ПРОТОКОЛ №5 від 07.02.2022
Головуючий – ректор Згуровський М.З.
Присутні: 24 особи
Відсутня: 1 особа
Засідання відбулося в дистанційному режимі.
1. СЛУХАЛИ:
першого проректора Ю.І.Якименка
Епідемічна ситуація в університеті. Так само, як і загалом по країні, погіршується. Залишається сподівання, що новий штам Омікрон буде останньою фазою пандемії. У нас нині в гуртожитках 19 захворілих студентів. 18 – в ізоляторах, 1 курсантка ІСЗЗІ госпіталізована. Точна інформація щодо студентів, які через перехід на дистанційну форму навчання залишилися в рідних містах і селах, не надходить. Окрім того, станом на зараз офіційно зареєстровано 22 випадки захворювання у працівників.
Комісія Держпродспоживслужби, яка минулого тижня завершила перевірку університету, в частині стану виконання протиепідемічних заходів виявила лише незначні порушення (на кшталт невчасних записів у журналах прибирання і такого іншого).
Вакцинація. Готуємо графіки бустерної вакцинації працівників.
Початок нового семестру. Формувалися плани роботи, подано на затвердження штатний розпис за програмою «Підготовка кадрів», формуються для затвердження бюджети підрозділів. Попри те, що університет знов отримав від МОН фінансування лише на один місяць – лютий) і річного фінансового плану ще немає, ми вчасно уклали контракти і провели зарахування викладачів-сумісників – тому навчальний процес розпочали без збоїв.
Провели з МОН звірку висхідних показників для надання показників формульного фінансування. Внесли в них відповідні корективи, і ці корективи було прийнято і затверджено.
3 лютого було опубліковано результати першого моніторингу МОН працевлаштування випускнків ЗВО. КПІ несподівано погрішив свої позиції в ньому, причому за ІТ-спеціальностями (12 галузь). За даними МОН у нас лише приблизно 20% таких випускників працевлаштовано. Було проведено нараду з проректорами та очільниками факультетів та інститутів. Також здійснили попередній аналіз причин такого відставання. Отож передусім слід звернути увагу, що університету потрібно активно розвивати систему працевлаштування на базі новоствореної платформи, впровадження дуальної освіти, цільової підготовки тощо. Водночас, ми маємо формувати власну базу результатів працевлаштування. Бо порівняння результатів опитування випускників, проведеного «Соціо+», з висновками моніторингу МОН засвідчили, що вони є абсолютно різними. Понад те, не може не викликати здивування той факт, що моніторинг показує, що лише 20% наших випускників ІТ-спеціальностей є працевлаштованими, коли нам відомо, що насправді, за нашою інформацією, працевлаштованими є 100% таких випускників. Отож, попри всі складності створення власної бази працевлаштування випускників, ми маємо її розробити і постійно наповнювати.
Навчальний процес. Уже тиждень університет працює за розкладом, який створювався для змішаного режиму, але з урахуванням можливості використання під час режиму дистанційного. Тож перехід на дистанційне навчання був безболісним. Процес навчання контролюється системою «Електронний кампус» (ЕК).
Завершується опитування «Викладач очима студентів». Участь у ньому взяли близько 5 тисяч студентів.
Підготували і видали наказ про підготовку до нового 2022/2023 навчального року. Цього року наказ видано раніше, ніж будь-коли до того, бо ця підготовка розпочинається з самого початку другого семестру. Важливим етапом такої підготовки є інтеграція інформаційних ресурсів, що забезпечують освітній процес – систем «ЕК», «Деканат», «my.kpi.ua», які дозволяють оптимізувати низку питань, зокрема щодо вибору дисциплін, формування робочих та індивідуальних навчальних планів тощо.
Підготовка до вступної кампанії. На базі пропозицій підрозділів сформували наші пропозиції щодо держзамовлення та прийому до магістратури. Складність була в тому, що перед поданням у міністерство їх потрібно було завантажити до ЄДЕБО і погодити з КМДА та Службою зайнятості, причому зробити це оперативно. Все це було зроблено, і 7 лютого їх скеровано до МОН у письмовому вигляді. Крім того, 12 лютого в нас відбудеться День відкритих дверей.
Акредитація. Станом на сьогодні опубліковано позитивні звіти експертних груп за ОНП спеціальностей 151 «Автоматизація комп'ютерних технологій», 161 «Хімічні технології та інженерія» – цю ОНП запропоновано акредитувати як зразкову. Минулого тижня завершила роботу експертна група з ОНП 3-го рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». 4 лютого подали на акредитацію ОНП «Фізика», 9 лютого розпочинає роботу експертна група зі спеціальності 186 «Видавнича справа та поліграфія». Нині на розгляді перебувають 7 наших ОП.
Виступили М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко
М.З.Згуровський – наголосив, що держава починає контролювати, для кого університети готують випускників, оскільки це важливо для її економіки та вирішення соціальних й інших проблем, а впродовж багатьох попередніх років ЗВО працювали у значному відриві від реальних потреб економіки та суспільства. Тепер держава фінансуватиме підготовку фахівців, виходячи з потреб конкретних галузей. КПІ почав вивчати ці питання і займатися цими проблемами з деяким випередженням, але нині цю роботу слід підсилити. Особливо з огляду на те, що при визначенні формульного фінансування університетів такі речі тепер враховуватимуться. Тобто ті виші та їхні факультети, випускники яких не будуть затребувані, потерпатимуть. Щоб не знищити відповідні ЗВО і науково-педагогічні школи, запроваджується трирічний перехідний період встановлення нової форми. Але чим швидше КПІ рухатиметься цим шляхом, тим менше буде втрат. Отож дійсно потрібно мати власну реальну базу даних з працевлаштування. Але є питання, якою вона має бути – частиною платформи з працевлаштування чи окремою інформаційною базою.
Ю.І.Якименко – висловив упевненість, що така база має розвиватися в межах платформи працевлаштування. Але для цього має бути комплексний підхід. Тому нині спільно з ДНВР планується одночасно з видачею дипломів провести опитування випускників з питань їхнього працевлаштування. Крім того, до цієї бази включатимуться опитування, що їх проводить «Соціо+», а також інформація від компаній, з якими університет має угоди про працевлаштування. Виходячи з того, що університет не має права вимагати надання такої інформації, картина вибудовуватиметься з урахуванням даних з кількох джерел.
М.З.Згуровський – висловив сумнів, що усі випускники надаватимуть такі відомості про себе, і сказав, що тому слід використовувати досвід кращих університетів світу. Адже такі виші працюють на задоволення потреб ринку, і саме від його запитів відштовхуються при наборі на ті або інші спеціальності. Тому найточнішу інформацію можна отримати насамперед від роботодавців, зв'язки та різні форми співпраці в цьому напрямі з якими слід максимально поглиблювати і зміцнювати – від організації дуальної форми навчання до планування розподілу тощо. КПІ вже має певну групу партнерів з дуальної підготовки, які запрошують на роботу його випускників і беруть участь у їхній додатковій підготовці. Оцю форму співпраці з реальними замовниками потрібно розширювати передусім. А база даних з працевлаштування має бути інтегрованою з платформою працевлаштування, причому відправною позицією мають бути глибинні зв'язки з роботодавцями.
Ю.І.Якименко – поінформував, що такі плани вже намічено і вони розроблятимуться й надалі. Платформа має стати основою для такої бази. І додав, що аналіз погіршення ситуації з випускниками з ІТ-спецільностей показав, що частина таких молодих фахівців працевлаштовується як ФОПи. Це не заборонено законодавством, але дані про них найчастіше втрачаються.
М.З.Згуровський – зауважив, що остання проблема є проблемою держави та недосконалості її законодавства. Нині відбуваються спроби навести в цій царині лад – щоби ФОПи не могли працювати в складі юридичних осіб, тобто для фахівців з ІТ і деяких інших галузей вона вирішуватиметься на рівні загальнодержавному. Але університету слід створювати загальну систему обліку і потужну платформу працевлаштування своїх випускників, інакше можуть бути втраченими окремі науково-педагогічні школи й навіть напрями підготовки. Отож цьому питанню слід приділяти якнайбільше уваги.
2.СЛУХАЛИ:
проректора з навчальної роботи А.А.Мельниченка
Платформа з працевлаштування КПІ містить передбачену технічним завданням базу випускників, яка поповнюється даними з «Соціо+». Найближчим часом ми будемо презентувати цю платформу. Зараз доопрацьовуються деякі її модулі, і це є один із ключових моментів нашої роботи.
Минулого тижня підготовлено наказ про організацію і планування освітнього процесу на наступний 2022/2023 навчальний рік. Порівняно з минулими роками дещо змінено форми документів планування освітнього процесу, елементи планування навчального плану, робочого навчального плану та інше. Один із ключових елементів – це інтеграція нової інформаційної системи “my.kpi.ua” до існуючих систем «ЕК», АСПНП, автоматизованої системи формування розкладу. Минулого року систему було протестовано на декількох факультетах – ФСП, РТФ, кафедрі системного аналізу, а також проведено тестування вибіркових дисциплін у магістратурі. Тестування пройшло успішно, і було прийнято рішення, що вибірковість і створення нових форм документів планування навчального процесу буде робитися в новій системі і потім інтегруватися з іншими автоматизованими системами.
Проходить звітування аспірантів за півріччя. За невиконання навчального плану у першому семестрі відраховано 17 аспірантів. На деяких ОНП, що проходять акредитацію, є аспіранти, які не дуже активно здійснюють свою діяльність, не мають публікацій тощо. Це є певною загрозою для успішного проходження акредитації, у зв'язку з чим посилено вимоги до звітування та увагу до наукової роботи й академічної складової роботи аспірантів.
Наприкінці минулого року спільно з ДЕФ створено систему, за якої оплата праці керівників аспірантів передається на факультети. Зараз відділом аспірантури здійснюється моніторинг ситуацій, де є аспіранти-контрактники, щоб їхні керівники вчасно отримували кошти за роботу з аспірантами. Це стосується також аспірантів – іноземних громадян.
У середу, 9 лютого, відбудеться зустріч з представниками компанії «Прогрестех» у межах координаційної роботи ради Центру «Прогрестех-Україна». Під час зустрічі розглядатимуться питання всіх 11 освітніх програм, за якими започатковано дуальну підготовку з компанією «Прогрестех», та інші питання, що стосуються створення лабораторії конструювання літальних апаратів.
Розміщено оновлений дизайн порталу КПІ. У роботі було зроблено акцент на збільшення графічного матеріалу. Змінено структуру порталу. Роботу виконано так, що це не вплине на вебометричні показники та індексацію всіх матеріалів.
У грудні минулого року було проведено Єдиний державний кваліфікаційний іспит, пілотна версія якого протестована для спеціальності «Публічне управління і адміністрування». Отримано лист з МОН, у якому було наведено результати наших студентів, які є вищими, ніж у середньому по Україні.
Завершилося опитування «Викладач очима студентів». Участь узяли 5357 студентів. Ближчим часом будуть підготовлені рекомендації завідувачам кафедр про те, як працювати з викладачами, які за результатами опитувань мають низькі рейтинги. В окремих випадках помічено, що спостерігається хороша динаміка, коли викладач, маючи низькі минулорічні показники, підвищував рівень показників своєї роботи, що, своєю чергою, сприяло підвищенню його рейтингу.
Виступив М.З. Згуровський – наголосив, що нині університет має активніше поширювати інформацію про систему працевлаштування в КПІ як серед студентів, так і серед роботодавців. Поки що ця інформація є не дуже поширеною. Студенти не знають, які вигоди вони можуть отримати, якщо не самі шукатимуть місце працевлаштування (а вони це робитимуть завжди), а звернуться до нашої платформи з працевлаштування, де буде здійснено пошук великої кількості варіантів за запитами ринку праці. Так само компанії, представлені на ринку праці, мають знати, які вигоди вони можуть отримати, підбираючи для себе кадри за допомогою цієї платформи. Але поки що платформи не видно ані в соціальних мережах, ані на інших інформаційних ресурсах. Університет мусить агресивно просувати свою систему працевлаштування. Можливо, вона ще не є досконалою, університет лише почав її розвивати, але її слід рекламувати. Тим більше, що вона нині дуже потрібна.
Ректор також доручив А.А.Мельниченку, Н.В.Семінській, М.М.Перестюк, Ю.І.Якименку організувати якомога активніше поширення інформації про систему працевлаштування КПІ.
3. СЛУХАЛИ:
проректорку з навчально-виховної роботи Н.В.Семінську
Навчально-виховна робота
Минулого тижня продовжували працювати з наказами про відрахування та поновлення студентів. Надавали консультації факультетам/ННІ з питань відрахування, поновлення, внесення змін до наказів.
Перевірено 150 академічних довідок.
Підготовлено інформацію для формування Каталогу академічних груп.
З 31 січня поновлено на навчання 189 студентів (170 студентів навчаються за кошти фізичних осіб):
- денна форма – 155 студентів (137 студентів навчаються за кошти фізичних осіб);
- заочна форма – 34 студенти (33 студенти навчаються за кошти фізичних осіб).
Міжнародна мобільність та проєкти
Тривають перемовини та ведеться підготовка до підписання угод з 4 університетами в рамках міжнародної та національної мобільності. Обговорено і подано на розгляд угоди з Університетом Анкари (Туреччина), Університетом ім. Адама Міцкевича (Польща), Університетом Західної Богемії (Чехія). Продовжується робота над підготовкою угоди з Мальтійським університетом.
Організовано вхідну мобільність (стажування) викладача Університету Думлупінар Сейфулли Кочак (Seyfullah Kocak) та навчання студентки Університету Думлупінар Ділан Каракурт (Dilan Karakurt) за програмою Еразмус+.
Національна мобільність
Проводилася підготовка до підписання грантової угоди за проєктом Британської Ради «САМ Україна».
Підготовлено до підписання і скеровано партнерам договір про співпрацю з Чернівецьким національним університетом ім. Юрія Федьковича.
Організаційна робота
Здійснено інформаційну та організаційну підтримку університетських студентських олімпіад «Французька мова», «Пізнай себе в економіці».
Студенти ННФТІ та викладачі ФМФ взяли участь у Всеукраїнському турнірі студентів-фізиків. Надали інформацію про проведений захід газеті «Київський політехнік» для публікації статті.
Стипендіальне забезпечення
Продовжували формувати список кандидатів на отримання соціальної стипендії на лютий 2022.
Підготовлено та підписано наказ по стипендії компанії «ХУАВЕЙ».
На сайті ДНВР оприлюднено рейтинги успішності студентів за результатами зимового семестрового контролю, здійснюється їх уточнення та перевірка https://t.me/dnvr_31/1825.
Проведено засідання стипендіальної комісії. Розглянуто кандидатури на іменні стипендії та стипендії ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ».
Профорієнтація школярів
Оновлено Каталог вступника 2022 на ресурсах університету, який цього року доповнено інформацією про навчання за дуальною формою.
Проводиться підготовка до проведення 12 лютого в змішаному форматі КПІАбітФест у вигляді Talks. Запрошені студенти, викладачі та випускники, які розкажуть про те, як можна реалізувати себе під час та після закінчення навчання в різних сферах діяльності (запрошення гостей та прямий ефір). За програмою заплановано виступи 6 спікерів.
Триває робота з працівниками ННФТІ щодо проведення конкурсу «Еко-Техно 2022». Зареєстровано 152 проєкти, здійснюється відбір фіналістів.
Профорієнтація студентів
Надали сприяння у підписанні договору про співпрацю з: компанією «ThingsBoard», ТОВ «БІОСЕНС», ТОВ «ЕРАФЛАЙМ», ФОП Почерняєв Єгор Олександрович (компанія «Corefy»), ТОВ «Оукенхьорст».
Відбулась ознайомча онлайн-зустріч з представниками Укрексімбанку, з боку університету надано інформацію щодо можливих шляхів співпраці.
Соціально-психологічна робота
Надано 15 психологічних консультацій.
Фахівці служби надання допомоги пройшли підвищення кваліфікації за напрямом «Інклюзія і дистанційне навчання».
Погоджується договір про співпрацю з університетом «Україна».
Вакцинація
4 лютого проведено щотижневу вакцинацію студентів та співробітників.
Всього вакциновано 70 осіб (65 – третя, бустерна доза; 3 – перша та друга дози).
Виступили: М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко
М.З. Згуровський – запитав Ю.І. Якименка, чи є серед показників роботи завідувачів кафедр, які розглядаються кваліфікаційною комісію під час щорічного звітування, інформація про реальні, а не паперові угоди з роботодавцями.
Ю.І.Якименко – відповів, що головним у показниках є не кількість укладених з роботодавцями договорів, а інформація про наявність програм дуальної освіти, цільової підготовки тощо, і що нині університет намагається чітко прив'язати питання працевлаштування до результатів роботи, а не до наявності певних документів.
М.З. Згуровський – запропонував звіти керівників прив'язати до їхньої роботи з платформою з працевлаштування і зобов'язати керівників звітувати за цю роботу перед комісією.
Ю.І. Якименко – запропонував, щоб на платформі з працевлаштування фіксувалися реальні показники, які можуть бути відображені в профілях кафедр і увійти до критеріїв оцінювання роботи їхніх керівників.
4. СЛУХАЛИ:
проректора з наукової роботи В.А.Пасічника
Роботодавці. Контакти з роботодавцями – це не лише питання працевлаштування випускників КПІ, але й наукова тематика, яку можна шукати, співпрацюючи реально, а не на папері. Для університету це подвійна вигода – не тільки з точки зору працевлаштування, але й пошуку замовлень на ринку наукових послуг.
Комплексна космічна програма. 4 лютого проведено планову нараду, на якій розглянуто питання виконання проєкту із створення наносупутника PolyITAN-3-PUT (доповідач Б.М.Расамакін). Було надано звіти щодо використання коштів базового фінансування та спонсорської допомоги «Боїнг-Україна».
Підготовлено наказ про НДЧ, затверджено організаційну структуру Науково-дослідної частини з урахуванням вимог чинного законодавства щодо відповідності всіх наукових підрозділів цим вимогам.
Аналіз наукових публікацій. До ННІМЗ, ННІАТ, ННІПСА, ННВПІ, ФСП, ННІЕЕ, ННІТС, ІХФ для погодження направлено підготовлені НТБ списки публікацій у виданнях, що входять до Scopus та/або Web of Science, проіндексовані за період з 1 січня по 31 грудня 2021 р. Автори цих робіт будуть премійовані за публікаційну активність. Укладаються аналогічні списки і для інших підрозділів.
Наукові школи. Розглянуто надані структурними підрозділами матеріали стосовно наукових шкіл. Проведено аналіз їх відповідності ОНП підготовки докторів філософії та магістрів.
Конкурс на краще видання. Оголошено конкурс на краще видання. Оголошення розіслано в усі підрозділи, оприлюднено на всіх ресурсах щодо науки КПІ (сайт «Наука і Інновації», телеграм-канал і фейсбук). Термін подання – до 15 березня 2022 р.
Нарада з ДМС. Узяли участь в організованій ДМС нараді з дипломатичним представником О.О.Горіним з метою формування переліку проєктних пропозицій КПІ для їхнього просування через дипломатичний корпус на міжнародному рівні.
Патенти. Подано 1 заявку на корисну модель (ННІАТЕ). Отримано дипломи І ступеня (ННММІ, ННІАТЕ) та диплом ІІІ ступеня (ННІАТЕ) за участь у Всеармійському конкурсі на «Кращий винахід року».
Представники ДІТТ узяли участь у засіданні робочої групи «Reskilling-Upskilling» у межах національної кампанії «Молодь та Індустрія 4.0», ініційованої в Україні АППАУ.
Спілка ректорів ЗВО України. Наприкінці минулого тижня взяв участь у засіданні Спілки ректорів ЗВО України. Питання, які обговорювалися: МОН ставить завдання довести до 2024 року середню зарплату професора загалом по Україні до рівня у 55 тис. грн. Пропонується декілька етапів підвищення зарплати для викладачів і науковців.
Також було висловлено пропозицію щодо бакалаврів, які не завжди можуть вступити на деякі освітні програми через неспроможність скласти єдиний державний вступний іспит з іноземної мови. Регіональні ЗВО запропонували надати бакалаврам можливість вступити до магістратури, а можливість складати цей іспит надати їм упродовж навчання (без нього випускники магістратури не отримають диплом).
Обговорювалося також питання працевлаштування випускників ЗВО. Нині фахівці ІТ-індустрії здебільшого працюють як фрілансери і найменшою мірою сплачують податки, що негативно впливає на економіку держави.
Виступили: М.З. Згуровський, В.А.Пасічник
М.З.Згуровський – поцікавився, чи порушувалося на зібранні питання про участь технічних університетів у конкурсі науково-технічних робіт.
В.А. Пасічник – відповів, що це питання розглядалося, але в дуже скороченому форматі, бо особливої уваги йому не приділялося.
М.З. Згуровський – зауважив, що пропозиція про зарахування до магістратури без складання іспиту з англійської мови – це не випадок КПІ. Для більшості інженерів володіння англійською мовою є частиною їх професії. Можливо, це не є проблемою для інших університетів, наприклад, аграрних, які працюють переважно на внутрішніх ринках, і англійська мова не є складовою їх професії. Але серед вимог до, приміром, авіаційних інженерів-механіків у компанії «Прогрестех» вільне володіння англійською мовою є однією з головних. Схожа ситуація й в ІТ-фахівців, які не можуть працювати без знання англійської мови.
В.А. Пасічник – пояснив, що пропозиція щодо іспиту з англійської мови прозвучала від регіональних університетів, які, напевно, мають такі проблеми.
5. СЛУХАЛИ:
голову Вченої ради М.Ю.Ільченка
Робота постійних комісій Вченої ради. Комісія з етики та академічної доброчесності спільно з Робочою групою з академічної доброчесності розробили Порядок встановлення фактів порушення академічної доброчесності в КПІ ім. Ігоря Сікорського. Документ пройшов громадське обговорення та представлений на затвердження 14 лютого Вченою радою університету.
Рада космічної програми університету розглянула стан та напрацювала пропозиції щодо успішного створення льотної моделі наносупутника PolyITAN-3-PUT спільно з Познанською політехнікою (Польща).
Підготовлено проєкт розпорядження по університету щодо участі навчально-наукових інститутів (факультетів) у підготовці та здійсненні заходів до 125-річчя КПІ ім Ігоря Сікорського.
Здійснюється підготовка до чергового засідання Вченої ради університету 14 лютого. На ньому планується, зокрема, розглянути звіти проректорів В.А.Пасічника та Н.В.Семінської за участю відповідних комісій Вченої ради університету.
Виступив М.З. Згуровський – підкреслив, що потрібно ще раз розглянути доповнення до програми підготовки до 125-річчя КПІ, у зв'язку з чим запропонував розглянути питання про запровадження відзнаки Вченої ради «За служіння КПІ», яка вручатиметься людям, які пропрацювали постійно в КПІ не менше 50 років.
6. СЛУХАЛИ:
проректора з міжнародних зв'язків С.І.Сидоренка
Завершено роботу над описом проєкту створення Навчально-практичного центру з турецькою компанією «BAYKAR MAKINA». Виконано переклад проєкту англійською мовою.
Робота з посольствами іноземних держав
Розпочато підготовку до проведення у березні-квітні 2022 року інформаційного заходу для дипломатичного корпусу зарубіжних країн, акредитованого в Україні, на якому буде представлено перспективні проєкти вчених КПІ. Мета заходу – через взаємодію з дипломатичними представництвами вивести науково-освітні проєкти КПІ на світові і європейські донорські організації, транснаціональні корпорації та отримати кошти на виконання проєктних пропозицій КПІ.
Для відбору перспективних проєктів розпочато індивідуальні зустрічі з деканами факультетів, директорами навчально-наукових інститутів, керівниками Інноваційної екосистеми «Сікорський Челендж Україна».
Інші міжнародні контакти
З нагоди відзначення 30-ої річниці встановлення дипломатичних відносин між Японією та Україною за підтримки посла Японії в Україні, КМДА та Апарату Верховної Ради України готується проведення Українсько-Японським центром КПІ в лютому 2022 року низки виставок японських митців, зокрема всесвітньо відомих художників Шьодзо Шімамото та Ясуо Сумі, їхніх учнів та послідовників з України та Японії, представників українського і японського авангарду.
Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання іноземних громадян на навчання в КПІ та роботи з ними в період навчання
З ініціативи Посольства Узбекистану в Україні та Міністерства інноваційного розвитку Узбекистану готується відеоконференція, метою якої є підготовка до підписання договірних документів навчально-наукового проєкту щодо стажування в КПІ молодих учених Узбекистану за пріоритетними напрямами наукових шкіл КПІ.
Міжнародна проєктно-грантова діяльність
Відновлюється практика роботи керівного складу ДМС та структур проректора з науки в глибинних наукових осередках (низових ланках) з керівниками 103 кафедр, міжнародних офісів, 272 діючих наукових груп університету з метою надання допомоги в написанні проєктних пропозицій до конкурсів міжнародних проєктно-грантових програм.
Подання проєктів
Від КПІ подано 3 проєктних пропозиції на конкурси програми «Горизонт Європа». Минулого тижня подано четверту заявку від інженерно-хімічного факультету (керівник – професор Артем Юрійович Сазонов).
10 лютого робоча група КПІ візьме участь у Форумі альянсу European Clean Hydrogen Alliance, на якому планується обговорити відкриття конкурсу, який фінансуватиметься Європейською програмою водневої енергетики.
Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів
Минулого тижня оприлюднено світовий рейтинг Webometrix, у якому КПІ продовжує перебувати на другому місці серед 313 ЗВО України після Університету імені Тараса Шевченка. Готується аналіз динаміки позицій КПІ в цьому рейтингу за окремими складовими і за інтегральними параметрами для подальшого його направлення до підрозділів університету.
На доручення ректора готуємося взяти участь 1-3 березня у першому саміті QS Higher Education Summit, який буде присвячено питанням середовищ, що сприяють інноваціям, у регіонах Близького Сходу та Африки.
Від Вальдемара Сівінського надійшло запрошення ректору М.З. Згуровському взяти наприкінці червня участь у засіданні IREG у Варшаві.
Готуємо зустріч з Сергієм Покровським і його французьким колегою Dominique Aymerdela Chevalerie – засновником і директором компанії «Aymer Exchanges Ltd» (консалтингова компанія з питань обмінів в освіті та бізнесі між Францією і Тайванем).
Виступив М.З. Згуровський – доручив проаналізувати динаміку змін за рейтингом Webometrix. За цим рейтингом КПІ посідає 1536 місце, але воно формується з 5-6 основних показників, які змінювалися в часі. У зв'язку з цим він попросив проаналізувати зміни кожного з показників у часі і визначити, де КПІ має від'ємну динаміку, де – позитивну і чому. Далі слід буде здійснити зворотний зв'язок з усіма підрозділами. Він також попросив залучити до цієї роботи О.А.Жученка, оскільки це має бути пов'язано з профілями і в них враховуватися. Таку роботу потрібно буде проводити після кожного оприлюднення рейтингів QS, Times, Webometrix та інших.
7. СЛУХАЛИ:
проректора з адміністративної роботи В.А.Кондратюка
Господарська робота
Минулого тижня підготовлено і видано наказ про перевірку техногенної і пожежної безпеки на факультетах, в інститутах та інших структурних підрозділах. До 15 лютого ми маємо провести внутрішню перевірку стану пожежної безпеки і виконання пунктів приписів, які було видано за результатами планової перевірки, що проходила в березні минулого року. За результатами цієї перевірки буде внесено певні корективи в плани робіт з цього напрямку на поточний рік.
Підготували технічну документацію, і на поточному тижні на ПроЗорро буде виставлено на торг закупівлю послуг зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації в гуртожитку №9 і навчальному корпусі №26.
Охорона праці. На попередньому тижні за результатами перевірки комісією Держпраці отримали припис, у якому визначено 24 незначні порушення за 4 блоками питань. Було підготовлено наказ щодо усунення зазначених порушень до квітня поточного року з відповідним звітуванням перед Держпраці.
Цивільний захист. Співпрацюємо з Солом'янською РДА та КМДА, провели зустрічі та навчання з відповідальними особами по підрозділах, видали відповідне розпорядження. На цьому тижні також проводитимемо навчання з низкою осіб. Спільно з Медіалабораторією підготували інформаційний відеоролик та інформацію про те, як діяти в разі надзвичайної ситуації в межах території університету. Навчання проводитимуться й надалі – поки є небезпека виникнення такої ситуації.
Проведено зібрання з помічниками деканів за напрямом господарської роботи щодо закупівель, готуються технічні завдання щодо закупівлі відповідних робіт, послуг і товарів для підрозділів.
Розпочали передбачені планом на 2022 рік ремонтні роботи в 1, 18, 19, 23-му та інших корпусах і на території студмістечка.
Продовжили встановлення водолічильників для налагодження роботи системи віддаленго енергомоніторингу. Щоденно здійснюється моніторинг і регулювання роботи індивідуальних теплових пунктів з метою заощадження енергоресурсів залежно від зовнішніх погодних умов.
Підготували звітність за атмосферні викиди університетом і його базами відпочинку за минулий рік.
Соціальний напрям
Відкрили їдальні в 1-му та 31-му навчальних корпусах. У 24-му корпусі було відкрито буфет. Працює також курсантська їдальня в корпусі №32.
Запускаємо перші цьогорічні торги на послуги із забезпечення електро-, водо- та теплопостачання та обслуговування систем сигналізації університету.
Готується новий список на проходження медогляду спіробітників, які працюють у шкідливих умовах.
Після погодження з ДЕФ та профкомом студентів підготували пропозиції щодо цін на відпочинок на університетських базах в цьогорічному оздоровчому сезоні й виноситимемо їх на затвердження комісії з оздоровлення.
Завершили підготовку планів ремонтних робіт на базах відпочинку.
Безпека
На попередньому тижні було зафіксовано одне грубе порушення правопорядку: на території студмістечка в одній з кімнат першого поверху 14-го гуртожитка було викрадено грошові кошти і матеріальні цінності (через незаконне проникнення у приміщення). Поліція проводить слідчі дії. Є коло підозрюваних осіб.
Виступив М.З.Згуровський – висловив вдячність за гарну підготовку до планової перевірки Держпраці й попросив активізувати роботу з інформування колективу університету про розташування сховищ на території університету і надання необхідних інструкцій щодо поводження в разі виникнення надзвичайних ситуацій.
8. СЛУХАЛИ:
начальницю департаменту економіки і фінансів університету, головного бухгалтера Л.Г.Субботіну
Здали звітність в усі інстанції, зауважень немає.
Фінансування за формульним розподілом МОН ще не розпочало. Фінансування на лютий ми отримали лише за програмами «Підготовка кадрів» і «Наукова діяльність».
Отримали від МОН наказ по нових наукових роботах, які цього року фінансуватимуться з бюджету, працюємо з НДЧ та науковими керівниками над складанням кошторисів за кожною темою, складаємо штатні розписи.
Почали готувати спільно з В.А.Пасічником план закупівель окремо для забезпечення наукових досліджень.
Підготовлено та надано звіт до НДЧ щодо обсягів наукової діяльності за 2021р.
Надано на погодження МОН штатний розпис на 2022 рік за програмою «Підготовка кадрів».
Надано МОН розрахунок стипендіального фонду за результатами зимової сесії.
Узяли участь у засіданні Стипендіальної комісії.
Працюємо над формуванням Фонду розвитку.
Плануємо проаналізувати ефективність використання коштів і штатні розписи обслуговуючих підрозділів. Уже проведено аналіз фонду заробітної плати ВЕК.
Приймаємо та готуємо до затвердження кошториси структурних підрозділів на 2022 рік.
Виступив М.З.Згуровський – попросив у звіті, який готуватиме ДЕФ для Вченої ради університету, відобразити й виконання планів і показники діяльності Фонду розвитку та надати рекомендації щодо можливого вдосконалення його роботи.
9. СЛУХАЛИ:
директора департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученка
Робота з акредитації рухається за планом. На різних етапах розгляду НАЗЯВО перебувають 7 освітніх програм КПІ. Попередні висновки експертних груп і галузевих експертних рад позитивні.
Працюємо над формуванням профілів підрозділів за результатами діяльності в 2021 році. До числа показників, за якими формуватимуться ці профілі, входять і показники, що порушувалися на засіданні ректорату.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко
М.З.Згуровський – попросив уточнити, чи будуть профілі враховувати результати внеску відповідних підрозділів у діяльність університету, яка відображається в міжнародних рейтингах, а також інформацію про реальну співпрацю окремих освітніх програм з роботодавцями в межах платформи працевлаштування.
О.А. Жученко – підтвердив, що за пропозицією С.І.Сидоренка спільно з ДМС сформовано окремий пул показників міжнародної діяльності підрозділів. Окрім того, показники діяльності в межах платформи з працевлаштування також враховуватимуться.
10. СЛУХАЛИ:
директора студмістечка О.А.Іщенка
Епідемічна ситуація. Як і загалом по Україні, ця ситуація в студмістечку ускладнилася. Станом на сьогодні є 19 хворих. Серед них 9 курсантів ІСЗЗІ, студенти інших факультетів і 2 співробітника. Хворі перебувають в ізоляції. Також на самоізоляції перебувають 17 контактних осіб. Усіх забезпечено необхідним ліками та продуктами харчування. Всі протиепідемічні заходи в гуртожитках виконуються, про що свідчать і результати перевірки Держпродспоживслужби.
Ремонти. Власними силами студмістечка виконуються ремонтні роботи в гуртожитках №№ 3, 16 і 19, силами ВЕК – у гуртожитку № 9.
Соціально-виховний напрям. Зусилля працівників зосереджені на нагадуванні про необхідність дотримуватися всіх протиепідемічних правил і вимог, а також правил протипожежної безпеки.
Правопорядок. Була крадіжка в 14-му гуртожитку. Слідчі органи працюють, чекаємо на результати.
Виступив М.З.Згуровський – наголосив, що адміністрації студмістечка слід протягом ближчого часу приділяти першочергову увагу питанням неухильного виконання всіх протиепідемічних норм і правил.
11. СЛУХАЛИ:
директорку НТБ О.М.Бруй
Академічна доброчесність
Минулого тижня підписано додаткову угоду з компанією Unicheck про перевірку в їхній системі 35 тисяч документів – це більше, ніж ми взагалі здатні на сьогоднішній день використати без збільшення вартості передплати.
Підтримка наукових видань
Надавалися консультації представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS та OCS, взаємодії з реєстром CrossRef, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science.
Здійснюється верифікація роботи і подальше консультування тих редакцій, які вже отримали результати комплексного аналізу журналів на їхню відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS.
Редакції поінформовані про наявність у вільному доступі матеріалу «Journal Marketing: An EditorToolkit» (Elsevier), що містить корисну для редакторів інформацію про те, як підвищити видимість наукового видання і як якого популяризувати.
Інформування дослідників
На кафедри надіслано інформацію щодо можливості долучитися до безкоштовних вебінарів українською мовою про ресурси компанії Clarivate Analytics, що відбудуться 10, 23 та 24 лютого.
Культурно-освітня робота
3 лютого проведено лекцію «Польські сторінки в історії КПІ: початок (1898–1939)» у межах проєкту історичних студій «Think about it». Організатори – Бібліотека КПІ та Державний політехнічний музей. Це вже третій захід у рамках підготовки до відзначення 100-річчя Спілки випускників КПІ в Польщі. Голова Секції Януш Фукса, який брав участь у заході, високо його оцінив.
Того ж дня проведено оглядову екскурсію для мистецького проєкту «Арт Поле».
Проводиться щорічне опитування користувачів про задоволеність роботою НТБ.
12. СЛУХАЛИ: Голову Ради з питань розвитку університету В.Й. Котовського
Робота комісії з питань аудиту приміщень. Найгостріші питання закрито, є домовленості з керівниками підрозділів, знайдено порозуміння, видано відповідні накази. Вирішення інших питань перезакріплення приміщень і переміщення відповідних підрозділів триває. Поки що не повністю вирішене питання по корпусу №19 щодо перезакріплення приміщень кафедри лазерних технологій, куди має переїхати кафедра технічних та програмних засобів автоматизації ІХФ, але це питання плануємо закрити ближчим часом. Також залишається проблема по корпусу №18, на площах якого розташовано приміщення, де працює ПБФ, над її розв'язанням ми нині працюємо. Планується, що до кінця квітня буде завершено перевірки 18, 19, 20-го корпусів, а також, можливо, корпусів №№ 1, 7, 8 і 12.
Виступили: М.З.Згуровський, В.Й.Котовський, Ю.І.Якименко
М.З.Згуровський – попросив уточнити, на якому етапі у вирішенні питань аудиту і перезакріплення приміщень нині перебуває комісія з аудиту, якщо станом на тепер приблизно 80% приміщень перевірено. Він зауважив, що це важка робота, яка не проводилася десятки років і результати якої мають задовольнити університет щонайменше на кілька років.
В.Й.Котовський – відповів, що до кінця квітня комісія намагатиметься завершити цю роботу, і що перевірено навіть більше, ніж 80% університетських приміщень, а нових господарів отримали не окремі кімнати, а цілі поверхи деяких корпусів.
Ю.І.Якименко – зауважив, що комісія збирається щотижня і за результатами її моніторингу зразу вирішується питання щодо оптимізації використання тих або інших приміщень і переміщення відповідних підрозділів.
13. СЛУХАЛИ: директорку департаменту управління справами М.О. Мазур
Держпродспоживслужба планувала провести перевірку в усіх корпусах, але через перехід на дистанційну форму навчання обмежилася лише корпусом № 1. Перевіряли кабінети, списки вакцинованих, наявність вакцинації у співробітників (оскільки з ними були представники поліції, право на це вони мали). Зауважень до нас не було, але є велике прохання до всіх керівників усіх рангів мати на увазі, що карантин триває і виконання карантинних вимог є необхідним. А перевірки проводитимуться й надалі, але починатимуться вони вже без попереджень.
Відділ кадрів продовжує наповнювати свою базу і переносити інформацію в систему «Кадри». З понеділка відділ вестиме прийом лише з 14-ої години, а з 9:00 до 14:00 його співробітниці працюватимуть над наповненням нової системи інформацією.
14. СЛУХАЛИ: голову об'єднаного профкому М.О.Безуглого
Триває колдоговірна кампанія. На поточному тижні розпочинаються засідання кафедр, на яких розглядатимуться питання висунення делегатів на конференції трудових колективів і звіти керівників кафедр.
Виступив М.З.Згуровський – попросив голову профкому підключитися до роботи Вченої ради щодо започаткування відзнаки з умовною назвою «Служіння КПІ». Ідею щодо такої нагороди було висунуто на зустрічі в профкомі. Нею відзначатимуть тих людей, які все своє життя пов'язали з університетом. Нині над цим працюють голова Вченої ради, експертно-правова комісія, Потрібно, щоб і громадськість долучилася до цієї роботи, тим більше, що й ідея виникла в профкомі.
15. СЛУХАЛИ: голову профкому студентів Ігоря Степанюка
Також триває підготовка до колдоговірної кампанії зі студентського боку. Проводиться ревізія стану виконання колективних догорів. Також обрано чимало нових голів і виконувачів обов'язків, яких слід підготувати до перегляду і підписання колективних договорів.
Організували трансляцію півфіналу чемпіонату Європи з футзалу.