
Підготовлено таблицю аналізу журналів на відповідність формальним вимогам до включення до міжнародної БД Scopus (на основі моніторингу офіційних сайтів, складу редколегії), а також таблицю поточної цитованості видань університету за весь час їхнього існування тими виданнями, які вже індексуються у БД Scopus.
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Моделювання та прогнозування економічних процесів» відкрито у проєкті «Наукова періодика України» (URAN).
Інформування дослідників
Надіслано на кафедри інформацію щодо можливості скористатися безкоштовним доступом до добірки найвпливовіших робіт 2021 року від авторитетного міжнародного видавництва Springer Nature. До переліку входять публікації з понад 60 наукових дисциплін, а саме: з медицини, екології, політики, інноваційних технологій тощо. Доступ триватиме до 31 березня 2022 р. за посиланням.
Підтримка ELAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського
Усього в ELAKPI станом на 11.02.2022 р. розміщено 40853 документи.
За останній тиждень в ELAKPI розміщено 170 документів, з них шляхом самоархівування –68.
Надано 16 консультацій депозиторам.
13. СЛУХАЛИ:
Голову Ради з питань розвитку університету В.Й. Котовського
Спільно з Л.Г.Субботіною готуємо звіт для Адмінкомісії.
Триває робота з перезакріплення приміщень і переміщення відповідних підрозділів. Спільно з Ю.І.Якименком проводяться наради з підрозділами. 15 лютого відбудеться чергова робоча нарада з представниками ФІОТ та ПБФ.
14. СЛУХАЛИ:
директорку департаменту управління справами М.О. Мазур
Вона нагадала особам, які погоджують проєкти наказів, що ці документи перед візуванням потребують уважного вивчення й вчасного надання зауважень, якщо такі виникають.
15. СЛУХАЛИ:
уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції Я.Ю.Цимбаленко
Поінформувала, що минулого тижня до неї надійшло повідомлення про можливі зловживання в роботі певних працівників університету. Інформація перевіряється.
16. СЛУХАЛИ:
голову об'єднаного профкому М.О.Безуглого
Поінформував, що триває робота з підготовки актів перевірки виконання в підрозділах, на факультетах та в інститутах колективних договорів. Окремим пунктом там зазначається перевірка виконання розділу загальноуніверситетського договору щодо умов праці. На наступному тижні планується проаналізувати отримані дані.
17. СЛУХАЛИ:
голову профкому студентів Ігоря Степанюка
Долучилися до організації Дня відкритих дверей, спілкувалися з абітурієнтами.
Займаємося питаннями перевірки колективних договорів.
Беремо участь у вирішенні питань цивільного захисту: відпрацьовуємо в гуртожитках деякі речі щодо облаштування укриттів і організації в разі необхідності допомоги студентам.
Представники студради в обговоренні питань ректорату участі не брали.